باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان اسهال با پسته

میزان پتاسیمی‌ که در پسته وجود داره بسیار چشمگیره. پسته دانه‌ای کم حجم هست و به دلیل ارزش غذایی بالایی که داره، مصرف اون در درمان بیماری‌‌ها، تقویت و انرژی‌بخشی به بیمار توصیه می‌شه.

اسهال عارضه‌ای غیرقابل تحمل و دردناکه که به دلایل مختلفی به وجود میاد. یافتن علل وقوع این عارضه کمک زیادی به روند درمان می‌کنه. مصرف خوراکی‌‌های مفید هم تاثیر زیادی در بهبودی داره. به طوری که درمان اسهال با پسته راه حل اساسی این مشکله. شاید بپرسین به چه دلایلی این مغز ارزشمند می‌تونه به درمان اسهال کمک کنه؟ آیا ترکیبات مفید اون کلید حل مشکله؟ حقیقت اینه که در عارضه اسهال روده‌ها قادر به نگهداری مواد غذایی در مدت زمان معین نیستن و املاح معدنی و ویتامین‌‌هایی که دریافت می‌شه به‌درستی جذب بدن نمی‌شن.

مصرف پسته با ویتامین‌‌های مفیدی که داره، یکی از عوامل درمان این بیماری به روشی سریع‌ و ساده‌ هست. خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی پسته هم عامل مهمی ‌هست که می‌شه به این مغز خوشمزه برای درمان اکتفا کرد. بنابراین در این مقاله در مورد تمامی‌ علل بروز اسهال و روش‌‌های درمانی با مغز مقوی پسته صحبت می‌کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشین.

مصرف پسته با ویتامین‌‌های مفیدی که داره، یکی از عوامل درمان اسهال به روشی سریع‌ و ساده‌ هست.

آیا درمان اسهال با پسته امکان پذیره؟

سیستم گوارشی انسان به گونه‌ای طراحی شده که حتی نوع دفع مدفوع هم غیرعادی باشه، نشان از بروز مشکلی در بدن هست. در مواقعی که مدفوع شل باشه و به اصطلاح فرد درگیر عارضه اسهال بشه، اولین و شایع‌ترین دلیل وجود عفونت در دستگاه گوارشی هست. اسهال معمولی و خونی دو نمونه از شایع‌ترین انواع این بیماری هستن.

در عارضه اسهال علاوه بر شل شدن مدفوع، بیمار با برخی علائم دیگه هم مثل دل‌پیچه، درد و نفخ شکم، حالت تهوع، استفراغ و تب روبه‌رو می‌شه. به طوری که همه این موارد باید با یه رژیم غذایی سالم درمان بشن. درمان اسهال با پسته از این جهت موثره که این دانه روغنی در عین سبکی و ساده بودن حاوی منابع مهمی ‌از ویتامین‌‌هاست. هضم این ماده آسونه و موجب تحریک دستگاه گوارش نمی‌شه.

اگه پسته خوب جویده بشه، بافت نرمی‌ داره و با فیبر فراوانی که در اون موجوده از کارکردن بیش از حد دستگاه گوارش جلوگیری می‌کنه. به طوری که  در 24 ساعت اولیه اسهال معجزه اتفاق میفته و فرد احساس راحتی پیدا می‌کنه. اما نکته مهم اینه که همه این موارد باید با بررسی علل و عوامل بروز اسهال انجام بشه. قبل از اینکه درمان با پسته رو آغاز کنین، بهتره متوجه بشین که به چه دلیلی دچار اسهال شدین. تنها در این صورته که می‌تونین در مدت زمانی کوتاه اسهال رو خنثی کنین.

اگه پسته خوب جویده بشه، بافت نرمی‌ داره و با فیبر فراوانی که در اون موجوده از کارکردن بیش از حد دستگاه گوارش جلوگیری می‌کنه.

بررسی علل بروز بیماری و درمان مشکل اسهال با پسته

اگه عفونتی ساده در روده‌ها بدن رو درگیر کرده باشه؛ وجود انگل، ویروس یا باکتری در سیستم گوارشی منشا مشکل هست. به طوری که در این شرایط دامنه بیماری حدود یک هفته ادامه پیدا می‌کنه. اگه این مدت زمان بیشتر شد، به طور قطع باید به دنبال دلیل دیگه‌ای بود.

از دلایل دیگه بروز اسهال می‌شه به این موارد اشاره کرد:

  • سندروم روده تحریک‌پذیر؛
  • عدم رعایت موارد بهداشتی، مصرف آب یا غذای آلوده؛
  • بیماری‌‌های گوارشی؛
  • آلرژی و حساسیت؛
  • استرس و اضطراب؛
  • مصرف داروها یا محصولات حاوی سوربیتول.

همه این موارد در بروز اسهال موثر هستن اما مهم‌ترین بحث حفظ خونسردی در مواجهه با بیماری، نحوه برخورد اصولی با مواد طبیعی و درمان اسهال با پسته هست. این نکته بسیار حائز اهمیته که در این مغز پرفایده ویتامین‌هایA,B,C,E,K ، کلسیم، آهن، منیزیم، تیامین، فولات، بتایین، کولین، روی، مس، منگنز، سلنیوم، امگا3 و امگا6 موجود هست.

این دانه روغنی مقوی همچنین مقداری چربی مفید، سدیم، فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان رو در خود جای داده. میزان پتاسیمی‌ که در پسته وجود داره بسیار چشمگیره. پسته دانه‌ای کم حجم هست و به دلیل ارزش غذایی بالایی که داره، مصرف اون در درمان بیماری‌‌ها، تقویت و انرژی‌بخشی به بیمار توصیه می‌شه. بنابراین در ادامه به سایر خواص پسته برای درمان اسهال اشاره می‌کنیم.

میزان پتاسیمی‌ که در پسته وجود داره بسیار چشمگیره. پسته دانه‌ای کم حجم هست و به دلیل ارزش غذایی بالایی که داره، مصرف اون در درمان بیماری‌‌ها، تقویت و انرژی‌بخشی به بیمار توصیه می‌شه.

خواص و فواید باورنکردنی پسته برای درمان اسهال

پس از تشخیص علل بیماری، پزشک داروهایی رو تجویز می‌کنه و در همین حین لازمه در کنار استفاده از داروها بیمار مصرف مایعات مفید رو افزایش بده. اما درمان‌‌های خانگی شامل درمان اسهال با پسته هست که به دلیل داشتن آهن، معده و دستگاه گوارش رو تقویت می‌کنه. این ماده حاوی مقدار زیادی مس هست و در جذب بیشتر آهن به بدن کمک می‌کنه. بنابراین روزانه مقداری پسته رو در رژیم غذاییتون قرار بدین.

چون این ماده مفید اسهال معمولی و اسهال خونی رو درمان می‌کنه. همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی متابولیسم منفی سلولی رو خنثی می‌کنه. علاوه بر این پسته کالری کمی ‌داره و وزن بدن رو مدیریت و به بهبود هضم کمک می‌کنه. این ماده منبع غنی از ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه و برای جلوگیری از انواع عفونت‌‌هایی که عامل بروز اسهال هستن، مفیده.

در اغلب مواقع درمان اسهال با این تقویت‌کننده‌‌های خانگی امکان‌پذیره. چون بدن انسان اگه غنی از ویتامین‌ها باشه، مثل سد دفاعی مستحکم و قوی در مقابل ویروس‌‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها ایستادگی می‌کنه. علاوه بر آنچه تا بدین جا گفته شد، باید بدونین وجود پروتئین فراوان در پسته خستگی و کسالت بدن رو در دوره اسهال کاهش می‌ده.

 پسته کالری کمی ‌داره و وزن بدن رو مدیریت و به بهبود هضم کمک می‌کنه.

بایدها و نبایدهای تغذیه برای درمان اسهال با پسته!

اکثر افراد در طول زندگی با این عارضه روبه‌رو می‌شن و در اغلب موارد جای نگرانی وجود نداره. چون که با اتخاذ راهکارهایی ساده می‌شه به روال عادی زندگی برگشت. در این دوره باید از برخی غذاها و خوراکی‌ها پرهیز کرد؛ چرا که شدت بیماری رو افزایش می‌دن.

اما برخی مواد غذایی نه‌تنها هیچ‌گونه ضرری به بدن نمی‌رسونن بلکه باید در لیست خوردنی‌‌های این دوره قرار بگیرن. در هر صورت در روند درمان هر بیماری یه سلسله بایدها و نبایدهایی وجود داره که اگه جدی گرفته بشن، طول دوره درمان کوتاه‌تر می‌شه و تحریک دستگاه گوارشی هم کم‌تر اتفاق میفته.

در این رابطه باید بدونین در زمان ابتلا به اسهال بدن آب زیادی از دست می‌ده. به همین دلیل علاوه بر تامین مایعات و آب مورد نیاز بدن لازمه مواد معدنی و الکترولیت‌‌های از دست رفته بدن هم تامین بشه. پس جالبه بدونین پسته منبع غنی از ترکیبات آلی و معدنی هست و مصرف اون در آجیل یا خوراکی‌‌هایی که حاوی پسته فراوان هستن، توصیه می‌شه.

البته در طول مدت درمان بهتره غذاهای چرب مصرف نکنین. در یکی دو روز اولیه ابتلا به اسهال مصرف مواد لبنی رو کاهش بدین. نوشیدنی‌‌های الکلی و گازدار ترک بشه و با محدودیت در مصرف برخی مواد سعی کنین از مواد طبیعی و سالم مثل پسته، مغزهای روغنی، غلات و حبوبات غافل نشین.

پسته با خواص فوق‌العاده‌ای که داره در درمان اسهال بسیار موثر است.

کلام آخر

همون‌طوری که مطالعه کردین درمان اسهال با پسته به‌سادگی و با روشی بدون عارضه انجام می‌شه. به طوری که با خواص مصرف پسته در این دوران و چگونگی درمان به‌خوبی آشنا شدین. اما نکته بسیار مهم این هست که محصولی که خریداری می‌کنین، مرغوب باشه.

خرید پسته رو می‌تونین از هر فروشگاهی انجام بدین اما بهتره این محصول باارزش رو از خود تولیدکننده تهیه کنین. در این رابطه باید بدونین واجارو در اقدامی‌ جالب از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دعوت کرده تا محصولات مرغوب و درجه یک خودشون رو بدون واسطه به خریداران عرضه کنن.

بنابراین در این فضا به‌سادگی می‌تونین محصولات مختلف رو به همراه قیمت‌‌هاشون ببینین و انتخابی ایده‌آل داشته باشین. توجه کنین که برای استفاده از خواص دارویی و درمانی پسته لازمه محصولاتی تازه و خالص رو خریداری و به سبد رژیم غذایی روزانه خانواده اضافه کنین. علاوه بر این‌ها با سفارش محصول از فروشگاه واجارو می‌تونین پسته رو درب منزل تحویل بگیرین.   

0
نظرات شما

*
*

×