باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گل گاو زبان در زمان پریود

گل گاو زبان در زمان پریود در تنظیم زمان قاعدگی هم موثر است.

شاید با شنیدن نام گل گاو زبان بگین که برای درمان بی‌خوابی و اعصاب داروی بسیار خوبی هست اما بهتره بدونین گل گاو زبان در زمان پریود هم کاربرد درمانی داره. به طوری که به تسکین دردهای آزاردهنده این دوران کمک می‌کنه. بنابراین آیا وقتش نرسیده که به جای مصرف داروهای شیمیایی مسکن و مواجهه با عوارض جانبی آن‌ها به دمنوش‌های گیاهی مثل گل گاو زبان روی بیاریم؟ چون که گل گاو زبان سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم، ویتامین‌های B و C، منیزیم، آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتوسیانین و آهن هست. علاوه بر این طبیعت گرمی داره. اما میزان مجاز مصرف این گیاه چقدر هست؟ چه زمان‌هایی اثرگذاری دمنوش گل گاو زبان برای کاهش دردهای پریود بیشتره؟ چجوری با گل گاو زبان دمنوش درست کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات کافیه با ما همراه بشین که با قدرت جادویی گل گاو زبان به دردهاتون پایان بدین.

گل گاو زبان سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم، ویتامین‌های B و C، منیزیم، آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتوسیانین و آهن است.

چرا مصرف دمنوش گل گاو زبان در زمان پریود مفید است؟

در کتاب قانون ابو علی سینا آمده که گل گاوزبان ایرانی سرفه، سرخک، تب مخملک و بی‌اختیاری ادرار رو درمان، اعصاب رو آرام و کلیه‌ها رو تقویت می‌کنه. وجود ویتامین C در برگ‌ و گل‌های تازه اون موجب شده که در بعضی کشورها همراه با سالاد خورده بشه. گل گاو زبان گیاهی هست که در مناطق شمالی ایران رشد می‌کنه و گل یاسی یا بنفش رنگی داره. از دیرباز گل‌های اون رو برای کاربردهای دارویی، خشک و به‌عنوان نوعی دمنوش مصرف می‌کردن. گل‌های خشک اون در آب طعمی ملایم و رنگ آبی لاجوردی ایجاد می‌کنن.

حالا جالبه بدونین طبع گرم و مرطوب گل گاو زبان در زمان پریود باعث کاهش درد می‌شه. علاوه بر این با تنظیم هورمون‌ها استرس و بی‌قراری های این دوران رو کم‌تر می‌کنه. همونطور که می‌دونین خانم‌ها به طور ماهانه با دردهای پریودی مواجه هستند که ناگزیر به داروهای شیمیایی مسکن روی میارن. اگر چه داروهای شیمیایی درد رو برای مدتی کم می‌کنه اما با خودشون عوارض جانبی دیگه‌ای رو هم به همراه داره. بنابراین اگه می‌خواین از این عوارض دور بمونین، به گفته حکیمان طب سنتی ایرانی گوش بدین. در این صورت با مصرف دمنوش گل گاو زبان با دردهای دوره پریود خداحافظی می‌کنین.

طبع گرم و مرطوب گل گاو زبان در زمان پریود باعث کاهش درد می‌شود.

نحوه و میزان مصرف گل گاو زبان در دوران پریود

گل گاو زبان در زمان پریود در تنظیم زمان قاعدگی هم موثره. این ویژگی برای بسیاری از بانوان که از بی‌نظمی در پریود شدن رنج می‌برن، کمک‌کننده هست. در کتب طب سنتی آمده که مصرف مداوم این دمنوش به مدت پنج روز باعث شروع پریود و خون‌ریزی در بانوان می‌شه. افزایش خون‌ریزی، کمر درد و دل درد رو بهبود می‌بخشه و با تنظیم هورمون‌ها آرامش رو به همراه میاره.

بنابراین اگه در دوران پریود خون‌ریزی کمی دارین، به‌راحتی می‌تونین از خواص درمانی این موهبت طبیعی بهره کافی رو ببرین. با این حال مانند هر ماده دارویی باید در مصرف اون به نکاتی توجه داشته باشین که عبارتند از:

  • در دوران پریود مصرف روزانه 5 تا 8 گرم از این گیاه برای افراد بالغ به طور دم کرده علائم دردناک این دوران رو کم‌تر می‌کنه؛
  • دمنوش گل گاو زبان در زمان پریود بهتره یک ساعت قبل یا بعد از غذا استفاده بشه؛ چون که هر چه معده خالی‌تر باشه، اثر بخشی این گیاه دارویی بیشتر می‌شه.
  • زمان مصرف این دمنوش قبل از خواب خیلی بهتره؛ چون اثر خواب‌آور داره. همچنین در روز ممکنه با افزایش عدم هوشیاری در انجام کارها مشکلاتی رو ایجاد کنه.
  • به طور مداوم از گل گاو زبان نباید استفاده کرد؛ چون که در برخی افراد فشارخون رو افزایش یا کاهش می‌ده؛
  • مصرف یک روز در میان یا قطع مصرف پس از یک هفته تا 10 روز، شیوه صحیح بهره‌مندی از خواص درمانی این دمنوشه؛
  • خانم‌های باردار و شیرده باید از مصرف دمنوش گل گاو زبان خودداری کنن.

گل گاو زبان در زمان پریود در تنظیم زمان قاعدگی هم موثر است.

روش اثربخش برای ساخت دمنوش گل گاو زبان و مصرف در زمان پریود

برای استفاده از خواص حداکثری گل گاو زبان در زمان پریود اون رو باید به شکل مناسبی دم کنین. اما باید بدونین که حرارت زیاد آنتوسیانین موجود در این گیاه رو از بین می‌بره. بنابراین شما از فواید بی‌شمار گل گاو زبان محروم خواهید شد.

پس یادتون باشه که از حرارت مستقیم برای تهیه دمنوش گل گاو زبان استفاده نکنین. علاوه بر این اگه به مدت طولانی حرارت ببینه و دم بکشه، بسیاری از خواص، رایحه و طعم خودش رو از دست می‌ده. حالا با در نظر گرفتن این توضیحات بیاین یاد بگیرین که چجوری یک دمنوش اثربخش با استفاده از گل گاو زبان تهیه کنین.

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی گیاهی برای یک نفر شامل:

  • 1 قاشق غذاخوری گل گاو زبان خشک مرغوب؛
  • 2 تکه نبات یا مقداری عسل؛
  • 1 قاشق چای‌خوری آب لیمو تازه یا یک عدد لیمو عمانی؛
  • 1 لیوان آب جوش.

گل گاو زبان در زمان پریود افزایش خون‌ریزی، کمر درد و دل درد رو بهبود می‌بخشد.

طرز تهیه دمنوش

برای تهیه دمنوش گل گاو زبان در زمان پریود آب جوش رو به قوری استیل یا چینی انتقال بدین و بعد گل‌های خشک رو بهش اضافه کنین. برای افزودن لیمو عمانی باید اون رو ابتدا خورد و بعد دانه‌هاش رو جدا کنین. به طوری که این کار از تلخی دمنوش جلوگیری می‌کنه. حالا باید پرهای مشکی لیمو عمانی‌ رو داخل قوری بریزین.

به مدت 10 تا 15 دقیقه قوری رو روی حرارت غیرمستقیم گاز قرار بدین. برای این کار مثل روند چایی دم کردن، می‌شه یک کتری رو پر از آب کنین و بذارین جوش بیاد و بعد قوری رو روش بذارین. هر زمان که مطمئن شدین خوب دم شده، دمنوش رو تو لیوان بریزین. اگه می‌خواین داخل دمنوشتون نبات بندازین، تا زمانی که داغ هست این کار رو انجام بدین؛ اینجوری نبات زودتر حل می‌شه. اما اگه می‌خواین عسل بریزین، باید صبر کنین تا کمی خنک بشه و بعد اضافه کنین. همچنین الان وقتشه که آب لیمو تازه رو بریزین و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرین.

آشنایی با دیگر ترکیب‌های گل گاو زبان برای کاهش دردهای پریود

دیسمنوره نامی هست که به دردهای دوران پریود می‌دهند و شایع ترین اختلال پزشکی در سیستم بدنی زنان هست. به طور تقریبی 50 درصد از زنان حتی با قاعدگی‌های منظم، تحت تاثیر این اختلالات قرار می‌گیرن. امروزه برای درمان و کنترل علائم در این دوران راه‌های مختلفی رو معرفی می کنن. اما یکی از این راه‌ها استفاده از گیاهان دارویی بومی ایرانی مانند گل گاو زبان در زمان پریود هست. نتایج تحقیقات آقای محمد بهمنی و همکارانشون در مرکز تحقیقات ایمنی غذا و نوشیدنی‌ها مهر تاییدی بر اثربخشی این روش محسوب می‌شه.

در این پژوهش که با همکاری دانشگاه‌های ارومیه، تهران، شهید بهشتی، شهرکرد و ایلام انجام شده؛ فهرستی از گیاهان دارویی مفید برای کاهش درد پریود معرفی شده. در میان این اسامی نام گل گاو زبان به چشم می‌خوره.

گل گاو زبانی گیاهی است که در مناطق شمالی ایران رشد می‌کند و گل یاسی یا بنفش رنگی دارد.

اما برای تنوع در طعم و اثربخشی بیشتر دمنوش این گیاه بد نیست اون رو با گیاهان دارویی زیر ترکیب کنین:

  • بابونه
  • سنبل الطیب
  • مریم گلی
  • بادرنجبویه

البته میزان مصرف مجاز این گیاهان به همراه گل گاو زبان در زمان پریود رو بهتره از منابع معتبر جویا بشین. چون مصرف خودسرانه و بیش از اندازه هر داروی گیاهی ممکنه نه‌تنها فوایدی نداشته باشه، بلکه مشکلاتی رو ایجاد کنه.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که یکی از مشکلاتی که اغلب بانوان به طور ماهانه با اون مواجه می‌شن، دیسمنوره یا دردهای پریود هست. راهکارهای بسیاری برای کاهش این درد‌ها وجود دارن؛ یکیش دمنوش گل گاو زبان در زمان پریود هست که هورمون‌ها رو تنظیم می‌کنه و درد رو تسکین می‌ده. البته برای افراد بالغ میزان مجاز مصرف اون 5 تا 8 در روز هست. همچنین استفاده اون به طور یک روز در میان، قبل از خواب و با معده خالی اثرگذاری بیشتری داره.

اما بحث دیگه برای دستیابی به این خواص، کیفیت گل گاو زبان هست که نباید نادیده گرفت. پس اگه به دنبال خرید گل و گاو زبان مرغوب و اصیل هستین، پیشنهاد ما رو رد نکنین! سایت واجارو مستقیم شما رو به کشاورز روستایی متصل می‌کنه و بدون واسطه می‌تونین بهترین گل گاو زبان رو اینترنتی از هر جای ایران بخرین. گارانتی 48 ساعته بازگشت محصول، ارسال محصولات شناسنامه‌دار و آزمایش‌شده از ویژگی‌های جذاب محصولات واجارو هستن که خرید مطمئنی رو برای شما رقم می‌زنه.

0
نظرات شما

*
*

    9927962791 23 فروردین 1401 پاسخ

    این مقاله بسیار خوبی بود، چرا که درباره اثر پریودی گفته بود
    بنظرم جای بسیار داره که حتی درباره pmsبیشتر حرف زده بشه توی این مقاله

×