باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص پسته برای پوست

پسته کلیه ویتامین‌های گروه B را در درون خود دارد.

امروزه خواص پسته برای پوست نه‌ تنها در ایران و طب سنتی ایرانی بلکه در تمام دنیا شناخته‌ شده. به طوری که نمونه‌های مختلفی از این دانه روغنی ارزشمند در سراسر دنیا کشت می‌شه. نکته مشترک بین تمامی نمونه‌ها اینه که این محصول سرشار از ویتامین و املاح معدنیه و برای پیشگیری و درمان عارضه‌های مختلف پوستی می‌شه ازش استفاده کرد. این مغز پرطرفدار و انرژی‌زا حاوی چربی، سدیم، فیبر، پروتئین، ویتامین‌هایA,B,C,K، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، امگا3 و امگا6 هست. به طوری که همگی این موارد برای سلامت جسمانی همچنین شادابی پوست لازم و ضروری هستن.

بنابراین در این مقاله به بررسی تک‌تک این مواد ارزشمند و خاصیت‌های مهم پسته اشاره می‌کنیم و توضیح می‌دیم که این ویتامین‌ها چگونه سلامت پوست رو تضمین می‌کنن و جوانی و زیبایی رو به پوست هدیه می‌دن. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما رو همراهی کنین.مصرف پسته برای پوست مفید است.

بررسی ویتامین ها و خواص پسته برای پوست

برای داشتن پوستی سرحال، شاداب و زیبا تنها مراجعه به کلینیک‌های زیبایی و استفاده از محصولات مراقبتی  که البته درصد زیادی از اون‌ها شیمیایی هم هستن، کافی نیست. در واقع باید سبک زندگی‌تون رو بر پایه شیوه‌های درست و آگاهانه بنا کنین. نوشیدن آب کافی و تغذیه سالم به استحکام و سلامت پوست کمک ‌می‌کنه. بنابراین بهتره کم‌تر از خوراکی‌های مضر، فست‌فودی، نمک و شکر استفاده کنین و برای رسیدگی به پوستتون نگاهی جامع به شیوه استفاده از خوراکی‌های مفید در برنامه غذایی داشته باشین. برای مثال از فواید مغزهای مفید موجود در آجیل مثل خواص پسته برای پوست غافل نشین.

استفاده از این محصول یکی از راه‌های طبیعی برای نرمی، لطافت، رفع چین و چروک، برطرف کردن جوش و آکنه و در نهایت زیبایی و شفافیت پوسته. پس از پسته باکیفیت و مرغوب استفاده کنین و تعادل در میزان مصرف رو از یاد نبرین. در حالت عادی و در صورتی که حساسیت به مصرف ندارین، مصرف یک مشت از این دانه روغنی مفید برای سلامت این ارگان مهم بدن لازمه. حالا برای اطلاع بیشتر شما در ادامه توضیح می‌دیم که هر کدوم از ویتامین‌های موجود در پسته چجوری به سلامت پوست کمک می‌کنن.

پسته دارای ویتامین مهم و حیاتی A است.

ویتامین A با خاصیت نرم کنندگی برای لطافت و درخشندگی 

آیا با خواص پسته برای پوست می‌شه به تقویت و نرمی ‌پوست پرداخت؟ بررسی این موضوع به ساختار ویتامین‌های موجود در این مغز مفید برمی‌گرده. یکی از خاصیت‌های مهم این دانه روغنی وجود ویتامین مهم و حیاتی A برای پوسته. به طور حتم پمادها، لوسیون‌ها و کرم‌های مختلف برای حفظ سلامت پوست رو دیدین که حاوی ویتامین A هستن. جالبه بدونین کمبود این ویتامین در بدن منجر به خشکی و شکنندگی پوست می‌شه.

مصرف چند دانه از این مغز روغنی خوشمزه که اتفاقا حاوی این ویتامین و چربی‌های مفید هست، می‌تونه این ماده مغذی رو به پوست برسونه. وقتی ویتامین مورد نظر به اندازه کافی در اختیار پوست قرار بگیره، خون‌رسانی به بافت مربوطه تقویت می‌شه و در نهایت به لطافت پوست کمک می‌کنه. به طوری که در طول شبانه روز رطوبت پوست در حالت استاندارد باقی می‌مونه.

ویتامین B و محافظت از پوست!

این ویتامین با نام بیوتین یکی از ویتامین‌های زیرگروه خانواده اسید فولیکه. خوبه بدونین پسته کلیه ویتامین‌های گروه B رو داره. ویتامین B1 با نام تیامین، B2 با نام ریبوفلاوین،  B3یا نیاسین، B6 یا پیریدوکسین و B9 که همون فولات هست در این دانه روغنی وجود داره. استفاده از خواص پسته برای پوست و افزایش دوز ویتامین B در بدن، مقاومت این عضو رو در برابر عوامل مخرب افزایش می‌ده و لایه‌ای نازک و ناپایدار در پوست به وجود میاره. مصرف خوراکی‌هایی با این ویتامین‌ همچون محافظانی در برابر عوامل بیماری‌زا عمل می‌کنن و اجازه نمی‌دن پوست زیبای شما در معرض خطر ابتلا به آسیب‌ها و بیماری‌های پوستی قرار بگیره.

پسته کلیه ویتامین‌های گروه B را دارد.

ویتامین C تقویت کننده ای برای پوست!

یکی از اصلی‌ترین خواص پسته برای پوست، وجود ویتامین C در این مغزه. درسته که این ویتامین در خوراکی‌های زیادی از جمله پسته در دسترسه اما نیاز بدن به ویتامین C به گونه‌ای هست که باید به صورت روزانه تامین بشه و قابل ذخیره‌سازی در بدن نیست. بنابراین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنین که روزانه با مصرف مقدار مجازی از این مغز شگفت‌‌انگیز به جوانی پوست کمک کنین. این خوراکی غنی از مواد مغذی همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدانه و میزان بالای فلاونوئیدها و تانن برای سلامت پوست لازمه. جالبه بدونین توصیه بسیاری از پزشکان زیبایی استفاده از محصولاتی هست که حاوی این نمونه‌ها باشن.

ویتامین E موجود در پسته یه ضدآفتاب قویه!

در تما‌می ‌‌محصولات آرایشی بهداشتی از ویتامین E استفاده می‌شه و پایه بیشتر ‌فرآورده‌های زیبایی هست. خاصیت اصلی این ویتامین تقویت سیستم گردش خون در پوسته. استفاده از این دانه روغنی و فرآورده‌های جانبی اون فواید بی‌نظیری به‌همراه داره که برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها و تقویت عملکرد پوست حائز اهمیته. اگه دقت کرده باشین کرم‌های ضدآفتاب هم این ویتامین رو دارن. یکی از خصوصیات اصلی این ویتامین پیشگیری از ضرر اشعه ماوراء‌بنفشه.

بنابراین خواص پسته برای پوست اینه که آسیب‌هایی که از آفتاب و تابش مستقیم نور خورشید به پوست می‌رسه رو به صورت طبیعی دفع و از پوست محافظت می‌کنه. البته توجه داشته باشین که مصرف روتین پسته عوارضی به همراه نداره. این ویتامین توانایی داره پوست خشک و آسیب‌دیده رو درمان کنه. پس از خواصش غافل نشین و تاثیرات مثبتش رو پس از یه بازه زمانی کوتاه مشاهده کنین.

مصرف پسته برای سلامت پوست بسیار مفید است.

ویتامین های مهم و لازمه سلامت پوست در پسته هستن!

بدن برای رشد و تکثیر سلول‌های پوست نیاز به ویتامین‌های مختلفی داره. کلسیم، آهن، زینک یا روی از جمله املاح معدنی مفید موجود در پسته هستن. برای درمان لکه‌های پوستی نیاز دارین که جذب مکمل‌های ویتامینه رو از طریق مواد طبیعی داشته باشین. این مطلب نشان‌دهنده ارزش غذایی و خواص پسته برای پوسته. اگه قصد دارین دیرتر از موعد چین و چروک در پوستتون ظاهر بشه و خطوط اضافه صورت در زمانی کوتاه محو بشن، باید تغذیه خودتون رو اصلاح کنین.

تمامی ‌محصولات آرایشی بهداشتی از جمله لوازم آرایش، صابون‌ها و شوینده‌های پوست حاوی این ویتامین‌ها هستن و تبلیغات بالایی روی اون می‌کنن و نوید پوستی زیبا، شفاف و بدون لکه رو می‌دن. به یاد داشته باشین پوست به مرور زمان و با سپری شدن سن دچار تغییرات و عوارض مختلفی می‌شه. در عصر جدید که آلودگی‌های محیطی و آلاینده‌های مختلفی در هوا وجود داره، لازمه که از مواد طبیعی کمک بگیرین و درمان‌هایی مناسب در راستای تقویت و سلامت پوست داشته باشین. در این رابطه باید اطمینان داشته باشین که فواید دارویی این دانه معجزه‌گر برای بازسازی پوست بیش از هر دارو و پمادی اثر می‌کنه و خاصیت‌ بی‌نظیری برای ساخت سلول‌های جدید و کنارزدن سلول‌های مرده از پوست داره. در واقع با استفاده از این ماده غذایی سالم به چرخه رشد و تکثیر سلول‌ها کمک می‌کنین.

چند توصیه مهم در راستای استفاده از خواص پسته برای پوست

در کنار تمامی‌ توصیه‌هایی که در مورد فواید پسته مطالعه کردین، نظرتون رو به یه نکته مهم جلب می‌کنیم. گاهی اوقات تلاش ‌می‌کنین که تما‌می ‌ویتامین‌های مورد نیاز بدن رو تامین کنین و یک برنامه‌ریزی اصولی برای تغذیه دارین اما باز هم پوستی سالم و دلخواه ندارین. به‌طور حتم مشکل از عملکرد نادرست اعضای داخلی بدن مثل کبد هست و بهتره با پزشک مشورتی داشته باشین و آزمایشی انجام بدین.

زیبایی مبحث مهمی هست که علاوه بر تغذیه مناسب به شرایط دیگه هم بستگی داره. بنابراین در حین اینکه تلاش می‌کنین از خواص پسته برای پوست بهره‌مند بشین، باید به نکاتی همچون رعایت بهداشت پوست، دست‌کاری نکردن آکنه و جوش، خواب و استراحت کافی و عدم استرس و اضطراب توجه کنین. سعی کنین در انتهای روز هرگونه مواد آرایشی رو از روی پوست پاک کنین و قبل از خواب پوست صورت رو شستشو بدین. همچنین برای دریافت نتایج بهتر تا جایی که امکان داره از محصولات آرایشی استفاده کنین که حاوی ترکیبات شیمیایی کم‌تری باشه.

برای تقویت و شادابی پوست از خواص پسته کمک بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در پسته و خواصش رو بر کیفیت و سلامت پوست مرور کردیم. بنابراین متوجه شدین که برای تقویت و شادابی پوست و داشتن چهره‌ای درخشان و شاداب لازمه از خواص پسته برای پوست کمک بگیرین؛ البته نه هر پسته‌ای! برای سلامت بیشتر از محصولات طبیعی و باکیفیت استفاده کنین و سلامت پوست رو با مصرف مواد شیمیایی به خطر نندازین. علاوه بر کشت اصولی، شرایط و مکان نگهداری این محصول هم اهمیت زیادی داره.

به طوری که وجود رطوبت در محل نگهداری، مرغوبیت محصول رو کاهش می‌ده. پس برای خرید پسته به فروشنده حرفه‌ای مراجعه کنین. این محصول باید تازه و درجه یک باشه که بتونین روی فوایدش حساب کنین. در این رابطه باید بدونین فروشگاه واجارو کلیه محصولات کشاورزی رو توسط باغداران فعال و با سابقه به فروش می‌رسونه. همچنین با خرید از واجارو، دلال و واسطه در بازار فروش رو دور می‌زنین و با قیمتی ایده‌آل بهترین محصول رو تهیه و درب منزل دریافت می‌کنین.

2
نظرات شما

*
*

    رضا 27 بهمن 1402 پاسخ

    خدایا من تمام بدنم پوست پوست میشد جدیدا
    کمتر از یک هفته خوردن پسته تازه بدون اطلاع داشتن همرو درست کرد عجب نعمتی داده خدای بزرگ به ما.

      مژگان 29 بهمن 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      بله پسته ویتامین‌هایA,B,C,E و خیلی ویتامین دیگه داره که برای پوست بسیار مفیده
      ممنون از اینکه تجربتون رو با ما درمیون گذاشتین.

×