باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه کره بادام زمینی

آیا با طرز تهیه کره بادام زمینی آشنایی دارین؟ حتما با خودتون میگین چرا باید بدونیم. اما بادام زمینی و کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی هست که سلامت قلبتون رو تضمین می‌کنه و سطح قند خونتون رو هم بهبود می‌بخشه. حتی جالبه بدونین بسته به نحوه مصرف، کره بادام زمینی در رژیم غذایی باعث کاهش وزن یا افزایش وزن می‌شه. البته مانند هر خوراکی در خوردن اون نباید زیاده‌روی کرد؛ چون ممکنه تمام فوایدش حذف بشه و با افزایش کالری، چربی‌های اشباع و سدیم، مشکلاتی رو برای سلامتی ایجاد کنه.

اما آیا می‌دونستین به‌راحتی می‌شه این کره خوشمزه رو در خونه درست کرد؟ در این صورت نه‌تنها می‌شه طعم، شیرینی، تردی و چربی کره رو کنترل کرد بلکه در مرغوبیت اصلی‌ترین ماده یعنی بادام زمینی هم اطمینان خواهید داشت. پس با ما همراه باشین تا چندتا از دستورالعمل‌های آسان تهیه کره بادام زمینی رو یاد بگیرین. مطمئن باشین سادگیشون شما رو ترغیب می‌کنه که دست به کار بشین.

بادام زمینی حاوی مواد مغذی است که سلامت قلب را تضمین می‌کند.

طرز تهیه کره بادام زمینی به روش ساده

کره بادام زمینی نوعی ماده غذایی پروتئینی محسوب می‌شه که در سراسر جهان و به‌خصوص بین ورزشکاران محبوبیت زیادی داره. این کره با بادام زمینی بوداده و آسیاب‌شده آماده می‌شه که مثل خمیر غلیظه. ویتامین E، نیاسین یا B3، منگنز، B6، منیزیم و مس منابع مغذی موجود در کره بادام زمینی هستن. این مواد به حفظ سلامت استخوان‌ها، عملکرد ایمنی بدن و رگ‌های خونی کمک می‌کنن. حالا که با فواید این ماده مغذی آشنا شدین، بهتره بدونین طرز تهیه کره بادام زمینی خیلی سادست. تنها مواد اصلی اون بادام زمینی و البته یک مخلوط‌کن قویه. درست کردن کره بادام زمینی مختص خودتون هیجان انگیزه چون:

  • شما مقدار نمک یا شیرین کننده‌ها رو کنترل می‌کنین و نیازی به روغن نباتی یا چربی‌های ترانس ندارین و این باعث می‌شه که در مقایسه با انواع کارخانه‌ای بسیار سالم‌تر باشه
  • ارزان‌تر از اکثر برندهای کره بادام زمینی در بازاره
  • از کیفیت بادام زمینی به‌کار رفته اطمینان دارین و خودتون به طور مستقیم اون رو می‌خرین
  • فوق‌العاده خوشمزه هست؛ چون دقیقا متناسب با ذائقتون درستش می‌کنین

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی ساده

در طرز تهیه کره بادام زمینی ساده این مواد اولیه را نیاز خواهید داشت:

  • نیم کیلو بادام زمینی خام
  • کمی یا 2/1 قاشق چای‌خوری نمک دریایی
  • 1 تا 2 قاشق چای‌خوری عسل
  • 1 تا 3 قاشق چای‌خوری روغن بادام زمینی
کره بادام زمینی یک نوع ماده غذایی پروتئینی به حساب می‌آید.

قدم اول: بادام زمینی مرغوب بخرین

نیم کیلو بادام زمینی بدون پوست و خام بخرین. البته هرچه بادام زمینی مرغوب‌تر باشه، کیفیت نهایی کره بهتر می‌شه. اگه می‌خواین در هزینه‌ها صرفه‌جویی بشه، بادام زمینی خام و با پوست، ایده‌آل‌ترین انتخابه. برای خرید می‌شه به طور حضوری به بازار برین. البته راه بهتری هم هست و اون اینه که از یک سایت معتبر که محصولات اصیل می‌فروشه، سفارش بدین. بعد از خرید پوسته قهوه‌ای رو جدا کنین و آماده مرحله بعدی بشین.

قدم دوم: بادام زمینی‌ها رو خوب بو بدین

یکی از فوت‌های کوزه گری در طرز تهیه کره بادام زمینی، بو دادن درست هست. یک تابه بردارین، بادام زمینی‌ها رو توش بریزین و روی شعله ملایم حرارت بدین. البته باید به طور مداوم بادام‌ها رو هم بزنین که کامل برشته بشن اما نسوزن. هرچه بادام زمینی‌ها بهتر بو داده بشن، تردتر می‌شن. این کار رو تا زمانی که کمی قهوه‌ای و طلایی رنگ بشن، ادامه بدین.

یه راه دیگه اینه که دمای فر رو روی 200 درجه سانتی گراد بذارین و بادام‌ها رو روی ورقه آلومینیومی مخصوص پخت و پز یا سینی فر بریزین. سپس 10 دقیقه بذارین داخل فر که برشته بشن. اما باید حواستون باشه و هر 3 تا 5 دقیقه یک بار اون‌ها رو زیر ورو کنین.  بو دادن باعث می‌شه کره بادام زمینی:

  • عطر و طعم عمیق‌تری داشته باشه
  • زودتر روغن بندازه
  • خوب یک دست بشه

قدم سوم: از روی حرارت بردارین و بذارین بادام زمینی‌ها سرد بشن

پس از بو دادن بادام زمینی‌ها رو بردارین و بذارین خوب خنک بشه. در این مرحله اگه هنوز پوسته‌های قهوه‌ای باقی موندن، تمیز کنین که تمام بادام زمینی‌ها بدون پوسته باشن. بهتره 20 دقیقه در دمای اتاق بمونه تا زمانی که گرمای اون دستتون رو نسوزونه.

مصرف کره بادام زمینی بین ورزشکاران محبوبیت بیشتری دارد.

قدم چهارم: خرد کردن بادام زمینی‌ها در مخلوط‌کن

وقتش رسیده که بادام زمینی‌های بو داده رو داخل مخلوط‌کن یا میکسر بریزین و خوب خرد کنین که خمیر یک دست بشه. البته اگه می‌خواین در کره تکه‌های بزرگ‌تری از بادام زمینی رو زیر دهنتون حس کنین، نصف لیوان از تکه‌های نه‌چندان ریز از اون رو بردارین. سپس مراحل بعد رو انجام بدین:

  • یک دقیقه بذارین مخلوط‌کن کامل کار کنه و دستگاه رو خاموش کنین. تکه‌های چسبیده به دیواره رو بتراشین که به تیغه‌های مخلوط‌کن نزدیک بشن. در این مرحله خمیر شبیه دانه‌های شن ریزه.
  • این کار رو مجدد تکرار کنین؛ در این مرحله کره روغن می‌ندازه و به هم می‌چسبه اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده. دوباره 1 دقیقه بعدی رو به همین صورت انجام بدین تا خمیر نرم به دست بیاد.
  • چاشنی‌هایی مانند عسل یا نمک در این مرحله اضافه می‌شن. علاوه بر این اگه کمی کره سفته، به اون روغن‌های خوراکی گیاهی مثل نارگیل یا بادام زمینی رو اضافه کنین.

این مرحله از ابتدا تا انتها و رسیدن به خمیر یک‌دست 5 تا 10 دقیقه بسته به قدرت مخلوط‌کن طول می‌کشه. بنابراین برای سلامت دستگاه هر یک دقیقه استراحت‌دهی و پاک کردن دیواره‌ها رو فراموش نکنین.

قدم پنجم: اضافه کردن تکه‌های درشت بادام زمینی

این مرحله در طرز تهیه کره بادام زمینی به سلیقه شما بستگی داره. اگه در زمان خرد کردن بادام زمینی‌ها نصف لیوان از تکه‌های نه‌چندان ریز رو برداشتین، الان باید اون‌ها رو اضافه کنین. خوب هم بزنین که کامل در تمام کره پخش بشه.

قدم آخر: ذخیره سازی و نوش جان کردن!

کره شما با طی‌کردن همه این مراحل آماده شده؛ بنابراین باید اون رو داخل ظرف درب‌دار مورد نظر، ترجیحا شیشه ای بریزن و در یخچال نگه‌داری کنین. بد نیست بدونین این کره خوش طعم رو می‌شه بلافاصله مصرف کرد و برای صبحانه یا شاید هم عصرانه قابل استفاده‌ست.

طرز تهیه کره بادام زمینی با طعم‌های مختلف

تمام این مراحلی که گفته شد برای کره بادام زمینی ساده بود. اغلب افراد دوست دارن چاشنی‌هایی رو به دلخواه به کره بادام زمینیشون اضافه و طعم جدیدی رو خلق کنن. در این رابطه باید بدونین دارچین و سایر دانه‌های مغذی مثل بادام، شکلات، پودر نارگیل و غیره از جمله موادی هستن که می‌شه با کره بادام زمینی ترکیب کرد. حالا اگه دوست دارین خوش‌طعم‌ترین کره رو داشته باشین، همچنان همراه ما باشین که طرز تهیه کره بادام زمینی با چاشنی شکلات و فندق رو هم یاد بگیرین.

خوشمزه‌ترین کره بادام زمینی شکلاتی

اول باید مواد مورد نیاز این کره ویژه رو از قبل آماده کنین که عبارتند از:

  • نیم کیلو بادام زمینی خام
  • مقدار کم یا 2/1 قاشق چای‌خوری نمک
  • 2 قاشق چای‌خوری روغن گیاهی در صورت نیاز
  • 2/1 لیوان یا 45 گرم پودر کاکائو
  • 170 گرم پودر قند

در طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی قدم اول تا سوم رو انجام بدین. یعنی بادام زمینی‌های بو داده رو داخل مخلوط‌کن بریزین و برای 3 دقیقه با استراحت یک دقیقه‌ای میکس کنین. در مرحله بعد بهش نمک، روغن و پودر کاکائو رو اضافه و دوباره مخلوط‌کن رو روشن کنین تا زمانی که خوب خمیر یک‌دست بشه. اگه باز هم احساس کردین کره خیلی سفته یه قاشق چای‌خوری دیگه روغن بریزین.

کره بادام زمینی شکلاتی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.

طعم فوق‌العاده کره بادام زمینی و فندق رو تجربه کنین

مواد اولیه در طرز تهیه کره بادام زمینی به همراه فندق:

  • 250 گرم بادام زمینی خام
  • 250 گرم مغز فندق خام
  • مقدار کم یا 2/1 قاشق چای‌خوری نمک
  • 1 تا 2 قاشق چای‌خوری عسل
  • 1 تا 3 قاشق چای‌خوری روغن گیاهی در صورت نیاز

فرق این کره با نوع قبلی در اینه که باید در قدم دوم همراه با بادام زمینی، فندق رو هم بو بدین. بعد تمام مغزها رو درون مخلوط‌کن بریزین. تمام نکاتی که در مرحله مخلوط کردن گفته شد رو باید تکرار کنین تا زمانی که خمیر براق و یک‌دستی شکل بگیره. بعد از افزودن نمک و عسل، در صورت خشک یا سفت بودن خمیر، کم کم روغن بهش بزنین تا به غلظت دلخواه برسه. در آخر هم کره رو بریزین داخل ظرف درب‌دار و در یخچال نگه‌داری کنین.

این نکات رو در طرز تهیه کره بادام زمینی به یاد داشته باشین

پاسخ به چند سوال هست که به شما در تهیه کره بادام زمینی بهتر کمک می‌کنه:

مدت زمان نگه‌داری چه قدره؟ این کره خوشمزه رو تنها می‌شه برای مدت 3 ماه در یخچال نگه‌داری کرد. اگه بعد از یک ماه احساس کردین دانه‌ها از کره جدا شدن با یک قاشق دوباره هم بزنین که مخلوط بشن.

آیا میشه از بادام زمینی‌های بو داده استفاده کرد؟ شاید این راه‌کار خوبی باشه و مدت زمان تهیه کره بادام زمینی رو کم‌تر کنه. اما اگه بادام زمینی بو داده خریدین برای دستیابی به کره ایده‌آل بهتره باز اون رو تفت بدین.

اگه مخلوط‌کن داغ شد چیکار کنیم؟ در این شرایط برای چند دقیقه فرایند مخلوط کردن رو متوقف کنین. بذارین دستگاه خنک بشه و باز کار رو از سر بگیرین.

کره بادام زمینی در منزل به سادگی قابل درست کردن است.

کلام آخر

تا این‌جا به همین سادگی یاد گرفتین که چجوری می‌شه در خانه کره بادام زمینی درست کرد. به طوری که متوجه شدین بادام زمینی مرغوب و یک دستگاه مخلوط‌کن پرقدرت شما رو در این مسیر به هدفتون نزدیک می‌کنن.در طرز تهیه کره بادام زمینی کیفیت اصلی‌ترین ماده خیلی مهم بود اما از کجا بادام زمینی مرغوب بخریم؟

 واجارو خیال شما رو از بابت خرید بادام زمینی اصیل و باکیفیت راحت می‌کنه. بدون اینکه با وجود مشغله‌های روزانه نیاز باشه برین بیرون، کافیه با یک کلیک محصول مورد نظرتون رو به طور مستقیم از خود کشاورز بخرین. در فروشگاه اینترنتی واجارو دست واسطه‌ها کوتاه شده و به همین دلیل قیمت‌ها منصفانه هستن. همچنین تمام محصولات به همراه 48 ساعت ضمانت بازگشت و کارت اصالت به سراسر کشور ارسال می‌شن.

0
نظرات شما

*
*

×