باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

روغن زیتون برای گوش

مصرف روغن زیتون به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان عفونت گوش توصیه می‌شود.

روغن زیتون یکی از رایج‌ترین روغن‌های پخت‌وپز و ماده اصلی در رژیم غذایی به شمار می‌ره. این عصاره مزایای بسیاری برای سلامتی داره. به عنوان مثال روغن زیتون برای گوش، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و بهبود سایر امراض مفیده. به طوری که از دیرباز از روغن میوه درخت سرسبز زیتون دارویی برای از بین بردن جرم زیاد گوش و درمان عفونتش استفاده می‌کردن. اگه می‌خواین با این کاربرد روغن زیتون برای این عضو حساس بدن بیشتر آشنا بشین، پیشنهاد می‌دیم که با ما همراه باشین. در این مقاله به طور روشن در مورد تاثیر قابل توجه این روغن در درمان بیماری‌های گوش صحبت می‌کنیم. سپس چند راهکار درمانی خانگی رو به شما معرفی می‌کنیم که کمی به تسکین درد گوش کمک می‌کنه.

روغن زیتون برای درمان عفونت گوش،بیماری‌های قلبی و بهبود سایر امراض بسیار مفید است.

روغن زیتون برای گوش تا چه اندازه موثره؟

تا به‌ حال برای شما اتفاق افتاده که موم یا جرم گوش بیش از حد زیاد بشه و برای شما مشکل ایجاد کنه؟ یا موقعی که سعی در تمیز کردن گوش دارین، متوجه می‌شین مقداری عفونت در اطراف اون دیده می‌شه که بوی بدی هم داره؟ این‌ها برخی از مشکلات گوش هستن که اغلب شما رو نگران می‌کنه. اگه به طور مکرر و همراه با درد بسیار شدید با این شرایط مواجه شدین، بهتره در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنین.

اما در شرایط نه چندان حاد می‌شه از برخی راه‌حل‌های خانگی برای بهبود و کاهش درد استفاده کرد. در این مواقع روغن زیتون برای گوش دارویی مناسب محسوب می‌شه. با این وجود در ابتدای هر شیوه درمان خانگی سوال‌هایی به ذهن خطور می‌کنه، به طور مثال:

  • میزان مصرف این روغن برای کاهش جرم گوش و عفونت چه میزان است؟
  • آیا کیفیت و مرغوبیت روغن زیتون مهمه؟
  • چه نکات ایمنی را هنگام استفاده از روغن زیتون باید در نظر گرفت؟

اگه به دنبال پاسخ این پرسش‌ها هستین، بهتره همچنان ما رو همراهی کنین.

آیا روغن زیتون به پاکسازی جرم گوش کمک می‌کنه؟

جرم گوش به طور طبیعی توسط غدد موجود در مجرای گوش ترشح می‌شه. این مایع غلیظ گرد و غبار و سایر ذرات رو که از هر طریقی وارد گوش می‌شن به دام میندازه. بنابراین گوش تمیز و روان خواهد شد. این جرم به‌تدریج به دهانه گوش می‌رسه و بیرون می‌ریزه. اما به دلایل مختلفی مثل باریکی مجزا یا اقدام نادرست در پاک‌سازی، استفاده از سمعک و غیره این ماده یک جا جمع می‌شه و درد ایجاد می‌کنه. گاهی این شرایط حتی اختلالات شنوایی رو هم به دنبال داره. اگه علائم خیلی ناخوشایندی دارین بهتره قبل از هر کاری با دکتر تماس بگیرین. اما در صورتی که خیلی اوضاع شدید نیست، کافیه چند قطره روغن زیتون رو در مجرای گوش بریزین.

روغن زیتون به پاکسازی جرم گوش کمک می‌کند.

استفاده از روغن زیتون برای گوش باعث نرمی جرم‌ها می‌شه و بیرون اومدن اون‌ها رو راحت‌تر می‌کنه. بد نیست بدونین محلول‌های قطره گوش که پایه روغنی دارن، اغلب با روغن زیتون یا بادام ساخته می‌شن. سال‌هاست که پزشکان این نوع قطره‌ها یا انواع پایه آبی اون رو برای جلوگیری از تجمع جرم در گوش پیشنهاد می‌دن. مطالعات نشون داده که استفاده کوتاه‌مدت از روغن زیتون قبل از برداشتن توده‌های جرمی گوش توسط پزشک، پاک‌سازی رو آسون‌تر می‌کنه.

چگونه از روغن زیتون برای پاکسازی جرم گوش استفاده کنیم؟

اگه دچار بیماری‌های خاصی در بخش گوش نیستین، استفاده کوتاه‌مدت از روغن زیتون برای گوش خطر زیادی رو ایجاد نمی‌کنه. با عمل به مراحل زیر می‌شه روغن زیتون رو 1 تا 2 بار در روز به مدت یک هفته در گوش آسیب‌دیده استفاده کرد:

  1. مقداری روغن زیتون خالص و باکیفیت رو در کاسه‌ بریزین. سپس به اندازه درجه حرارت پوست گرمش کنین. البته نباید خیلی داغ باشه.
  2. دراز بکشین و گوش آسیب‌دیده رو طوری بگیرین که قسمت بیرونی یا لاله گوش به عقب بره و مجرای گوش باز بشه.
  3. با قطره چکان 2 تا 4 قطره روغن رو داخل گوش رها کنین. اگه قطره چکان ندارین، می‌شه پنبه رو به این عصاره موثر آغشته کنین و روی مجرا فشار بدین که چند قطره‌ای وارد گوش بشه.
  4. پوست نواحی اطراف ورودی مجرا رو ماساژ بدین که روغن درست در محل قرار بگیره و اثر کنه.
  5. چند دقیقه‌ای به طور درازکش باشین که روغن به‌خوبی فرصت نفوذ داشته باشه.
  6. سپس بلند شده و بایستین. البته حواستون به ریزش روغن به سمت بیرون باشه.
  7. اگه بعد از تکرار این عمل در یک هفته بهبودی حاصل نشد یا جرم‌ها پاک نشدن، به پزشک مراجعه کنین.

روغن زیتون را می‌توان برای درمان عفونت گوش استفاده نمود.

آیا روغن زیتون برای درمان عفونت گوش مفیده؟

رایج‌ترین انواع عفونت گوش اوتیت میانی حاد است که به دلیل جمع‌شدن مایعات در گوش میانی اتفاق میفته. علائمی مانند گوش درد، احساس گرفتگی در گوش و کاهش شنوایی عفونت رو نشون می‌دن. بد نیست بدونین این بیماری اغلب توسط باکتری‌ها و در مواقعی با ویروس‌ها ایجاد می‌شن. اگه برای درمان این بیماری در روزهای اولیه به پزشک مراجعه کنین، اول به شما پیشنهاد می‌دن که مدتی رو صبر کنین که خود بدن درمان رو انجام بده.

در این زمانه که می‌شه از خواص درمانی روغن زیتون برای گوش استفاده کرد. چون که این روغن سرشار از ترکیبات فعال زیستی است و با ویژگی ضدمیکروبی و ضد التهابش قادره عفونت رو از بین ببره. اگه از عصاره‌ خالص و باکیفیت میوه درخت زیتون کمک بگیرین، بعیده که با شرایط حساسیت‌زا یا تحریک گوش مواجه بشین. برخی پزشکان هم معتقدند که این داروی طبیعی برای کاهش درد همراه با عفونت عملکرد چشمگیری داره.

آشنایی با نحوه استفاده از روغن زیتون برای درمان عفونت گوش و گوش درد

به طور خاص برای درد ناشی از عفونت گوش می‌شه از دستورالعملی که کمی بالاتر اشاره شد، کمک گرفت. البته بهتره به مدت تنها 3 روز و دوبار در روز این روند رو تکرار کنین. اگه علائم پس از این مدت بهبود نیافت حتما به پزشک مراجعه کنین. بعضی از افراد هم راهکار خانگی دیگه‌ای رو پیشنهاد می‌دن و اون هم تهیه قطره از سیر و روغن زیتون برای گوش است. چون که این دو خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارن. برای ترکیب این دو و ساخت قطره بر اساس دستورالعمل زیر عمل کنین:

  1. یک حبه سیر خردشده رو به همراه 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون در یه ظرف کوچیک بریزین؛
  2. سپس روی شعله خیلی کم به اون حرارت بدین که گرم بشه، اما جوش نخوره؛
  3. این ترکیب رو خوب با هم مخلوط کنین که به خورد هم برن؛
  4. ظرف رو از روی حرارت بردارین و بذارین خنک بشه؛
  5. تکه‌های جامد سیر رو با یک صافی جدا کنین و دور بریزین؛
  6. حالا این مایع رو داخل بطری بریزین و در زمان موردنیاز با قطره چکان کمی ازش بردارین.

به یاد داشته باشین که این محلول به دلیل وجود سیر بهتره در یخچال نگهداری بشه و ظرف 3 روز استفاده بشه. اگه بیشتر موند باید اون رو دور بریزین. چون که در این صورت ممکنه در هنگام استفاده تاثیر عکس داشته باشه.

مصرف روغن زیتون و سیر به بهبود عفونت گوش کمک بسیاری می‌کند.

از چه نوع روغن زیتون برای گوش باید استفاده کنیم؟

برای کاربردهای درمانی باید روغن زیتون خالص و باکیفیت تهیه کنین. چراکه در این صورت این مایع همه‌کاره از سطح بالاتری از آنتی‌اکسیدان برخورداره. همچنین روغن دست نخورده و خالص هرگز با گرما یا مواد شیمیایی واکنش‌های مخرب نمی‌ده. بنابراین با این راهکار می‌شه مطمئن شد که محصول خریداری شده، خالصه و کیفیت بالایی داره.

نکات استفاده از روغن زیتون برای گوش

درحالی‌که بهره‌مندی از خواص درمانی گوش برای مدت کوتاهی بی ضرره، اما اگه شک دارین که ممکنه به مشکلاتی مانند پارگی لاله گوش دچار شدین، نباید از این راهکارها استفاده کنین. همچنین هرگز روغن زیتون داغ رو داخل گوش نریزین. می‌شه میزان گرماش رو با ریختن روی پوست دست امتحان کرد. اگه احساس سوختگی نداشتین می‌تونین از اون استفاده کنین.

نکته دیگه اینه که سعی نکنین برای پاک‌سازی جرم‌ها پنبه‌های آغشته به روغن زیتون رو به داخل گوش فرو کنین. چون که ممکنه به گوش آسیب برسونه و جرم رو بیشتر به سمت داخل ببره. علاوه بر این باید ذکر کنیم که اگه شرایط درد یا عفونت شدید رو تجربه می‌کنین، بهتره به پزشک مراجعه کنین.

برای بهره‌مندی از خواص روغن زیتون حتما از نوع طبیعی آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که روغن زیتون به سبب خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی باکتریایی برای جلوگیری از تجمع جرم گوش و بهبود عفونت مفیده. اما تنها در شرایطی می‌تونین از این روغن استفاده کنین که این بیماری‌ها در فاز شدید قرار نداشته باشن. بهتره از این مایع شفابخش تنها به مدت کوتاهی استفاده کنین. البته دقت کنین که اگه علائم شما در طی چند روز و نهایت یک هفته بهبود پیدا نکرد، حتما به پزشک مراجعه کنین.

همچنین متوجه شدین که کیفیت و خلوص از عواملی هستن که در به‌کارگیری از روغن زیتون برای گوش تاثیر دارن. اما از کجا روغن زیتون مرغوب تهیه کنیم که از سلامت بهداشتی اون مطمئن باشیم؟ واجارو کلید حل مشکل شماست. در این سایت به‌راحتی می‌تونین از هر جای ایران خرید روغن زیتون فرابکر، بکر و تصفیه شده رو انجام بدین. جالبه بدونین خرید مستقیم از کشاورز انجام می شه و خبری از واسطه‌ها نیست. علاوه بر این ارسال کارت اصالت محصول، خیال شما رو از بکر بودنش راحت می‌کنه.

0
نظرات شما

*
*

    mehdi porrahdar مهدی پورراهدار 26 دی 1401 پاسخ

    بسیار عالی

      جواد حمیدی 27 دی 1401 پاسخ

      شاد و سلامت باشید

×