باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه چای با طعم های مختلف

می‌دونید چطور میشه یه چای خوش طعم تهیه کرد؟ با طرز تهیه چای با طعم های مختلف آشنا هستید؟ در سراسر جهان‌ چای‌های طعم‌دار محبوبیت زیادی دارند. اکثر کافه‌ها و رستوران‌هایی که چای هم سرو می‌کنن طعم‌های متفاوتی از چای رو ارائه می‌دن. این طعم‌ها با استفاده از مخلوطی از گیاهان، گل‌ها و ریشه‌های مختلف تهیه میشه. اما شما می‌تونید چای طعم‌دار رو با هزینه خیلی کمتر و حتی با کیفیت بیشتر تو خونه آماده کنید.

ما در این مطلب ابتدا چند روش محبوب برای طعم دادن به چای رو بهتون توضیح می‌دیم، به خواص این چای‌های طعم‌دار اشاره می‌کنیم و همچنین 5 طعم دهنده خوشمزه رو هم به همراه طرز تهیه چای با طعم های مختلف رو بهتون آموزش می‌دیم. در آخر از اونجایی که داریم به فصل گرما نزدیک می‌شیم، سه دستور آماده کردن چای طعم دار سرد رو هم آوردیم. درسته که ما ایرانی‌های دوستدار چای، توی گرمای زیاد هم بیخیال چای داغمون نمیشیم ولی نوشیدن چای سرد طعم دار در هوای گرم‌ هم لذت بخشه و هم برای بدن مفیده.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مطلب از واجارو، طعم چایی‌هایی که تو خونه درست می‌کنید بهتر بشه.

طرز تهیه چای با طعم های مختلف

۵ روش برای طعم دادن به چای سیاه

  • گل ها: گل ها می تونن به عنوان طعم دهنده و راهی برای افزودن فواید بیشتر به چای باشند. برای مثال افزودن مقداری گل رز می‌تونه به چای شما طعمی شیرین بده و همچنین به کاهش استرس و افزایش آرامش شما کمک کنه.
  • شکر: استفاده از شکر کاملاً اختیاریه. بسته به مقدار شیرینی که دوست دارید، می تونید چند حبه قند یا چند قاشق چای خوری شکر به چایی‌تون اضافه کنید.
  • میوه‌ها: میوه‌های خشک راهی عالی برای دادن طعمی شگفت‌انگیز به چای به حساب میان و در عین حال سالم و مقوی‌اند. تقریباً هر نوع میوه‌ای را میشه خشک کرد و بعد اون رو به چایی اضافه کرد.
  • عسل : اگر به دنبال جایگزین سالم تری برای شکر هستید، کافیه یک قاشق چای خوری از عسل طبیعی به فنجان چای اضافه کنید.
  • شیر: چای‌های متنوعی رو میشه با شیر درست کرد. شما می تونید از هر نوع شیری که بهش علاقه دارید استفاده کنید. برای مثال اگر گیاه‌خوارید حتما مزه چای با شیر سویا رو تجربه کنید. البته طعم متفاوتش ممکنه با ذائقه هر کسی جور در نیاد.

۵ روش برای طعم دادن به چای سیاه

فواید نوشیدن چای‌های طعم دار و دمنوش‌ها

نوشیدن چای به تنهایی فوایدی داره که ما توی مطلب دیگه‌ای بهش اشاره کردیم و اگه دوست دارید در موردش بیشتر بدونید می‌تونید مقاله خواص چای رو مطالعه کنید. جالبه بدونید که با اضافه کردن طعم دهنده‌ها طبیعی به چای، می‌تونید فواید نوشیدنی‌تون رو بیشتر کنید.

برای مثال دمنوش‌های تهیه شده با اسطوخودوس به آرامش شما کمک می کنه، چای‌های تهیه شده با بابونه به آسوده خوابیدن کمک می‌کنه و چای های تهیه شده با نعناع برای ناراحتی معده مفیدن. چای نعناع در واقع یکی از معدود نوشیدنی‌هاییه که نشون داده که می‌تونه به تسکین ناراحتی معده کمک کنه. همچنین کسانی که از گرفتگی عضلات رنج می‌برند گفتند که بعد از نوشیدن انواع خاصی از چای احساس دردشون کمتر شده.تحقیقات دیگه‌ای هم موجوده که نشون میده انواع خاصی از چای می تونه به استحکام استخوان و دندان کمک کنه.

در ادامه مطلب به 5 طعم دهنده به صورت ویژه و با جزئیات بیشتری اشاره کردیم.

پنج طعم دهنده چای و طرز تهیه چای با طعم های مختلف

  • برگ نعناع خشک
  • غنچه های اسطوخودوس خشک
  • گل بابونه خشک
  • پوست لیمو خشک شده
  • زنجبیل تازه، پوست کنده و خشک شده

همه این 5 مورد رو می‌تونید از بیرون تهیه کنید اما برای پوست لیمو و زنجبیل خشک، ‌اگر مایل باشید می‌تونید توی خونه خودتون درست کنید به این صورت که در ابتدا با استفاده از پوست کن سبزیجات به صورت لایه لایه برششون بزنید. بعد در فر 200 درجه به مدت 2 ساعت بپزید. اگر تا اون زمان کاملاً خشک نشدن به آبگیری در فر ادامه بدید.

• چایی بابونه زنجبیل لیمویی

طرز تهیه چای با طعم های مختلف هم کار سختی نیست، با اضافه کردن هر کدوم از این برگ‌های خشک به قوری چای می‌تونید طعم‌های متنوعی رو ایجاد کنید، به همین راحتی. اگه قصد دارید ترکیبی از این مواد رو اضافه کنید، پیشنهاد ما به صورت زیره:

چایی بابونه زنجبیل لیمویی: 1 قسمت لیمو، 1 قسمت زنجبیل و 2 قسمت بابونه به اضافه هر مقدار چای سیاه که قصد دارید دم بیارید.

چایی زنجبیل لیمو نعناع: 1 قسمت لیمو، 1 قسمت زنجبیل و 2 قسمت نعناع به اضافه هر مقدار چای سیاه که قصد دارید دم بیارید.

چایی بابونه اسطوخودوس لیمویی: 1 قسمت لیمو، 1 قسمت اسطوخودوس و 2 قسمت بابونه به اضافه هر مقدار چای سیاه که قصد دارید دم بیارید.

چایی بابونه اسطوخودوس لیمویی

سه دستور العمل‌ برای چای سرد طعم‌دار

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی و کمک به عملکرد مؤثر بدن اینه که مطمئن باشید در طول روز آب کافی می‌خورید.

یکی از راه‌های خوشمزه برای افزایش مقدار آبی که در طول روز می‌نوشید تهیه چای سرد طعم‌داره.

چای طعم دار و سرد ریحان لیمو

چای سرد از اون دسته نوشیدنی‌هایی به حساب میاد که علاقه‌مندان محدودی داره. شاید خیلی از افراد اصلا نمی‌دونند که چای رو به صورت سرد هم میشه تهیه کرد. توی خیلی از دستور العمل‌هایی که برای چای سرد وجود داره از شکر زیادی استفاده میشه. ما سعی کردیم توی این آموزش دستور العملی رو برای شما بیاریم که هم خوشمزه باشه و هم سالم. به همین دلیل توی مواردی که در ادامه آوردیم از شکر استفاده نکردیم.

چای طعم دار و سرد ریحان لیمو

برای یک لیتر، شما به نصف لیمویی که نازک برش داده شده، 6 برگ ریحان تازه، 2 عدد چای کیسه سبز یا سیاه و سه فنجان آب داغ نیاز دارید.
برای درست کردن این چای برگ‌های ریحون، چای کیسه‌ای و لیمو رو داخل ظرف قرار بدید و بعد آب داغ رو بهش اضافه کنید. این ترکیب 15 دقیقه زمان نیاز داره تا دم بکشه، بعد از 15 دقیقه باید کیسه‌های چای رو بردارید و 3 الی 4 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا کاملا خنک بشه.

چای طعم دار و سرد لیمو نارگیل

برای یک لیتر چای، شما به 2 عدد چای کیسه‌ای سیاه، نصف لیموترش و 3 فنجان آب نارگیل گرم شده نیاز دارید.
برای درست کردن این چای، چای کیسه‌ای و لیمو رو داخل ظرف قرار بدید. بعد آب نارگیل گرم شده رو اضافه کنید و اجازه بدید تا توی 15 دقیقه دم بکشه. در مرحله آخر کیسه‌های چایی رو در بیارید و ظرف رو به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار بدید تا کاملا خنک بشه و طعم مواد به خورد هم بره.

چای طعم دار و سرد زنجبیل هلو

برای یک لیتر چای شما به 1 عدد هلو بدون هسته و خلال شده، 2 عدد چای سبز یا چای سیاه کیسه‌ای، 4 تکه کوچک زنجبیل و سه فنجان آب داغ نیاز دارید.

برای درست کردن؛ برش‌های هلو و چای کیسه‌ای را به ظرف 1 لیتری اضافه کنید.

زنجبیل رو در صورت تمایل روی خلال دندان به سیخ بکشید تا بعدا راحت بتونید برشون دارید و بعد به ظرف اضافه کنید.

آب داغ رو به ظرف اضافه کنید و اجازه بدید 15 دقیقه دم بکشه. بعدش کیسه های چای و زنجبیل رو در بیارید.

برای مرحله آخر به مدت 3 الی 4 ساعت توی یخچال قرارش بدید تا کاملا خنک بشه.

چای طعم دار و سرد زنجبیل هلو

توی دستور‌هایی که گفتیم از چای کیسه ای استفاده کردیم ولی شما می‌تونید از برگ چای هم استفاده کنید فقط نکته‌ای که داره اینه که توی فرنچ پرس درستش کنید تا موقعی که می‌خواین داخل یخچال قرار بدید بدون برگ‌های چای باشه.

برای شیرین کردن این نوشنیدنی های خوشمزه و جدید از عسل استفاده کنید و قبل از این که ظرف رو داخل یخچال قرار بدید،‌ به چایی‌تون اضافه‌ش کنید.

در پایان

این هم از طرز تهیه چای با طعم های مختلف. طعم دادن به چای دقیقا مثل طعم دادن به هر خوراکی دیگه‌ایه، این شما هستید که باید مطابق با سلیقه و ذا‌ئقه‌تون بهترین چیزی را که دوست دارید رو از میون این همه طعم دهنده مختلف، پیدا کنید. با خیال راحت روش هایی که در این مطلب آوردیم  آزمایش کنید تا طعم و نوع چای مناسب برای خودتون رو بیابید. البته خود چایی که استفاده می‌کنید هم روی طعم نهایی چای‌هایی که تهیه می‌کنید  تاثیر زیادی داره. برای اینکه خیالتون از بابت کیفیت چایی که می‌خرید راحت باشه پیشنهاد می‌کنیم خرید چای از واجارو رو امتحان کنید.

2
نظرات شما

*
*

    Cesar Del Vecchio 9 شهریور 1402 پاسخ

    من در خارج از کشور زندگی می کنم و قصد دارم یک شرکت برای تولید چای ایرانی راه اندازی کنم و اساساً فهمیدم که 4 نوع چای را می توان از این دستور تهیه کرد، اگر کسی در این سایت دستور تهیه دارد برای من ارسال کند ممنون می شوم.
    ایمیل من هست :cesardelvecchio293@gmail.com

      مژگان 14 شهریور 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      چای ها انواع مختلفی دارن و با توجه به طبع و سلیقه هر فرد میشه با چیزهای مختلفی ترکیب بشن
      توی این مطلب یه سری از طعم دهنده ها و دمنوش هارو معرفی کردیم
      https://vajaro.ir/wp-admin/post.php?post=31239&action=edit

×