باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

10 غذای خوشمزه با گردو

خورش گردو

گردو رو همه می‌شناسیم. یه مغز خوشمزه که می‌تونیم ازش برای درست کردن انواع غذاها، شیرینی‌ها و دسرهای لذیذ استفاده کنیم. تو این مقاله واجارو تصمیم گرفته که ۱۰ غذای خوشمزه‌ای که میشه با گردو تهیه کرد رو به شما معرفی کنه. گردو خواص زیادی داره، اما اگه بخوایم دوتا خاصیت مهمش رو بگیم می‌تونیم به پروتئین زیاد و اسید‌های چرب امگا ۳ اشاره کنیم. پروتئین زیاد گردو می‌تونه جای‌گزین خوبی برای گوشت باشه و امگا۳ که خطر ابتلا به بیماری‌های قبلی رو کاهش می‌ده.

اگه دوست دارید در مورد خواص گردو بیشتر بدونید، حتما مقاله فواید گردو رو مطالعه کنید، با خوندن این مقاله احتمالا به این نتیجه می‌رسید که استفاده از گردو در برنامه غذایی‌تون لازمه.
اما بریم سراغ غذاهای خوشمزه‌ای که با گردو میشه درست کرد:

1- خورش فسنجان

خورش فسنجون یکی از ۱۰ غذای خوشمزه‌‌‌ایه که با گردو میشه درست کرد. یه غذای اصیل ایرانی که به چند روش تهیه می‌شه. خورشت فسنجون یک غذای مجلسیه، یعنی اگر قراره براتون مهمون بیاد و می‌خواید خودتون آشپزی کنید این خورشت می‌تونه یکی از انتخاب‌هاتون باشه. خورشت فسنجان رو در جاهای مختلف ایران به روش‌های متفاوتی درست می‌کنند. ما که گیلانی هستیم فسنجون رو ترش دوست داریم، اما خیلی‌ها خورش فسنجان رو شیرین، ملس یا نمکی دوست دارند.

خورش فسنجان

گوشتی که توی فسنجون استفاده میشه هم در شهر‌های مختلف فرق می‌کنه. خیلی‌ها از مرغ توی خورشت فسنجون‌شون استفاده می‌کنند و بعضی‌ها از گوشت قلقلی و بعضی‌ها از گوشت اردک. وگان‌ها هم می‌تونن از بادمجون به جای گوشت توی خورشت فسنجون استفاده کنند.

خورش فسنجون مواد اولیه عجیب غریبی نمی‌خواد و مواد مورد نیازش رو به راحتی میشه تهیه کرد؛ اما برای اینکه یه خورشت لذیذ و جا افتاده داشته باشید که بتونید باهاش از مهمون‌هاتون پذیرایی کنید، حدود ۴ ساعت زمان لازم داره. نترسید نیاز نیست که چهار ساعت جلوی گاز سرپا وایسید، اگر دوست دارید بدونید خورشت فسنجان چطوری درست میشه می‌تونید مطلب طرز تهیه فسنجون رو مطالعه کنید که با جزئیات روش درست کردن این غذای خوشمزه رو براتون توضیح دادیم.

2- خورش گردو

خورش گردو

اگه دنبال یه غذای مفید، خوشمزه و بدون دردسر با گردو می‌گردید می‌تونید طرز تهیه خورش گردو رو مطالعه کنید. اشتباه نکنید خورش گردو همون خورش فسنجون نیست، شاید خیلی شبیه به هم باشند اما دوتا خورشت متفاوتند.

خورشت گردو هم یه غذای ایرانیه که توش رب انار و زرشک به‌کار رفته و معمولا از گوشت گوسفندی برای تهیه اون استفاده می‌کنند. خورش گردو بمبی از چیزای مفیده. این خورشت بخاطر استفاده از گردو امگا ۳ داره، بخاطر زرشکی که توش استفاده می‌شه سرشار از ویتامین سی، ویتامین بی و رویه و رب انار هم علاوه بر طعم خوبش برای کاهش صفرا مفیده.
تهیه این غذا خیلی ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیره، اما یادتون نره که برای اجا افتادنش زمان لازمه.

3- خورش بادمجان و گردو

خورش بادمجان و گردو

یه غذای خوشمزه دیگه با گردو رو می‌خوایم بهتون معرفی کنیم؛ خورش بادمجان و گردو. این خورشت لذیذ فامیل درجه یک فسنجون محسوب میشه، چون هم از نظر طعم و هم از نظر مواد اولیه کاملا شبیه به فسنجونه. خورشت بادمجون و گردو رو میشه هم با گوشت چرخ کرده طبخ کرد و هم با گوشت مرغ.

توی گیلان ما خورشت بادمجان گوده گیلانی رو داریم که مواد اصلیش رو گردو و بادمجون تشکیل می‌دن، تو این غذا از هیچ گوشتی استفاده نمیشه و کاملا گیاهیه، این غذا می‌تونه برای کسانی که وگان هستند و از گوشت استفاده نمی‌کنند یه پیشنهاد خوب و خوشمزه باشه.

واجارو طرز تهیه خورش بادمجان و گردو رو در یک مطلب جداگونه براتون آماده کرده که اگه مایل بودید می‌تونید ازش استفاده کنید.

4- کوکو گردو

کوکو گردو

اگه شمالی باشید یا یه سر شمال اومده باشید حتما اسم کوکو گردو به گوشتون خورده یا طعم لذیذش رو چشیدید. این کوکو یکی دیگه از غذاهاییه که با گردو میشه درستش کرد. کوکوها به سریع آماده شدن معروفن، طرز تهیه کوکو گردو رو هم مرحله به مرحله براتون تو یه مطلب جداگونه نوشتیم که می‌تونید مطالعه کنید.

جالبه بدونید که تو شمال خیلی‌ها کوکو گردو رو با فسنجون می‌خورن. با ترکیب این دو غذای خوشمزه طعم متفاوتی رو تجربه می کنید، پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار این ترکیب رو امتحان کنید، پشیمون نمی‌شید. تهیه کوکوی گردو هم همونطور که بهش اشاره کردیم کاری نداره و زمان زیادی ازتون نمی‌گیره.

5- ته چین گردو

ته چین گردو

کیه که ته چین دوست نداشته باشه؟ ته چین‌ها از غذاهای ایرانی هستند که در مهمانی‌ها هم سرو میشن. این غذاها هم خوشگلن هم خوشمزه، بخاطر همین هم نمیشه ازشون گذشت. ته چین گردو یکی از ته چین‌هاییه که وقتی هوس این غذای خوشمزه رو کردید می‌تونید به سراغش برید. این غذا بخاطر مواد مغذی که توی خودش داره سرشار از پروتئن‌، ویتامین و مواد مفیده.

ته چین گردو رو هم میشه به صورت گیاهی و بدون گوشت درست کرد و هم با گوشت. طرز تهیه ته چین گردو کار سختی نیست و این غذای خوشمزه به راحتی قابل طبخه. اگه رژیم غذایی تون جوریه که می‌تونید برنج مصرف کنید حتما این غذای لذیذ رو امتحان کنید.

6- سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو

سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو

سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو یه غذای چینیه که به راحتی می‌تونید در منزل تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه این غذا تو اسمش اومده و فقط یکم روغن و نمک و فلفل می‌خواید تا این غذا رو تهیه کنید. طرز تهیه سینه مرغ با سفیده تخم مرغ و گردو شبیه روش تهیه مرغ سوخاریه و یه غذای فست فودی محسوب میشه.

در تهیه این غذا از روغن زیادی استفاده میشه و درواقع یه غذای سرخ کردنیه، پس باید با وجود لذیذ بودنش مواظب سلامتی خودتون و میزان استفاده از روغن باشید.

7- کیک نسکافه با گردو

کیک نسکافه با گردو

وقتشه بریم سراغ کیک هایی که با گردو میشه درست کرد. کیک نسکافه با گردو یه کیک پرطرفداره. این کیک به حدی پرطرفداره که می‌تونیم اون رو یه کیک بین‌المللی به حساب بیاریم. کیک نسکافه با گردو رو می‌تونید به عنوان عصرونه با نوشیدنی‌های داغ سرو کنید. این کیک خوشمزه رو برای صبحانه هم میشه میل کرد چون هم طعم لذیذی داره و هم بخاطر استفاده از گردو بسیار مغذیه. اگه بچه‌ی کوچیک دارید که تمایلی به خوردن صبحونه نداره، این کیک بخاطر عطر، طعم، بافت و پف عالی که داره می‌تونه اونو پای میز صبحانه بکشونه.

کیک نسکافه با گردو بخاطر شکل زیبا و طعم لذیذش توی بسیاری از کافه‌ها تهیه و سرو می‌شه، اگه مایلید این کیک خوشمزه رو توی خونه درست کنید کافیه مطلب طرز تهیه کیک نسکافه با گردو رو مطالعه کنید، چون ما تو این مطلب تمام مراحل رو با جزئیات براتون توضیح دادیم.

8- کیک سیب با گردو

کیک سیب با گردو

هر کسی اهل کیک پختن نیست، کیک پختن نیاز به زمان و توجه زیادی داره، و اگر آدم بی‌حوصله‌ای باشید کیک‌تون خوب از آب در نمیاد. اما اگر اهل کیک پختن هستید بهتون پیشنهاد می‌کنیم حتما کیک سیب و گردو رو امتحان کنید.

کیک سیب با گردو یه کیک میوه‌ای خوش بافت و خوشمزه با عطری دلپذیره. تهیه کیک سیب و گردو برای عصرونه یا یه دورهمی دوستانه می‌تونه لحظات دلچسبی رو براتون بسازه. از این کیک خوشمزه برای صبحانه‌ هم می‌تونید استفاده کنید. یه نوشیدنی داغ کنار این دسر پف‌دار خوشمزه می‌تونه لذت نوش جان کردنش رو دو چندان کنه.

9- شش انداز گیلانی

شش انداز گیلانی

شش انداز گیلانی یا خودمونی تر شیش انداز گیلانی یه غذای خوشمزه است که اصلالتش به گیلان برمی‌گرده. البته شیش انداز در جاهای دیگه ایران هم طبخ میشه، مثل شیراز یا زنجان و مطمئنن هر کدوم خوشمزگی خودشو داره. طرز تهیه شش انداز تو شهر‌های مختلف با هم فرق می‌کنه.

تو طرز تهیه شیش انداز گیلانی از گردو و بادمجان استفاده می‌شه که این غذا رو بسیار لذیذ و دلچسب می‌کنه. طعم شیش انداز گیلانی خیلی شبیه به خورشت فسنجون میشه و این غذا رو با برنج سرو می‌کنند.

10- گردو پلو

گردو پلو

گردو پلو یه غذای سنتی ایرانی محسوب میشه که تو مجالس برای پیذیرایی از مهمان‌ها ازش استفاده می‌کنند. این غذا با اینکه غذایی چشمگیر و خوشمزییه اما وقت زیادی از شما نمی‌گیره و به راحتی قابل طبخه. طرز تهیه گردو پلو رو هم به صورت مرحله به مرحله با جزئیات در یک مطلب جداگونه براتون توضیح دادیم که می‌تونید برید سراغش و روش تهیه این غذای خوشمزه رو یاد بگیرید.

گردو پلو بخاطر موادی که توش استفاده میشه ارزش غذایی بالایی داره، اما این نکته رو لازمه اشاره کنیم که این غذا بخاطر استفاده از گردو و دارچین طبع گرمی داره و تو فصول سرد سال طرفدارای بیشتری داره.

در این مطلب سعی کردیم لیستی از ۱۰ غذای خوشمزه و بی دردسری که میشه با گردو تهیه کرد رو بهتون معرفی کنیم. اما خوب می‌دونیم که فقط معرفی کافی نیست و احتمالا خوندن این مقاله شما رو به فکر انداخته که بعضی از این غذا‌ها رو درست کنید و از خوردنشون لذت ببرید.

واجارو روش تهیه همه این غذا‌ها رو براتون آماده کرده که بدون دردسر از زمانی که برای آشپزی اختصاص دادین لذت ببرید. راستی تا یادمون نرفته، برای تهیه همه این غذا‌ها به گردو نیاز دارید، برای تهیه گردوی خوب و با کیفیت نیازی نیست جایی برید، گردوی خوب رو به صورت اینترنتی هم میشه تهیه کرد. کافیه به صفحه خرید گردو واجارو یه سر بزنید تا بدون دردسر و ترس از خرید گردوی بی‌کیفیت، این مغز خوشمزه رو درب منزلتون تحویل بگیرید.

6
نظرات شما

*
*

    جواد 24 فروردین 1401 پاسخ

    دیگه نیازی به جستجو غذا در گوگل نیست همه جاوا و یکجا داره ممنون

    9037411998 24 فروردین 1401 پاسخ

    خورش فسنجان و بادمجان عالی میشه امتحان کنید

    9118111619 24 فروردین 1401 پاسخ

    فسنجون و دیگر هیچ

    9145243538 25 فروردین 1401 پاسخ

    عالی و مفید بود

    9197360907 26 فروردین 1401 پاسخ

    باید هفته ای یه بار از این غذاها درست کرد طرز پخت هم راحت

    9164427587 26 فروردین 1401 پاسخ

    گردو پایه و اساس بهترین غذاهاست

×