باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

روغن زیتون برای مو

مصرف روغن زیتون برای حفظ سلامت موها توصیه می شود.

یکی از شناخته‌شده‌ترین مواد غذایی و دارویی بین مردم روغن مفید و پرخاصیت زیتونه. طی قرن‌ها از این روغن برای موارد مختلف و متنوعی استفاده شده و بین دانشمندان از نظر خواص مفید اعتبار خوبی داره. از جمله خواص این روغن باید به پیشگیری از امراض، شفای بیمارها، تقویت مو و پوست، کاربرد اون به‌عنوان آنتی‌اکسیدان و ضد آفتاب یاد کرد. خلاصه اینکه گفتنی‌ها در مورد روغن زیتون و فوایدش زیاده و توی یه مطلب نمیشه به همشون پرداخت.

سری هم به صابون زیتون و موارد استفاده از اون برای تقویت مو می‌زنیم تا موارد و مزایای استفاده از اون رو براتون توضیح بدیم. پس شما هم با ما توی این مطلب همراه بشین و از اطلاعات جدیدی که از خواص زیتون برای مو ‌بدست اومده، استفاده کنین. ضمنا ما یه فروشگاه اینترنتی عالی رو هم در آخر مطلب بهتون معرفی می‌کنیم تا اگه روغن زیتون نیاز داشتین، اون رو با بهترین قیمت و بدون واسطه بخرین.

روغن زیتون اثرات شگفت انگیزی بر روی موها دارد.

همه چیز درباره تاثیر روغن زیتون روی مو

خیلی از مردم تا به‌حال درباره روغن زیتون و خواص اون برای مو زیاد شنیدن یا شخصا اون‌رو روی موهای خودشون آزمایش کردن. اما کمتر از نحوه عملکرد و مواد تشکیل‌دهنده‌ش آگاهی دارن. همین‌طور اینکه چه عناصری توی این روغن وجود داره که اون‌رو از نظر تقویت مو ممتاز و خاص می‌کنه رو ممکنه ندونن. برای داشتن اطلاعاتی بهتر در مورد فواید یه ماده غذایی یا دارویی باید تلاش کنیم تا شایعات و صحبت‌های بی‌پایه رو ندیده و نشنیده بگیریم.

در عوض بیشتر به تحقیقات علمی که درباره اون انجام شده، رجوع کنیم. در مورد روغن زیتون برای مو هم روال کار به همین ترتیبه. از صحبت‌ها برمیاد که این ماده جالب و شگفت‌انگیز برای رشد و تقویت مو معجزه می‌کنه. اما صحت این حرف‌ها وقتی تایید میشه که تحقیقات علمی دانشمندان هم اون‌ها رو بررسی کرده باشه و نتایج قاطعی در مورد صحت اون‌ها به‌دست آورده باشه.

خواص روغن زیتون برای مو چیه؟

در مورد خواص بی‌شمار روغن زیتون برای ارگان‌های مختلف بدن تحقیقات علمی زیادی صورت گرفته. خلاصه این بررسی‌ها نشون میده که وجود عناصر مختلف توی این ماده برای رشد موها خیلی مفیده. از جمله مواردی که ضمن این تحقیقات مشخص شده، وجود ویتامین‌های مختلف محلول در چربیه و اینکه روغن زیتون ناب سرشار از اون‌هاست. مثل ویتامین‌‌های K، A، E و D که فولیکول مو به‌شدت به اون‌ها نیاز داره. همین هم رابطه بین این تحقیقات و فواید روغن زیتون روی مو رو نشون میده. این ویتامین‌ها علاوه بر خواصی که دارن، به منزله پلی برای رسیدن سایر مواد مغذی به موها عمل می‌کنن. مصرف ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد موها از طریق داروهای تقویتی هم امکان‌پذیره. اما دریافت اون‌ها با استفاده از فرآورده‌های طبیعی بی‌شک مفیدتره و به مو فرصت خوبی میده تا رشد مناسبی داشته باشه.

چه عواملی در تقویت مو با روغن زیتون موثرن؟

روغن زیتون برای مو بسیار سودمند است.

تاثیر روغن زیتون بر مو زمانی بهتر آشکار میشه که طبق دستورالعمل‌های مناسب مصرف میشه. مثلا مدت زمان لازم برای نگهداشتن اون روی مو خیلی مهمه تا خواص مفیدش رو به موها انتقال بده. تو کاربرد انواع ماسک روغن زیتون برای مو رعایت این مورد اهمیت زیادی داره. موها ساختاری پولک مانند دارن و باید برای مدت زمان کافی با این ماده همجوار بشن. فرصتی که طی اون سلول‌های مو نسبت به جذب مواد داخل روغن اقدام می‌کنن و اون‌ها رو توی مایعات داخلی خودشون ذخیره ‌می‌کنن. شبیه به همون زمانی که برای رنگ‌پذیری موها لازمه. ولی به‌نظر میرسه که جذب مواد از روغن زیتون برای مو بیشتر طول می‌کشه!

تاثیر حرارت بر استفاده از روغن زیتون برای درمان مو

دمای مناسب هم یکی دیگه از مواردیه که جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی رو برای مو تسریع می‌کنه. ثابت شده که توی محیط گرم‌تر، باز شدن فلس‌های مو و جذب مواد بهتر صورت می‌گیره. البته نباید این موضوع رو با سوزوندن موها زیر سشوار داغ اشتباه گرفت! بلکه پوشوندن سر با یه حوله مناسب یا قرارگرفتن در محیطی با دمای نسبتا بالا برای این کار کفایت می‌کنه. بسیاری از افراد از نگهداشتن مواد چرب روی موهاشون کلافه میشن و مایلن که هر چه زودتر اون‌رو از روی سرشون بشورن و پاک کنن. توی این شرایط اگه ماسک‌هایی که برای استفاده از خاصیت روغن زیتون برای مو بکار میرن، قدری گرم بشن، تاثیر بهتری دارن. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان جذب اون‌ها میشه و قدرت انتقال این مواد به موی سر رو بالاتر میبره.

آیا پرپشتی مو با روغن زیتون حقیقت داره؟

از جمله حرف‌هایی که در مورد خواص روغن زیتون برای مو زده میشه، پرپشتی مو با روغن زیتونه. این موضوع هم با بررسی و تحقیقات زیادی که در موردش انجام شده تا حدود زیادی رد شده. توضیحش هم به این شکله که کم‌پشتی موها در افرادی که جنبه ارثی و ژنتیکی داره، چندان قابل تغییر نیست. روغن زیتون در واقع مخلوطی از اسیدهای پالمیتیک، لینولئیک و اولئیک هست که برای رویش و تقویت مو خیلی مفیدن.

وجود ویتامین‌های مختلف، فسفر و کلسیم زیاد توی اون توی این خاصیت روغن زیتون بی‌اثر نیست. همه این موارد باعث میشه تا موها رو محکم و قوی کنه و از ریزش موها پیشگیری بشه. اما این‌ها دلیلی برای رویش مجدد و پرپشتی موها نمیشه. پس اگه کسی با موهای پرپشت و زیاد دچار ریزش مو بشه، ممکنه که این روغن جلوی ریزش موهاش رو تا حدودی بگیره، ولی روغن زیتون برای پرپشت شدن مو عملاً کار خاصی نمی‌کنه.

آیا رشد سریع مو توی یک هفته با روغن زیتون ممکنه؟

در این که روغن زیتون توی رشد سریع موها خیلی موثره، جای شکی نیست. این مطلب با مطالعاتی که به اثبات رسیدن، نشون میده که استفاده از این روغن چطور موها رو برای رشد سریع آماده می‌کنه. اما این که موها توی یه ‌هفته رشد کنن، اغراق آمیزه! برعکس به نظر میرسه که مصرف مواد مفید برای رشد یا تقویت موها باید کاری مداوم و مستمر باشه. رسیدگی به پوست و مو برای بهبود کیفیت اون‌ها کاری نیست که بشه اون‌رو با سرعت و عجله انجام داد. همه عواملی که توی رشد مو موثرن، از تغذیه خوب و استراحت کافی تا آرامش اعصاب و تقویت با مواد مفید باید مکرراً انجام بشن تا آثار مفید اون‌ها خودش رو به‌خوبی نشون بده. پس اگه قراره که کاری برای رشد و تقویت موها انجام بشه، بهتره با حوصله و استمرار باشه.

صابون زیتون برای مو تا چه حد مفیده؟

مالیدن روغن زیتون به پوست سر، شادابی و درخشندگی موها را به همراه دارد.

یکی از محصولات روغن زیتون برای مو صابون زیتونه که کاربرد زیادی هم بین طرفدارای زیتون و خواصش داره. صابون زیتون رودبار که خیلی هم معروف و پرطرفداره، طی سال‌ها برای شستن مو توسط افراد زیادی استفاده شده. رضایت این افراد از کاربرد این صابون زیتون ملاکی برای انتخاب اون به شمار میره و استفاده ازش به رشد و تقویت موها کمک زیادی می‌کنه.

مضرات روغن زیتون برای مو

با وجود تمام مزایایی که در مورد کاربرد روغن زیتون گفتیم، نباید از مضرات اون غافل بشیم. بیشترین موردی که باعث میشه این مشکلات بروز کنه، استفاده بیش ‌از حد از این ماده برای موهاست که به ایجاد راش منجر میشه. توی این شرایط پوست و مو از چربی اشباع میشه و همیشه کثیف ‌بنظر میرسه. اما این تنها مشکلی نیست که با استفاده زیاد از روغن زیتون پیش میاد! خارش و حساسیتی که بعد از این راش در پوست سر به‌وجود میاد، خیلی آزاردهنده‌ست. بروز آلرژی، جوش‌های پوستی و لکه‌ شدن پوست سر هم از مضرات استفاده بیش‌ از حد از روغن زیتون برای مو به شمار میره.

نتیجه گیری

به‌طور کلی باید گفت که هرچند روغن زیتون برای مو خیلی مفیده، ولی لازمه که اعتدال رو توی مصرف اون رعایت کنین. وجود انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های غیر اشباع و آنتی‌اکسیدان‌ها توی این ماده، اونو به یه ماده کم‌نظیر برای رشد و تقویت مو تبدیل کرده. توی انتخاب محصولات بهداشتی که با این روغن تهیه میشن، باید به اصالت و سالم بودن اون‌ها توجه داشت. در صورت استفاده از ماسک‌های تقویتی حاوی روغن زیتون بهتره که به‌مقدار کافی، در مدت مناسب و با درجه حرارت کافی استفاده بشن تا نتایج بهتری به‌دست بیاد.

برای جلوگیری از بروز حساسیت و عوارض ثانویه مصرف روغن زیتون هم باید مثل همه مواد تقویتی دیگه تحت کنترل انجام بشه. ضمنا بهتره تا در این مورد به شایعات و حرف‌های بی‌مورد توجه نکنیم و بیشتر پیگیر اخبار علمی و تحقیقات روز باشیم. در آخر باید یادآوری کنیم که فروشگاه اینترنتی واجارو زیتون و روغن زیتون بکر و ناب رو با بهترین کیفیت و قیمت مناسب برای شما توی هر نقطه از کشور که باشین، ارسال می‌کنه.

این محصولات کاملا طبیعیه و مستقیما و بدون واسطه از باغات زیتون شمال تهیه میشن. خوبه بدونین روغن زیتون‌های فروشگاه واجارو مورد تایید مرکز تحقیقات زیتون کشور هستن و بصورت درجات مختلف بکر و فرابکر عرضه میشن که تنها با ورود به سایت و ثبت سفارش می‌تونین از اون‌ها بهره‌مند بشین. پس با خرید روغن زیتون بکر از واجارو از خواص بی‌نظیر این روغن خارق‌العاده بهره‌مند بشین.

 

0
نظرات شما

*
*

×