باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص شربت عسل و آبلیمو

بهره‌مندی از خواص شربت عسل و آبلیمو در صبح زود یکی از شیوه‌های کنترل آکنه محسوب می‌شود.

همه ما می‌دونیم که ترکیبات بسیار خوشمزه‌ای مثل توت فرنگی و شکلات، نمک و فلفل، کیک و خامه و غیره وجود دارن. اما دوقلوی دیگه‌ای هستن از عسل و لیمو که نه‌ تنها خوشمزه هستن بلکه برای بدن و روان آدمی هم شگفتی می‌آفرینن. خواص شربت عسل و آبلیمو از روزهای بسیار دور به‌عنوان درمانی طبیعی در اکثر فرهنگ‌ها قابل توجه بوده. اگرچه مرکبات شاید در برخی مناطق وجود نداشت اما از حدود 40 میلیون سال پیش اولین زنبور‌های عسل در سیاره زمین، حیات داشتن. بااین‌حال این دو موهبت‌های برگرفته از طبیعت هر کدوم به طور جداگانه فوایدی دارن که در ترکیب با هم معجونی معجزه‌گر رو برای انسان می‌سازن. این نوشیدنی ساده انرژی می‌بخشه و سلامت کلی شما رو تضمین می‌کنه. با وجود این تعاریف اگه می‌خواین نکات بیشتری از این درمانگر بدونین، بهتره تا انتها ما رو همراهی کنین.

شربت عسل و آبلیمو از روزهای بسیار دور به‌عنوان درمانی طبیعی در اکثر فرهنگ‌ها قابل توجه بوده است.

چرا خواص شربت عسل و آبلیمو معجزه می کنه؟

از سم‌زدایی بدن گرفته تا کمک به کاهش وزن ثابت می‌کنه که شربت این دو محصول بیش از معجونی سالم هست. هر کدوم خوراکی محبوبی بین مردم محسوب می‌شن که به طور معمول به غذاها و نوشیدنی‌ها طعم می‌دن. اما این همه خواص شربت آبلیمو و عسل از کجا سرچشمه گرفته؟ شهد شیرین که ارزشمندترین محصول زنبورهاست، به‌عنوان جایگزینی طبیعی برای قند‌های فرآوری شده استفاده می‌شه. اما از طرف دیگه برخی مصارف درمانی مثل جلوگیری از سرطان، التیام زخم‌ها و غیره اون رو به درمانگری منحصربه‌فرد تبدیل کرده.

لیموترش هم که در دسته مرکبات، کاربردهای زیادی داره و از پوست تا بخش‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیره. مزایای سلامتی این میوه از وجود سطح بالای ویتامین C نشأت می‌گیره. برای همین از دیرباز اعتقاد رایجی وجود داره که ترکیب این دو ماده در نوشیدنی واحد می‌تونه به لیست طولانی از بیماری‌های شایع مثل مشکلات گوارشی، پوستی و افزایش وزن کمک کنه. در حقیقت مطالعات نشون می‌ده خواص درمانی محصول زنبور‌ها ممکنه بیش از 60 گونه مختلف باکتری رو از بین ببره. از طرف دیگه ویتامین B، پتاسیم، اسید سیتریک و فلاونوئیدها هم از ترکیبات دیگه لیموترش هستن که دیگر فواید سلامتی رو به همراه میارن.

شاید ترغیب کودکان بالای 3 سال برای خوردن داروهای شیمیایی ضدسرفه کار مشکلی باشه اما حتما با اشتیاق شربت شهد زنبورها و لیمو رو نوش جان می‌کنن. بعد از اون هست که خواص شربت عسل و آبلیمو با حذف ناراحتی‌های آزاردهنده سرماخوردگی، قدرت خودش رو اثبات می‌کنه.

شربت عسل و آبلیمو موجب سم‌زدایی بدن و کاهش وزن می شود.

با فواید شربت عسل و آبلیمو آشنا بشین!

حالا که فهمیدین که چرا این نوشیدنی مفیده، بد نیست بدونین چه تاثیرات مثبتی روی سلامت بدن و حتی زیبایی داره. آیا می‌دونستین در کنار شگفتی شهد زنبور‌ها، آبلیمو خاصیت الکترولیت هم داره؟ یعنی چی؟ یعنی هنگامی که با الکترودها در تماس باشه، قادر هست باتری رو با جریان برق تغذیه کنه! همین ویژگی تایید می‌کنه که می‌تونه بدن ما رو بعد از کم‌آبی و خستگی تمرینات سخت ورزشی، دوباره شارژ کنه.

کمک به هضم بهتر

یکی از اولین خواص شربت عسل و آبلیمو، بهبود دستگاه گوارش هست. اگه هر روز صبح این ترکیب رو در برنامه غذایی داشته باشین، مشکلات گوارشی شما به ‌مرور زمان عقب‌نشینی می‌کنن. چون که این معجون سالم باعث عملکرد صحیح سیستم گوارش می‌شه. همچنین میزان صفرا یا اسید معده رو افزایش می‌ده که این به نوبه خود، تجزیه آسان غذای دریافتی و جذب یک پارچه مواد غذایی رو رقم می‌زنه. جالبه بدونین مواد هضم نشده باقی مونده در دستگاه گوارش اغلب به دلیل عملکرد باکتری‌های روده هضم‌کننده باعث ایجاد نفخ می‌شن. درحالی‌که نوشیدن آب گرم همراه با آبلیمو و این محصول ارزشمند عملکرد روده رو بهبود می‌بخشه و احساس نفخ رو کاهش م‌یده.

تسهیل برنامه کاهش وزن

درست مثل چای سبز، خواص شربت عسل و آبلیمو با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می‌کنه. همچنین با ایجاد احساس سیری افراد رو در تعهد به برنامه‌های کاهش وزن ثابت قدم نگه می‌داره. این نوشیدنی با تامین آب مورد نیاز بدن، باعث هیدراته ماندن می‌شه و این یعنی حفظ وزن سالم! بنابراین توصیه می‌شه که قبل از غذا یک لیوان از این معجون طبیعی رو بنوشین. در این صورت با القای سیری کاذب، دریافت کالری رو پایین میاره. حتی شربت شهد زنبورها و آبلیمو گزینه خوبی برای جایگزینی با نوشیدنی‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌ها در برنامه غذایی هست. این ویژگی باز هم کالری دریافتی رو کاهش می‌ده. به‌ عنوان‌ مثال یک قوطی نوشابه 300 میلی‌لیتری، 110 کالری و 30 گرم شکر داره. درحالی‌که همین میزان از این نوشیدنی طبیعی تنها حاوی 25 کالری و 6 گرم شکر هست.

تقویت دفع سموم

دیگر خواص شربت عسل و آبلیمو به دفع سموم بدن بر می‌گرده. این ویژگی بدن رو از رادیکال‌های آزاد و سموم دیگه که باعث بروز سرطان، جوش یا یبوست می‌شن، پاک می‌کنه. سبک زندگی‌های مدرن، عادات غذایی ناسالم، انواع آلودگی‌ها و مواد شیمیایی مضر از عواملی هستن که بر سلامت افراد تاثیر منفی دارن. این عوامل هم در تجمع سموم در بدن نقش دارن. بنابراین باید با مصرف خوراکی سالم این سموم که مسبب بسیاری از امراض و بیماری‌ها هستن رو از بدن بیرون کنیم. یکی از بهترین راهکارها نوشیدن منظم این شربت مفید هست.

چون که مواد موجود در این اکسیر با خنثی‌سازی اثرات این رادیکال‌های آزاد به‌عنوان یک تقویت‌کننده موثر برای کبد عمل می‌کنن. این نکته رو هم به یاد داشته باشین که بافت‌ها به ویژه کبد و کلیه از اصلی‌ترین اعضا در تجمع این سموم به شمار می‌رن.

مواد موجود در شربت عسل و آبلیمو با خنثی‌سازی اثرات رادیکال‌های آزاد به‌عنوان یک تقویت‌کننده موثر برای کبد عمل می‌کند.

شربت آبلیمو و عسل به ‌عنوان دیورتیک (ادرار آور) عمل می کنه!

دیورتیک‌ها موادی هستن که تولید ادرار رو افزایش می‌دن. پزشکان اغلب از این مواد برای درمان فشارخون و ورم استفاده می‌کنن. چون که این بیماری‌ها بیشتر اوقات به دلیل انباشت زیاد آب در بدن اتفاق می‌افته. واکنش التهابی بدن به صدمات وارده با تجمع مایع در بافت‌ها ظاهر می‌شه. علاوه بر این تورم پا یا صورت هم از علائم معمول این محبوس شدن آب هستن. آب اضافی به قلب فشار میاره و در نتیجه باعث افزایش فشارخون می‌شه. خواص شربت عسل و آبلیمو با از بین بردن مایعات اضافی به کمک ایجاد ادرار، این تورم و فشارخون رو کم می‌کنه. حتی این مزیت ادرارآوری عاملی هست که در تسهیل دفع سموم بدن هم نقش مهمی بر عهده داره.

پاکسازی پوست از آکنه ها!

امروزه بهره‌مندی از خواص شربت عسل و آبلیمو در صبح زود یکی از شیوه‌های کنترل آکنه محسوب می‌شه. ممکنه در عرض 2 تا 3 هفته بعد شروع مصرف این نوشیدنی، شاهد شفافیت پوستتون نسبت به قبل باشین. برخی فکر می‌کنن که استفاده تنها از آبلیمو روی پوست راه مناسبی برای حذف آکنه‌هاست؛ درحالی‌که این کار برای همه مناسب نیست. چون آب این میوه خاصیت برش چربی داره؛ یعنی چربی اضافی پوست رو از بین می‌بره. اسید سیتریک هم به‌عنوان لایه‌بردار عمل می‌کنه. سلول‌های مرده پوست و بقایای انباشته شده که منافذ پوست رو مسدودکردن پاک می‌کنه. اما با وجود این مزایا استفاده مستقیم لیمو روی صورت ممکنه پوست‌های حساس رو تحریک کنه و منجر به سوختن بافت بشه.

بهره‌مندی از خواص شربت عسل و آبلیمو در صبح زود یکی از شیوه‌های کنترل آکنه به حساب می‌آید.

راهکار مناسب در استفاده غیرمستقیم این آب میوه طبیعی نهفته. در این رابطه باید بدونین خواص شربت آبلیمو و عسل بدون ایجاد هیچ‌گونه تحریک موضعی و با سم‌زدایی به صورت داخلی تاثیر خودش رو روی پوست می‌ذاره. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این شربت و خواص ضدباکتریایی پوست رو شفاف‌تر و زیبایی رو دوچندان می‌کنن.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص شربت عسل و آبلیمو که خیلی امروزه اهمیت پیدا کرده، افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت‌های فصلی، حساسیت‌ها و بیماری‌های ویروسی هست. اگه این نوشیدنی رو هر روز مصرف کنین، قدم قابل‌توجهی رو در عدم ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا برداشتین. این اکسیر علاوه بر این در تسریع روند بهبودی بیمارها و دور شدن از میکروب‌ها تاثیر شگفت‌آوری داره. بی‌خود نیست که وقتی گلودرد دارین، این نوشیدنی باعث تسکین فوری این شرایط می‌شه؛ اگرچه تاثیر سطحی یا موقتی نداره! چون که پراکسیدهای موجود در شهد زنبور‌ها به‌عنوان ضدعفونی‌کننده قوی عمل می کنه و سبب کاهش میزان باکتری‌ها در ناحیه آلوده می‌شه.

همچنین احتمالا می‌دونین که درمان با عسل اغلب حتی برای افرادی که به گرده یا سایر آلودگی‌های محیطی حساسیت دارن هم توصیه می‌شه. چون این شهد جادویی مقدار کمی از این مواد رو در برداره که خوردن اون به حساسیت‌زدایی بدن کمک می‌کنه.

خواص شربت آبلیمو و عسل بدون ایجاد هیچ‌گونه تحریک موضعی و با سم‌زدایی به صورت داخلی تاثیر خودش را روی پوست می گذارد.

طرز تهیه نوش داروی عسل و آبلیمو

برای تهیه این نوشیدنی به مواد خیلی ساده و در دسترس نیاز دارین. با 2 قاشق چای‌خوری عسل خالص، 2 لیوان آب گرم و مقداری آبلیمو تازه این اکسیر شفابخش آماده می‌شه. کافیه عسل رو به آب گرم اضافه کنین. البته دقت داشته باشین که دمای آب نباید خیلی بالا باشه، چون ممکنه این شهد خاصیت درمانی طبیعی رو از دست بده. سپس زمان افزودن آبلیمو هست. مهم نیست چه وقت از روز باشه، صبح یا عصر. چون در هر زمان می‌شه از اثرات آرامش‌بخش، جوان‌کننده و خواص شربت عسل و آبلیمو بهره‌مند شد. اما توصیه می‌کنیم که بعد از نوشیدن این معجون، دهانتون رو با آب معمولی شستشو بدین که اسید سیتریک باقی‌مونده روی دندان‌ها از بین بره و مانع از فرسایش مینای اون‌ها بشه.

یکی از خواص شربت عسل و آبلیمو از بین بردن مایعات اضافی بدن است.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که شهد زنبورها و لیمو دو ماده برگرفته از طبیعت هستن که به‌طورقطع فواید زیادی رو برای انسان‌ها به همراه دارن. مواد تشکیل‌‌دهنده هر کدوم توانایی شگفت‌انگیزی هم در مزه‌سازی خوراکی‌ها و هم برای سلامتی بدن داره. بنابراین ترکیب این دو مایع به همراه آب نه‌تنها در ایجاد نوشیدنی خوشمزه بلکه در برطرف‌کردن برخی بیماری‌های دشوار و حفظ زیبایی بسیار موثر خواهد بود. تقویت سیستم ایمنی، پاک‌سازی بدن از سموم، کمک به کاهش وزن و شفافیت پوست از خواص شربت عسل و آبلیمو هستن.

اما خرید عسل مرغوب برای تهیه این نوشیدنی خیلی مهمه. چون که کیفیت این محصول در اثربخشی اون تاثیر زیادی داره. حال آیا تولیدات محلی زنبورداران واجارو رو امتحان کردین؟ با یک بار خرید مشتری دائمی این مجموعه آنلاین می‌شین. چون محصولات ناب زیادی از کشاورزان روستایی به طور مستقیم در واجارو عرضه می‌شن. بنابراین بدون واسطه با قیمت منصفانه خریدتون رو انجام می‌دین. درحالی‌که تمامی محصولات آزمایش کیفی شدن و کارت اصالت هم گواه این ویژگی هست.

0
نظرات شما

*
*

    9037411998 24 فروردین 1401 پاسخ

    یکی از معروف ترین دمنوش ها همین شربت عسل و ابلیمو هست مخصوصا برای گلودرد و سرماخوردگی

    9365851833 25 فروردین 1401 پاسخ

    واقعا شربت عسل ابلیمو معرکس

    9145243538 25 فروردین 1401 پاسخ

    شربتی بی نظیر

    9385565023 25 فروردین 1401 پاسخ

    خوردن این شربت در تابستان حرف نداره

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    من موقع سرما خوردگی برای گلو درد استفاده میکنم عالیه

×