باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گل گاو زبان چیست؟

گیاه گل گاو زبان

شما هم به‌تازگی دقت کردین که چقدر مردم به دنبال جایگزین برای چای هستن؟ همونطور که می‌دونین همه افراد به عنوان عصرانه روزهای سرد و گرم سال از نوشیدنی‌های مختلف استفاده می‌کنن اما چای بین همه اون‌ها حرف اول رو میزنه.

بخاطر همین با توجه به مضرات مصرف بیش از حد چای، امروزه گیاهان دم‌کردنی دیگه‌ای رو توی فروشگاه‌ها می‌بینین که به نظر خوشمزه میان. یکی از اون محصولات، گیاه گل گاو زبانه. شاید اسمش براتون آشنا باشه اما تا به حال به این فکر نکرده باشین که نوشیدنی خوبی برای عصرانه‌س.

برای همین ما اینجا می‌خوایم این گیاه بی‌نظیر رو به شما معرفی کنیم. اگه الان توی ذهنتون سوالایی مثل اینکه این گیاه چه شکلیه؟ خواصش چیه؟ کجا رشد می‌کنه؟ طعمش چطوریه؟ پیش اومده، با ما همراه باشین تا همه این سوال‌ها رو جواب بدیم.

شکل گیاه گل گاو زبان چجوریه؟

شاید تصور می‌کنین که این گیاه مثل چای یا خیلی از گیاهان دم‌کردنی فقط برگ داره. اما باید بدونین که اینطور نیست. گل گاو زبان از سه بخش ساقه، برگ و گل تشکیل شده. این گیاه ساقه‌ای داره که اندازه اون به 60 سانت می‌رسه.

تازه ساقه اون مثل بقیه گیاهان یه پوسته لطیف و صاف نداره، بلکه روی ساقه این گیاه خار و شیارهای زیادی می‌بینین. حالا اگه بخوایم توضیح بدیم که برگ‌های این گیاه چجوریه، باید بدونین که نسبت به چای برگ‌های کوچیک‌تری داره که خیلی نرم و لطیف هستن.

تازه گل‌های این گیاه هم رنگ آبی یا بنفش دارن. در واقع اگه بخواین بیشتر با گل‌های اون آشنا بشین، باید بدونین که به گل‌های انار شباهت زیادی دارن. البته رنگ این گل‌ها به محل رشد گیاه بستگی داره. حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که گیاه گل گاو زبان کجا رشد می‌کنه؟ پس برای اینکه به جواب سوالتون برسین، با ما همراه باشین.

گیاه گل گاو زبان

گیاه گل گاو زبان کجا رشد می کنه؟

جالبه بدونین که این گیاه مثل بقیه گل‌ها و گیاهان توی مزرعه کشت نمیشه. چون که گل گاو زبان خاصیت خودرو داره. یعنی خود به خود توی دامنه کوه‌ها رشد می‌کنه و با استفاده از آب باران و نور خورشید تغذیه میشه. پیش از این گیاه گل گاو زبان بیشتر توی اروپا رشد می‌کرد؛

اما امروزه توی ایران هم این گیاه رو داریم. شاید بپرسین که توی کدوم شهرهای ایران این گیاه رشد می‌کنه؟ در این رابطه باید بدونین که توی ایران، دامنه‌های رشته کوه البرز محل رشد این گیاهه. البته توی شهرهای اصفهان و آذربایجان هم امروزه رشد می‌کنه که البته بعضیا معتقدن که اون گیاه گاو زبانه و با گل گاو زبان فرق داره.

البته امروزه کاشت گل گاو زبان هم توسط متخصصان کشاورزی تو بعضی مناطق انجام میشه. بخاطر همین اگه بذر گل گاو زبان رو دیدین، تعجب نکنین. بلکه حتی شما هم اگه بتونین شرایط رشد این گیاه رو فراهم کنین، کاشت گل گاو زبان غیرممکن نیست.

از کدوم قسمت‌های گل گاو زبان استفاده میکنن؟

بالاتر گفتیم که این گیاه سه بخش داره. بخاطر همین ممکنه براتون سوال پیش اومده باشه که از کدوم قسمت این گیاه استفاده میکنن؟ درباره این موضوع باید بدونین که برخلاف خیلی از گیاهان دم‌کردنی، این نوع نه تنها برگش که حتی گلش هم قابل استفاده‌س.

چون که بعد از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیدن که هر بخش از گیاه گل گاو زبان خاصیت متفاوتی داره. بخاطر همین برای درمان هر نوع بیماری یا مشکل از برگ یا گل اون استفاده می‌کنن، اما اینکه دقیقا کدوم قسمتش برای شما مناسبه، به سلیقه، مزاج و نیاز درمانی‌تون بستگی داره.

بخاطر همین توی ادامه این مقاله می‌خوایم طبع و ترکیبات این گیاه رو بررسی کنیم تا بیشتر با اون آشنا بشین. پس با ما همراه باشین تا از اون به‌درستی استفاده کنین.

طبع گیاه گل گاو زبان چیه؟

می‌دونستین که شهرت این گیاه بخاطر خواص دارویی و طبعشه؟ دقیقا از همون زمانی که طب سنتی بین مردم رواج پیدا کرد، خیلی از افراد به دنبال خرید گل گاوزبان و استفاده از این گیاه هستن. حالا شاید بپرسین که دلیل معروفیت گیاه گل گاو زبان توی طب سنتی چیه؟

در این رابطه باید بدونین که طب سنتی خیلی از مشکلات و بیماری‌های افراد رو با توجه به طبع بدنشون درمان می‌کنه. خصوصا که توی درمان با طب سنتی از خوراکی‌ها و گیاهانی که طبع گرم دارن، بیشتر استفاده میشه. بخاطر همین هم گل گاو زبان توی این روش درمانی خیلی مناسب به شماره میره.

چون طبعش گرم‌تره و باعث میشه که افراد با استفاده از اون خیلی از مشکلات و بیماری‌هاشون برطرف بشه. مثلا استفاده از دمنوش این گیاه توی فصل زمستون به عنوان عصرونه باعث میشه که سردی فصل از بدن شما خارج بشه و سیستم بدنی شما در برابر خیلی از بیماری‌ها مقاومت داشته باشه. حتما الان می‌پرسین که مگه ترکیبات این گیاه چیه که انقدر مفیده؟ پس همراه ما باشین تا براتون توضیح بدیم.

مواد موجود توی گیاه گل گاو زبان چیه؟

این گیاه مثل خیلی از گیاهان دم‌کردنی دیگه علاوه بر طعم خوب، مواد معدنی و مغذی زیادی داره که سلامتی شما رو تضمین می‌کنه. بخاطر همین اینجا همه مواد موجود توی این گیاه رو براتون ذکر می‌کنیم تا ضمن آشنایی با اون‌ها، موقع خرید بدونین که گیاه مناسبی رو تهیه می‌کنین.

گیاه گل گاو زبان

مواد موجود توی گیاه گل گاو زبان موارد زیر هستن:

  • فلاونوئیدها
  • ساپونین
  • ترکیبات پلی فنولی
  • آنتی اکسیدان
  • موسیلاژ
  • آلکالوئید
  • اسید چرب امگا 3
  • امگا 6
  • نیترات پتاسیم
  • نمک‌های کلسیمی
  • رزمارینیک اسید
  • فیتواسترول‌ها
  • ویتامین E
  • و بسیاری مواد دیگه

حالا با مشاهده ترکیبات این گیاه متوجه شدین که با استفاده از اون به عنوان عصرانه یا میان‌وعده یا حتی قبل از خواب شب، از همه این مواد بهره‌مند میشین. از اونجایی که ممکنه بعد از آشنایی با این گیاه بخواین بدونین که چطوری به بازار عرضه میشه و قصد تهیه اونو داشته باشین، در ادامه براتون توضیح میدیم که چجوری اون رو توی بازار پیدا کنین و کدومش رو بخرین.

گیاه گل گاو زبان چجوری به بازار عرضه میشه؟

اگه بخواین از این گیاه استفاده کنین، باید بدونین که به شکل‌های مختلفی مثل برگ‌های تازه، دمنوش گل گاو زبان و روغن دانه گل گاو زبان به بازار عرضه میشه. بخاطر همین ممکنه که موقع خرید این گیاه دچار تردید بشین و ندونین که کدوم نوع رو باید بخرین. ولی نگران نباشین. چون که ما اینجا ویژگی‌های هر کدوم رو براتون توضیح میدیم تا موقع خرید دچار مشکل نشین.

برگ تازه گل گاو زبان

خرید و استفاده از برگ تازه گیاه گل گاو زبان توی تابستون خیلی مناسبه. چون برگ‌های اون رو اگه خیس کنین و با ترکیباتی مثل آب لیمو و شکر توی تابستون بخورین، خیلی خنکه و باعث میشه که گرمای این فصل براتون آزاردهنده نباشه. تازه حتی اگه این ترکیب رو دوست ندارین، برگ‌های اون برای استفاده توی سالاد هم مناسبه.

دمنوش گل گاو زبان

دمنوش این گیاه پرطرفدارترین نوع اونه که توسط مردم خریداری میشه. چون که امروزه همه سعی می‌کنن دمنوش‌های مختلفی مثل گل گاو زبان رو جایگزین چای کنن. بخاطر همین با خرید این مدل گل گاو زبان، دمنوشی گرم و سرشار از خاصیت رو برای عصرها و میان وعده‌هاتون تهیه می‌کنین. خصوصا که دمنوش این گیاه توی فصل زمستون خیلی دلچسب و روح‌بخشه.

روغن دانه گل گاو زبان

جالبه بدونین که امروزه مثل خیلی از گیاهان، گل گاو زبان هم روغن داره. اما روغن گیاه گل گاو زبان خواص به خصوصی داره که توجه افراد زیادی رو به خودش جلب کرده. بخاطر همین اگه دچار اگزما، شوره سر، آرتریت روماتوئید هستین یا روی پوستتون جوش و آکنه دارین، بهتره که روغن این گیاه رو تهیه کنین.

چون که با استفاده از این روغن علاوه بر این مشکلات، خیلی از مشکلات پوستی دیگه بدنتون هم برطرف میشه. حالا برای تهیه هر کدوم از این محصولات ممکنه دنبال یه مرکز معتبر باشین. ما سایت واجارو رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم. چون که با مراجعه به این سایت، با کیفیت ترین محصول رو با قیمتی مناسب و توی کمترین زمان ممکن میخرین و از خواصش بهره می‌برین.

در پایان

از اونجایی که ممکنه شما هم به دنبال یه نوشیدنی گرم و خوش طعم و عطر برای عصرانه و میان‌وعده‌هاتون باشین و همچنین شاید اسم گیاه گل گاو زبان رو زیاد شنیده باشین، توی این مقاله سعی کردیم که این گیاه رو بهتون معرفی کنیم.

بخاطر همین بهتون گفتیم که اون یه گیاهه که ساقه، برگ و گل داره که گل‌های اون شبیه گل‌های اناره. تازه گفتیم که این گیاه حالت خودرو داره و توی دامنه کوه البرز رشد می‌کنه. توی این مقاله متوجه شدین که این گیاه خارهایی داره که موقع برداشت ممکنه پوست دست افراد رو اذیت کنه.

بخاطر همین برای برداشت اون باید تجهیزات مورد نیاز رو داشته باشین. در ادامه هم گفتیم که این گیاه بخاطر طبع گرمی که داره، توی طب سنتی خیلی معروف شده و کلی خواص درمانی داره. بخاطر همین هم از اون حتی برای تولید داروها هم استفاده میشه و ترکیبات این گیاه رو هم بهتون معرفی کردیم. در نهایت هم انواع مختلف عرضه این گیاه توی بازار رو براتون توضیح دادیم و گفتیم که برای صرفه‌جویی توی هزینه و وقتتون بهتره که به سایت واجارو مراجعه کنین تا گل گاو زبان درجه یک رو درب منزلتون تحویل بگیرین.

0
نظرات شما

*
*

    سهراب دویران 25 فروردین 1401 پاسخ

    همیشه استفاده میکنم عالیه

×