باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

عرق گل گاوزبان

قبل از صحبت راجع‌به عرق گل گاو زبان اول باید بدونیم که عرق‌های گیاهی چی هستند و چه جوری بدست میان؟ و اینکه گیاه گاو زبان چه جور گیاهیه. بعد از اینکه جواب این دوتا سوال رو دادیم میریم سراغ اصل مطلب و باهم بررسی می‌کنیم که عرق گل گاو زبان برای چی خوبه؟ و آیا عرق گل گاو زبان برای اعصاب مفیده؟

عرقیات گیاهی، مایع‌های معطری هستند که به روش تقطیر از گیاهان گرفته میشن. به عبارت دیگه عرق گیاهان از تقطیر آب بخش‌های معطر گیاهان گرفته میشه. عرقیات در حین استخراج اسانس‌ها تولید میشن و اغلب به عنوان یک محصول جانبی مورد استفاده قرار میگیرند. البته همین محصول جانبی در داروهای پزشکی و موارد مربوط به موضوعات آرایشی بسیار کاربردیه.

گل گاو زبان گیاهی زیبا و درمانیه که بیشتر در شمال ایران رشد میکنه. با اینکه تمام قسمت این گیاه ارغوانی دارای خواص داروییه ولی از گل‌هاش بیشتر استفاده می‌کنند. این گیاه رو میشه بعد از اینکه خشک شد مثل چای سیاه دم آورد و خورد. گل گاو زبان ادرار آوره و در درمان سرفه و سرماخوردگی تاثیر مثبت داره و از همه مهم تر بر اعصاب اثر آرام بخش داره. منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌هاست و همچنین برای قلب مفیده. این گل طعمی ملایم داره و با اینکه خواص دارویی زیادی داره اصلا مزه دارو نمیده. اگر می‌خواید با خواص گل گاو زبان بیشتر آشنا بشید پیشنهاد می‌کنیم مقاله خواص گل گاو زبان رو در واجارو مطالعه کنید.

نوشیدن عرق گاو زبان یکی از اصلی ترین روش‌های نوش جان کردن این گیاه مفیده. خیلی از ماها در مورد تاثیر این عرق روی ایجاد آرامش شنیدیم و حتما تاثیرات مثبتش رو تجربه کردیم. شاید براتون جالب باشه که بدونید که توی منابع و تحقیقات علمی، عرق گاو زبان رو به عنوان یک نوشیدنی دارویی و مفید معرفی می‌کنند.

احساس آرامش با عرق گل گاوزبان

عرق گل گاو زبان برای چی خوبه؟

از گل گاوزبان میشه برای درمان بیماری‌های مختلفی مثل، اگزما، روماتیسم مفصلی، استرس، سندرم پیش از قاعدگی، دیابت، اختلال نقص توجه-بیش فعالی، آسم، بیماری قلبی، سکته مغزی،‌ تب،‌ سرفه و افسردگی استفاده کرد. ما در ادامه توضیحی مختصری در رابطه با تاثیر عرق گل گاو زبان بر برخی از این بیماری‌ها میدیم.

تاثیر مثبت بر روی حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبیه و شایع ترین شکل زوال عقله که منجر به اختلال حافظه میشه. در برخی از مطالعات جدید محقق‌ها تاثیر عرق گل گاوزبان رو بر اختلالات حافظه بررسی کردند. نتایج حاکی از این بوده که گل گاو زبان نه تنها یادگیری رو بهبود میبخشه بلکه بر درمان آلزایمر هم تاثیر مثبت داره. به عبارت دیگه مصرف عرق گل گاوزبان میتونه منجر به بهبود اختلال شناختی ناشی از آلزایمز بشه.

جلوگیری از آلزایمر با عرق گل گاوزبان

سم زدایی و ادرار آوری

برگ‌های گل گاوزبان به طور طبیعی ادرار آور هستند یعنی دفعات و برون ده ادرار رو افزایش میدن. این برگ‌ها با تحریک کلیه‌ها به پاکسازی بدن از مایعات اضافی کمک می‌کنند. این عامل باعث میشه که بدن اسید اوریک و کریستال های اضافی رو دفع کنه و از ایجاد بیماری‌هایی مثل سنگ کلیه و نقرس جلوگیری بشه.

مبارزه با پیری زودرس

عرق گل گاو زبان سرشار از ترکیبات فنلیه که به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکنه و تاثیر آسیب رادیکال‌های آزاد رو کاهش میده. به این ترتیب با پیری و بیماری مبارزه میکنه.

تاثیر مثبت بر سرماخوردگی، آنفولانزا و کاهش علائم اون‌ها

عرق گل گاو زبان خلط آوره به خاطر همین سینه رو صاف میکنه و به کاهش سرفه کمک میکنه. همچنین ویتامین c که دشمن شماره یک سرماخوردگیه توی ترکیبات این گیاه وجود داره. به طور کلی می‌تونیم بگیم که گل گاو زبان با تقویت سیستم ایمنی بدن ما رو در مقابل تمام بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا و حتی کرونا ایمن میکنه. اگه شما نوشیدن این عرق رو توی رژیم غذایی‌تون مخصوصا توی فصل‌های سرد قرار بدید، درصد اینکه به این بیماری‌ها دچار بشید خیلی کم میشه.

تاثیر مثبت بر افسردگی و اضطراب

عرق گل گاو زبان نه تنها تقویت کننده جسمه بلکه به خاطر ترکیبات و طبع گرمش نشاط آور روحه. در بعضی از شهرهای ایران در مراسمات عزاداری برای پذیرایی از عرق گاو زبان استفاده می‌کنند.

تاثیر مثبت بر افسردگی و اضطراب با عرق گل گاوزبان

آیا عرق گل گاو زبان برای اعصاب مفیده؟

در جواب این سوال میشه با قدرت گفت بله. چون هم در طب سنتی روی این مطلب تاکید شده و هم با علم و دانش امروزی و بر اساس تحقیقات و آزمایش‌های علمی. در طب سنتی در رابطه با گل گاو زبان بیان شده که این گیاه متعادل کننده تمام مزاج‌ هاست. همچنین نتیاج تحقیقات علمی بیان میکنه که این گیاه اثر تسکین دهنده و تقویت کننده روی سیستم عصبی مرکزی داره و به ویژه در موارد خستگی عصبی خیلی مفیده.

گل گاو زبان همچنین حاوی سیلیکونه که می تونه اثر بازسازی قدرتمندی روی سیستم عصبی داشته باشه. گل گاوزبان در انتقال تکانه‌های عصبی مفیده و همچنین از آسیب عصبی جلوگیری میکنه. ما تو یک مقاله جداگونه خواص گل گاو زبان برای اعصاب رو به صورت ویژه بررسی کردیم. ازتون دعوت می‌کنیم اگه مایلید این مقاله رو هم مطالعه کنید.

چه کسانی نباید از عرق گل گاو زبان استفاده کنند؟

بعضی از تحقیقات نشون داده که عرق گل گاو زبان رابطه خیلی خوبی با کبد نداره پس افرادی که کبدشون مشکل یا عارضه‌ای داره بهتره که بدون مشورت با دکتر این نوشیدنی رو مصرف نکنند. همچنین افرادی که دارای فشار خون بالا هستند هم نباید این عرق رو میل کنند. در آخر همون‌طور که گفتیم عرق گل گاو زبان روی افسردگی و حال بد تاثیر مثبت داره ولی اگه از داروهای افسردگی استفاده می‌کنید،‌ بهتره که از عرق گل گاو زبان استفاده نکنید. دلیلش هم اینه که خب ممکنه تداخل دارویی روی درمان شما تاثیر منفی بذاره، پس بدون مشورت با دکترتون از این نوشیدنی استفاده نکنید.

سخن پایانی

عرق گل گاو زبان هم مثل خود گل گاو زبان خواص و فواید زیادی برای بدن انسان داره. ما توی این مقاله توضیح دادیم که این نوشیدنی دارویی تاثیر مثبتی روی حافظه داره و برای سم زدایی بدن و جلوگیری از پیری زودرس، سرما خوردگی و آنفولانزا و افسردگی و اضطراب خیلی مفیده. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگه منع مصرف ندارید این عرق گیاهی رو حتما وارد رژیم غذایی‌تون کنید.

اگه با عرقیجات رابطه خوبی ندارید هم می‌تونید خود گل گاو زبان رو به روش دمنوش استفاده کنید. برای خرید گل گاوزبان هم که می‌دونید کجا باید برید؟ جایی لازم نیست برید. وقتی پای خرید محصولات کشاورزی با کیفیت برسه واجارو می‌تونه بهترین انتخاب‌تون باشه.

0
نظرات شما

*
*

×