باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه شیر چای نوشیدنی محبوب و مقوی

فروش چای سنتی

قبلا توی یک مطلب جداگونه در مورد شیر چای و خواص و فواید شیر چای برای بدن توضیح دادیم. اما از طرز تهیه شیر چای چیزی نگفتیم. فقط به این نکته اشاره شد که این نوشیدنی محبوب رو میشه هم به ساده‌ترین روش یعنی مخلوط کردن شیر و چای داغ با هم تهیه کرد و هم به روش‌های دیگه.

گفتیم که ترکیب شیر و چای خواص زیادی برای بدن داره. از جمله تامین انرژی، کمک به لطافت پوست، کاهش استرس و… اما توی این نوشته نمی‌خوایم درمورد خواص شیرچای صحبت کنیم و بهتره که بریم سراغ اصل مطلب، یعنی طرز تهیه شیر چای.

ساده‌ترین روش تهیه شیر چای

طرز تهیه شیر چای

برای شروع از ساده‌ترین روش درست کردن شیر چای شروع می‌کنیم. اگه تو خونه شیر و چای دارید پیشنهاد می‌کنیم بعد از خوندن این مطلب برید سراغش و اگه تا حالا درستش نکردین برای اولین بار امتحانش کنید.

چیز‌هایی که نیاز دارید:

  • ۱ فنجون آب
  • ۲ قاشق چایخوری چای سیاه یا یک عدد چای کیسه‌ای
  • ¼ فنجون شیر دلخواه شما
  • شکر قهوه‌ای یا هر شیرین‌کننده جایگزین

چطور درستش کنید:

  1. چای درست کنید. طرز تهیه چای و نکات مورد نیازش رو هم توی مطلب جداگونه‌ای توضیح دادیم. اگر از چای کیسه‌ای استفاده می‌کنید اجازه بدین تا حدود ۵ دقیقه دم بکشه. دقت کنید که هرچقدر چای بیشتر دم بکشه کافئینش بیشتر میشه. اگه هم از برگ‌های چای استفاده می‌کنید فراموش نکنید که حتما چای رو از صافی عبور بدین.
  2. شکر رو به چای اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل بشه.
  3. شیر رو کم کم به چای‌ اضافه کنید تا رنگ و قوام دلخواهتون به دست بیاد.
  4. یک بار دیگه شیر چای رو هم بزنید و بعدش میل کنید.

شیر چای یه نوشیدنی قدیمی به حساب میاد و در نقاط مختلف جهان طرفدار داره. بنابراین طبیعیه که ملت‌های مختلف تغییراتی توی روش درست کردن شیر چای ایجاد کرده باشند. در ادامه ما قصد داریم به چند مورد طرز تهیه شیرچای اشاره کنیم.

طرز تهیه شیر چای رویال (رسپی ژاپنی)

شیر چای یک نوشیدنی قدیمی

شیر چای رویال با ترکیب شیر و برگ چای آسام یا دارجلینگ و شکر یا عسل درست میشه. این شیر چای توی ژاپن طرفداران زیادی داره و میشه اونو توی منوی کافه‌ها پیدا کرد. تفاوت این نوع شیر چای یا شیر چای معمولی غلظت بیشتر شیره که طعم خامه‌ای شیر به طعم تلخ چای غالب میشه.

چیز‌هایی که لازم دارید ( برای تهیه دو فنجان شیر چای رویال)

  • ۱ فنجون آب
  • ۳ قاشق چای‌خوری سرپر از برگ چای آسام یا دارجلینگ
  • 1 فنجون شیر
  • عسل یا شکر

چطور درستش کنید:

  1. آب رو توی یه قابلمه کوچیک بریزید و اجازه بدین که بجوش بیاد.
  2. وقتی آب جوش اومد برگ‌های چای رو اضافه کنید و اجازه بدین که حدود ۲ دقیقه بجوشه.
  3. شیر رو اضافه کنید و اجازه بدین که داغ بشه. بهتره که فنجونی که می‌خواید شیرچای روی توی اون سرو کنید با آب داغ گرم نگه دارید و موقع سرو شیر چای آب داغ رو خالی کنید.
  4. بعد از اینکه ترکیب‌مون داغ شد و نزدیکه که به جوش بیاد اون رو از روی گاز بردارید و از صافی عبورش بدین و توی لیوان سرو‌تون بریزید.
  5. به میزان دلخواه‌تون شکر یا عسل اضافه کنید. شیر چای رویال آماده میل کردنه.

نکته: برای درست کردن شیر چای رویال برای یک نفر از ¾ فنجون آب، دو قاشق سرپر برگ چای، و نصف لیوان شیر می‌تونید استفاده کنید.

اگه می‌خواید چای سیاه‌تون تیره باشه از چای آسام و اگه می‌خواید چایی به رنگ روشن داشته باشید از چای دارجلینگ استفاده کنید.

طرز تهیه شیر چای London Fog Drink

این نوشیدنی که از ترکیب چای ارل‌گری و کف شیر داغ تهیه میشه اسم جذابی داره، مه لندن. خب بهتره بدون هیچ حاشیه‌ای بریم سراغ طرز تهیه مه لندن.
چیز‌هایی که لازم دارید:

  • چای ار‌ل‌گری که بدون اون نمیشه اسم این نوشیدنی رو مه لندن گذاشت.
  • آب (ترجیحا تصویه شده)
  • عصاره وانیل
  • شیر ( هر نوع شیری که دوست دارید)
  • جوانه‌های خشک شده اسطوخودوس ( که ضروری نیست ولی عطر و طعم خاصی به شیر چای‌تون میده)

چطور درستش کنید:

طرز تهیه شیر چای London Fog Drink

چای، جوانه های اسطوخودوس و آب داغ رو توی یه قوری ترکیب کنید.

تا دم کشیدن چای با استفاده از فرنچ پرس فوم شیر رو درست کنید. برای این کار شیر رو تا نزدیک جوش اومدن گرم کنید و توی فرنچ پرس بریزید و پیستون فرنچ پرس رو بالا پایین کنید تا حجم شیر دو برابر بشه. دقت کنید که شیر زیادی توی فرنچ‌پرس نریزید.

بعد از دم کشیدن چای اون رو از یک صافی عبور بدین و درون یک فنجون سرو بریزید. عصاره وانیل و شکر و اضافه کنید و هم بزنید.

فوم شیر رو از فرنچ پرس به فنجون‌تون اضافه کنید. مه لندن آماده است.

چای سرد تایلندی

چای سرد تایلندی هم در واقع یک نوع شیر چای محسوب میشه چون توش هم از شیر استفاده میشه و هم چای. این شیر چای تایلندی رسپی واحدی نداره و از روش‌های مختلفی میشه درستش کرد. ما یک روش ساده رو بهتون آموزش میدیم که راحت بتونید توی خونه درستش کنید.

چیز‌هایی که لازم دارید:

  • نصف فنجان چای تایلندی ( از چای سیاه هم می‌تونید استفاده کنید.)
  • ۲ فنجون آب
  • ۴/۱فنجون شکر
  • ۲/۱ فنجان شیر تغلیظ شده شیرین

چطور درستش کنید:

  1. آب رو به جوش بیارید و چای، شکر رو بهش اضافه کنید و هم بزنید. اجازه بدین که مخلوط حدود ۳ دقیقه بجوشه.
  2. از روی حرارت برش دارید و اجازه بدین که حدود ۲۰ دقیقه دم بکشه و چای غلیظ بشه.
  3. توی دوتا لیوان یخ بریزید و هر کدوم از لیوان‌ها رو به با ۴/۳ چای پر کنید. حتما چای رو از صافی عبور بدین تا برگ‌های چای وارد نوشیدنی‌تون نشه.
  4. شیر تغلیظ شده شیرین شده رو هم روی لیوان بریزید. نوشیدنی‌تون آماده میل کردنه.

طرز تهیه چای سرد تایلندی

برای تهیه چای تایلندی از طعم‌دهنده‌هایی مثل تمبر هندی و دانه هل هم استفاده میشه که شما می‌تونید اون‌ها رو له کنید و موقع دم آوری چای به ترکیبات‌تون اضافه کنید.

سخن پایانی

این هم چهار نوع طرز تهیه شیر چای خوشمزه و درجه یک. شما می‌تونید هر کدوم از این نوشیدنی‌ها رو به راحتی توی خونه تهیه کنید و ازش لذت ببرید. ما سعی کردیم رسپی‌هایی رو انتخاب کنیم که مواد اولیه پیچیده‌ای نداشته باشند و راحت بشه درستشون کرد. همونطور که دیدین شیر چای رو به روش‌های مختلفی میشه درست کرد. نکته خیلی مهمی که در تهیه شیر چای باید بهش دقت کنید نوع و کیفیت چای مورد استفاده‌تونه. چون اگر چای شما اصل نباشه فقط آب جوش‌ رو رنگی می‌کنه و طعم و خواص چای رو به نوشیدنی‌تون نمیده.

برای خرید چای اصل و درجه یک باید مهارت کافی داشته باشید یا چای‌تون رو از یه فروشگاه معتبر تهیه کنید. واجارو ثابت کرده که توی خرید بهترین محصولات کشاورزی میشه بهش اعتماد کرد. بنابراین با خیال راحت می‌تونید چای مورد نیاز‌تون رو از فروشگاه آنلاین واجارو تهیه کنید.

 

 

0
نظرات شما

*
*

×