باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان بیماری های گوش با عسل

درمان بیماری های گوش با عسل

امروزه اگه بتونین عسل درجه یک و مرغوب تهیه کنین، یه محصول طبیعی دارین با بیش از 300 ماده مغذی و ارزشمند که کاربردهای درمانی فراوانی داره. برای مثال با استناد به آموزه‌های طب سنتی گفته می‌شه درمان بیماری های گوش با عسل به‌سادگی امکان‌پذیره.

اما آیا از روند درمان عارضه‌های گوش با استفاده از انگبین ناب آگاه هستین؟ آیا می‌دونین چجوری و با چه شیوه‌ای می‌شه از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گوش با این ماده شیرین و شگفت‌انگیز جلوگیری کرد؟

نکته مهم اینه که ترکیبات آلی و معدنی بسیار موثری در عسل وجود داره که نتیجه تلاش بی‌وقفه زنبورها و نوشیدن شهد میلیون‌ها گل هست. بخاطر همین این محصول طبیعی در طب سنتی و علم نوین برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها بسیار مفید و موثر معرفی شده.

بنابراین در این مقاله به صورت اختصاصی به بحث بیماری‌های گوش می‌پردازیم و در بحثی کارشناسی با تکیه به دانسته‌های طب سنتی، راهکارهای درمانی ویژه با عسل رو مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشین.

 

درمان بیماری های گوش با عسل به راحتی امکان پذیره.

اهمیت درمان بیماری های گوش با عسل

فواید و خواص عسل از ویتامین‌ها و ترکیبات اون نشات گرفته. موادی همچون کلر، کروم، فسفر، منگنز، سلنیوم، سیلیس، روی، مس، گوگرد، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفات و منیزیم از ترکیبات این محصول هستن. به طوری که می‌شه این مواد رو در گروه املاح معدنی و عناصر طبیعی جای داد.

آمینواسید، آنزیم‌ و آنتی‌اکسیدان هم از جمله سایر مواد مفید اون هستن. گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و دکسترین به‌عنوان قندهای موجود در عسل شناخته می‌شن. پروتئین موجود در این شیرینی طبیعی حدود 2 درصده. نمک در انواع مالیک، لاکتیک، اسید سولفوریک، تارتاریک و سیتریک در این ماده وجود داره.

برخی پلی‌فنول‌ها از جمله فلاونوئیدها هم به همراه ویتامین‌های خانواده A,B,C,E, H, K از جمله مواد ارزشمند اون محسوب می‌شن. با وجود این موارد اگه چیزی از شیوه‌های درمان بیماری های گوش با عسل ندونین هم می‌شه حدس زد با اتکا به این محتویات و ویتامین‌ها می‌شه تا حدود زیادی به سلامتی و پیشگیری از بیماری کمک کرد.

هر ویتامینی که فکر می‌کنین برای تقویت عصب شنوایی، رفع بیماری‌های عفونی گوش، برطرف کردن دردهای مختلف در ناحیه گوش و غیره لازمه، در این محصول پرفایده تولیدشده در کندو وجود داره.

حالا سوال مهمی‌که مطرح می‌شه اینه که چطوری از انگبین درجه یک و مرغوب برای درمان بیماری‌های زمینه‌ای گوش کمک بگیریم؟ در ادامه به صورت اختصاصی عارضه‌هایی که برای گوش اتفاق میفته و متد درمانی اون رو بررسی می‌کنیم.

 

درمان بیماری های گوش با عسل امکان پذیره، مخصوصا عفونت گوش.

درمان عفونت گوش با خواص عسل

مهم‌ترین خواص عسل خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی اون هست. تاکنون تحقیقات زیادی پیرامون این مهم انجام شده و کشفیات زیادی در مورد اثرات ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی عسل به اثبات رسیده. به طوری که درمان بیماری های گوش با عسل نه‌تنها در طب سنتی ایران بلکه در بسیاری کشورها از جمله روم، یونان باستان، مصر، چین، هند و غیره هم رواج داره.

بررسی درصد PH این ماده نشون می‌ده عسل به حالت اسیدی نزدیک‌تره. پس انگبین مرغوب می‌تونه از رشد باکتری‌ها جلوگیری کنه. آنتی‌اکسیدانی که در این ماده موجوده با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله‌ می‌کنه و از رشد سلول‌های مخرب و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گوش جلوگیری خواهد کرد.

ویژگی ضدمیکروبی و ضدقارچی این ماده از جمله فواید شگفت‌انگیز اون در درمان بیماری‌های عفونی گوش هست. در این رابطه باید بدونین هم مصرف خوراکی این ماده و هم استفاده از چند قطره در گوشی که عفونت کرده، بسیار در روند درمان موثره.

درد گوش با عسل تسکین پیدا می کنه!

این محصول تولیدی زنبور به‌نوعی تسکین‌دهنده دردهای مختلف گوش هست. طب سنتی یه راهکار بسیار ویژه برای درمان ارائه کرده. درمان بیماری های گوش با عسل به این صورت هست که دو الی سه قطره از این ماده رو در گوش بچکانین و چند شب این کار رو تکرار کنین.

همچنین اگه درون گوشتون دردی احساس می کنین اما آثاری از عفونت نداره، بهتره ابتدا چند قطره روغن زیتون در گوش بچکانین و پس از خارج شدن جرم های اضافی و تمیز شدن گوش از عسل استفاده کنین. با این متدهای کاربردی دیگه نیازی نیست از داروهای شیمیایی برای درمان گوش‌درد استفاده کنین.

 

برای درمان بیماری های گوش با عسل فقط چند قطره از آن را در گوش بریزید.

رفع جرم های گوش با عسل طبیعی!

برخی کم‌شنوایی‌هایی که با بالارفتن سن اتفاق می افته، نتیجه تغییرات متعدد درون گوش و جمع شدن جرم‌های اضافه در گوش هست. به طوری که اگه درمانی صورت نگیره، مشکلات و بی‌قراری‌هایی رو ایجاد می‌کنه. گاهی اوقات هم وجود جسم خارجی، گرد و غبار یا حشرات سبب خارش و در مواقع پیشرفته‌تر موجب بروز آسیب در پرده گوش می‌شه.

در این مواقع به یاد متدهای درمان بیماری های گوش با عسل بیوفتین و راهکار زیر رو اتخاذ کنین. چند قطره عسل طبیعی رو درون گوش بچکانین و گوش رو به سمت بالا نگه دارین تا این ماده به لایه‌های داخلی گوش نفوذ کنه.

این کار حدود ده دقیقه طول می‌کشه. پس از این زمان سر رو به گونه‌ای وارونه قرار بدین که محتویات و جرم‌های گوش خارج بشه. مشاهده می‌کنین که جرم‌های زائد گوش به همراه عسل خارج می‌شه. توجه داشته باشین که با این روش به صورت بسیار طبیعی و بدون ضرر شستشوی گوش صورت می‌گیره.

فواید عسل برای درمان زخم های گوش

استفاده از گوش پاک‌کن و تمیز کردن فضای داخلی گوش با جسم خارجی در اغلب موارد دردسرسازه و منجر به ایجاد زخم می‌شه. حالا جالبه بدونین اگه عسل موم طبیعی داشته باشه، ساخت کلاژن در پوست ناحیه آسیب‌دیده رو تقویت می‌کنه.

به طوری که انواع زخم‌هایی که در بستر گوش ایجاد می‌شه رو می‌تونین با این ماده آب‌رسان و مرطوب‌کننده به بهبود نزدیک کنین. خاصیت نرم‌کنندگی اون هم به واسطه وجود ویتامین E در این‌گونه مواقع بسیار پرفایده هست.

تهیه ضماد ترکیبی از این ماده به همراه روغن زیتون هم روند درمان رو تسریع می‌کنه. پس بهتره برای درمان بیماری های گوش با عسل و بهبود زخم‌ها و عفونت‌ها از این ماده خالص غافل نشین.

 

درمان بیماری های گوش با عسل به خصوص درمان زخم گوش

آرام بخش و کاهنده تنش های شنوایی

افرادی که ناراحتی خاصی در گوش دارن، بسیار بی‌قرار هستن و با تنش­های روزمره، دچار خستگی و افسردگی مفرط می‌شن. یکی از خواص مصرف انگبین ایجاد شادابی و نشاط­ در افراد بیمار هست. این ماده همانند مسکن عمل می‌کنه و به سیستم عصبی نظم می­ده.

قبل از اینکه برای این‌گونه مشکلات و آسیب­های این‌چنینی به داروهای شیمیایی پناه ببرین، بهتره انگبین بخورین. چون که علاوه بر چکاندن قطراتی از این ماده در گوش، مصرف خوراکی اون هم اضطراب و استرس رو برطرف‌ می‌کنه و خوابی باکیفیت بهتون هدیه می‌ده. البته قبل از مصرف توجه داشته باشین که حساسیت خاصی به این ماده نداشته باشین.

سرماخوردگی و درمان بیماری های گوش با عسل

علاوه بر درمان تب با عسل، درمان انواع زخم‌ها و عفونت‌ها، بیماری‌های ویروسی و میکروبی به این دلیل با موفقیت مواجه شده که این ماده یک آنتی‌بیوتیک قوی محسوب می‌شه و انرژی بدن رو تامین می‌کنه.

در بیماری‌هایی مثل آنفولانزا، سرماخوردگی و برونشیت عملکرد دستگاه شنوایی هم با اختلال مواجه می‌شه و افراد بیمار در موارد زیادی شاهد گوش درد و عفونت‌های خفیف تا شدید هستن. تسریع در بهبودی اولین فایده مصرف عسل هست.

از دیگر فواید این محصول تقویت سیستم ایمنی بدنه. زمانی که از این ماده استفاده می‌کنین، می تونین اطمینان داشته باشین که از ابتلا به انواع ویروس‌ها در امان هستین و به صورت خودکار با انواع میکروب‌ها و عوامل عفونی در بدنتون مقابله می‌شه. برای این کارها باید شرایط زیر رو رعایت کنین:

  1. اولین شرط خرید عسل غیرتقلبی و طبیعیه که اثرگذاری زیادی داشته باشه.
  2. شرط دوم عدم زیاده‌روی در مصرفه؛ چون تعیین میزان اصولی مصرف یکی از هدف‌های اصلی سلامتی هست.
  3. قبل از درمان سابقه آلرژی و حساسیت رو چک کنین.
  4. اطمینان داشته باشین که پرده گوش پاره نباشه.
  5. اگه به دو مورد آخر اطمینان ندارین، با پزشک معالج مشورت کنین.

 

درمان بیماری های گوش با عسل حتی سرماخوردگی رو درمان می‌کنه.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که برای سلامتی بیشتر و در امان موندن از بیماری‌ها قبل از اینکه به داروهای شیمیایی متوسل بشین، ابتدا به تغذیه اصولی و خوردن مواد سالم و طبیعی روی بیارین. به طوری که درباره درمان بیماری های گوش با عسل توضیحاتی رو ارائه دادیم.

البته نکته مهم اینه که عسل چه برای مصارف خوراکی و چه برای چکاندن قطره در گوش باید اصل باشه و از فروشگاه‌های معتبر خریداری بشه. پس هنگام خرید عسل برای باید دقت کنین که کلیه فواید انگبین ممتاز و مرغوب رو داشته باشه و در حیطه محصولات تقلبی نباشه.

در این رابطه باید بدونین واجارو یه وب‌سایت فروش محصولات کشاورزی اینترنتیه که به صورت شبانه‌روزی در خدمت هموطنانه و با حذف واسطه و دلال، خریدار رو به تولیدکننده متصل می‌کنه. خریدار می‌تونه با کسب اطلاعات پیرامون محصول و اطلاع از قیمت، ثبت سفارش کنه و محصول رو درب منزل تحویل بگیره.

 

2
نظرات شما

*
*

    قاسمی 8 مهر 1402 پاسخ

    مامانم عسل تو گوشش ریخت گوش سمت چپ شنواییش خیلی کم شده و بزور می‌شنوه
    راهکاری دارین واسه این درمان؟ مامانم اصلا راضی نیست ببرمش دکتر و واسه دکتر امروز و فردا می‌کنه که نره دکتر

      مژگان 10 مهر 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      https://vajaro.ir/wp-admin/post.php?post=25708&action=edit
      یکسری اطلاعات تکمیلی اینجا هست متونید مطالعه کنید
      ولی بهتره که حتما به پزشک مراجعه کنید.

×