باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک گردو برای صورت

استفاده از ماسک گردو برای صورت لازمه زیبایی و طراوت‌بخشی به پوست است.

گردو یه دانه روغنی غنی از آنتی‌اکسیدان و اسید چرب امگا 3 هست. پروتئین و فیبر کافی که در این مغز خوشمزه وجود داره نه‌تنها برای مصرف خوراکی مفیده بلکه نتایج تحقیقات نشون داده برای تهیه ماسک گردو برای صورت بی‌نظیره. امروزه زندگی‌ در شهرها با استرس و تنش‌های زیادی مواجه هست. خستگی‌های روحی و دغدغه‌های متعدد روزمره می‌طلبه از خوراکی‌هایی استفاده بشه که تا حدود زیادی به تقویت و شادابی پوست کمک کنن.

علاوه بر اضطراب، استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی هم تا حدود زیادی پوست رو به سمت فرسودگی و چین و چروک هدایت می‌کنه. به همین دلیل لازمه در مورد فواید گردو بیشتر بدونین و ماسک‌های طبیعی درست کنین تا بتونین جلوی آسیب‌های پوستی رو بگیرین. همچنین جوانسازی پوست رو در منزل با روشی بی‌عوارض و بدون دردسر پیش ببرین. بنابراین در این مقاله پیرامون نقش و اثرات این دانه روغنی مفید برای پوست صحبت می‌کنیم و طرز تهیه چند ماسک موثر با استفاده از اون رو آموزش می‌دیم. با ما همراه باشین.

گردو یک دانه روغنی غنی از آنتی‌اکسیدان و اسید چرب امگا 3 است.

طرز تهیه ماسک گردو برای صورت

آیا می‌دونین این مغز روغنی شگفت‌انگیز چه ترکیبات مفیدی رو در خودش جای داده؟ اسید آلفا لینو لنیک، ویتامین A,B,C,E، آهن، روی، سلنیوم، فسفر، سدیم، کلسیم، مس، منگنز و بسیاری مواد مغذی دیگه با استفاده از خاصیت‌های این مغز می‌تونه به پوست منتقل بشه. با افزایش سن، روند افتادگی و شل‌شدن پوست طبیعیه. به مرور زمان لکه‌هایی روی پوست صورت نمایان می‌شه که خیلی آزاردهنده هست و به نظر می‌رسه از آثار پیریه و هیچ درمانی برای اون وجود نداره. بسیاری از بانوان از یه سنی به بعد از انواع کرم پودرها و پوشش‌دهنده‌ها استفاده می‌کنن که آثار لکه‌های پوستی رو محو کنن.

اما شما اشتباه نکنین! بهتره به جای پناه بردن به لوازم و محصولات شیمیایی از ویتامین E موجود در روغن گردو استفاده کنین. چرا که شادابی و طراوت پوست تنها با مصرف ویتامین‌های طبیعی حاصل می‌شه. بخاطر همین در این بخش قصد داریم چند نمونه از انواع ماسک گردو برای صورت رو به شما آموزش بدیم. لازمه یادآوری کنیم که قبل از استفاده باید صورت خودتون رو با آب ولرم شست‌وشو بدین و سطح پوست رو از آلودگی‌های محیطی و محصولات آرایشی پاک کنین. با این ترفند جذب حداکثری ‌ویتامین‌ها و عناصر معدنی موجود در ماسک اتفاق میفته. اگه دو الی سه بار در هفته از این ماسک‌ها استفاده کنین، از نتایج مثبت اون نهایت لذت رو خواهید برد.

ماسک شماره یک برای تقویت صورت با گردو

امروزه پوست صورت به مواد تقویتی و ویتامین‌های مختلف نیاز داره که سرحال و شاداب بمونه. بنابراین برای تهیه یه ماسک مقوی، مغز گردو رو آسیاب کنین. پودر شده گردو رو با عسل طبیعی و چند قطره روغن زیتون، بادام یا نارگیل خوب هم بزنین. این ماسک برای پوست صورت شگفت‌انگیزه. برای استفاده از ویتامین‌های موجود در این مواد، لایه نازکی از مخلوط رو روی پوست بمالین و اجازه بدین حدود 20 الی 30 دقیقه روی پوست بمونه.  تهیه ماسک با مواد طبیعی به نوعی ابتکار و خلاقیت نیاز داره. می‌شه از تمامی‌ خوراکی‌های مفیدی که در اطرافتون هست، استفاده و ماسکی ایده‌آل تهیه کنین. برای مثال در این ترکیبی که ذکر شد، می‌تونین از گلاب و چند قطره آب لیمو هم استفاده کنین.

برای شادابی و درخشندگی پوست صورت می‌توانید از ماسک گردو استفاده نمایید.

ماسک شماره دو برای اسکراب پوست با گردو

اسکراب یا لایه‌‌برداری پوست هر چند مدت یک‌بار لازمه. چون پوست صورت در معرض آلودگی‌های زیادی قرار داره و چربی‌های زائدی که در سطح پوست وجود دارن، باید پاک‌سازی بشن. در این رابطه باید بدونین استفاده از ماسک‌های طبیعی بهترین روش برای داشتن پوستی درخشان هست. برای تهیه ماسک گردو برای صورت و لایه‌برداری مقداری شکر، مقداری گردوی آسیاب یا پودر شده به همراه چند قطره آبلیموی تازه و طبیعی رو خیلی خوب هم بزنین. سپس این ترکیب رو روی پوست قرار بدین و به صورت دایره‌وار روی صورت ماساژ بدین.

ترکیبی از ماست و پودر گردو هم بی‌نظیره. این دو ماده می‌تونه سلول‌های مرده پوست رو پاک‌سازی کنه و زمینه رو برای ساخت و تشکیل سلول‌های تازه آماده کنه. ماسک گردو و کشک هم علائم پیری و چین و چروک پوست رو از بین می‌بره. این دو ماده سیاهی دور چشم و خطوط ایجاد شده در اطراف چشم رو محو می‌کنن. طبع گردو گرمه و کشک ماده‌ای خنک برای پوست محسوب می‌شه. بخاطر همین ترکیبشون نتایج خوبی رو برای صورت به همراه داره.

فواید ماسک تهیه شده از گردو برای صورت

ماسک‌هایی که با مواد طبیعی تهیه می‌شن به عنوان آب‌رسان و مرطوب‌کننده نقش موثری در سلامت پوست دارن. اگه یه رژیم غذایی انتخاب کنین که در اون کم‌تر از مواد مضر استفاده شده باشه و به جایگزین کردن مواد طبیعی موثر به جای مواد شیمیایی فکر کنین، ظرف مدت کوتاهی متوجه شفافیت و سفتی پوست می‌شین.

سایر فواید استفاده از این ماسک شامل موارد زیر هست:

  • التهاب، درماتیت و قرمزی پوست محوشده و شادابی مهمان پوست صورت می‌شه.
  • جوش، آکنه و لکه‌ها‌ی پوست از‌بین می‌ره و پوست لایه‌برداری و پاک‌سازی می‌شه.
  • آب‌رسانی پوست به صورت مداوم انجام ‌می‌شه و پوستی مرطوب‌ و نرم خواهید داشت.
  • ویتامین‌E و آنتی‌اکسیدان پوست رو جوان، بشاش و عاری از چین‌وچروک نگه‌‌ می‌داره.
  • سیاهی دور چشم برطرف‌ می‌شه و خطوط اضافه و رنگ تیره اطراف اون حذف می‌شه.
  • با پاک شدن کلیه لکه‌ها و تغذیه مناسب پوست، صورتی شفاف‌تر و روشن‌تر ‌خواهید داشت.

به طور خلاصه و مختصر خوبه بدونین استفاده از ماسک گردو برای صورت لازمه زیبایی و طراوت‌بخشی به پوسته. پس در صورتی که حساسیت به گردو ندارین، این محصول خارق‌العاده رو از دست ندین. اگه هنوز هم برای استفاده از این ماسک تردید دارین، در ادامه به چند نمونه دیگه از فواید ماسک گردو توجه کنین.

استفاده از ماسک گردو برای صورت لازمه زیبایی و طراوت‌بخشی به پوست است.

پوستی درخشنده با گردو داشته باشین!

افراد زیادی احساس عدم شادابی و لاغری در گونه‌ها و پوست صورت دارن و به دنبال ماسکی مناسب هستن. لازم به ذکره مواد ارزشمندی که در این دانه روغنی وجود داره، پوست صورت رو چاق و زیبا می‌کنه. پس از مدتی استفاده خواهید دید نقاطی که تحت ماساژ مداوم با گردو بوده، سرحال‌تر و شاداب‌تر شده. در این رابطه جالبه بدونین برای چاقی صورت و زیبا شدن پوست کافیه ماسک گردو برای صورت رو امتحان کنین. کلاژن حاوی ویتامین‌های موثر بر شادابی و جوان‌سازی پوسته و برای انعطاف‌پذیری پوست نیاز به تولید الاستین در پوست هست.

عوامل زیادی مانند پیری و افزایش سن، ساخت کلاژن و الاستین در بدن رو با اختلال مواجه می‌کنن. در پی بروز اختلال در روند ساخت این دو ماده در بدن، آثار چین و چروک و افتادگی پوست نمایان می‌شه. اما با استفاده از این مغز پرخاصیت در رژیم غذایی روزانه و استعمال ماسک‌های طبیعی و همچنین قرار نگرفتن در معرض نور خورشید می‌تونین روند پیری پوست رو به تاخیر بندازین.

رفع کلیه آسیب های پوستی با ماسک گردو برای صورت

این مغز به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده و ضدالتهاب قوی عمل می‌ کنه. برای استفاده از کرم‌ها و محصولات آرایشی که بر پایه مواد شیمیایی ساخته شدن، دست نگه دارین! برای درمان زخم، سوزش، قرمزی، خارش، هر گونه التهاب پوست، ترک‌های ناشی از خشکی پوست و هر جراحتی که از وقایع گذشته به جا مونده، به تهیه و استفاده از این ماسک فکر کنین. برای افزایش سرعت در روند درمان التهابات پوستی، ترکیب عسل با گردو تاثیرات مثبت درمانی داره. ویتامین‌های موجود در این دانه روغنی پوست آسیب‌دیده رو به سرعت درمان می‌کنه. از بین بردن لکه‌های پوست، آکنه، جوش، رفع لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی و برطرف‌کردن زخم‌ها در هر دورانی از زندگی با ماسک گردو برای صورت امکان‌پذیره. بهتره یه برنامه منسجم در پیش بگیرین و از مواد طبیعی در برنامه غذایی استفاده کنین و با رسیدگی به پوست و به‌کارگیری ماسک، به سلامت پوست کمک کنین.

برای درمان زخم، سوزش، قرمزی، خارش، هر گونه التهاب پوستی می‌توانید از ماسک گردو کمک بگیرید.

نحوه مصرف گردو و ماسک تهیه شده از اون برای صورت

در مورد مصرف خوراکی باید استفاده روزانه و به مقدار متعادل رو فراموش نکنین. زیاده‌روی در مصرف هر ماده غذایی از جمله همین دانه روغنی بالطبع عوارضی به دنبال داره. در حال حاضر شرکت‌های زیادی محصولات تقویت‌کننده و مراقبتی پوست رو بر پایه گردو ساختن و در دسترس همه قرار داره. نکته بسیار مهمی ‌که وجود داره، اثرگذاری این ماسک خانگی هست. اگه قصد دارین از خواص ماسک گردو برای صورت به صورت خالص و بدون مواد افزودنی استفاده کنین، یک نمونه از بهترین محصول ایرانی رو تهیه و در منزل ساده‌ترین نوع ماسک رو تهیه کنین. قبل از مصرف از میزان حساسیت‌ و واکنش آلرژیک بدن خود اطلاع حاصل کنین و عوارض جانبی مصرف رو جدی بگیرین. استفاده از این نمونه ماسک‌ها دو الی سه بار در هفته کفایت می‌کنه.

کلام آخر

در این مقاله با انواع ماسک گردو و خواص اون‌ها آشنا شدین. به طوری که گفتیم بهترین ماسک با مرغوب‌ترین گردوها تهیه می‌شه. بنابراین خرید گردو از نوع تازه و درجه یک برای تهیه ماسک گردو برای صورت بسیار مهمه. در حال حاضر انواع مختلفی از این محصول در بازار موجوده و شاید فکر کنین برای تهیه این محصول نیازی به هیچ‌گونه تحقیقی وجود نداره. در صورتی که گردویی که برای شادابی و جوانسازی پوست از اون استفاده می‌کنین، باید مرغوب باشه و گردوهای کهنه، بی‌کیفیت و آفت‌زده برای امور درمانی مناسب نیستن. پس راه حل اساسی چیه؟

راهکار ساده و در عین حال هوشمندانه اینه که شما از فروشگاه محلی واجارو خریدتون رو انجام بدین. این وب‌سایت یه درگاهی فراهم کرده که تولیدکننده‌های محصولات کشاورزی می‌تونن بدون واسطه محصولات باکیفیت خودشون رو به خریداران عرضه کنن. مزایای کلی اینه که قیمت‌ها بسیار مقرون به صرفه هست، سفارشتون رو درب منزل تحویل می‌گیرین و از همه مهم‌تر اینکه از کیفیت جنس اطمینان خاطر دارین.

0
نظرات شما

*
*

    9179206494 23 فروردین 1401 پاسخ

    گردو دارای خواص بیشماری هست که فکر میکنیم ماسکش هم باید خیلی کاربردی و مفید باشه

    پوریا وو 25 فروردین 1401 پاسخ

    عالی بود ممنون

×