باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گرده گل چیه؟

لابد شما هم تا حالا اسم گرده گل رو شنیدین یا اون رو از نزدیک دیدین و لمس کردین. اگه اینجور باشه، احتیاجی نیست تا درباره ظاهرش حرف زیادی زده بشه. اما این که این گرده چیه و چه فایده‌هایی داره، موضوعیه که توی مطلب امروز بهش می‌پردازیم. درباره خواص بی‌نظیرش توضیح میدیم و فایده‌هاش رو توی درمان بیماری‌های مختلف بررسی می‌کنیم. از اثر شگفت‌انگیزش توی درمان سرطان و اینکه چه معجزه‌ای در پیشگیری از این بیماری از خودش نشون داده هم باید براتون صحبت کنیم.

البته یه ایراد کوچولو هم از گرده گل می‌گیریم و درباره مشکلات حساسیتی که تو بعضی افراد به وجود میاره با هم حرف می‌زنیم که البته به نوع مصرفش هم مربوط میشه.

اگه شما هم مایلین در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشین، تا آخر این نوشته همراهمون باشین.

 

گرده گل رو بهتر بشناسیم

بیشتر افراد موقع گردش تو طبیعت این گرده‌ها رو از نزدیک دیدن. حالا یا روی گل و گیاه یا به‌ صورت غباری که توی فصل‌های خاصی از سال توی هوا معلقه. این مورد آخری بهخصوص توی فصل بهار خیلی زیاده و برای افراد حساس یا اونایی که درگیر آلرژی هستن، مشکلات زیادی درست می‌کنه.

با این حال، خیلی از ماها هنوز نمی‌دونیم که این ماده مغذی چیه و چه خاصیت‌هایی داره یا چه مشکلاتی ایجاد می‌کنه. پس برای شناخت بهتر این ماده استثنایی باید بیشتر در موردش تحقیق کنیم.

 

مگه گرده گل هم خوراکیه؟

بعضی افراد شاید اصولا از خوراکی بودن این ماده بی‌اطلاع باشن و موقعی که درباره خواصش مطلبی میخونن، این سوال براشون پیش بیاد که چطور میشه اون رو مصرف کرد؟

در جواب این افراد باید گفت که این ماده نه ‌تنها خوراکیه، بلکه از نظر ترکیباتی که داره، یه غذای کامل محسوب میشه. همچنین با خاصیت شفابخشی که داره، تو پیشگیری و کنترل خیلی از بیماری‌ها موثره و حتی بعضی از مردم بنا به توصیه پزشکشون اون‌رو به صورت مداوم مصرف می‌کنن.

نوع مصرفش هم مثل بیشتر خوراکی‌های دیگه، دامنه وسیعی داره. گرده گل رو هم میشه خالی مصرف کرد هم بصورت ترکیب با مواد غذایی دیگه! مثلا بعضیا اونو روی سالاد یا سوپ میریزن و یا به شکل عسل گرده میخورنش. خلاصه این که هر طور دوست داشتین اون‌رو میل کنین و از طعم عالی و خواص بی‌نظیرش لذت ببرین.

گرده گل: بمب انرژی

 

شاید تعجب کنین اگه بشنوین که گرده گل سرشار از انرژیه و نیروی لازم برای فعالیت‌های بدن رو به‌ خوبی تامین می­کنه. این ذره با وجود ابعاد کوچیکی که داره، از نظر مواد داخلی و تشکیل‌دهنده بسیار غنیه. ویتامین زیادی داره که بدن رو در مقابله با بیماری‌ها یاری می‌کنه و با پروتئین بالایی که توی این ماده هست، زخم‌ها خیلی زود ترمیم میشن.

انرژی و قوتی که توی این ماده فوق‌العاده موجوده، برای افرادی که به هر دلیل ضعف جسمانی دارن، خیلی مفید و کارسازه. به خصوص برای ضعف جسمانی سالمندان معجزه می‌کنه. فایده مهمش اینه که با مصرفش فشار یا قند خون بالا نمیره و همین هم باعث شده تا افراد درگیر با سایر بیماری‌ها هم به‌ راحتی ازش استفاده کنن.

این مورد به­­خصوص برای دیابتی‌‌ها خیلی مفیده. چون اونا با نوعی بیماری درگیر هستن که معمولا اونا رو از خیلی مواد غذایی و داروها محروم‌ می‌کنه. با خوردن بسیاری از مواد غذایی پرانرژی هم قند خونشون بالا میره و دچار دردسر میشن.

این در حالیه که عسل گرده گل که انرژی خیلی زیادی هم داره، این مشکل رو ایجاد نمیکنه. البته نه به این معنا که بی‌اندازه اون رو مصرف کنین، بلکه ‌بطور متعادل قابل استفادس. ولی نکته مثبت اینه که با مصرف مقدار کمی از این ماده فرد انرژی زیادی کسب می‌کنه و خیلی بهتر به کارای روزمره رسیدگی می­کنه.

فواید عسل گرده توی درمان بیماری‌ها

همونطور که گفتیم، گرده گل با انرژی زیادی که داره، با تقویت بنیه فرد سیستم ایمنی اون‌رو هم قوی میکنه که نتیجه مستقیم اون مبارزه بهتر با همه بیماری­هاییه که به عملکرد سیستم ایمنی مربوط میشن.

التهاب روده و سایر بخش‌های دستگاه گوارش هم از موارد دیگه‌ایه که این ذره مفید اون رو التیام میده. کولیت یا ورم روده گاهی با زخم همراه میشه و گرفتاری‌های زیادی رو برای افراد به دنبال داره. بروز اون رو هم به خیلی چیزها از فشارهای عصبی و بی‌خوابی گرفته تا رژیم غذایی نامناسب نسبت میدن. اما دلیل هر چی باشه، مصرف عسل گرده این بیماری رو تا حدود زیادی کنترل و حتی رفع می‌کنه.

تقویت کبد هم از فواید دیگه مصرف عسل گرده­ست که هم مشکلات کبدی رو رفع می‌کنه و هم به رفع بیماری‌های عمومی که با کبد درگیر هستن، کمک می‌کنه.

روش‌های استفاده از گرده گل

عسل گرده رو میشه تو وعده صبحونه جا داد یا بین روز و به ‌شکل میان‌وعده مصرف کرد. از پاشیدن گرده روی سالادها هم ترکیب خوبی به‌دست میاد. ترکیبی که روز ما رو با نشاط‌تر می­کنه و به سلامتی‌مون مهر تایید میزنه.

از این ماده مغذی به ‌عنوان یه مکمل عالی در کنار بقیه مواد غذایی مفید هم استفاده میشه. چون از کربوهیدرات بالا تا چربی و رطوبت و البته مجموعه ویتامین‌ها، هر چی رو که لازم باشه، به ‌حد کافی داره. پس به هیچ عنوان خودتون رو از مصرفش محروم نکنین و اون‌رو به دوستان و نزدیکانتون هم معرفی کنین.

شما چه راه‌های جدیدی برای مصرف این ماده جادویی و مفید پیشنهاد می­کنین؟

 

معجزه عسل گرده گل پیشگیری از سرطانه

 

اما معجزه بزرگ این گرده وقتی رخ میده که به جنگ سرطان میره. یعنی این ذره کوچولو با تمام توانش هم از بروز سرطان پیشگیری می‌کنه و هم در صورت وجود بیماری بدن رو برای مقابله با اون تجهیز و تقویت می‌کنه. از اونجا که توی بیماری سرطان بدن به اشتباه سلول‌های بیمار رو تکثیر می‌کنه که به کل ساختار بدن آسیب میزنن، استفاده از مواد مقوی بدن رو در برابر این آسیب‌ها تا حد امکان مقاوم و از عوارض بیماری از جمله ضعف عمومی جلوگیری میکنه.

این ماده حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین‌هاست که مثل پلی به مسیر عبور سایر مواد تبدیل میشن. به طوری که هر مورد لازمی رو که وارد بدن میشه به سلول‌های نیازمند منتقل می‌کنن. همه این خواص باعث شده تا هر دو گروه پزشکان حرفه‌ای و طب سنتی این ماده رو برای مقابله با این غول بیماری‌ها توصیه می‌کنن.

 

مراقب حساسیت به گرده گل باشین

قبل از این که دوباره بریم سراغ فواید گرده گل، بد نیست که در مورد یه دردسری که درست می­کنه هم صحبت کنیم. منظور از دردسر، آلرژی یا حساسیته که این روزا خیلی از افراد درگیرش هستن.

اگه تا حالا با کسی که آلرژی فصلی داره برخورد داشتین، لابد خوب می‌دونین که چقدر با گرده گل مشکل داره. مهم‌ترین نشونه این مشکل هم اینه که با رسیدن به فصل گرده‌پاشی گل­ها حساسیت این افراد بیشتر میشه. بطوری که موقع نفس کشیدن دچار مشکل میشن.

بعضی افراد حتی خارش پوستی می‌گیرن و جوش میزنن و بعضی دیگه هم مرتب عطسه می‌کنن و آبریزش دارن. خلاصه این‌که راحت از این روزهای پرحساسیت نمی‌گذرن و خصوصا فصل بهار رو که اوج گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهانه با دردسرهای زیادی طی می‌کنن.

 

چاره مشکل حساسیت چیه؟

در مورد برخورد با انواع حساسیت نظرای مختلفی وجود داره. با وجود همه تحقیقاتی که در این مورد شده، ولی پزشکان هم هنوز نتونستن دلیل مشخص و واضحی برای این مشکل پیدا کنن. البته داروهای ضدآلرژی یا همون آنتی‌هیستامین‌ها تا حدودی این مشکل رو کم می‌کنن. اما هنوز هیچ دارویی نتونسته این مشکل رو به‌کلی ریشه‌کن کنه. می‌دونین چرا؟

چون این یه مشکل سیستماتیک و درونیه که به عوامل داخلی بدن مربوطه. تازه اگه زیاد باهاش درگیر بشیم، ممکنه به بدنمون آسیب بزنه. مثلا با مصرف زیاد آنتی‌هیستامین سیستم ایمنی بدن ضعیف یا غیرفعال میشه که به‌مراتب خطرناک‌تر از خود حساسیته. پس مجبوریم با این مشکل بسازیم و تحملش کنیم.

اما در مورد گرده گل که یه عامل مهم حساسیتیه، رعایت این که به‌طور مستقیم وارد بینی‌ و دستگاه تنفس نشه، خیلی موثره. استشمام گل تا گردش در طبیعت در فصل‌های گرده‌افشانی همه مواردیه که بهانه‌ای برای شدت آلرژیه. پس برای همه ما حتی اون­هایی که حساسیت فصلی ندارن هم بهتره که ازشون پرهیز کنیم.

 

درمان آلرژی با گرده گل!

شاید عجیب بنظر بیاد که با اینکه گرده گل خودش حساسیت زاس، چطور میشه برای کمک به رفع آلرژی ازش استفاده کرد و اصن مگه همچین چیزی ممکنه؟ واقعیت اینه که تحقیقات زیادی ثابت کردن که تو بسیاری موارد میشه آلرژی رو با استفاده از مصرف خاص خود ماده آلرژی‌زا از بین برد! این روش در واقع مثل واکسیناسیون عمل میکنه و اینطوریه که با مصرف مقدار کمی از این ماده، سیستم ایمنی بیمار تحریک میشه و پادتن‌هایی تولید میکنه که به رفع واکنش آلرژیک کمک میکنن. البته این موضوع به نوع گرده گل و آلرژی هم بستگی داره و ممکنه تو همه افراد جواب نده.

 

نهایتا با گرده گل چکار کنیم؟

از مطلبی که خوندیم میشه نتیجه گرفت که گرده گل تقریبا هیچ رقیبی از نظر انرژی و خواص درمانی نداره. نه به این معنی که هیچ چیز دیگه‌ای فایده نداره، بلکه کمتر خوراکی‌ای با این حجم و اندازه این مقدار از خواص و انرژی رو داره.

از نظر خوراک هم کمتر میشه از این ماده اعجاب‌آور ایرادی گرفت. مگه اینکه در مورد آلرژی‌زا بودنش صحبت کنیم که اون هم فقط در موارد نادری وجود داره. سیستم حفاظتی خیلی قوی اون از قلب و کبد، این گرده رو به فرشته نجات بدن تبدیل کرده. تازه با خواصی که در مورد پیشگیری و درمان سرطان از خودش نشون داده، به معجزه‌ای در این زمینه تبدیل شده.

پیشنهاد ما به شما اینه که برای خرید گرده گل و فرآورده‌های دیگه طبیعی بهتره که به سایت واجارو مراجعه کنین. چون کلی محصولات مفید و طبیعی با خواص فوق‌العاده اونجاست که نظر شما رو جلب می­کنه. پس با مراجعه به واجارو یکی از این محصولات رو انتخاب کنین و سفارش بدین و از کیفیت اون­ها بهره­مند بشین.

 

0
نظرات شما

*
*

×