باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

دم کردن گل گاوزبان

این نوشته مکمل مطلب دم کردن گل گاو زبان است:

لیمو عمانی

سنبل الطیب

بابونه

اسطوخودوس

زعفران

دارچین و زنجبیل

سنبل الطیب، بابونه و گل شقایق

چطور دمنوش گل گاوزبان و بابونه درست کنیم؟

توی تب سنتی بابونه یه گیاه گرم و خشک محسوب میشه. این گیاه خواص زیادی داره که از مهم‌ترین‌ اون‌ها میشه به خاصیت آنتی‌اکسیدانی، درمان اضطراب و افسردگی، کمک به هضم غذا، ضد التهاب و درد وجلوگیری از مشکلات قلبی اشاره کرد.

از ترکیب گل گاوزبان و بابونه می‌تونیم یه دمنوش عالی به دست بیاریم که خواص هر دو گیاه رو توی خودش داره. برای تهیه دمنوش گل گاو زبان و بابونه باید حدود یک و نیم یا دو قاشق از هر کدوم از گیاهان رو توی قوری یا فرنچ پرس بریزید و اجازه بدین تا ۱۰ دقیقه دم بکشه.

برای شیرین کردنش هم از نبات یا عسل می‌تونید استفاده کنید. یادتون باشه که مثل خیلی از دمنوش‌ها از آب تازه جوش اومده استفاده نکنید و برای تهیه این دمنوش هم اجازه بدین دمای آب کمی پایین بیاد.

 چطور دمنوش گل گاوزبان و بابونه درست کنیم؟

دمنوش گل گاوزبان و اسطوخودوس رو چطوری درست کنیم؟

اسطوخودوس هم گیاهی با طبع گرم و خشکه که عطر و رایحه بسیار دلنشینی داره. از ترکیب گل گاوزبان و اسطوخودوس دمنوشی به دست میاد که برای درمان بی‌خوابی، استرس و اضطراب، افسردگی و میگرن بسیار مفیده. تهیه دمنوش گل گاوزبان و اسطوخودوس خیلی راحته.

کافیه یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان رو با نصف قاشق غذاخوری اسطوخودوس به همراه یک لیوان آب داغ رو بذارید حدود ۳۰ دقیقه دم بکشه. برای اینکه دمنوش طعم خوبی بگیره هم می‌تونید یه قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموترش رو هم بهش اضافه کنید.

روش تهیه دمنوش گل گاوزبان و زعفران

زعفران که معرف حضور همه هست و از خواصش باخبر هستید. با ترکیب کردن زعفرون و گل گاوزبان دمنوش پرخاصیتی درست میشه. این دمنوش آرامش بخشه و برای رفع استرس خیلی خوبه. دمنوش گل گاو زبان و زعفران یه ویژگی جالب داره. گل گاوزبان فشار خون رو بالا می‌بره درحالی که زعفران فشار خون رو کاهش میده.

این ویژگی باعث میشه که خوردن این نوشیدنی ترکیبی مشکلی برای افرادی که فشار خون دارند نداشته باشه. برای تهیه دمنوش گل گاو زبان و زعفران کافیه گل گاوزبان رو با آب جوش داخل یک قوری بریزید و بعد مقدار کمی زعفران رو بهش اضافه کنید و اجازه بدین تا دم بکشه. برای شیرین کردنش هم مثل همیشه می‌تونید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و دارچین و زنجبیل

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و دارچین و زنجبیل

دارچین و زنجبیل هم از اون گیاهانی هستن که تو فصل زمستون و هوای سرد خوردنش خاصیت زیادی برای بدن داره. حالا اگه گل گاو زبان هم که پر از خواص داروییه به این دوتا اضافه بشه یه ترکیب فوق‌العاده به دست میاد که خواص زیادی با خودش به همراه داره. به عنوان مثال از خواص این دمنوش میشه به کمک به سوخت و ساز بدن، کاهش درد عضلات، درمان گلودرد و به عنوان یک ضد ویروس طبیعی اشاره کرد.

برای تهیه دمنوش گل گاو زبان و دارچین و زنجبیل به دو قاشق غذاخوری گل گاوزبان، کمی زنجبیل تازه یا خشک شده، یه دونه چوب دارچین و یک قاشق عسل و آ ب جوش نیاز داریم. طرز تهیه‌ش هم به این صورته که همه موارد به جز عسل رو توی قوری می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دیم و اجازه می‌دیم تا ۱۵ دقیقه دم بکشه.

0
نظرات شما

*
*

×