باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

روغن زیتون برای آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی را می‌توان با روغن زیتون درمان کرد.

روغن زیتون برای آفتاب سوختگی از دیرباز بخاطر خواص زیادی که داره، بین مردم شناخته شده‌ست. حکیمان دیروز و پزشکان امروز هم با روغن زیتون رابطه کاری خوبی دارن و از اون برای درمان بیماری‌های مختلف سود می‌برن. چه در طب سنتی و چه علوم جدید همه از فوایدش بهره میبرن و به نوعی اون رو یه داروخانه ارگانیک میدونن که طبیعت به ما هدیه کرده. اما موضوع ما درباره روغن زیتون برای آفتاب سوختگی و خواص اونه. توی این مطلب روش‌های مختلف استفاده از روغن زیتون رو برای آفتاب سوختگی بررسی می‌کنیم.

میزان و شدت این نوع سوختگی توی افراد با شرایط جسمی مختلف با هم متفاوته. به همین خاطر هم توی بخشی از مطلب به انواع این سوختگی توی افراد می‌پردازیم. در آخر هم در مورد روش‌های استفاده از روغن زیتون برای رفع این مشکل بیشتر براتون توضیح میدیم. از اونجا که آفتاب سوختگی برای هر کسی ممکنه پیش بیاد، پیشنهاد میشه تا آخر این مطلب با ما همراه باشین تا اگه زمانی برای خودتون یا اطرافیان چنین مشکلی به‌وجود اومد، با استفاده از خواص روغن زیتون اون رو درمان کنین.

درمان آفتاب سوختگی با روغن زیتون

درمان آفتاب سوختگی با روغن زیتون امکان پذیر است.

آفتاب سوختگی در اثر قرارگیری در معرض اشعه مستقیم خورشید به مدت طولانی پدید میاد. این نوع سوختگی متاسفانه زیاد جدی گرفته نشده و کمتر مورد توجه قرار گرفته. اما جالبه بدونین که این سوختگی درجه 1 با ظاهر معمولی گاهی از سوختگی‌های شدید هم خطرناک‌تره. اگه براتون سوال پیش اومده که چطور همچین چیزی ممکنه، با ما در ادامه مطلب همراه باشین تا جواب سوالتون رو بگیرین.

خواص روغن زیتون در جلوگیری از سرطان پوست در اثر آفتاب سوختگی

شنیدن کلمه سرطان ممکنه خیلی‌ها رو بترسونه. عده‌ای هم نمی‌پذیرن که یه سوختگی به‌ ظاهر ساده اونقدر جدی بشه. اما واقعیت اینه که نباید فریب ظاهر معمولی و سطحی این سوختگی رو خورد. چون زیر این ظاهر معمولی یه زخم خطرناک پنهون شده و در صورتی ‌که به اون رسیدگی نشه، ممکنه مزمن و موندگار بشه و در آینده حتی میتونه سرطان پوست رو هم به دنبال داشته باشه.

استفاده از روغن زیتون برای آفتاب سوختگی پایان این کابوسه. خواص آنتی اکسیدان موجود توی این روغن طبیعی خیلی خوب به التیام این زخم‌ها کمک می‌کنه. به‌طوری‌که با ماساژ دادن روغن زیتون حتی بعد از سوختگی با آفتاب هم پوست بعد از مدتی تکرار به حالت اول برمی‌گرده. اما مثل همیشه که پیشگیری بهتر از درمانه، بهتره قبل از قرارگیری در معرض نور آفتاب پوست رو با ماسک روغن زیتون تقویت کنین. برای این کار ماسک‌های ترکیبی مختلفی وجود داره. از جمله این ماسک‌ها باید به ماست و عسل و ترکیب انواع میوه‌ها با روغن زیتون اشاره کرد. انواع ماسک‌های ضد آفتاب‌ سوختگی هم برای همین تهیه میشه. توی ادامه مطلب به چند نمونه مهم از اون‌ها اشاره می‌کنیم.

آیا مالیدن روغن زیتون روی پوست جلوی آفتاب سوختگی رو می‌گیره؟

پوست چرب به‌شکل طبیعی نور و گرما رو جذب می‌کنه. برای خیلی از مردم این سوال مطرحه که چطور روغن زیتون جلوی آفتاب سوختگی رو می‌گیره؟ لازمه یادآوری کنیم که منظور از حالت پیشگیری این ماده در برابر آفتاب سوختگی قبل از قرارگیری در معرض نور خورشیده. یعنی مثلا قبل از شنا، بدن رو با ماسک‌های تقویتی روغن زیتون کاملا قوی کنیم. در این‌صورت پوست بدن در اثر اشعه آفتاب کمتر می‌سوزه. اما اگه سوختگی هم ایجاد بشه، باز هم با استفاده از روغن زیتون آفتاب سوختگی اون التیام پیدا می‌کنه.

ماسک‌ عالی روغن زیتون برای آفتاب سوختگی و گلاب و گلیسیرین

مالیدن روغن زیتون بر روی پوست جلوی آفتاب سوختگی را می‌گیرد.

از روغن زیتون به‌تنهایی برای تقویت پوست و ترمیم اون استفاده میشه؛ اما از ترکیبش با مواد دیگه هم ماسک‌های بسیار خوبی برای آفتاب سوختگی تهیه میشه. مواد ترکیبی بر مبنای جنس پوست افراد، شرایط، میزان نور و گرمایی که قراره به پوست برسه، انتخاب میشن. در این رابطه جالبه بدونین که از ترکیب روغن زیتون، گلاب و گلیسیرین، یه ماسک عالی برای پوست‌های سوخته از آفتاب درست میشه که کاملا حالت درمانی داره.

این ماسک فوق‌العاده از ترکیب یه قاشق غذاخوری گلیسیرین، نصف فنجان گلاب و چند قطره روغن زیتون به‌دست میاد. برای کسایی که پوست خشکی دارن، مقدار روغن زیتون باید بیشتر باشه. بعد از ترکیب این مواد با هم باید اون رو به مدت 15 تا 20 دقیقه روی بخش‌های قرمز و سوخته بدن قرار بدین. بعد از اون‌ هم خیلی آروم با آب خنک محل مورد نظر رو بشورین.

چند نمونه از ماسک‌های روغن زیتون برای آفتاب سوختگی

ماسک‌های مختلف و متنوعی برای درمان آفتاب سوختگی تهیه میشه که پایه اصلی‌ اون‌ها روغن زیتونه و هر کدومش معمولا با یه میوه یا ماده مفید دیگه ترکیب میشن که به خواص ضد آفتاب اون کمک می‌کنه. در اینجا چند نمونه از این ماسک‌ها رو بهتون معرفی می‌کنیم:

  • ماسک خیار و روغن زیتون: این ماسک ترکیبی روغن زیتون، سوختگی‌های ملایم رو رفع می‌کنه و به پوست رطوبت لازم رو برمی‌گردونه.
  • ماسک عسل و روغن زیتون: این ماسک ترکیبی روغن زیتون هم جای سوختگی رو درمان می‌کنه، هم لکه‌ی ناشی از اون رو به سرعت از بین میبره.
  • ماسک عصاره گیاه آلوئه‌ورا و روغن زیتون: این ماسک ترکیبی روغن زیتون، آفتاب سوختگی و پوسته‌های ناشی از اون رو برطرف می‌کنه.

همه این ماسک‌ها اغلب با نسبت‌های مختلف و متناسب با نیاز پوست از نظر رطوبت و چربی تهیه میشن. معمولا هم توی هر نوبت بین 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار داده میشن. تکرار ماسک‌ها به میزان آفتاب سوختگی پوست بستگی داره و تا رفع کامل سوختگی و جای لکه اون ادامه پیدا می‌کنه. نکته مهم در رابطه با شستشوی روغن هم اینه که پوست سوخته رو نباید با صابون شستشو بدین یا حتی به صابون آغشته کنین. چون در اینصورت به‌شدت می‌سوزه و ترمیمش هم به تاخیر میفته.

آفتاب سوختگی در افراد دیابتی و درمان با روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان آفتاب سوختگی افراد دیابتی هم مصرف می‌شود.

افراد دیابتی بخاطر ضعفی که توی سیستم محافظتی بدن اون‌ها به‌وجود اومده، بیشتر مستعد آفتاب سوختگی هستن. اما نگران درمان نباشین! خبر خوب اینه که از روغن زیتون برای درمان آفتاب سوختگی افراد دیابتی استفاده میشه و کاملاً هم بی‌ضرره.در درمان آفتاب سوختگی برای افراد دیابتی علاوه بر روغن زیتون خالص، ماسک‌های ترکیبی هم قابل استفاده هستن. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها توی روغن زیتون به ترمیم پوست افراد دیابتی بعد از آفتاب سوختگی کمک زیادی می‌کنه و دوره درمان رو به‌طرز چشمگیری کوتاه می‌کنه.

بهترین درمان با روغن زیتون برای آفتاب سوختگی کودکان

کودکان پوست بسیار لطیفی دارن که مقاومت زیادی در برابر اشعه آفتاب نداره. بهتره اون‌ها رو تا حد امکان در معرض اشعه خورشید قرار ندیم. اما اگه قراره اون‌ها رو کنار دریا ببریم یا مجبوریم که در معرض نور قرار بدیم، بهتره اول به پوستشون ضد آفتاب بزنیم و صد البته که ضد آفتابی بهتر از روغن زیتون برای جلوگیری از آفتاب سوختگی وجود نداره. مالش روغن زیتون روی پوست بچه‌ها میتونه تا حد زیادی از اونا در برابر اشعه آفتاب محافظت کنه. اگه پوست بچه در اثر آفتاب سوخته باشه، با استفاده از روغن زیتون ترمیم میشه و جای سوختگی هم برطرف میشه. آنتی‌اکسیدا‌ن‌های موجود توی روغن زیتون، پوستشون رو در برابر سوختگی مقاوم می‌کنن و حتی جای سوختگی رو هم از بین میبرن.

نتیجه گیری

در مجموع باید گفت که روغن زیتون برای آفتاب سوختگی بهترین درمانه. به‌طوری ‌که استفاده از این ماده اعجاب‌انگیز پوست سوخته رو ترمیم می‌کنه. استفاده از ماسک‌های مختلفی که از روغن زیتون درست میشن هم برای ترمیم پوست خیلی موثرن. در مورد افراد دیابتی شدت و احتمال آفتاب سوختگی بیشتر از سایر افراده. همین موضوع هم نیاز این افراد به مراقبت‌های ویژه رو نشون میده. اما در صورتی‌ که برای اون‌ها مشکلی پیش بیاد، روغن زیتون جای سوختگی‌ها رو ترمیم می‌کنه. این روغن با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی، پوست رو از آفتاب سوختگی‌های شدید که ممکنه منجر به سرطان پوست بشن، نجات میده.

توی بچه‌ها شدت سوختگی در اثر آفتاب نسبت به بزرگسالان به‌مراتب بیشتره. اما در این مورد هم روغن زیتون برای آفتاب سوختگی بیشترین کاربرد رو داره. نهایتا باید بدونین که این روغن با ترکیبات مختلفی به‌صورت ماسک ضد آفتاب به راحتی قابل استفاده‌س. این ماسک‌ها هر کدوم برای نوعی پوست مفید هستن، ولی همه اون‌ها پوست آفتاب سوخته رو ترمیم می‌کنن. شما هم اگه مایل باشین که از روغن زیتون  استفاده کنین، کافیه که به سایت واجارو و صفحه خرید روغن زیتون مراجعه کنین. این فروشگاه اینترنتی محصولات طبیعی عالی رو برای مشتریان تهیه می‌کنه و توی مدت زمان کوتاه و با بسته بندی سنتی، به دستتون می‌رسونه.

0
نظرات شما

*
*

    9145243538 27 فروردین 1401 پاسخ

    عالی و مفید

×