باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین برای تقویت پوست و درخشندگی موها استفاده می‌شود.

گاهی امور روزمره و روال عادی زندگی افراد رو از رسیدگی به پوست و مو غافل می‌کنه. اگه زمان کوتاهی پیدا کردین و برای رفع خستگی و تنش‌های روزمره دوست داشتین کاری کنین کارستون، ماسک عسل و دارچین رو امتحان کنین و از خواص شگفت‌انگیز اون لذت ببرین. طب سنتی از سال‌ها پیش به خواص دارویی این ترکیب جادویی پی برده و نه تنها در قالب ماسک، بلکه مصرف خوراکی اون رو برای تقویت بدن، پیشگیری و درمان بیماری‌ها توصیه کرده.

برای مثال در رابطه با درمان سرفه با عسل و دارچین مطالعات بسیاری انجام شده و این ترکیب بی‌نظیر برای رفع عوارض سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی و ویروسی معجزه می‌کنه. عسل و دارچین به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتری از ورود ویروس به بدن هم جلوگیری می‌کنه. اما در این مقاله قصد داریم به خاصیت آرام‌بخشی و تقویت پوست و مو توسط ماسک عسل و دارچین اشاره کنیم. با ما همراه باشین تا روش تهیه و نحوه صحیح استفاده از این ماسک رو براتون توضیح بدیم.

عسل و دارچین به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتری از ورود ویروس به بدن جلوگیری می‌کند.

ماسک عسل و دارچین چه خصوصیاتی داره؟

طبع دارچین و عسل گرمه. ویژگی و خصوصیات اصلی این دو ماده بر می‌گرده به ویتامین‌ها و مواد مغذی که دارن. لازمه اشاره کنیم که ترکیب این دو ماده با هم نه تنها پوست رو تغذیه می‌کنه بلکه کلیه عارضه‌های پوست و مو رو هم ترمیم می‌کنه و از شر اون‌ها خلاص می‌شین. کلا دو نوع دارچین در دنیا شناسایی شده، دارچین کاسیا که تو ایران از اون استفاده می‌کنیم و دارچین سیلان که در اروپا و آمریکا استفاده میشه و البته قیمت بیشتری نسبت به کاسیا داره.

دارچین ویتامین‌هایی نظیر C,K، کلسیم، آهن، منگنز و فیبر داره و به سلامت پوست و رشد موها کمک می‌کنه. آنتی‌اکسیدانی که در دارچین موجوده، رشد سلول‌های سرطانی رو متوقف می‌کنه و منجر به سلامتی بیشتر پوست می‌شه. خواص عسل هم به ویتامین‌های موجود در اون برمی‌گرده. آنتی‌اکسیدان و فلاونوئیدها در عسل برای پوست و مو منحصربه‌فرد هستن و ویتامین‌ها‌ی خانواده A,B,C,E, H, K از جمله محتویات غنی و ارزشمند عسل به‌شمار می‌رن. علاوه بر این‌ها باید بدونین ماسک عسل و دارچین به دلیل قیمت مناسب و سهولت در استفاده امروزه مورد استقبال واقع شده. پس بهتره با هم بر عملکرد این ماسک روی پوست مروری داشته باشیم.

برطرف ‌کردن جوش، آکنه و رفع لکه‌‌های پوستی

مهم‌ترین مزایای عسل به دلیل ویتامین‌های مفید اونه. در عصر حاضر انواع محصولات زیبایی ساخته ‌شده و متاسفانه از اون‌ها استقبال زیادی هم میشه. اما به‌ طور حتم همه افراد دوست دارن به جای انواع پماد، کرم، لوسیون، قرص و کپسول در طول روز ماده‌ای طبیعی، بدون ضرر و البته بدون دردسر استفاده کنن. در این رابطه باید بدونین با این دو ماده می‌تونین ماسک موثر خونگی تهیه و به تقویت پوست کمک کنین. قبل از هر چیز باید نحوه استفاده از ماسک رو برای هر عارضه بدونین. به طوری که باید به مقدار مساوی عسل و دارچین رو در کمی ‌آب ولرم بریزین و خوب هم بزنین. ماسک عسل و دارچین برای تمیزکردن و لایه‌برداری سطحی پوست بسیار مناسبه.

برای لطافت پوست روزی یه بار با سرانگشتان خود یا تکه‌ای پنبه یا اسفنج نرم ترکیبی که تهیه کردین رو روی پوست بمالین. پس از چند دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو بدین و با حوله‌ نرم خشک کنین. با انجام این عمل به مرور زمان با جوش و آکنه خداحافظی می‌کنین. چون که با این اقدام آلودگی‌های پوست پاک می‌شن، پوست ضدعفونی میشه و جریان خون در بافت‌های اون شدت می‌گیره. بخاطر همین ظرف مدت کوتاهی لکه‌ها، جوش‌های سرسفید و سرسیاه از‌ بین می‌رن.

رفع التهاب و شادابی پوست

مصرف خوراکی یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی به همراه دارچین مقاومت بدن رو در برابر گرده‌های محیطی افزایش می‌ده. درمان آلرژی با عسل و بهره‌مندی از خواص دارچین شگفت‌انگیزه. اگه پوستی ملتهب دارین هم می‌تونین از همین خاصیت ضدالتهاب دارچین و عسل کمک بگیرین و پوستی صاف و درخشان داشته باشین.

فواید عسل و دارچین برای صورت، زیبایی و شادابی پوست، درمان بیماری‌ها و عارضه‌های پوستیه. به طوری که جایگزین مناسبی برای داروها و لوسیون‌های شیمیایی محسوب میشه. لکه‌ها‌ و التهابات پوستی، سوزش و قرمزی ناشی از آفتاب‌سوختگی هم با استعمال این ماسک خیلی زود بهبود پیدا می‌کنه و پوست آسیب‌دیده به سرعت ترمیم میشه.

لکه‌ها‌ و التهابات پوستی با استعمال ماسک عسل و دارچین خیلی سریع بهبود پیدا می‌کنند.

از بین ‌بردن چین ‌و ‌چروک و سیاهی دور چشم

علاوه بر رفع اثر جوش و آکنه می‌تونین از این ماسک شفابخش برای از بین‌بردن چین‌و‌چروک و سیاهی دور چشم هم استفاده کنین. کافیه امتحان کنین تا با نتیجه بی‌نظیر اون روبه‌رو بشین! پمادها و محلول‌های شیمیایی رو برای مدتی کنار بذارین و از خاصیت‌های موثر عسل کمک بگیرین.

با افزایش سن لکه‌ها و خطوط اضافه اطراف چشم بیشتر می‌شن. سیاهی‌های اطراف چشم گاهی اوقات ناشی از خستگی‌ها و استرس‌های روزمره هست. بخاطر همین توصیه می‌کنیم علاوه بر اینکه از مواد غذایی سالم در برنامه غذایی استفاده می‌کنین، مورد زیر رو در دستور کار بذارین. خیلی سریع از دو ماده در دسترس کمک بگیرین و از ماسک عسل و دارچین برای حذف سلول‌های مرده اطراف چشم استفاده کنین. در صورتی که مداومت به خرج بدین با حذف لکه‌ها‌ی تیره پوست به بافتی جدید می‌رسین.

پاکسازی منافذ پوستی

پاکسازی منافذ پوستی تنها از طریق از بین ‌بردن سلول‌های مرده پوست امکان‌پذیره و با استعمال عسل و دارچین این کار ساده‌تر می‌شه. برای مراقبت از پوست فقط به دستیابی به زیبایی آنی و فوری فکر نکنین؛ چون که پوست به مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان نیاز داره.

ترکیب منحصربه‌فردی که بهتون معرفی کردیم با کمک به بهبود گردش خون پوست باعث افزایش استحکام پوست میشه. به طوری که از این طریق به پاکسازی و جوان‌سازی اون کمک می‌کنه. این مطلب رو به یاد داشته باشین که ماسک‌ طبیعی در خیلی موارد قوی‌تر از کرم‌های مراقبت‌های پوستی عمل می‌کنه. عسل همچنین باعث شفافیت و روشن‌تر شدن پوست می‌شه.

ماسک‌ طبیعی در خیلی موارد قوی‌تر از کرم‌های مراقبت‌های پوستی عمل می‌کند.

با استفاده از ماسک دارچین و عسل پوستتون رو بازسازی کنین!

سال 1995‌ رو میشه انقلابی در عرصه شناسایی ترکیب عسل و دارچین دونست. تحقیقات بین‌المللی به فواید ترکیب این دو ماده اشاره کردن و در اون تحقیقات بیان شد که هرگونه بیماری که فکرش رو بکنید، با عسل و دارچین قابل درمان هست. برای مراقبت از پوست باید بدونین پوست به چه ویتامین‌هایی نیاز داره و چه زمان‌هایی باید مراقبت‌های پوستی تشدید بشن؟

در دوران پس از بارداری و زایمان ترک‌های پوستی و لکه‌های ریز ودرشت در سطح پوست نمایان میشه و با تغییر وزن مادر، شلی و افتادگی پوست اتفاق میفته. در این زمان می‌تونین برای ترمیم پوست آسیب‌دیده از ماسک عسل و دارچین استفاده کنین. چرا که به شادابی پوست کمک‌ می‌کنه و اجازه نمی‌ده چین‌و‌چروک‌های پوست موندگار بشن. جای اسکار و زخم، سوزش، قرمزی، خارش، ترک‌ها و التهابات پوستی که پس از جراحات و عمل‌های جراحی ایجاد میشه هم با این ماسک بهبود پیدا می‌کنه.

مواد مغذی موجود در عسل به تنهایی برای پوست کفایت می‌کنه اما برای تسکین سریع‌تر التهابات پوستی عسل رو به دارچین اضافه کنین و تاثیرات مثبت رو به وضوح ببینین. چون که هرگونه بثورات پوستی و لکه رو می‌تونین با این ماسک از بین ببرین. حالا آیا می‌دونستین که این ماسک علاوه بر پوست برای مو هم خیلی مفیده؟ با ما همراه باشین تا با تاثیر این ماسک طبیعی روی مو آشنا بشین.

ماسک عسل و دارچین به رشد و تقویت موهای سر کمک می‌کند.

با ماسک عسل و دارچین رشد موهات رو چند برابر کن!

کالری، پروتئین، آمینو اسید و انواعی از آنزیم موجود در عسل از جمله موادی هستن که برای تقویت و زیبایی پوست سر و مو مفیدن. برای بهره‌مندی از مزایای این مواد باید مخلوط عسل و دارچین رو در تمامی ‌‌سطح مو پخش کنین. بعد از این باید به آرامی ‌‌موها رو ماساژ بدین و شانه بزنین و اجازه بدین حدود 20 الی 30 دقیقه بمونه و تاثیرات اون رو روی موهاتون مشاهده کنین.

دارچین در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای برای درمان بیماری‌ها داره. یکی از ماسک‌هایی که می‌تونین به راحتی از اون برای درمان مشکلات موهاتون در طول روز استفاده کنین، ماسک عسل و دارچین هست. اگه موهای چربی دارین باید بدونین این ماسک برای موهاتون ایده‌آله و اگه موهای شما از نوع خشک هستن به دو بار استفاده از این ماسک در ماه بسنده کنین.

آیا از تاثیرات کلی این ماسک روی موها اطلاعی دارین؟ در این بخش براتون عنوان می‌کنیم که استعمال عسل و دارچین روی موها چه اثرات حیرت‌انگیزی داره:

  • این ماسک موها و پوست سر رو مرطوب می‌کنه.
  • مالیدن این ترکیب به موها سبب حالت‌دهی و نرم‌کنندگی مو می‌شه.
  • علاوه بر تقویت مو، زیبایی و درخشندگی رو به موها بر می‌گردونه.
  • از ریزش مو جلوگیری‌ می‌کنه.
  • پوسته و شوره سر رو از بین می‌بره.
  • به رشد و افزایش ضخامت مو کمک می‌کنه.
  • استفاده از ماسک عسل و دارچین روی موها عملکرد پیاز مو و فولیکول‌های مو رو تقویت می‌کنه.

استفاده از ماسک عسل و دارچین عملکرد پیاز مو و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند.

کلام آخر

توی این مقاله با توجه به نیاز افراد به ماسک های طبیعی به مزایای ماسک دارچین و عسل اشاره کردیم. به طوری که متوجه شدین این ماسک برای پوست و مو بسیار مفیده. البته برای اثرگذاری ماسک عسل و دارچین باید از مواد باکیفیت استفاده بشه. به طوری که خرید عسل طبیعی قوانینی داره و باید بدونین چطوری و از چه طریقی بهترین و باکیفیت‌ترین نوع عسل رو خریداری کنین. برای تهیه این محصول طبیعی باید به کیفیت، رنگ، غلظت، عطر، طعم و مشخصات ظاهری اون توجه کنین.

در صورتی که به مشخصات عسل آگاهی ندارین، واجارو به عنوان مرکز تخصصی ارائه دهنده محصولات کشاورزی در خدمت شماست. این مرکز بین مشتریان و تولیدکننده محصول و زنبورداران حرفه‌ای سراسر کشور ارتباط برقرار می‌کنه و بدون واسطه می‌تونین بهترین محصولات رو خریداری کنین. بنابراین باید بدونین که پیوستن به مجموعه عظیم واجارو یعنی آسودگی خیال در خرید تولیدات و محصولات مرغوب و برتر ایرانی.

6
نظرات شما

*
*

    دانیال 26 دی 1401 پاسخ

    سلام
    چیکار کنیم موقع استفاده از ماسک عسل و دارچین فقط چوش و آکنه از بین بره ولی رنگ پوست رو شفاف و روشن نکنه ممنون میشم سریع جواب بدید

      جواد حمیدی 27 دی 1401 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      این ماسک یک درمان خانگی و عمومی هست
      برای موارد خاص بهتره با پزشک متخصص مشورت کنید

    آیدا 18 بهمن 1401 پاسخ

    سلام این ماسکو تا چه مدت باید استفاده کنیم؟

      مژگان 19 بهمن 1401 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      بهتره که هفته ای یک بار استفاده بشه

    سون آی 24 شهریور 1402 پاسخ

    سلام من الان آلوار با عسل و پودر دارچین ترکیب کردم رو صورتم زدم الان صورتم کلن قرمز شده و میسوزه با آب شستم ولی هنوزم قرمزه میسوزه الان باید چیکار کنم لطفاً راهنمایم کن

      مژگان 26 شهریور 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      بعضی از پوستا به علت حساس بودن به یه سری ماسکا هم طبیعی هم شرکتی واکنش نشون میدن
      پوست شما هم احتمالا حساس و به این ماسک واکنش نشون داده اگر قرمزی پوستتون برطرف نشد بهتره به پزشک مراجعه کنید

×