باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

چای سیاه برای مو

یکی از راه های درخشان سازی موها استفاده از چای سیاه است.

تا حالا به این موضوع فکر کردین که آیا چای سیاه برای مو مفید هست یا خیر؟ من هم وقتی به دنبال جواب این سوال رفتم که در حال چرخیدن در یک سایت بودم که گوشه اون یک تبلیغ جالب من رو متعجب کرد. اون تبلیغ این بود که «موهای خود را با چای سیاه درخشان‌تر کنید». شاید وقتی اسم چای به گوشتون می‌خوره تنها به یاد فواید نوشیدن اون بیفتین. اما بهتره بدونین این ماده به ظاهر ساده حاوی کافئین، تانن و آنتی اکسیدانه، به طوری که علاوه بر سلامت بخش‌های داخلی بدن برای سلامت پوست و مو هم مفیده.

اما حالا که این اطلاعات رو می‌دونیم چجوری می‌شه با یه راهکار خانگی و جادویی از این نوشیدنی محبوب برای سلامت موها کمک بگیریم؟ اگه شما هم مثل من به این موضوع علاقه دارین، تا انتهای این مقاله رو با صبر و حوصله مطالعه کنین. ضمن اینکه در آخر هم یک پیشنهاد جذاب داریم که شما رو به هدفتون نزدیک‌تر می‌کنه.

برگ‌های سبز چای که در زیر نور آفتاب می‌درخشند.

چگونه معجزه چای سیاه برای مو ممکن میشه؟

آیا می‌دونین چرا دچار ریزش مو می‌شین؟ دی هیدروتستوسترون (DHT) هورمون مربوط به ریزش مو هست. خب حالا چای سیاه چیکار می‌کنه؟ کافئین چای سیاه با خنثی‌سازی فعالیت این هورمون مانع از ریزش مو میشه. این محصول همچنین مقادیر کمی از مواد معدنی مغزی مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر رو در خود جای داده که رشد سالم مو رو تضمین می‌کنه. برای تولید چای سیاه در مقایسه با چای سبز مدت تخمیر طولانی‌تره. بنابراین اکسیداسیون یا قرارگیری برگ چای در هوا برای چای سیاه بیشتره. به طوری که این موضوع باعث بهبود رنگ و درخشندگی مو میشه. از این رو فواید چای سیاه برای مو عبارت هستن از:

  • تحریک رشد
  • کاهش ریزش
  • رنگ بخشی
  • افزایش نرمی و درخشندگی

اما چه راه‌هایی رو برای دستیابی به این ویژگی‌ها باید دنبال کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش کافیه همچنان همراه ما باشین.

استفاده از چای سیاه باعث نرمی و درخشندگی مو می‌شود.

با چای سیاه به رشد موها کمک کنین

کافئین موجود در چای سیاه به عمق پیازهای مو نفوذ می‌کنه و موجب تقویت رشد موها میشه. علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌ها هم به مبارزه با رادیکال‌های آزاد روی مو می‌پردازن و در برابر آسیب‌های احتمالی از مو محافظت می‌کنن. در این رابطه جالبه بدونین کافیه ابتدا مقداری چای سیاه دم کنین و بذارین سرد بشه. بعد با عبور از آبکش، تفاله‌های چای رو جدا کنین. پوست سر و موها رو به این ماده آغشته کنین و با حرکت‌های دورانی پوست سر رو ماساژ بدین. به این شکل کافئین موجود در چای با تحریک فولیکول‌های پیاز مو به رشد اون‌ها کمک می‌کنه.

خداحافظی با ریزش مو

اگه به دنبال پرورش موهای بلند و سالم هستین و ریزش مو آخرین تلاش‌های شما رو متوقف می‌کنه، بهتره یک بار هم که شده چای سیاه رو امتحان کنین. کافئین موجود در چای روند هیدروتستوسترون رو کند می‌کنه و مانع از ریزش مو میشه. اما عامل دیگه سطح بالای استرس هست که منجر به ریزش زودرس مو میشه. در این رابطه باید دقت داشته باشین که نوشیدن چای سیاه برای مو حکم آرام‌بخش رو داره و با برطرف کردن این عامل شما رو به دستیابی به موهای پرپشت نزدیک می‌کنه.

راهکار خانگی دیگه دم کردن 6 تا 8 قاشق غذاخوری چای سیاه در سه فنجان آب داغه. البته بهتره یک شب کامل این فرآیند ادامه داشته باشه که خوب دم بکشه و سپس سرد بشه. بعد چای رو داخل یک بطری اسپری بریزین و پس از شستن موها با شامپوی معمولی، این محلول رو روی موها اسپری کنین. اجازه بدین به مدت 15 تا 20 دقیقه روی موها بمونه و در نهایت مثل همیشه موها رو آبکشی کنین.

چای سیاه برای رنگ کردن موهای خاکستری و سفید بسیار مناسب می‌باشد.

چای سیاه و رنگ کردن موها

آیا واقعا چای سیاه برای رنگ کردن موهای خاکستری و سفید مناسبه؟ جالب بدونین چای سیاه از قدیمی‌ترین راهکارهایی هست که در کل دنیا برای کند کردن روند سفیدی مو استفاده می‌شده. اگه شما دیگه دوست ندارین از رنگ‌های شیمیایی برای تیره کردن موهای سفید استفاد کنین، چای سیاه ارزش یک بار امتحان رو داره. چون که اسید تانیک موجود در چای سیاه برای مو به عنوان یک رنگ‌کننده شناخته میشه. علاوه بر این رنگ قرمز و سیاه چای، اون رو به یک ماده عالی برای رنگ‌کردن مو تبدیل می‌کنه.

برای بهره‌مندی از این ویژگی این محصول باید نصف لیوان حنا رو با یک فنجان چای سیاه دم‌ کرده مخلوط کنین و ترکیب رو روی موها بمالین. البته برای نتیجه بهتر 1 تا 2 ساعت صبر کنین و سپس با شامپوی ملایم موها رو شستشو بدین. همچنین بد نیست که این راهکار رو در طول تابستان امتحان کنین و از درخشندگی و سلامت موهای خود لذت ببرین.

نرمی و درخشندگی موهای خود را به چای سیاه بسپارین!

اگه از موهای وز و زمختتون خسته شدین و دنبال یک راه ساده و ارزان برای درخشندگی و لطافت موها هستین، به سراغ چای سیاه برین. چون که چای سیاه برای مو درخشش رو به همراه داره. ضمن اینکه تانن و کافئین موجب نرمی و براقی موهای شما میشن. عصاره این محصول فواید بی‌شماری داره و در مقایسه با محصولات آرایشی موجود در بازار سمی نیست. امروزه هم صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به دنبال استفاده از شیوه‌های طبیعی برای حفظ ظاهر و سلامت مو هستن. به همین دلیل استفاده از این چای باعث دستیابی به بهترین نتیجه در این زمینه میشه.

البته برای تماشای نتایج خیره‌کننده این محصول کافیه بعد از شامپو برای شستشو از محلول دم کرده این نوشیدنی جهانی بهره‌مند بشین. این کار رو حداقل دو بار در هفته تکرار کنین و نرمی رو به موهای آسیب دیده برگردونین. دقت داشته باشین که چای به خوبی دم شده باشه و 15 تا 20 دقیقه روی موها بمونه. در آخر هم به خوبی تارهای درخشان و ابریشمی رو با آب شستشو بدین.

استفاده از چای سیاه برای نرمی و درخشندگی مو معجزه می‌کند.

روش‌های دیگه برای استفاده از چای سیاه برای مو

تا به اینجا فواید اصلی چای سیاه رو برای سلامت مو بیان کردیم که هر کدوم ویژگی بی‌نظیری رو به همراه داشتن. اما برخی مواد مفید دیگه هم هستن که اگه با چای سیاه مخلوط بشن، باعث افزایش خواص این محصول میشن. به همین دلیل ما در ادامه بهترین ترکیبات این مواد با چای که برای مو مناسب هستن رو به شما معرفی می‌کنیم:

قهوه و چای سیاه تیره کننده طولانی مو

ترکیب دانه‌های قهوه فوری با چای سیاه موهای شما رو برای مدت طولانی‌تر تیره نگه می‌داره. به طوری که کافیه 3 قاشق غذاخوری چای سیاه رو در 3 فنجان آب بجوشانید تا دم بشه. سپس 3 قاشق غذاخوری قهوه فوری رو بهش اضافه کنین و مخلوط رو به مدت 5 دقیقه بجوشانین. پس از خنک شدن به کمک یک برس یا قلموی رنگ مو این ترکیب رو روی موها بمالین. برای اثربخشی بهتر 1 ساعت صبر کنین و بعد با آب معمولی موها رو شستشو بدین.

ماسک چای سیاه و گیاهان دارویی

7 قاشق غذاخوری چای سیاه رو با دو برگ رزماری و دو برگ پونه کوهی به همراه آب کاملا بجوشانین. سپس محلول رو صاف کنین و به خوبی روی موهاتون بمالین. با توجه به طول موها و میزانی که می‌خواین تیره بشن، بگذارین 1 تا 2 ساعت بمونه. در آخر هم موها رو با آب معمولی به طور کامل شستشو بدین. با چند با تکرار میشه به وضوح فواید چای سیاه برای مو رو مشاهده کرد؛ بدون اینکه برای سلامت موها به مواد شیمیایی متوسل بشین.

برای سلامت مو می‌توان از ماسک چای سیاه کمک گرفت.

کلام آخر

در این مقاله متوجه شدین که چای سیاه حاوی موادی مانند کافئین، آنتی اکسیدان، تانن و غیره هست. به همین دلیل فواید بی‌شماری برای مصرف کننده داره اما شاید فواید چای سیاه برای مو رو کم‌تر شنیده باشین. بخاطر همین به این موضوع پرداختیم که حذف رادیکال‌های آزاد، کنترل هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) و وجود اسید تاننیک به جلوگیری از ریزش، ایجاد نرمی، درخشندگی و رشد موها کمک بسیاری می‌کنن. همچنین گفتیم که علاوه بر نوشیدن، راهکارهای خانگی دیگه‌ای هم وجود داره که به راحتی و به دور از ریسک استفاده از مواد شیمیایی می‌تونین از اون‌ها برای داشتن ظاهری زیبا و موهایی سالم کمک بگیرین.

اما مرغوبیت و خرید چای سیاه با نحوه تولید صحیح از چالش‌هایی هست که ممکنه باهاش روبرو بشین. برای همین ما براتون یک پیشنهاد جذاب داریم. چطوره که از سایت واجارو خرید اینترنتی چای باکیفیت رو تجربه کنین؟ به این شکل هر جای ایران که باشین به طور مستقیم چای رو از چای‌کارها با قیمت مناسب می‌خرین و درب منزل تحویل می‌گیرین. در ضمن کارت اصالت محصول هم همراه با چای ارسال میشه که خیال شما رو از بابت خرید راحت می‌کنه.

0
نظرات شما

*
*

×