باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص پسته برای مو

روغن پسته، پودر پسته و حتی ماسک پسته برای پوست و مو که اثربخشی بالایی در جلوگیری از ریزش دارند.

خواص پسته برای مو به دلیل وجود ویتامین‌های A,B,C,E,K ، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، امگا3 و امگا6 هست. این مغز مقوی همچنین مقداری چربی مفید، سدیم، فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان رو در خود جای داده. به همین دلیله که طب سنتی و علم نوین به این نتیجه مشترک رسیدن که برای داشتن موهایی شاداب، خوش‌رنگ و پرپشت باید مصرف این دانه روغنی رو در برنامه تغذیه جای بدین. چه برنامه‌ای برای مصرف باید داشت؟ روزانه چه میزان پسته باید مصرف بشه؟ این سوالات همواره ذهن افراد جویای زیبایی رو به خودش مشغول ‌می‌کنه.

اما نگران نباشین! در این مقاله پیرامون ارزش تغذیه‌ای این دانه مغذی موجود در آجیل صحبت ‌می‌کنیم و توضیح ‌می‌دیم که فواید کلی پسته برای مو چه مواردیه. همچنین در خصوص تقویت مو و رفع عوارض احتمالی اون هر سوالی دارین، در ادامه بهش پاسخ داده می‌شه. در این بحث کارشناسی با ما همراه باشین.

خواص پسته برای مو به دلیل وجود ویتامین‌های A,B,C,E,K ، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، امگا3 و امگا6 است.

معرفی انواع خواص پسته برای مو

لیست مواد مغذی پسته رو مطالعه کردین؟ هر کدوم از اون موارد برای سلامت و شادابی موها لازم و ضروریه. برای مثال ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبتی مو نهادینه شده و این مطلب نشون ‌می‌ده که مو نیاز جدی به این ویتامین داره. پس چه خوبه تصمیم بگیرین از طریق مواد طبیعی و خواص پسته برای مو این ویتامین حیاتی رو به بدن برسونین.

برخی افراد کلی برنامه‌ریزی ‌دارن و احساس ‌می‌کنن برای بهتر شدن وضعیت موها باید از انواع شامپوها، نرم‌کننده‌ها، شوینده‌ها، سرم‌های چرب‌کننده و آبرسان قوی و درجه یک استفاده کنن. سعی کنین به این فکر اشتباه دامن نزنی!. در صورتی که به دنبال موهای زیبا هستین، باید از پایه و اساس مروری به روند تغذیه داشته باشین.

در بین مواد غذایی انواع خشکبار از جمله پسته، حاوی مواد موثر و فیبره و نقش مهمی‌ در تقویت و رشد حداکثری اون داره. پس بیاین منابع غنی از پتاسیم رو گلچین کنین. این دانه روغنی هم به لحاظ عطر و طعم و هم به لحاظ مزه، باب دل کودکان و نوجوانانه. پس از ابتدای کودکی پسته رو در رژیم غذایی کودکان جای بدین و اصول تغذیه صحیح رو در کانون خانواده نهادینه کنین. به خواص پسته برای پوست واقف هستین. در ادامه اصلی‌ترین فوایدش برای مو رو با هم مرور ‌می‌کنیم.

روغن پسته، پودر پسته و حتی ماسک پسته اثربخشی بالایی در جلوگیری از ریزش مو دارند.

جلوگیری از ریزش بی رویه مو

علم نوین پزشکی امروزه از تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌های برتر استفاده ‌می‌کنه و افراد رو به حجم موی دلخواه ‌می‌رسونه. روش‌هایی مثل کاشت مو و سایر متدها برای این به وجود اومدن که موهایی پرپشت رو بهتون هدیه بدن اما بهتره کمی‌دست نگه دارین. اولین اصل در سلامتی مو، تغذیه مناسب با مواد طبیعی هست. برای حفظ زیبایی موی بانوان و آقایان، استفاده از مغزهای روغنی مهم‌ترین روش تغذیه محسوب می‌شه. ماده‌ای بدون مواد مضر با زیرمجموعه‌های فراوان مثل روغن پسته، پودر پسته و حتی ماسک پسته برای پوست و مو که اثربخشی بالایی در جلوگیری از ریزش دارن.

خواص پسته برای مو تنها به این مهم خلاصه نمی‌شه بلکه مواد معدنی، بیوتین، اسید چرب اشباع نشده مثل امگا3 و امگا6 و ترکیبات آلی بی‌نظیری که در محتویات پسته به چشم ‌می‌خوره، تاثیر زیادی در استحکام و رشد مو داره. بنابراین تغذیه ایده‌آل با این مغز سبب می‌شه این شیوه فوق‌العاده ایمن برای پیشگیری از ریزش، کم‌پشتی و تاسی مو در اولویت برنامه‌های درمانی قرار بگیره. پس خطرات استفاده از مواد شیمیایی رو کنار بذارین و با مواد طبیعی اطرافتون آشتی کنین.

تقویت پیاز مو

اگه بدونین پسته با مواد مغذی که داره، چه تاثیرات مثبتی بر زیبایی موها می‌تونه داشته باشه، وقت رو غنیمت می‌شمرین و به دنبال این راهکار ‌می‌رین. برای تقویت پیاز مو محصولات متنوعی در دسترس هست اما ساده‌ترین و ارزان‌ترین روشی که برای تقویت پیاز مو، ‌می‌تونین روش حساب باز کنین و راهی بدون عوارضه، استفاده از خواص پسته برای مو هست.

برای کمک به فرآیند زیبایی موها باید پیاز مو رو قوی و غنی از ویتامین‌های مورد نیاز کنین. انجام یه آزمایش ساده نشون ‌می‌ده پوست سر افراد به چه موادی نیاز داره. در این رابطه باید بدونین تما‌می ‌محتویاتی که برای مو لازمه در این مغز وجود داره و مصرف خوراکی و استفاده از ماسک، شما رو در ابتدای راه به نتیجه ‌می‌رسونه.

ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای تقویت پیاز مو، استفاده از خواص پسته برای مو است.

خواص پسته برای مو از طریق تحریک رشد!

در سال‌های اخیر کلینیک‌های زیبایی و متخصصین علاوه بر محصولات مراقبتی به افراد توصیه ‌می‌کنن از ویتامین‌های موثر بر رشد مو هم استفاده کنن. در واقع حرفه‌ای‌ها ‌می‌دونن که تغذیه با آجیل و خشکبار راهی آسان و کم‌هزینه به‌شمار ‌می‌ره که اثرگذاری اون به مراتب بیشتر از محصولات شیمیاییه. به طور حتم ‌می‌دونین که بسیاری از آقایان و بانوان از عارضه کم‌پشتی مو رنج ‌می‌برن. اگه بخوایم بسیار کوتاه و خلاصه در مورد هزینه‌های جاری در مصرف محرک‌های رشد مو صحبت کنیم، باید بگیم استفاده از خواص پسته برای مو سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش تضمینی محسوب می‌شه.

پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ موثره. این ماده در بدن با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنه و سبب ساخت و تشکیل سلول‌های جدید می‌شه. مراقبت از مو به آنتی‌اکسیدان نیاز داره و مصرف این دانه روغنی به مرور زمان کلیه موارد موثر رو برای تغذیه مو مهیا می‌کنه. همچنین تامین ویتامین E راهکاری موثر در مراقبت و بازسازی پوست سر و رشد موهای تازه روییده شده به‌شمار می‌ره.

آبرسانی موثر و موهایی درخشان و شاداب

در برخی افراد که موهایی خشک و غیرقابل انعطاف دارن یا به دلیل استفاده از رنگ مو، به زبری و سختی مو دچار شدن، باید توجه بیشتری به رطوبت موها بشه. یکی از مهم‌ترین خواص پسته برای مو ‌می‌تونه این باشه که نقش مرطوب‌کننده رو بازی ‌می‌کنه. به طوری که ‌می‌تونین علاوه بر مصرف روزانه از انواع ماسک پسته برای لطافت و نر‌می‌ مو استفاده کنین. وقتی آبرسانی به موقع برای مو انجام بشه، بسیاری از آسیب‌های مو که ناشی از خشکی هستن، رفع می‌شه. برای مثال عارضه‌هایی مثل موخوره، پوسته شدن و شوره تا حدود زیادی برطرف می‌شه. لازم به ذکره هر کدوم از این موارد باید توسط پزشک متخصص ریشه‌‌یابی و علل ایجاد این مشکلات مشخص بشه و درمان مناسب صورت بگیره.

پسته به عنوان مرطوب کننده مو شناخته می‌شود.

شیوه‌های موثر در مصرف پسته برای شادابی مو

برای حفظ سلامت موهاتون روزانه 10 دانه پسته تازه و مرغوب رو به‌خوبی بجوین. ‌همچنین می‌تونین از پودر شده اون در تهیه انواع دسر و شیرینی‌ها کمک بگیرین. خواص پسته برای مو تنها به این موارد خلاصه نمی‌شه بلکه ‌می‌تونین قطره‌ای از روغنش رو روی پوست سر و موها بمالین. این روغن برای رفع التهاب، شادابی پوست سر و درخشان شدن موها موثره.

هفته‌ای یک الی دو بار ماسک پسته رو در برنامه مراقبت از پوست سر قرار بدین. همچنین برای لطافت‌بخشی به موها از این ماسک استفاده کنین. این کار سبب حذف سلول‌های مرده پوست سر می‌شه‌‌ و سطح پوست رو به نحوی پاکسازی ‌می‌کنه که قوه محرکی برای رشد بیشتر در آینده باشه. برای تهیه ماسک مو هم روش‌های متنوعی وجود داره. ترکیب چند قطره عسل با روغن پسته طبیعی برای شفافیت و شادابی موها بی‌نظیره. همچنین می‌تونین روغن تازه تهیه شده از این مغز خوراکی رو با آبلیموی تازه مخلوط‌ کنین و به صورت تازه سه بار در هفته روی موها به آرا‌می ‌ماساژ بدین.

به این نکته مهم توجه کنین که انواع ماسک‌های مناسب برای مو رو قبل از استحمام به مدت 20 الی 30 دقیقه روی موهاتون بمالین و سپس با صابون و شامپوی مخصوص استحمام کنین.

برای حفظ سلامت موها، روزانه 10 دانه پسته تازه و مرغوب را میل کنید.

کلام آخر

در این مقاله با تمامی تاثیرات پسته بر سلامت، شادابی، رطوبت و زیبایی موها آشنا شدین. بر این اساس باید بدونین که خرید پسته تازه برای حفظ سلامت مو بسیار مهمه. اینکه از چه نوعی استفاده کنین و چه نمونه‌هایی برای سلامتی جسم لازمه، مطلبی هست که پیرامونش پیشنهادی برتر داریم. اگه قصد دارین از تما‌می ‌خواص پسته برای مو به نحو احسن استفاده کنین، بهتره بگردین و تولیدکننده و باغدار حرفه‌ای پیدا کنین که در کاشت و پرورش این محصول طبیعی تبحر دارن. اگه براتون مقدور نیست که محصولات تازه رو از تولیدکننده خریداری کنین، نگران نباشین!

در بحث سلامت و خرید مواد خوراکی به هر مرکز خریدی نمی‌شه اطمینان کرد. پس بهتره به افراد متخصص و فروشگاه‌های حرفه‌ای رجوع کنین. فروشگاه واجارو راهی به این مسیر باز کرده و خریداران رو در مقابل تولیدکنندگان محصولات کشاورزی قرار ‌می‌ده. فروش مواد باکیفیت، مرغوب و محصولات درجه یک از جمله اصول حرفه‌ای کار در واجارو هست.

0
نظرات شما

*
*

×