باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه کیک سیب با گردو

کیک سیب با گردو و بستنی

توی این پست می‌خوایم روش درست کردن یکی دیگه از غذاهای خوشمزه با گردو یعنی طرز تهیه کیک سیب و گردو رو بهتون آموزش بدیم. خوردن کیک سیب و گردو به‌خاطر طعم و بافتی که داره می‌تونه خاطره خوبی برای شما بسازه و لحظه‌هاتون رو چه تنها باشید و چه در کنار دوستان و خانواده، شیرین و خوشمزه کنه. چون طرز تهیه کیک سیب با گردو ساده است، وقت زیادی ازتون نمی‌گیره، نهایتا یک ساعت و نیم زمان لازمه تا این کیک آماده میل کردن بشه.

برای درست کردن کیک سیب و گردو دستور پخت‌های زیادی وجود داره که پایه و اساس همه‌شون تقریبا یکیه و تفاوتشون مثلا توی اینه که سیب و گردو به چه شکل توی مایع کیک استفاده بشه با تیکه‌های بزرگ یا با تیکه‌هایی که به صورت ریز خرد شدن.

طرز تهیه کیک سیب با گردو

اگه قبلا کیک سیب با گردو درست کرده باشید براتون خالی از لطف نیست که این دستور پخت رو هم امتحان کنید.مطمئنا طعم و سادگی این دستور پخت رو دوست خواهید داشت. اگر هم بار اولتونه که جای خیلی خوبی اومدین چون نه تنها از این دستور پخت، کیک لذیذی در میاد بلکه ما تمام سعیمون رو کردیم که با گفتن تمام نکات ریز و درشت، آماده کردن کیک سیب و گردو رو براتون لذت بخش کنیم.

اگر به فر دسترسی ندارید یا کلاً تصمیم دارید روی گاز کیک درست کنید هیچ ایرادی نداره ما در انتهای این آموزش توضیح دادیم که چطوری یه کیک سیب با گردو خوشمزه رو توی قابلمه درست کنید. پس در ادامه با واجارو همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب وگردو

  • آرد همه منظوره یا همون آرد ساده: 130گرم
  • آرد گندم کامل: 70 گرم
  • شکر: 200 گرم
  • جوش شیرین: نصف قاشق چاییخوری
  • نمک: یک پنس
  • روغن : 125 میلی لیتر (نصف لیوان)
  • تخم مرغ: 2 عدد (دماشون باید به دمای اتاق رسیده باشه)
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • دارچین آسیاب شده: نصف قاشق چاییخوری
  • سیب: 2عدد
  • گردو خرد شده: 60 گرم یا نصف لیوان

مرحله اول: آماده سازی‌های لازم قبل از شروع پختن کیک

در مرحله اول برای اینکه در انتها یادمون نره، قالب کیک رو یا با کره یا با روغن چربش می‌کنیم. می‌تونیم از کاغذ روغنی هم استفاده کنیم هم برای کف و هم برای اطراف قالب. بعد سیب‌ها رو به صورت نگین‌های ریز خرد می‌کنیم. واسه خرد کردن سیب‌ها از رنده با سوراخ‌های بزرگ‌ هم می‌تونیم استفاده کنیم.

سیب خرد شده با رنده با سوراخ بزرگ

اگه دیدید آب سیب‌ها داره درمیاد اصلا نگران نشید چون ما همینو می‌خوایم. اینم بگم که فرقی نمیکنه از سیب‌ با پوست استفاده کنید یا بدون پوست. هر کدوم که براتون راحت‌تره همون کار رو بکنید.
در آخر در مورد فر باید اشاره کنیم که،‌ آماده کردن مایع کیک حدودا 30 دقیقه طول میکشه که البته بستگی به سرعت شماهم داره ما اینجا نهایتش رو در نظر گرفتیم. در هر صورت وقتی به 20دقیقه آخر آماده کردن مایع کیک رسیدید یادتون باشه که فر رو روشن کنید و با دمای 180 درجه سانتیگراد اجازه بدید گرم بشه تا مایع کیک وقتی حاضر شد همون موقع بره تو فر برای پخت.

مرحله دوم: مخلوط کردن آرد، شکر، جوش شیرین، نمک و دارچین

توی یک کاسه بزرگ، آرد، شکر و جوش شیرین رو دو الی سه بار الک می‌کنیم (حتما اینکارو بکنید که گوله گوله نشه) و بعد نمک و دارچین‌رو اضافه می‌کنیم و هم میزنیم.

مرحله سوم: اضافه کردن روغن، تخم مرغ و وانیل

در این مرحله در وسط مواد خشکمون سوراخ ایجاد می‌کنیم بعد روغن، تخم مرغ و وانیل رو اضافه می‌کنیم بعد با دست یا همزن برقی خوب مواد رو مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم: اضافه کردن سیب و گردو

سیب‌ها و گردوی خرد شده رو به مواد اضافه می‌کنیم و هم میزنیم.

مرحله پنجم: قرار دادن قالب در فر

مایع کیک رو توی قالبی که آماده کرده بودیم می‌ریزیم و به مدت 40 دقیقه داخل فری که از 20 دقیقه قبل گرم شده بود قرار می‌دیم. ممکنه پختش بیشتر از 40 دقیقه طول بکشه، بعد از 40 دقیقه یه سیخ چوبی رو داخل کیک فرو کنید اگه کیک به سیخ نچسبید یعنی پخته. همچنین ممکنه روی کیک پخته بشه و رنگش قهوه‌ای بشه ولی داخلش نپخته باشه، توی این حالت روی کیک رو با کاغذ آلمینیومی شل بپوشونید و اجازه بدید داخل کیک هم بپزه.

مرحله آخر : آماده کردن برای سرو

بعد از اینکه کیک سیب و گردومون پخت و از تو فر درش آوردیم حدودا 20 دقیقه بهش اجازه می‌دیم تا خنک بشه و بعد از قالب درش میاریم.

کیک سیب با گردو

این کیک خوشمزه رو میشه همون موقع که از قالب درش آوردیم و وقتی که هنوز گرما داره نوشجان کرد و هم می‌تونیم صبر کنیم خنک‌تر بشه و بعد با خامه یا شکلات آب شده تزیینش کنیم و بذاریم تو یخچال و بعد نوش جان کنیم.

حالا اگه هیچ کدوم از این دو روش سرو براتون جذاب نیست یا تکراریه و شما دنبال یه روش جدید می‌گردید، می‌تونید مخلوطی از آب سیب و پودر قند رو بعد از اینکه کیک رو از قالب در آوردید و خنک شد روی کیک بریزید و اجازه بدید از اطرافش چکه کنه.

مخلوطی از  آب سیب و پودر قند

برای درست کردن ترکیب آب سیب و پودر قند به 150 گرم پودر قند و دوقاشق آب سیب احتیاج دارید. روش درست کردنش هم به این صورته که پودر قند و آب سیب رو باهم مخلوط می‌کنیم تا یه ترکیب خامه‌ای ایجاد بشه.

رقیق یا غلیظ بودنش با کم یا زیاد کردن آب سیب قابل تنظیمه که دیگه بستگی به سلیقه خودتون داره. برای این روش حواستون باشه که حتما سطح روی کیک خنک شده باشه.

نکاتی که باید در تهیه کیک گردو وسیب به آن توجه کنید

کیک سیب گردو رو می‌تونید توی قابلمه و روی گازهم درست کنید. مایع کیک رو با همین مواد و به همین ترتیب که در بالا گفتیم آماده کنید و برای پختش به صورت زیر عمل کنید:

اول داخل قابلمه رو کامل چرب کنید مایع کیک رو داخلش بریزید و درب قابلمه رو بذارید و بعد یه قابلمه دیگه رو به صورت برعکس روی قابلمه‌ای که مایع کیک رو توش ریختید بذارید.

دقت کنید که سایز قابلمه‌ای‌ که برعکس قراره استفاده بشه از قابلمه‌ای که مایع کیک توشه یا بزرگتر باشه یا دقیقا هم انداره باشند. بهتر اینه هنگام پخت کیک روی گاز از شعله پخش کن استفاده کنید، اگه ندارید اشکالی نداره ولی حتما شعله گاز باید خیلی کم باشه و گرنه میسوزه. زمان پخت کیک بستگی به شعله گازتون داره ولی بعد از 40 دقیقه شما با سیخ چوبی یا با خلال یا با ته قاشق چک کنید که داخل کیک پخته یا نه.

می‌تونید یه قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده ‌رو توی مرحله سوم همراه با وانیل، تخم مرغ و روغن به مواد اضافه کنید.

موقع خرد کردن سیب‌ها حواستون باشه که پوره نشن، اگه نمیخواین با دست خردشون کنید می‌تونید از غذاساز استفاده کنید ولی حواستون به نکته‌ای که گفتیم باشه.

خمیر کیک بعد از اضافه کردن سیب و آب سیب (آبی که هنگام خرد کردن ازش ترشح شده) روانتر میشه و غلظت خمیر مثل قبل نیست و این دقیقا همون حالتیه که ما میخوایم پیدا کنه.

این کیک رو میشه یک روز توی دمای اتاق نگه داشت ولی چون توش از سیب استفاده شده بهتره که اگه میخواین بعدا بخورینش توی یخچال نگهش دارید.

درمورد اینکه گردو رو چقدر خرد کنید بستگی به سلیقه خودتون داره اگه موقع میل کردن کیک دوست ندارید گردو بیاد زیر دندونتون خب بیشتر باید خردش کنید ولی پیشنهاد ما اینه که خیلی خردش نکنید.

کیک سیب با گردو و بستنی

این هم طرز تهیه کیک سیب و گردو با همین راحتی. استفاده از مواد اولیه با کیفیت مثل استفاده از گردوی خوش‌طعم و خوشمزه روی مزه‌ نهایی غذاتون خیلی تاثیر داره. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار‌ هم که شده خرید گردو از واجارو رو امتحان کنید. بهتون قول می‌دیم که حتما از کیفیت محصولی که به دستتون میرسه راضی خواهید بود.

10
نظرات شما

*
*

    احمد محمدپور 23 فروردین 1401 پاسخ

    کیک سیب با گردو عالیه خوشمزه

    9365851833 24 فروردین 1401 پاسخ

    بکینگ پودر هم استفاده کنید نرم تر میشه

    جواد 24 فروردین 1401 پاسخ

    اگه نمیدونی ناهار چی درست کنی به واجارو ببین

    9186911050 24 فروردین 1401 پاسخ

    کیک سیب واقعا خوشمزه هستش پیشنهاد میکنم حتما امتحانش بکنید

    9214216960 24 فروردین 1401 پاسخ

    فقط باید غروب بشینی روی تراس و با چایی بخوری

    سعیده 25 فروردین 1401 پاسخ

    واووووو چه عالی

    9356747517 25 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی خوب و عالی توضیح دادین

    9906525261 25 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی سنگینه نمیشه زیاد خورد

    9197360907 26 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار خوشمزس این کیک

    9164427587 26 فروردین 1401 پاسخ

    کیک سیب با گردو عالی میشه

×