باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طبع بادام زمینی

بادام زمینی دارای طبعی گرم و تر می‌باشد.

شناخت طبع افراد مختلف به شناخت راه‌های درمان و مواد خوراکی مناسب برای اون‌ها کمک خوبی می‌کنه. در واقع افراد با دونستن طبعشون متوجه میشن که با چه موادی، مشکلات و بیماری‌های بدنشون رو میتونن بهتر برطرف کنن و چه موادی ممکنه با طبع اون‌ها نسازه. در این رابطه جالبه بدونین که طبع بادام زمینی گرم و تره. همین موضوع هم راهنمای خوبیه که موارد کاربرد اون رو به‌عنوان یه ماده خوراکی مفید مشخص می‌کنه. به این شکل مشخصه که افرادی با این نوع طبع، باید در مورد مصرف بادام زمینی قدری احتیاط کنن. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد مصرف بادام زمینی و مسائلی که در مورد اون لازمه تا رعایت بشه، با هم صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشین تا اطلاعات خوب و مفیدی در این زمینه کسب کنین.

طبع بادام زمینی و خواصی که با این طبع پیدا کرده کدومن؟

بادام زمینی دارای طبع گرم است.

شاید دونستن اینکه طبع بادام زمینی گرم و تره، به تنهایی برای ما اطلاعات زیادی به همراه نداشته باشه. اما اینکه بدونیم که هر فرد با طبیعتی که داره، با خوردن این نوع آجیل چه اتفاقی براش میفته، اهمیت زیادی داره. برای اینکه طبع افراد باعث بیماری یا مشکلاتی برای اون‌ها نشه، باید موقع تغذیه، خواب و سایر موارد اون رو در نظر بگیرن. بعد هم کارهایی رو انجام بدن که اون طبع به‌اصطلاح آروم بشه و شدت پیدا نکنه. مثلا افرادی با طبع گرم و تر نباید موادی با همین نوع طبع رو مصرف کنن، بلکه باید درست طبع برعکس رو انتخاب کنن تا بدنشون به تعادل برسه.

جالبه بدونین که خیلی از بیماری‌‌ها با طبع آدما ارتباط دارن. ریشه و راه درمان این بیماری‌ها رو میشه با هماهنگی طبع فرد با طبع مواد غذایی مصرفیش پیدا کرد. مثلا کسی که طبع سرد و خشک داره، باید از موادی با طبع گرم و تر استفاده کنه که اصطلاحاً “مصلح” اون نامیده میشن. مصلح یا اصلاح کننده ماده‌ایه که برخلاف طبع بیماری یا مزاج افراد عمل می‌کنه و اون رو اصلاح می‌کنه. پس باید نتیجه گرفت که بادام زمینی یه مصلح خوب برای افراد با طبع سرد و خشکه.

چه کسایی با طبع بادام زمینی خوردن راحت‌ترن؟

یکی از مواردی که با شناخت طبع مواد غذایی برای ما روشن میشه، اینه که چه افرادی از خوردن اون ماده غذایی سود بیشتری میبرن؟ بادام زمینی طبع گرم و تر داره و اگه کسی با همین مشخصات یعنی طبع گرم و تر بادام زمینی زیادی مصرف کنه، حالت‌هاش بیشتر میشه. تنش گرم‌تر و مزاجش بیشتر از قبل، تر میشه. نتیجش هم اینه که دچار عطش میشه و نهایتاً براش مشکلات گوارشی پیش میاد. در عوض افرادی که طبعشون خشک و سرده با مصرف بادام زمینی به تعادل می‌رسن و حالشون بهتر میشه. پس اگه نسبت به افراد دیگه مقدار بیشتری از این ماده غذایی مصرف کنن هم اتفاقی نمیفته.

طبع بادام زمینی چه تاثیری بر بیماری دیابت داره؟

بادام زمینی با طبع گرمی که داره، سطح انرژی بدن رو افزایش میده. به این معنا که سوخت و ساز بدن رو بیشتر می‌کنه و باعث تولید توان و قدرت خوبی توی بدن میشه. همین عوامل هم به کنترل سطح قند خون توی بدن کمک می‌کنن. این درست همون موردیه که بیماران دیابتی بهش نیاز دارن. به این ترتیب مصرف بادام زمینی برای دیابتی‌ها کاملا مفیده. حالا اگه این بیمار دیابتی طبع سرد و خشک هم داشته باشه، بیشتر بهش کمک میشه. اما میزان خوردن اون برای این افراد باید تحت کنترل باشه. زیاده‌روی توی مصرفش ممکنه مشکلاتی ایجاد کنه و سطح کالری مصرفی رو بیش از حد مجاز بالا ببره.

طبع بادام زمینی و پیشگیری از افزایش کلسترول بد

این تاثیر به شکلیه که برای پیشگیری از بالا رفتن سطح کلسترول کارسازه و جواب مثبت میده. استفاده از این آجیل غنی که طبع گرمی داره، بدن رو توی سوزوندن و دفع چربی‌های بد یاری می‌کنه. به این ترتیب و با صرف‌ شدن این منابع چربی، سطح کلسترول بد پایین میاد. از طرفی چربی بادام زمینی از نوع کلسترول خوبه که طبع بادام زمینی رو گرم کرده. بالا رفتن میزان این نوع چربی توی خون هم اتفاقاً خیلی مفیده. این اتفاق برای پیشگیری از گرفتگی رگ‌های خونی، تاثیر خیلی خوبی داره. ثابت شده که در افراد بزرگسال مصرف روزانه 30 گرم بادام زمینی قادره بدن رو در برابر مشکلات قلبی و عروقی تا حد زیادی محافظت کنه و میزان کلسترول بد رو تا 4% کاهش بده.

طبع بادام زمینی برای بزرگسالان چطوره؟

طبع گرم بادام زمینی موجب پیشگیری از افزایش کلسترول بد خون می‌شود.

مصرف بادام زمینی در بزرگسالان با توجه به طبع اون خیلی مفیده. این موضوع خصوصا توی مناطقی که شرایط آب و هوایی سرد و خشکه، بیشتر کارسازه. چون با طبع فرد و محیط سازگاری داره و باعث سلامتی میشه.مقدار مصرف برای این افراد با توجه به وزن و جثه اون‌ها تعیین میشه. اما در کل مصرف روزانه اون نباید از 50 گرم بیشتر بشه چون ممکنه که هضمش برای معده سخت باشه و سوءهاضمه پیش بیاد. این مقدار برای افراد بزرگسالی که طبع سرد و خشک دارن، خیلی مفیده و اون ها رو به تعادل می‌رسونه.

تازه از درد مفاصل‌شون کم می‌کنه و جلوی پوکی استخوان رو می‌گیره. خوردن این آجیل خوشمزه و مقوی برای بالا بردن توان و انرژی عمومی هم به بزرگسالان توصیه میشه تا توی موقعیت‌های مختلف استقامت بدنی خوبی داشته باشن.

تاثیر طبع بادام زمینی روی کودکان

برای بچه‌هایی که از ضعف جسمی رنج میبرن یا رشد بدنی‌شون قدری عقب افتاده، مصرف مواد مغذی خصوصا مغزهای مقوی خیلی مهمه. اگه به طبع این بچه‌ها توجه بشه و با توجه به اون خوراکشون تنظیم بشه، نتیجه خیلی بهتری هم میده. خوردن بادام زمینی برای رشد و تقویت استخوان‌ها توی بچه‌ها مفیده و بدنشون رو روی فرم میاره. ضمن اینکه فعالیت ذهنی اون‌ها رو قوی‌تر می‌کنه. حالا اگه بچه‌ای طبع سرد و خشک داشته باشه، با خوردن این دونه بیشترین استفاده رو میبره. کسی با طبع گرم و تر مثل طبع خود بادام زمینی ممکنه از خوردن این دونه روغنی، احساس سنگینی کنه، کهیر بزنه یا حالت‌های حساسیتی پیدا کنه. پس بهتره غذای افراد بر خلاف طبعشون انتخاب بشه تا در مجموع بدنشون به آرامش و تعادل برسه.

تاثیر طبع بادام زمینی روی سلامت پوست

بادام زمینی سرشار از آنتی‌اکسیدانه که برای حفظ سلامت پوست از بهترین گزینه‌ها به‌حساب میاد. این عامل باعث میشه تا پوست در برابر اشعه خورشید مقاوم بشه و از اکسیده شدن یا آفتاب سوختگی در امون بمونه. طبع گرم بادام زمینی، پوست رو تقویت می‌کنه و تک‌تک سلول‌های قشری و عمقی پوست رو در برابر انواع آسیب‌ها مقاوم می‌کنه. برای همین هم افرادی که آجیل و خصوصا بادام زمینی زیاد مصرف می‌کنن، معمولا پوست‌ خوب و با طراوتی دارن. تنها نکته این مورد، رعایت طبع افراد و تنظیمش با این ماده خوراکیه. همونطور که گفتیم، افرادی که طبع بدنشون مثل طبع این خوراکی نمکیه، با مصرف زیاد بادام زمینی ممکنه دچار جوش‌های پوستی و کهیر بشن. البته مقدار کم از این نوع بادام برای هیچ‌کس مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنه و وقتی حرف از حساسیت می‌زنیم منظور زیاده‌روی توی مصرف این آجیله.

 

ورزشکاران از طبع بادام زمینی چه سودی میبرن؟

بادام زمینی یک آجیل پرفایده و سودمند است.

یه دسته از افرادی که مصرف بادام زمینی خیلی بهشون توصیه میشه، ورزشکاران هستن. این پیشنهاد با توجه به دامنه وسیع فعالیت‌های جسمی که این افراد دارن، انجام میشه. طبع گرم بادام زمینی باعث میشه تا کالری موجود توی اون که مقدارش هم کم نیست، به‌راحتی آزاد بشه. این درست همون چیزیه که بدن یه ورزشکار لازم داره. بالا رفتن سطح انرژی و توان بدنی ورزشکاران باعث میشه تا بهتر فعالیت کنن. عضلانی ‌شدن و ماهیچه‌سازی هم با وجود پروتئین گیاهی موجود توی بادام زمینی ممکن میشه. سازگاری طبع بدنی یه ورزشکار با این نوع خوراک هم بیشتر از پیش به این روند کمک می‌کنه.

به‌طوری ‌که استفاده از مقداری بادام زمینی توی وعده صبحانه برای کسب انرژی لازم برای یه روز خوب ورزشی، خیلی موثر عمل می‌کنه. همین‌طور هم مصرف این دونه یا کره بادام ‌زمینی توی میان وعده و قبل از انجام تمرینات بسیار مفیده و توان خوبی برای انجام فعالیت‌های ورزشی به اون‌ها میده. با توجه به خواص کره بادام زمینی، مصرف این خوراکی مفید توصیه میشه.

نتیجه گیری

نتیجه گیری کلی در مورد طبع بادام زمینی اینه که وجود طبع گرم و تر توی این آجیل مشخصه. همین مورد باعث شده تا افرادی با این طبیعت بدنی مقدار زیادی از اون مصرف نکنن چون طبع اون‌ها رو تشدید می‌کنه و براشون مشکلات هضم و سنگینی طبع به وجود میاره. بهتره افرادی که طبع سرد و خشک دارن، بیشتر از این آجیل استفاده کنن. تازه توی این مقاله خوندیم که استفاده از این دونه خوراکی مقوی به زیبایی پوست کمک می‌کنه، در کنترل دیابت موثره و جلوی بالا رفتن کلسترول بد رو می‌گیره. طبع گرم اون هم برای تمام این موارد کارساز و مفیده.

مقدار استفاده از این نوع بادام هم مورد دیگه‌ای بود که بررسی کردیم و دیدیم که افراد توی هر سن و موقعیتی چه مقدار از این دونه رو باید بخورن. در مورد سازگاری طبع بادام زمینی با بدن ورزشکاران و افرادی با طبع سرد و خشک هم توضیح دادیم. شما هم اگه تصور می‌کنین که این آجیل با طبع بدنی‌تون سازگاره، اون رو از طریق سایت واجارو سفارش بدین تا تو یه بسته بندی قشنگ سنتی براتون فرستاده بشه. با این کار خرید بادام زمینی رو مستقیماً از تولید کننده انجام می‌دین و از قیمت مناسب و سلامتی اون مطمئن می‌شین.

موضوعاتی که دیگران بعد از این مقاله خوندن

0
نظرات شما

*
*

×