باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

رولت مرغ با عسل

رولت مرغ با عسل، یکی دیگه از خوراکی های خوشمزه با عسل، از اون غذاهای لذیذ و مفیدیه که درست کردنش زمان زیادی از شما نمی‌گیره. به دلیل ظاهر دلچسب و لذیذی که این غذا داره از اون دسته غذاهایی بحساب میاد که برای بچه‌ها جذابه، پس اگه کودک بدغذایی دارین که هر غذایی رو نمی‌خوره رولت مرغ با عسل رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به دلیل وجود عسل در این غذا شما می‌تونید از خواص بی‌نظیر این ماده غذایی بهره ببرید. از یه عسل خوب، با کیفیت و طبیعی میشه انتظار داشت دارای ویتامین‌های زیادی باشه. این ماده حاوی مقدار قابل توجهی کولینه که باعث تنظیم و کنترل سطح کلسترول میشه. عسل به هضم آسان غذا کمک میکنه و به همین دلیل به اون دسته از دوستانی که مشکلات گوارشی دارند پیشنهاد میشه که برای رولت مرغ با عسل توی رژیم غذاییشون جا باز کنند.

خوراکی های خوشمزه با عسل

جالبه بدونید که ما چند نوع طرز تهیه رولت مرغ با عسل داریم اما تو این مطلب از واجارو سعی کردیم دستور پختی که بیشترین سازگاری رو با مزاج ما ایرانی‌ها داره و همچنین مواد اولیه در دسترسی داره رو به شما آموزش بدیم.

این دستور پخت برای 4 نفر مناسبه و حدودا به 30 الی 40 دقیقه زمان برای آماده شدن، نیاز داره.

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ با عسل

  • سینه مرغ: 2 عدد متوسط
  • آب لیمو تازه: 3 قاشق غذاخوری
  • بروکلی: به میزان دلخواه
  • کرفس: به میزان دلخواه
  • فلفل دلمه قرمز: 1 عدد متوسط
  • فلفل دلمه زرد: 1 عدد متوسط
  • پیازچه: مقداری برای تزیین( حدود50 گرم)
  • سیب زمینی: 3 الی 4 عدد متوسط(800 گرم)
  • عسل: حدود 2 قاشق غذا خوری
  • سیر: 2 حبه له شده
  • کره: به میزان لازم
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه رولت مرغ با عسل

مرحله اول: برش مرغ

ابتدا سینه مرغ رو از طول یا همون بغل برش می‌دیم و هر کدوم رو به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. بعد روی تخته کارمون قرار می‌دیم و با وردنه یا گوشت‌کوب به سطح مرغ ضربه می‌زنیم و سعی می کنیم سینه‌های مرغ رو به لایه‌های نازک تر و صاف تبدیل کنیم.

مرحله دوم: طعم دار کردن مرغ

به سینه‌های مرغ نمک، فلفل و روغن زیتون می‌زنیم و دو حبه سیر رو له می‌کنیم و به مرغ اضافه می‌کنیم و برای از بین بردن بوی زهم و خوشمزه‌تر شدن مرغ به اون دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه اضافه می‌کنیم. کمی ورز میدیم و در نهایت اجازه میدیم مرغ چند دقیقه با موادی که بهش زدیم استراحت کنه.

مرحله سوم: رول کردن مرغ

روی تخته کارمون سلفون یا کیسه فریزر می‌ذاریم و سینه‌های نازک شده مرغ رو روش قرار میدیم. سینه مرغ رو رول می‌کنیم و در انتها برای باز نشدن رول از خلال دندون استفاده می کنیم و با کمک اون رول مرغ رو می بندیم.

مرحله چهارم: پخت مرغ

توی ماهیتابه مناسب مقداری کره می‌ریزیم و می‌ذاریم با شعله کم آب بشه، بعد رول‌های مرغ رو اضافه می‌کنیم و درب ماهیتابه رو می‌ذاریم و اجازه می‌دیم که هر طرف مرغ حدود 8 دقیقه پخته بشه.

طرز تهیه رولت مرغ با عسل

مرحله پنجم: آماده سازی سبزیجات

سیب زمینی و فلفل دلمه‌ها رو مکعبی برش می‌دیم بعد کرفس و بروکلی رو خرد می کنیم.

در یه تابه‌ دیگه کره رو می‌ریزیم و اجازه می‌دیم آب بشه. بعد سیب زمینی‌های مکعبی خرد شده رو اضافه می‌کنیم و مقداری تفت می‌دیم. کمی که خامی سیب زمینی گرفته شد فلفل دلمه‌های رنگی رو اضافه می‌کنیم و بعد چند دقیقه بروکلی و کرفس رو می‌ریزم و کمی تفت می‌دیم.

مرحله ششم: تهیه سس

برای تهیه سس نصف لیوان آب جوش رو با دو قاشق عسل و یک قاشق آب لیمو تازه ترکیب می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دیم تا کمی غلیظ بشه.

مرحله هفتم: ترکیب سس با رول مرغ و سبزیجات

سبزیجات پخته شده رو به تابه مرغ اضافه می‌کنیم، بعد سس رو روی ترکیب می‌ریزیم و تابه رو روی شعله کم قرار می‌دیم، درب تابه رو می‌ذاریم و اجازه می‌دیم سس به خورد مرغ و سبزیجات بره، در حد دو دقیقه کافیه.

مرحله هشتم: سرو و تزیین غذا

رولت مرغ و سبزیجات توی ظرف دلخواه قرار می‌دیم و پیازچه‌های خرد شده رو برای خوشمزگی و قشنگی بیشتر روی غذا می‌ریزیم.

نکاتی که باید در تهیه رولت مرغ با عسل به آن توجه کنید

عسل در حرارت بالا خواصش رو از دست میده پس توجه کنید که حرارت شعله گاز رو زیاد نکنید و روی حالت کم و ملایم بذارید.

شما می‌تونید سبزیجات دلخواه( ذرت، هویج، نخود فرنگی…) به غذا اضافه کنید.

این هم از طرز تهیه رولت مرغ با عسل، دستور پختی که توی این آموزش آوردیم نسبت به رسپی‌های دیگه چندتا مزیت داره: یک اینکه برای آماده شدنش به زمان زیادی احتیاج نیست،‌ دو اینکه مواد اولیه در درسترسی داره، سه اینکه به ذائقه و مزاج ما ایرانی‌ها نزدیکه.

برای اینکه بتونید یه رولت مرغ خوشمزه درست کنید، علاوه بر یک دستور پخت عالی به عسل طبیعی و با کیفیت هم نیازه. دقت داشته باشید که تمام فوایدی که برای عسل گفته شده رو فقط میشه از عسل طبیعی انتظار داشت، پس حتما در خرید عسل دقت کنید. واجارو یه بازار محلی آنلاینه که محصولات کشاورزی رو مستقیما از کشاورزهای زحمت‌کش به دست مشتریانش می‌رسونه، پس برای خرید عسل طبیعی می‌تونید باخیال راحتی به واجارو اطمینان کنید.

 

0
نظرات شما

*
*

×