باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گل گاو زبان و فشار خون

گل گاو زبان برای افراد دارای افت فشار مفید می‌باشد.

گل گاو زبان یکی از نوشیدنی‌های سنتی و اصیل ایرانی هست که در نوع خودش بی‌نظیره. کاشت، پرورش و مصرف این گیاه به دلیل خواص بالایی که داره، طرفداران زیادی پیدا کرده. به نحوی که در مورد فواید گل گاو زبان و فشار خون مطالب بسیار مهمی ‌به اثبات رسیده و ثابت شده این دمنوش در موارد بسیاری جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی محسوب می‌شه.

مشخصه آرام‌بخشی اولین خواص گل گاو ‌زبان به شمار می‌ره. فواید این گیاه بیش از حد تصوره اما رابطه این گیاه با فشار خون قابل تامله. کاهش یا افزایش این فاکتور انسان رو با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کنه؛ پس توجه به اون ضروریه. به طوری که انواع مختلفی از قرص و دارو برای تنظیم نوسانات فشار خون تولید شده اما بررسی مصرف داروهای گیاهی همیشه در اولویت بوده است. بخاطر همین در این مقاله پیرامون این دمنوش طبیعی و مکانیسم اثر اون برای تنظیم فشار خون صحبت می‌کنیم. همچنین چگونگی مصرف این گیاه بررسی میشه.

مصرف گل گاوزبان برای افرادا دارای افت فشار مفید است.

ارتباط موثر گل گاو زبان و فشار خون

این گیاه در ارتفاعات و دامنه کوه‌ها به صورت طبیعی رشد می‌کنه. به‌خاطر شرایط جوی، پاکیزگی هوا و شرایط رشد ارگانیک به نوعی شگفت‌انگیز از انواع چای سنتی ایرانی تبدیل شده. رغبت افراد برای مصرف سبب شده که انواع چای کیسه‌ای گل گاو زبان در ترکیب با سایر مواد موثر تولید و عرضه بشه. تقویت جسمی ‌‌و آرامش روحی، تصفیه و پاک‌سازی جسم از سموم اضافی و تاثیر بالای این گیاه در درمان و پیشگیری از آفت‌ دهانی ماده‌ای موثر و منحصربه‌فرد از اون ساخته. این موارد تنها بخشی از فواید بی‌نظیر این گیاهه.

در کنار همه این مزیت‌ها آیا در مورد خواص دارویی گل گاو زبان و فشار خون چیزی شنیدین؟ علوم سنتی و طب نوین به اتفاق به نتایج مشترکی برای اثرگذاری این چای بر فشار خون رسیدن. گل گاو زبان به صورت طبیعی سبب افزایش فشار خون می‌شه. پس برای افرادی که پرفشاری خون دارن به‌تنهایی نباید مصرف بشه. با این اوصاف آیا افراد با فشار خون بالا نباید از این چای استفاده کنن؟ میزان و نحوه مصرف در سایر افراد چگونه هست؟

افرادی که فشار خون بالا دارند باید در مصرف گل گاو زبان احتیاط کنند.

نحوه مصرف گل گاو زبان در شرایط بالا بودن فشار خون

پرفشاری پدیده خطرناکی در زندگی‌های امروزی هست و در بسیاری موارد علائم و نشانه‌ای نداره. عوامل مختلفی همچون مصرف مداوم غذاهای فرآوری‌شده و کنسروی، افزایش سن، ژنتیک، استفاده از نمک زیاد در غذاها و چاقی باعث افزایش فشار خون می‌شن. همچنین کم‌تحرکی، مصرف الکل و استفاده از دخانیات، اضطراب و ‌استرس جزء عامل خطرساز و افزایش فشار خون محسوب می‌شن.

در این رابطه جالبه بدونین مصرف زیاد جوشانده گل گاو زبان رو هم می‌تونیم به موارد فوق اضافه کنیم. چون که این‌طور برداشت می‌شه که گل گاو زبان و فشار خون بالا با هم رابطه مستقیم دارن. همچنین نتایج پژوهش‌ها نشون می‌ده ترکیب لیموترش با این دمنوش ضربان قلب رو کاهش می‌ده.

پس این نتیجه به صراحت عنوان می‌شه که افرادی که پرفشاری دائمی‌‌ دارن، بهتره از نوشیدن این چای اجتناب کنن. اگه در مواردی قصد استفاده دارن، باید دو شرط رو رعایت کنن:

  • اولا تعادل در مصرف شرط عقله و نباید در مصرف افراط کنن.
  • همچنین بهتره قبل از مصرف چند قطره آب لیموی تازه به جوشانده اضافه بشه.

در واقع افرادی که به صورت دائمی ‌سطح فشار خونشون بالاست، بهتره کم‌تر به این دمنوش دل ببندن. اگه قصد مصرف دارن حتما این چای رو به همراه لیموترش یا در ترکیبی از گیاهان دیگه که سطح فشار رو کاهش می‌ده بنوشن که تا حدی اثرات منفیش رو تعدیل کنه.

حداکثر میزان مصرف گل گاو زبان برای افراد سالم با فشار متعادل دو فنجان در روز است.

جوشانده گل گاو زبان و تعادل در فشار خون

افرادی که فشار خون پایینی دارن در بسیاری موارد با مشکل جدی روبه‌رو نمی‌شن. عارضه فشار خون پایین همچون پرفشاری خطرات جدی در پی نداره. عوامل کاهنده فشار خون شامل بارداری، ضعف بدنی، مشکلات قلبی، شوک و ‌استرس زیاد، دیابت، از دست‌دادن خون زیاد، کم آبی شدید، عفونت، واکنش‌ها‌ی آلرژیک و مصرف برخی داروهاست. در این رابطه باید بدونین این دمنوش برای افرادی با فشار خون پایین مفیده. پس این افراد برای ثابت نگه داشتن فشار خون می‌تونن میزان مناسبی از این چای رو مصرف کنن. حداکثر مصرف این دمنوش برای افراد سالم با فشار متعادل دو فنجان در روزه. پس افراد با فشار خون پایین هم در مصرف افراط نکنن.

در واقع پزشکان طب سنتی معتقدند که اگه افت فشار دارین روزی یه فنجان از این جوشانده کمک زیادی به تنظیم اون می‌کنه. چون که کم فشاری هم اگه جدی گرفته نشه اکسیژن به مغز، قلب و کلیه نمی‌رسه. علائمی ‌مانند ضعف، بی‌حالی، تاری دید، خستگی و سرگیجه در افراد کم فشار مشهوده. بهتره این موارد رو بررسی کنین و هوشیارانه به زندگی ادامه بدین.

مصرف مداوم گل گاو زبان به کبد آسیب می‌زند.

عواقب مصرف جوشانده گل گاو زبان در شرایط فشار خون بالا

این گیاه علفی و یه ساله درسته که جوشانده آن فواید بسیاری داره اما هشدار داده شده که مصرف روزانه این دمنوش با عواقب زیادی همراهه.

اگه از پرفشاری اطلاع دارین باید در نوشیدن این دمنوش بسیار احتیاط کنین. ارتباط مصرف زیاد گل گاو زبان و فشار خون بالا و عواقب اون به این صورت هست که در ادامه بیان می‌شه:

  • مصرف مداوم این نوشیدنی به کبد آسیب می‌زنه. در صورتی که فشار بالایی دارین، اگه بیش از 5 روز مرتب از این دمنوش استفاده کنین، ممکنه با عوارض و مشکلاتی در کبد مواجه بشین.
  • افرادی که فشار خون بالایی دارن، اگه بدون توجه به هشدارهای مصرف به نوشیدن این دمنوش ادامه بدن ممکنه به شریان‌های مغزی آسیب جدی وارد بشه.
  • در صورتی‌که مصرف این دمنوش ادامه پیدا کنه، با روند افزایش فشار خون ممکنه بیماری های قلبی رو به دنبال داشته باشه. حملات قلبی، نارسایی قلب و ایست ناگهانی قلب از جمله پیامدهای فشارخون بالا هستن. پس تا حد ممکن در مصرف جوشانده گل گاو زبان احتیاط کنین.
  • افرادی با سابقه فشار خون بالا این هشدار رو جدی بگیرن که در صورت مصرف پیاپی گل گاو زبان دیواره رگ‌ها تنگ‌تر میشه و جریان خون به‌سادگی در سراسر بدن برقرار نمی‌شه.

همچنین جالبه بدونین در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شه از جوشانده اون در ترکیب با عسل، سنب الطیب یا لیمو عمانی استفاده بشه. چون که این مصلح‌ها خواص گل گاو زبان رو متعادل می‌کنن و باعث کاهش مضرات اون می‌شن.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که به طور قطع درمان‌های طبیعی به مصرف دارو و قرص‌های شیمیایی ارجحیت داره. اما در مورد گل گاو زبان و فشار خون بالا وضع به گونه دیگری است. قبل از مصرف باید میزان فشار خون چک بشه و بعد در مورد چگونگی مصرف تصمیم گرفته بشه. به غیر از افرادی که فشار خون بالا دارن و باید در مصرف احتیاط بیشتری داشته باشن، سایر افراد منع مصرف ندارن. به طوری که توصیه شده حداکثر روزی دو فنجان از این دمنوش گیاهی استفاده کنن.

در این رابطه باید بدونین خرید گل گاو زبان در پکیج‌ها‌ی دمنوش به صورت خالص و ترکیبی امکان پذیره. برای راحتی مصرف به صورت چای کیسه‌ای هم عرضه شده. البته برای خرید این محصول بهتره مراکز معتبری رو پیدا کنین و خریدی مطمئن داشته باشین. با واجارو طعم زندگی رو مزه کن. این شعاری هست که فروشگاه واجارو انتخاب کرده. در این بازار تمامی‌کشاورزان از سراسر ایران محصولات خودشون رو به صورت مستقیم به خریداران عرضه می‌کنن. پس با اطمینان خاطر محصولات شناسنامه‌دار و اصیل رو خریداری کنین.

 

0
نظرات شما

*
*

×