باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طبع چای سبز

طبع چای سبز

شما هم تازگیا اسم چای سبز رو زیاد می‌شنوین؟ تا حالا براتون سوال پیش اومده که چرا جدیداً این محصول سر زبون‌ها افتاده؟ یا می‌خواین بدونین چای سبز گرم است یا سرد؟ همونطور که می‌دونین، مردم به چای سیاه علاقه زیادی دارن.

اما امروزه خیلی از افراد بخاطر فواید چای سبز تصمیم گرفتن اونو جایگزین چای سیاه تو سبد غذایی‌شون بکنن. البته یکی از مهم‌ترین دلایل معروفیت این محصول بخاطر طبع اونه. شاید شما هم مثل خیلی از افراد ندونین که طبع چیه یا چرا این محصول بخاطر طبعش معروفه؟ بخاطر همین ما در ادامه درباره این محصول، طبعش و خواص اون برای سلامتی افراد توضیح میدیم.

به طوری که بعد از این دیگه نگران مصرف زیاد چای سیاه نباشین و به جای اون از مدل سبز استفاده کنین. پس با ما همراه باشین تا اول تفاوت این دو نوع رو براتون توضیح بدیم.

چای سبز چجوریه؟

برای اینکه درباره طبع این محصول اطلاعاتی رو برای شما شرح بدیم، اول باید بدونین که برداشت و تولید این گیاه دم‌کردنی چطوریه. چای سبز دقیقا با استفاده از همون گیاه چای سیاه تولید میشه. با این تفاوت که برگ‌های نوع سبز رو اکسید می‌کنن.

الان ممکنه بپرسین که این اکسید کردن چه تاثیری روی محصول داره؟ در این رابطه باید براتون توضیح بدیم که این عمل باعث میشه که رنگ سبز برگ‌ها تغییری نکنه و بخاطر همین هم به چای سبز معروفه. اما این تنها تفاوت مدل سبز و سیاه نیست!

بلکه از نظر طبع و خواص، نوع سبز از یه نظرایی خیلی هم بهتره. میپرسین چرا؟ در ادامه با ما همراه باشین تا درباره طبیعت چای سبز توضیح بدیم و بگیم که چای سبز گرم است یا سرد.

طبع چای سبز

طبع چای سبز چیه؟

جالبه بدونین که امروزه علاوه بر طب سنتی، طبع چای سبز مورد توجه علم پزشکی هم قرار گرفته. دلیل استفاده زیاد چای سبز تو طب سنتی اینه که تو این طب بر اساس طبع بدن، مشکلات و بیماری‌ها رو تشخیص میدن و برطرف میکنن.

حالا شاید بپرسین که طبع چیه؟ بدن افراد ممکنه یکی از چهار طبع زیر رو داشته باشه و در عین حال خوراکی‌ها هم طبع‌های مخصوص به خودشون رو دارن که روی طبع هر بدن تاثیر به خصوصی دارن.

  • طبع سرد و خشک
  • طبع سرد و تر
  • طبع گرم و خشک
  • طبع گرم و تر

حالا از بین این طبع‌ها، سوال اصلی اینه که طبع چای سبز چیست؟ طبع چای سبز گرم است یا سرد؟ خوب باید بدونین طبیعت چای سبز سرد و خشکه. بخاطر همین هم برای درمان خیلی از بیماری‌ها مناسبه و خواص خیلی زیادی داره. البته ممکنه برای بعضی از افراد و بیماری‌ها هم مناسب نباشه.

دمنوش های باغداران واجارو

همین حالا، مستقیم از کشاورز خرید کنین

بقیه محصولات

طبع چای سبز برای کدوم افراد مناسبه؟

درسته که این محصول بخاطر طبعش معروف شده، اما باید بدونین که مصرف اون برای همه افراد به یه اندازه مناسب نیست. در واقع باید دقت کنین که به طور کلی خوراکی که طبعش با طبع بدن شما یکسان باشه، باعث میشه که توی طبعتون افراط بشه و مشکلات جدی رو به وجود میاره.

حالا در این رابطه باید بدونین که طبیعت چای سبز برای افرادی که طبع بدنشون گرم و خشکه یا گرم و تره خیلی مناسبه. چون که باعث میشه گرمی طبع بدن اون‌ها کاهش پیدا کنه و در واقع به تعادل برسه.

اما مصرف چای سبز برای افراد سرد مزاج به مرور زمان باعث میشه سردی بدن اون‌ها زیاد شه و بیماری‌ها و مشکلات زیادی رو به همراه داشته باشه. نهایتا در این مورد باید دقت داشته باشین که طبع چای سبز و مصلح آن تاثیرات زیادی روی هم دارن. برای همین هم اگه از مصلح درست استفاده کنین می تونین از عوارض این نوشیدنی در امان باشین.

حالا اگه از اون دسته افرادی هستین که طبع بدنتون گرمه، در ادامه با ما همراه باشین تا بدونین طبع چای سبز گرم است یا سرد و همچنین تاثیرات خوب این گیاه دم‌کردنی رو بدونین و با استفاده از اون، سلامت بدنتون رو تضمین کنین.

تاثیر طبع چای سبز روی فشار خون

یکی از مشکلاتی که امروزه خیلی از افراد خصوصا افراد میانسال رو درگیر کرده، افزایش سطح فشار خونه. همونطور که میدونین، اگه این مشکل کنترل نشه، خطرهای بزرگی مثل ایست قلبی رو به همراه داره. بخاطر همین افرادی که با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنن، تا پایان عمر مجبور به مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی هستن.

در این رابطه خوبه بدونین که چای سبز به کمک این افراد میاد و اجازه نمیده که سطح فشار خون اون‌ها افزایش پیدا کنه. خصوصا اگه این افراد در شرایط استرس‌زا یا تنش قرار بگیرن، با خرید چای سبز می‌تونن فشار خونشون رو خیلی سریع کاهش بدن. البته دقت کنین که مقدار مصرف این محصول رو باید با مشورت با پزشکشون تعیین کنن.

تاثیر طبع چای سبز روی سلول‌ها

یکی از مهم‌ترین تاثیرات طبع چایی سبز، اثرش روی تغییرات سلول‌های بدنه. شاید براتون سوال پیش بیاد که این محصول فعالیت‌های سلولی رو کاهش میده یا افزایش؟ در رابطه با این سوال باید بگیم که طبع سرد و خشک این گیاه دم‌کردنی باعث میشه که عملکرد سلول‌ها کاهش پیدا کنه.

این مسئله هم مفیده و هم مضر. می‌پرسین چرا؟ چون که در عین کاهش فعالیت سلول باعث میشه که سدیم داخل اون حبس بشه. حالا این مسئله برای افراد سالم مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنه؛ اما افرادی که به دیابت مبتلا شدن یا مستعد ابتلا به این بیماری هستن، باید توی مصرف این محصول دقت کافی رو داشته باشن. چون که این کاهش سطح فعالیت سلول‌ها، باعث بروز بیماری دیابت یا حتی بدتر شدن اون میشه.

طبع چای سبز

تاثیر طبع چای سبز روی کلسترول

شما هم از کلسترول بالای خونتون رنج می‌برین؟ یا اینکه یکی از افراد خانواده‌تون دچار این مشکل شدن؟ اصلا نگران نباشین و از مصرف داروهای شیمیایی مختلف برای رفع این مشکل جلوگیری کنین. چون که طبع چای سبز برای این مسئله هم مفید واقع شده.

می‌پرسین چطوری؟ به تازگی بعد از تحقیقات و بررسی‌های زیاد نتایجی به دست اومده که نشون میده که این محصول تاثیر زیادی روی کاهش سطح کلسترول خون داره. چای سبز حتی کلسترول بد خون رو هم کاهش میده. بخاطر همین افرادی که دچار این مشکل هستن، کافیه با استفاده از این نوشیدنی گرم، علاوه بر کاهش کلسترول خونشون از بقیه خواص اون هم بهره‌مند بشن.

انواع چای باغداران واجارو

همین حالا، مستقیم از کشاورز خرید کنین

بقیه محصولات

تاثیر طبع چای سبز روی پوست

شاید شما هم از اون دسته افرادی باشین که از مشکلات پوستی و بروز جوش‌ها روی پوستتون خسته شدین. ما اینجا می‌خوایم براتون توضیح بدیم که دیگه نیازی نیست برای اینجور مشکلات به پزشک مراجعه کنین و مجبور نیستین هزینه‌ای برای داروهای گرون قیمت هم پرداخت کنین.

چون که طبع چایی سبز باعث میشه که خیلی از مشکلات پوستی شما برطرف بشه. از اونجایی که عامل اصلی بروز خیلی از جوش‌ها و آکنه‌ها گرمی زیاد بدن افراده، با استفاده از این گیاه دم‌کردنی دیگه هیچ جوشی روی پوستتون نمی‌بینین. چون که طبع سرد و خشک این گیاه، گرمای بدن و خصوصا پوستتون رو کاهش میده. حالا شاید بپرسین که طریقه مصرف این گیاه برای رفع مشکلات پوستی چطوریه؟

اینجا دو راه رو به شما معرفی می‌کنیم:

  • از این گیاه دم‌کردنی به جای یه وعده چای سیاه استفاده کنین و روزانه یک فنجان از اون رو میل کنین.
  • دم شده این گیاه رو به شکل ماسک روی پوستتون بمالین تا جوش‌ها و آکنه‌ها فروکش کنن.

تاثیر چای سبز برای مزاج بلغمی

دانشمندان طب سنتی اعتقاد دارند که چای سبز برای مزاج بلغمی تا حدی مضر است. برای همین هم افرادی که مزاج بلغمی دارند باید چای سبز را به همراه هل استفاده کنند. این ماده باعث می‌شود که استفاده از چای سبز برای مزاج بلغمی هم مناسب باشد.

تاثیر طبع چای سبز روی وزن چجوریه؟

امروزه خیلی از افراد بخاطر مصرف انواع فست‌فود و شیرینی‌ها اندام‌های نامتناسبی پیدا کردن. بخاطر همین بزرگ‌ترین دغدغه افراد این شده که به دنبال انواع روش‌ها برای لاغری هستن. غافل از اینکه یه گیاه دم‌کردنی معطر و ارزون مشکل اون‌ها رو به راحتی برطرف می‌کنه.

شاید الان براتون سوال پیش بیاد که چطوری؟ طبع سرد و خشک چای سبز حتی روی وزن هم تاثیر داره. همونطور که می‌دونین، افراد با استفاده از خوراکی‌های دارای طبع سرد به مرور زمان دچار کاهش وزن می‌شن.

چون که علاوه بر چربی‌سوزی، کاهش اشتها رو هم به همراه داره. پس با استفاده روزانه یک فنجان از این محصول، دیگه نگران چاقی‌تون نیستین. تازه اینطوری دیگه از داروهای لاغری گرون قیمت و حتی توی خیلی موارد مضر، استفاده نمی‌کنین. پس با خرید چای سبز به تناسب اندامتون کمک کنین.

چجوری چای سبز رو مصرف کنیم که ضرر نداشته باشه؟

درسته که طبع چایی سبز برای سلامتی بدن خیلی مفیده و خیلی از بیماری‌ها رو برطرف می‌کنه، اما این موضوع نباید باعث بشه که مداوم از اون استفاده کنین. چون که طبع سرد و خشک اون در صورت مصرف نادرست براتون دردسرساز میشه.

پس باید بدونین که استفاده روزانه یک تا دو فنجان چای سبز برای بهره‌مندی از فواید اون کافیه. چون که مصرف بیشتر از این، بهتون آسیب می‌رسونه. البته یه نکته مهم اینه که اگه بیماری خاصی دارین، قبل از مصرف این گیاه، حتما با پزشکتون مشورت کنین. ممکنه توی بعضی موارد یا برای بعضی از مشکلات، حتی این گیاه مضر هم باشه که البته به ندرت اتفاق میفته.

در نتیجه

از اونجایی که امروزه چای سبز بین مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و ممکنه خیلی از افراد بخوان دلیلش رو بدونن، ما توی این مقاله این گیاه رو به شما معرفی کردیم. بخاطر همین متوجه شدین که دلیل اصلی شهرت این گیاه دم‌کردنی، طبع سرد و خشک اونه.

توی این مقاله گفتیم که چای سبز سرد است یا گرم؟ و چه فوایدی برای سلامتی بدن و رفع بیماری‌هایی مثل فشارخون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن، مشکلات پوستی، درمان سرطان، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و غیره داره؟

تازه بهتون گفتیم که با استفاده از این محصول، گرمای بدن شما کاهش پیدا میکنه و دیگه دچار بیماری‌های ناشی از این موضوع هم نمی‌شین. البته متوجه شدین که مصرف نادرست اون می‌تونه مضراتی داشته باشه و بخاطر همین باید به اندازه ازش استفاده کنین.

حالا اگه به دنبال رفع بیماری هاتون با خرید چای سبز هستین، باید بدونین که سایت واجارو یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده این محصوله. با مراجعه به این سایت، علاوه بر خرید محصولی با کیفیت، از خدمات بی‌نظیر اون مثل تحویل درب منزل و تخفیفات دوره‌ای هم بهره‌مند میشین.

موضوعاتی که
دیگران
بعد از این مقاله خوندن


خواص چای برای جوانسازی پوست شگفت انگیز است.

خواص چای برای پوست

از برگ‌های گیاهی به نام کاملیا سیننسیس بهترین نوشیدنی معروف در جهان به نام چای به دست میاد. خواص چای برای پوست، مو، زیبایی و جوان‌سازی به اثبات رسیده و…

بخونم

خواص چای سیاه

خواص چای سیاه

شما هم از طرفدارای دوآتیشه چای سیاه هستین؟ تا به حال براتون پیش اومده که عصری رو بدون نوشیدن این گیاه دم­کردنی سپری کنین؟ دقت کردین که توی هوای سرد…

بخونم

عسل طبیعی

عسل مرغوب چجوریه؟

همیشه شنیدیم که عسل یکی از مغذی‌ترین و بهترین خوراکی‌هاییه که باید بخوریم. بخاطر همین همه ما سعی می کنیم که همیشه این ماده انرژی بخش رو توی خونمون داشته…

بخونم

4
نظرات شما

*
*

    فرزان 18 مرداد 1402 پاسخ

    سلام
    ممنونم از مطلب مفید و کمک کننده تون.
    سپاس فراوان

      مژگان 19 مرداد 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      ممنون از توجه و نظرتون.

    رهگذر 16 مهر 1402 پاسخ

    سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز، سپاسکزارم از توضیحات بسیار ارزشمندتون.
    من از دران جوانی در پای سمت چپم واریس خیلی خفیف داشتم، و به دلایل اشتباه چند مدت را به سونای خشک رفتم و بعد مدتی متوجه شدم واریس پایم دوباره فعال شده و پایم ورم داره، بعد از یکهفته و روزی سه بار استفاده از چای سبز برایم اتفاق جالبی رقم زد حتی بدون انکه به بیمارستان مراجعه کنم، بنظرم چای سبز بهترین درمان برای درد مفاصل و درد واریس و ورم مفاصل میباشد.
    ایام به کامتون، و خداوند محافظتان باشد

      مژگان 17 مهر 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه تجربتون رو با ما در میون گذاشتین
      شاد و سلامت باشید.

×