باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خرید گل گاو زبان

خرید گل گاو زبان

گل گاو زبان اعلاء کشاورزان واجارو همین حالا، مستقیم از کشاورز بخریـــن

حتما شما هم شنیدین که خرید گل گاو زبان به عنوان دمنوشی که نقش آرام بخش داره، به همه توصیه میشه. اما خیلی‌ها موقع خرید گل گاو زبان تفاوت اون رو با نمونه‌های دیگه‌ای که تو بازاره و به اشتباه بهشون میگن گل گاوزبان، متوجه نمیشن. منشا رویش گل گاوزبان در دامنه‌های البرز هست. این گل گاو زبان نسبتی با گیاهی که در مناطق دیگه‌ کشور مثل اصفهان و آذربایجان برداشت میشه، نداره و خواصش با اون متفاوته. خرید اینترنتی گل گاو زبان با دونستن منطقه برداشت گل کار سختی نیست و اونایی که دنبال خرید آنلاین گل گاوزبان هستن کافیه فقط تفاوت دو نوع گل گاو زبان موجود در بازار رو بدونن و با خواصش آشنا بشن.

گل گاو زبان یا لسان الثور

به طور کلی فروش گل گاو زبان به صورت برگ‌های خشک برای استفاده دمنوش در فروشگاه اینترنتی گل گاو زبان رایجه. اما بد نیس اول با گل گاو زبان، این گیاه پرخاصیت دارویی که توی طب سنتی هم خیلی پرآوازه هست، آشنا بشین.

گل گاوزبان که طبعی گرم و خشک داره، در دو گونه ایرانی و اروپایی به فروش میرسه. اما توجه داشته باشین که نمونه اروپایی در واقع گیاه گاوزبان هست که خاصیت کاملا معکوس با نمونه ایرانی داره.

گل گاوزبان ایرانی که نام علمی اون Echium amoenum هست، به طول ۴۰ تا ۷۰ سانتی‌متر توی دامنه‌های البرز رشد میکنه و رنگ لاجوردی با تخم حلقوی و لعابی داره. معمولا زمان گل دادن گلگاو زبان ایرانی که توی دسته گیاهان دارویی قرار می‌گیره، از اوایل اردیبهشت تا شهریوره.

گل گاوزبان درشت تر از گیاه گاوزبان اروپایی هست و فقط یکم از نظر ظاهری با هم شباهت دارن اما از لحاظ خواص کاملا متضاد همدیگه هستن.

خرید گل گاو زبان و آشنایی با خواص اون

از اونجایی که گلگاو زبان سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم، روی، ویتامین B,C و موادمغذی دیگه هست، خواص درمانی زیادی رو علاوه بر تسکین دهنده اعصاب برای اون نام بردن که می‌تونیم معجزه دارویی این گیاه رو موقع خرید گل گاوزبان درک کنیم. اثرات و خواص گل گاوزبان عبارتند از:

  • خاصیت تسکین دهندگی اعصاب برای بیماری‌های عصبی رو داره.
  • خرید گل گاو زبان برای درمان افسردگی و بی حالی به خصوص خانم‌ها در دوران قاعدگی توصیه شده.
  • به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کنه.
  • خرید گل گاو زبان و مصرف اون به صورت دمنوش شکم رو نرم و کیسه صفرا رو باز می‌کنه.
  • گلگاو زبان تنگی نفس، گلودرد و سرفه رو تسکین میده.
  • بهبود سلامت استخوان ها و تقویت عملکرد بدن از خواص دیگه گل گاو زبان هست.
  • فروش گل گاو زبان فقط برای مصرف دمنوش نیست، بعضیا روغن گل گاو زبان رو برای درمان خارش و شوره سر استفاده میکنن.
  • جوشانده یا دمنوش گلگاو زبان خاصیت نشاط آوری داره و رنگ چهره‌تون رو باز میکنه.
  • بخاطر منیزیم موجود در گل گاو زبان اون رو در پیشگیری از سرطان هم موثر میدونن.

چه گل گاو زبانی مرغوب تره؟

به طور خیلی خلاصه میشه گفت گلی بهتره که دم سفید و گلبرگ‌های بنفش داره و با روش اصولی خشک شده باشه. جالبه بدونین که برگ‌های تازه گلگاو زبان مقدار زیادی ویتامین C دارن که می‌تونین اون رو به شکل تازه هم مصرف کنین.

 

یک پیشنهاد دوستانه

با خرید اینترنتی گل گاو زبان از کشاورزان متعهد روستایی واجارو خیالتون بابت استفاده از گل گاوزبان مرغوب راحت میشه! درضمن گارانتی اصالت برای خرید گل گاوزبان هم چاشنی محصولاتمون هست.

با خیال راحت مستقیم از کشاورز بخریـــم

خریـد بی واسطه از کشـاورز

48 ساعت ضمانـت بازگشت

ارسال به سراسر کشـور

محصـول آزمایش شده

محصـول شناسنامه دار

سوالات متداول خرید اینترنتی گل گاو زبان

توجه کنین که مصرف زیاد گل گاوزبان برای بعضی افراد حساس که فشارخون دارن، ممکنه خطرناک باشه. راهکار اول اینه که با اضافه کردن چند قطره آب لیمو تازه دمنوش گل گاو زبان رو میل کنین. راهکار دوم هم دم کردن گل گاو زبان با سنبل الطیب هست که می‌تونه کمی از خاصیت افزایندگی فشار خون کم کنه.
بهترین راه برای به عمل آوردن این دمنوش پر خاصیت، اینه که چند برگ گل گاو زبان رو داخل یه لیوان آب جوش بریزین و روش درپوش بزارین و ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمونین تا گل گاو زبان با حرارت آب جوش دم بیاد. توجه داشته باشین که نیازی نیست که گل گاو زبان رو حتما روی شعله دم بیارین چون گلگاو زبان، گلبرگ خالصه و دم کردن اون به این شکل ممکنه عطر، طعم و خواصی که داره رو از بین ببره. البته بعضی‌ها اونو روی حرارت غیرمستقیم سماور یا کتری هم قرار میدن تا دم بکشه که در این صورت ممکنه رنگ بهتری بده ولی امکان از دست رفتن خاصیت گل گاو زبون به این شکل وجود داره.
مقدار مصرف گل گاو زبان (۳ تا ۵ مثقال موقع دم کردن) و معمولا یک بار در روز بعد شام هست. بهترین شیرین کننده برای دمنوش گل گاو زبان هم یک تیکه نباته.
نظرات شما

*
*

    جواد 21 اردیبهشت 1400 پاسخ

    من اهوازم. گل گاو زبون گرفتم پارسال از رودسر تا بیاریم اینجا کرم کرد همه رو مجبور شدیم بریزیم دور. کرم کنه دیگه فاسد میشه ؟

    ایمان عبدالعظیمی 21 اردیبهشت 1400 پاسخ

    من اهوازم. گل گاو زبون گرفتم پارسال از رودسر تا بیاریم اینجا کرم کرد همه رو مجبور شدیم بریزیم دور. کرم کنه دیگه فاسد میشه ؟

      جواد 19 خرداد 1400 پاسخ

      بله اگه این مشکل براش پیش بیاد دیگه مصرف نکنید بهتره

    مونا 21 اردیبهشت 1400 پاسخ

    گل گاو زبان امسال نوبرونه هم دارین؟ چنده؟

      جواد 19 خرداد 1400 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      بله موجوده و میتونین بصورت انلاین از طریق وبسایت سفارش بدین

    سارا حامدی 21 اردیبهشت 1400 پاسخ

    سلام.چه مدت میشه گل گاو زبان رو نگه داشت؟تایم انقضا داره؟

      جواد 19 خرداد 1400 پاسخ

      سلام وعرض ادب
      داخل ظرف شیشه ای تو یخچال اگه نگه دارین میتونین تا یک سال نگهداری کنین

    نوروز سم سوخت 7 تیر 1402 پاسخ

    سلام من دو تن گلگاوزبان خشک شده با ساقه وریشه دارم خریداری وجود داشت در خدمتیم خوزستان مسجد سلیمان ۰۹۱۶۷۳۲۹۸۸۶

      مژگان 11 تیر 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      تو سایت واجارو تو قسمت کشاورزان ثبت نام کنید
      در صورت نیاز حتما باهاتون تماس میگیریم
      https://vajaro.ir/farmer-signup/

×