باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

قیمت چای ایرانی سال 1401

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانه و اکثر ایرانی‌ها به اون علاقه زیادی دارن. به طوری که همه ما به دنبال خرید نوع خوب و با کیفیت این محصول هستیم. بخاطر همین باید بدونین که نوع مرغوب تفاوت‌های زیادی با انواع ناخالص داره.

برای اینکه بدونین چه عواملی روی قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ تاثیر میذاره، باید کیفیت‌ها و نوع برداشت این محصول رو بررسی کنیم. نوع تولید این گیاه دم‌کردنی توی کارخونه روی قیمت اون تاثیر زیادی داره. اگه شما هم دنبال خرید چای ایرانی هستین و می‌خواین که از قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ با خبر بشین، در ادامه این مقاله همراه ما باشین.

قیمت چای ایرانی سال 99

انواع چای ایرانی

محصول ایرانی این گیاه به خاطر کیفت خوبی که داره، قیمتش هم بالاست. انواع ایرانی توی دنیا طرفدارهای خودشون رو دارن. وقتی شما دلتون یه نوشیدنی خوش طعم و خوش رنگ می‌خواد، انتخابتون به احتمال زیاد یکی از انواع چای ایرانیه. روند فرآوری چای به این صورته که چایکار بعد از چیدن برگ‌های سبز چای، اون‌ها رو به شکل بسته‌بندی‌های بزرگ به کارخونه‌های چای تحویل میده.

نحوه تولید و بسته‌بندی و عوامل دیگه باعث میشه تا یک چای خوب و با کیفیت به دستتون برسه. بخاطر همین اسم معروف‌ترین چای‌های ایرانی بر اساس این عوامل تعیین میشه. محصولاتی مثل سرگل، ممتاز، قلم، باروتی، شکسته و بهاره از جمله این موارد هستن. حالا شاید بپرسین که کدوم یکی از این عوامل روی قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ تاثیر بیشتری دارن؟ برای پاسخ به سوالتون با ما همراه باشین.

چه چیزهایی روی قیمت چای ایرانی تاثیر داره؟

بالاتر گفتیم که قیمت هر محصولی به عواملی بستگی داره. چای هم از این قاعده مستثنی نیست. هر ساله توی فصل بهار هزاران تن از این گیاه از مزارع شمال برداشت میشه که اون‌ها رو برای تولید و بسته‌بندی به کارخونه‌ها ارسال میکنن. امسال رییس سازمان چای کشور گفته که قیمت چای در سال ۱۴۰۱ ، حدود ۴۵٪ افزایش داشته!

حتما براتون سوال پیش میاد که با اینکه همه این محصولات تو یه باغ چای رشد می‌کنن، پس دلیل تفاوت قیمت انواع مختلف‌شون چیه؟ بخاطر همین اینجا قصد داریم که چند تا از عواملی که روی قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ تاثیر داره رو بهتون معرفی کنیم:

  • فصل برداشت
  • نوع بسته‌بندی
  • کیفیت محصول تولید‌شده
  • نوع چای تولید‌شده

فصل برداشت

شما از فصل برداشت این گیاه دم‌کردنی خبر دارین؟ آیا می‌دونین که توی کدوم فصل بهترین و تازه‌ترین نوع این محصول به دست میاد؟ اصلا فصل برداشت چه تاثیری توی قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ داره؟ برای جواب به سوالاتون باید بدونین که بهترین فصل برداشت این محصول، فصل بهاره. توی این فصل برگ‌های سبز این گیاه به بهترین رشد خودشون میرسن و باعث تولید این نوشیدنی گرم و خوشمزه میشن.

برگ‌هایی که توی این فصل چیده میشه، بهترین و باکیفیت‌ترین برگ‌های این گیاه هستن. با نزدیک‌شدن شدن به اواسط ماه اردیبهشت، برداشت این گیاه توی باغ‌های چای گیلان آغاز میشه. این اولین برداشت از بوته‌های چای به حساب میاد و چای بهاره نام داره. پس تعجبی نداره که نوع بهاره بالاترین قیمت رو بین مدل‌های ایرانی داشته باشه. چون که این محصول از بهترین و خوش طعم‌ترین تولیدات شماله.

نوع بسته بندی

شاید بپرسین که نوع بسته‌بندی این گیاه چه تاثیری روی قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ داره؟ بسته‌بندی چای یه فرآیند کارخونه‌ای به حساب میاد و متناسب با سلیقه مدیر کارخونه و متناسب با نیاز بازار، این محصول رو به شکل‌های مختلف بسته‌بندی می‌کنن. جالبه بدونین که از دستگاه‌های مختلفی برای این کار استفاده میشه. بعضی از از دستگاه‌های بسته‌بندی این گیاه دم‌کردنی موارد زیر هستن:

  • دستگاه میکسر پودر
  • دستگاه ویبره
  • دستگاه الک
  • دستگاه پاکت زن
  • دستگاه تاریخ زن

علاوه بر دستگاه‌هایی که توی خط تولید این محصول فعالیت دارن، مدیر کارخونه ممکنه با اضافه کردن خلاقیت‌هایی توی بسته‌بندی محصولاتش، عرضه متفاوتی داشته باشه. بخاطر همین، همه این موارد روی قیمت این گیاه اثر میذاره.

کیفیت محصول تولید شده

کیفیت محصول روی قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ تاثیر زیادی داره. برای صاحبای کارخونه‌ها خیلی مهمه که انواع مختلفی از چای رو تهیه کنن و کیفیت‌های مختلفی از اون رو تو کارخونه‌هاشون فرآوری می‌کنن. بخاطر همین اینکه محصول توی برداشت اول به دست اومده باشه، روی قیمت چای خیلی تاثیرگذاره.

البته جالبه بدونین که گاهی اوقات محصولات تحت تاثیر عواملی کیفیت مطلوبشون رو از دست میدن و به بیان دیگه، محصول دچار افت قیمت میشه. اینجاست که صاحب محصول به ناچار قیمت پایین‌تری برای اون در نظر می‌گیره.

نوع چای تولید شده

آیا از تفاوت قیمت چای‌ها اطلاع دارین؟ گرون‌ترین قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ رو می‌دونین؟ بدون شک انواع مختلف این محصولات، علاوه بر ویژگی‌های متفاوت، با قیمت‌های متنوعی هم به بازار عرضه میشن. بخاطر همین باید براتون توضیح بدیم که بعضی از عوامل تاثیر بیشتری روی قیمت این گیاه دم‌کردنی دارن.

از جمله اون‌ها باید به رنگ، عطر، طعم، موندگاری بالا، مدت زمان مورد نیاز برای دم‌کشیدن چای، شکل ظاهری و غیره اشاره کنیم. بین مدل‌های ایرانی این محصول، گرون‌ترین مدل، نوع سرگل هست. سرگل عطر و طعم فوق العاده‌ای داره و از لطیف‌ترین قسمت بوته چای برداشت میشه و ظاهرش خیلی خوبه و هیچ شکستگی توی برگ‌هاش نداره.

از طرفی سریع دم می‌کشه و به خاطر تازه بودنش تا یک سال بدون اینکه عطر و طعمش رو از دست بده، موندگاری داره. در مقابل چای سرگل، ارزون‌ترین چای هم اونیه که خلاف تمام این ویژگی‌ها رو داشته باشه. برگ‌های درشت، دیر دم، رنگ کم و عطر ملایم و مدت موندگاری پایین که کیفیت چای رو پایین میارن و روی قیمت اون تاثیر منفی میذارن. نوع شکسته و خاک چای از جمله این محصولات هستن.

چای خارجی بجای چای داخلی

یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۰ شده، کاهش واردات محصولات خارجی و افزایش استقبال مردم از مدل‌های داخلی بوده. هر سال هزاران تن از این گیاه خارجی وارد ایران میشه و تاثیر عمده‌ای روی بازار اون داره. چون که مدل‌های خارجی قیمت پایین‌تری دارن و بیشتر توسط قشر متوسط جامعه استفاده میشن. اگه درباره چای خارجی و تفاوت‌های اون با نوع ایرانی اطلاعات کمی دارین، اینجا به چند مورد از تفاوت‌های این دو نوع چای اشاره می‌کنیم.

تفاوت‌های چای داخلی و خارجی

نوع ایرانی ارگانیک و طبیعیه. توی روند تولید محصول ایرانی این گیاه، هیچ مواد افزودنی و شیمیایی استفاده نمیشه و کاملا طبیعی به دست مصرف‌کننده میرسه. اما توی تولید نوع خارجی از افزودنی‌های رنگی و شیمیایی استفاده میشه. دلیل اینکه مدل‌های خارجی عطر و رنگ بیشتری داره هم همین افزودنی‌ها هستن.

تازه خوبه بدونین که نوع ایرانی آنتی‌اکسیدا‌های مفید و طبیعی داره که برای رفع خستگی و افسردگی اهمیت زیادی دارن. اما محصول خارجی این گیاه همچین خصوصیاتی نداره و در اکثر مواقع به جای حس شادابی، حس خواب‌آلودگی ایجاد می‌کنه. اگه هنوزم از انتخاب محصول ایرانی اطمینان ندارین، باید با بقیه ویژگیهای اون که در ادامه گفته میشه هم آشنا بشین.

  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش ریسک دیابت
  • بهبود هضم غذا
  • کاهش کلسترول
  • کاهش وزن
  • کاهش خطر سنگ کلیه

قیمت چای ایرانی سال 99

افزایش قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱

بالاتر گفتیم که طبق گفته‌های حبیب جهان‌ساز، رییس سازمان چای کشور، مثل هر سال قیمت چای ایرانی افزایش داشته و قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک این محصول 27.7 درصد و برگ سبز درجه دو 50 درصد با افزایش قیمت رو‌به‌رو بوده.

خرید اینترنتی چای ایرانی

یکی از عواملی که باعث کاهش قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ میشه، خرید اینترنتیه. امروزه رشد صنعت تولید این محصول به قدری زیاده که خریدارها به راحتی با خرید اینترنتی اون، نه تنها از مزایای این روش بلکه از ویژگی‌های انواع مرغوب این محصول هم بهره‌مند میشن و اطلاعات خوبی پیدا میکنن. از اونجایی که ممکنه با مزیت‌های خرید اینترنتی آشنا نباشین، در ادامه مهم‌ترین ویژگیهای این روش رو براتون توضیح می‌دیم.

خرید آسان

اولین مزیت خرید اینترنتی اینه که شما بدون دردسر یا صرف انرژی زیاد خریدتون رو راحت انجام میدین. دیگه نیازی نیست که به تمام کارخونه‌ها و مغازه‌های چای فروشی مراجعه کنین.

مقایسه قیمت‌ها

یکی دیگه از ویژگی های این روش اینه که از طریق خرید اینترنتی چای، نوسانات قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ رو مشاهده میکنین. تازه این باعث میشه که تفاوت قیمت محصول تولیدکنندگان مختلف رو هم تشخیص بدین. اصلا تا حالا شده قیمت‌های تولیدکنندهای مختلف این محصول رو با هم مقایسه کنین؟

باید بدونین که اگه بخواین حضوری این کار رو انجام بدین، هفته‌ها زمان می‌بره و باید به مناطق مختلفی هم سر بزنین. اما با یه جستجوی ساده توی سایت فروش اینترنتی چای، توی کمتر از یک ساعت شما قیمت‌های همه تولید کننده‌ها رو به دست میارین و قیمت انواع مختلف چای رو میبینین.

آشنایی با محصولات جدید

خیلی وقتا پیش میاد که شما از قیمت‌ها اطلاع کافی دارین اما از محصولات جدیدی که به بازار اومدن خبری ندارین. باید بدونین که روزانه ده‌ها محصول و بسته‌بندی مرتبط با صنعت چای و فرآوری اون به بازار عرضه میشه و استقبال از محصولات جدید، ممکنه روی قیمت چای‌های دیگه تاثیر منفی بزاره. بنابراین مهمه که شما اطلاعاتتون رو به روز نگه دارین و با محصولات جدید آشنا باشین.

صرفه جویی در وقت

تولیدکننده‌های این محصول معمولا توی شمال کشور هستن. وقتی شما بخواین درباره قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ اطلاعات به دست بیارین، چاره‌ای ندارین جز اینکه مستقیماً به شمال به خصوص شهر زیبای لاهیجان که معدن چای اصیل ایرانیه برین و از نزدیک قیمت‌ها رو بررسی کنین.

اما باید بدونین که از این به بعد نیازی به این کار نیست. چون که شما هر ساعت از شبانه روز فقط با چند تا کلیک ساده بدون اینکه زحمت همچین سفری رو به جون بخرین، از طریق اینترنت میتونین کامل‌ترین اطلاعات رو به دست بیارین. البته سفر به گیلان حتی به این بهونه هم لذت‌های خاص خودش رو داره.

در پایان

در طول این مقاله گفتیم که قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ به عوامل زیادی بستگی داره. عواملی مثل زمان برداشت محصول، کیفیت محصولات تولید شده، نوع بسته‌بندی، خدمات تولید کننده و نوع چایی که تولید میشه از جمله این موارد هستن. تازه گفتیم که انواع مختلف چای مثل سرگل، قلمی، شکسته، ممتاز و … بخاطر ویژگی‌های خاصی که دارن، با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه میشن.

امسال به دلیل کاهش واردات نوع خارجی این محصول به کشور، استقبال مردم از چای ایرانی بیشتر شده و با رشد سی درصدی قیمت نوع درجه یک رو‌به‌رو هستیم. در آخر هم متوجه شدین که یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها خرید اینترنتی این گیاه دم کردنیه.

چون که سایت واجارو به عنوان یکی از مراکز معتبر توی حوزه فروش این محصول، شما رو از نوسانات قیمت چای ایرانی سال ۱۴۰۱ مطلع می‌کنه. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین نوع این گیاه دم‌کردنی، بهتره به این سایت مراجعه کنین تو قفسه چای و دمنوش‌ها، انواع مختلف چای اصیل ایرانی رو ببینین.

0
نظرات شما

*
*

    سهراب دویران 24 فروردین 1401 پاسخ

    قیمت نسبت ب کیفیت و ارگانیک بودن زیاد گرون نیست

    9164427587 26 فروردین 1401 پاسخ

    درسته.قیمت نسبت به کیفیت، خوبه

×