باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو

طرز تهیه سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو که در واقع یه غذای چینیه، خیلی راحته. این خوراک چینی نشون دهنده اینه که مزه‌ای که مرغ و گردو در کنار هم ایجاد می‌کنند محبوبیت جهانی داره. این مزه‌ی لذیذ تو ایران میشه فسجون و توی چین شده خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو. البته تفاوت زیاده بین این دوتا غذا وجود داره، ولی هم فسجون هم این خوراک چینی به خاطر وجود گردو جزو غذاهای مفید و مقوی‌اند.

سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو

این غذا سریع درست میشه و مواد تشکیل دهنده کم‌یاب و عجیبی نداره و هر چیزی که تو طرز تهیه خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو می‌خوایم توی اسمش اومده. شما اگه بچه کوچیکی دارید که با گردو میونه خوبی نداره این غذا میتونه گزینه خوبی باشه واسه این که با گردو آشتیش بدید.

همچنین این خوراک خوشمزه هم میتونه یه وعده غذایی معمولی باشه هم می‌تونید توی مهمونی‌ها و مجالستون درستش کنید. چون هم آسون درست میشه و هم در کنار بقیه غذاها سفره رو جذاب‌تر می‌کنه. این خوراک رو میشه به دو صورت آماده کرد که در روش اول فقط از گاز استفاده میشه و در روش دوم هم از گاز و هم از فر. با استفاده از روش دوم مرغ داخلش آبدارتر ولذیذتر میشه در حالی که سطح مرغ ترده.

واجارو توی این مطلب اول دستور پخت ساده‌ای که توش فقط از گاز استفاده میشه برای 4 نفر رو آورده که شما تو هر سطحی از مهارت آشپزی باشید بتونید خیلی راحت خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو رو درست کنید و از نوش جان کردنش لذت ببرید.

و بعد حالت دومش رو هم توی همین نوشته آوردیم که دست شما برای درست کردن این غذا بازتر باشه، اینکه از کدوم روش استفاده کنید بستگی به خودتون داره. می‌تونید هر دو روش رو تست کنید تا دستتون بیاد که کدوم مدلش رو بیشتر می‌پسندید.

مواد لازم برای تهیه خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو

  • سینه مرغ: 4 عدد (بدون استخون و پوست)
  • گردو خرد شده: 1فنجان
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • روغن پخت و پز : 3 قاشق غذا خوری
  • روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

مرحله اول: آماده کردن سفیده تخم مرغ

برای شروع سفیده تخم مرغ رو از زرده جدا می‌کنیم. بعد زرده تخم مرغ رو می‌ذاریم کنار چون تو این غذا باهاش کاری نداریم. سفیده تخم مرغ رو توی یه کاسه می‌ریزیم و بعد با 3 قاشق غذا خوری روغن پخت و پز کاملا مخلوطش می‌کنیم و تا زمانی که توش کف ایجاد بشه هم زدن رو ادامه می‌دیم.

مرحله دوم‌: آماده کردن سینه مرغ و سرخ کردنش

توی این مرحله اول گردوهای خرد شده رو توی ظرف که لبه‌های کوتاهی داره و پهنه می‌ریزیم. بعد میریم سراغ سینه‌های مرغ و بهش نمک و فلفل می‌زنیم. سینه‌های مرغ اگه بزرگ باشند می‌تونید اونا رو به دوقسمت تقسیم کنید. بعد توی ماهیتابه گود روغن سرخ کردنی می‌ریزیم و می‌ذاریم روی حرارت تا داغ بشه.

میزان روغن باید به حدی باشه که، سینه مرغ کاملا در روغن قرار بگیره. وقتی روغن داغ شد حرارت رو کم می‌کنیم و بعد، اول سینه مرغ رو داخل سفیده تخم مرغ قرار می‌دیم به صورتی که کل سینه مرغ به سفیده تخم مرغ آغشته بشه بعدش توی ظرفی که گردوهای خرد شده وجود داره قرارش می‌دیم به صورتی که به هر دو طرف سینه مرغ گردوهای خرد شده بچسبه و در آخر سینه‌های مرغ رو داخل روغن داغ قرار می‌دیم تا سرخ بشه. بعد از اینکه خوب سرخ شد می‌تونید بلافاصله در کنار خانواده نوش‌جانش کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو (با استفاده از گاز و فر )

  • نان خشک پودر شده: نصف فنجان (از هر نانی میشه استفاده کرد بربری، سنگک و…)
  • مغز گردو کاملا پودر شده: نصف فنجان
  • پنیر پارمزان رنده شده: 2 قاشق غذا خوری
  • سفیده تخم مرغ: 2 عدد
  • سینه مرغ: 4عدد( بدون استخوان و بدون پوست)
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

پودر نان خشک شده و گردو کاملا سابیده شده و پنیر پارمزان رو کاملا باهم مخلوط می‌کنیم و بعد مخلوط رو داخل یه ظرف پهن با لبه‌های کوتاه می‌ریزم. بعد می‌ریم سراغ سفیده تخم مرغ و انقدر همش می‌زنیم تا حسابی کف کنه. بعد سینه‌های مرغ رو با نمک و فلفل مزه‌دار می‌کنیم و در آخر فر رو توی دمای 220درجه سانتی گراد گرم می‌کنیم.

مرحله دوم: آماده کردن سینه مرغ

توی این مرحله مثل روش قبلی اول سینه مرغ رو به صورت کامل داخل ظرف سفیده تخم مرغ می‌کنیم. میزان آغشته شدنش باید به صورتی باشه که ازش چکه کنه، بعدش سینه مرغ رو توی مخلوط پودر نان و گردو قرار می‌دیم و هر دو طرف سینه مرغ رو کاملا فشار می‌دیم تا پودر نان و گردو خوب به سینه مرغ بچسبه.

مرحله سوم: سرخ کردن و پختن سینه مرغ

در یک ماهیتابه نچسب مقدار کمی روغن سرخ کردنی رو روی حرارت متوسط گرم می‌کنیم. بعد از این که گرم شد سینه‌های مرغ رو داخل ماهیتابه 1 تا 3 دقیقه تفت می‌دیم همین که رنگ سینه مرغ بر اثر حرارت کمی قهوه‌ای بشه کافیه و باید از روی گاز برش داریم.

بعدش سینه مرغ رو داخل فر قرار می‌دیم 8 تا 12 دقیقه زمان نیاز داره تا که مرغ طلایی بشه و خوب بپزه. سینه مرغ‌ها رو از فر خارج کنید، با برش لیمو و کاهو تزیین کنید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.

نکاتی که باید در تهیه سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو به آن توجه کنید

سرخ کردن مرغ قبل از اینکه تو فر قرارش بدیم راز دستور پخت دومه و سه تا دلیل اصلی برای اینکار وجود داره یک اینکه طعم غذا رو حفظ می کند، دو اینکه خیالمون رو از بابت اینکه پودر گردو و نون به سینه مرغ چسبیده راحت میکنه و سه اینکه باعث می شود که سینه مرغ روکش ترد تری داشته باشه.

دقت کنید که توی روش اول مغز گردو به صورت پودر نیست و فقط خردش می‌کنیم، توی این حالت هم اگه مایلید می‌تونید اول رو گاز یه کوچولو تفتش بدید به جای اینکه بندازینش توی روغن داغ و بعدش توی فر بهش اجازه بدید که بپزه.

اگه دوست دارید خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردوتون لذیذتر و دلچسب تر بشه می‌تونید مرغ رو مرینیت (طعم دار) هم کنید، به این صورت که حداقل 4 ساعت و حداکثر 12 ساعت سینه مرغ رو توی مخلوط گردو سابیده شده، آرد، نمک و فلفل قرار بدید.

توی خوراک سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو اگه قصد ندارید مثل روش دوم مغز گردو رو کاملا پودر کنید وقصد دارید به صورت خرد شده ازش استفاده کنید باید به این نکته‌ توجه کنید که هر چی گردو بیشتر خرد بشه و تیکه‌های گردو ریزتر باشه بیشتر میچسبه و بهتر روی سطح سینه مرغ قرار می‌گیره.

امیدواریم که هر دو روش تهیه سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو به دردتون بخوره و بتونید یکی دیگه از غذاهای خوشمزه با گردو رو به راحتی تهیه کنید و ازش لذت ببرید. برای خرید گردو درجه یک هم می‌تونید روی واجارو حساب کنید.

8
نظرات شما

*
*

    9362735427 24 فروردین 1401 پاسخ

    مطلب خوب و مفیدی بود

    9186911050 24 فروردین 1401 پاسخ

    محشره

    9118111619 24 فروردین 1401 پاسخ

    اگه برای مقالات فیلم هم تهیه کنید جالب میشه

    9923923488 25 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از زحمات شما عالی بود

    9109203107 25 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی عالی بود خیلی راحت توضیح داده شده

    احمد محمدپور 25 فروردین 1401 پاسخ

    به به چه شود...

    9197360907 25 فروردین 1401 پاسخ

    فیلم آموزش ها رو بزارین

    9378793976 26 فروردین 1401 پاسخ

    چقدر خوب و جالب بود

×