باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

تشخیص چای اصل و تقلبی

نوشیدن چای اصل و طبیعی فواید زیادی برای بدن دارد.

چای اصل می خورین یا با رنگ و اسانس؟

تا به‌حال به شمال ایران سفر کردین؟ بهشت سرسبز مزارع چای رو دیدین؟ برگ‌های زمردی چای که فراوونه رو از نزدیک دیدین؟ اگه دیده باشین که خیلی خوبه، ولی اگه تا به‌حال اونجا رو ندیدین هم نگران نباشین. ما اون رو که بعد از دم کشیدن به یاقوت چای ایرانی تبدیل شده، به خونه‌هاتون میاریم تا عطر و طعمش رو تجربه کنین و لذت ببرین.

برای رفع خستگی و احساس نشاط و سرزندگی کم‌تر چیزی با لذت نوشیدن یه استکان چای خوش‌عطر و دم‌کشیده اصل و البته به سلیقه ما ایرانی‌ها گرم رقابت می‌کنه. چه صبح باشه و سرگرم خوردن صبحونه باشیم، چه توی وعده عصرونه چای بنوشیم و حتی اگه آخر شب هوس اون به سرمون زده باشه، در هر صورت برای ما خوشاینده.

این نوشیدن چاییه که به بهترین شکل خستگی رو از تنمون به‌در می‌کنه و روزمون رو می‌سازه!! اما این خیلی مهمه که در مورد نوع و کیفیت چای هم اطلاعاتی داشته باشیم و مهم‌تر از اون اینکه تفاوت چای اصل با تقلبی رو بدونیم. بخاطر همین این مطلب نوشته شده تا توضیحاتی درباره همین موضوع به شما ارائه بده. اون رو همراه با ما مطالعه کنین و جواب خیلی از سوالاتتون رو همین‌جا و به‌آسونی دریافت کنین.

تشخیص چای اصل و تقلبی چجوریه؟

تشخیص چای اصل و تقلبی با در نظر گرفتن یکسری موارد امکان پذیره.

تقریبا همه ما روزانه حداقل یک یا چند استکان چای می‌نوشیم. حتی بعضی‌ از ما عادت بیشتری به این نوشیدنی گرم داریم و طی روز و در ساعات مختلف از اون استفاده می‌کنیم. این عادت هم مسلما مزایا و مشکلاتی داره. برای کسی که همیشه چای می‌نوشه، عطر و طعم اهمیت زیادی داره و به‌تدریج توی تشخیص اون‌ها هم ماهر میشه. بخاطر همین افرادی که با اولین جرعه تفاوت بین چای ایرانی و خارجی رو تشخیص میدن، کم نیستن.

تفاوت‌های ظاهری انواع چای هم البته تاحدودی با اولین نگاه خودش رو نشون میده. بعضی از انواع چای زود رنگ میدن و بعضی دیر یا حتی از نظر ته‌نشین‌شدن و خیلی موارد دیگه چای اصل و تقلبی با هم فرق دارن. اما موضوع مهم‌تر از اینهاست. اینجا دیگه پای چای اصل و تقلبی در میونه و لازمه تا این دو مورد از هم تشخیص داده بشه. چون ناگفته مشخصه که نوع تقلبی این نوشیدنی مضره و ممکنه برای بدن عوارضی هم داشته باشه.

آیا انجام آزمایش رنگ‌دهی برای تشخیص چای اصل پر هزینه‌ هست؟

افراد زیادی معتقد هستن دوست دارن که چای اصل ایرانی مصرف کنن، اما انواع تقلبی رو نمی‌شه به راحتی تشخیص داد. تازه متاسفانه افراد سودجویی که این گزینه رو به اسم چای اصل بفروشن هم کم نیستن! اون‌ها از این ماجرا شکایت دارن و معتقد هستن که به‌خاطر نداشتن آزمایشگاه و لوازم مربوطه امکان تشخیص این دو نوع چای براشون وجود نداره. متاسفانه همین هم بهانه شده تا عده‌ای با ترکیب رنگ و اسانس اضافه و با قیمت بیشتر چای تقلبی رو بهشون بفروشن! اما ما خبر خوبی برای این گروه داریم.

چون که بدون نیاز به آزمایشگاه و لوازم گرون قیمت و توی خونه هم میشه آزمایش تشخیص چای اصل رو انجام داد. اون‌ هم بدون صرف هزینه یا زمان طولانی و تنها با دو تا استکان آب سرد و نمونه‌هایی از هر دو مدل چای این کار انجام میشه.

روش تشخیص چای تقلبی در منزل

در اینجا قصد داریم تا روش تشخیص چای اصل رو توی خونه به شما آموزش بدیم. کار ساده و بی‌هزینه‌ای که باعث میشه تا دیگه هیچ کس قادر نباشه که نوع تقلبی چای رو به شما بفروشه. برای این کار لازمه تا دو تا لیوان آب سرد آماده کنین. همه ما معمولا طبق عادتمون برای دم‌کردن چای، آب گرم رو همیشه آماده داریم.

ولی تاکید می‌شه که این آزمایش حتما باید با آب سرد انجام بشه. بعد از اون هم دو نمونه از چای ایرانی یا اصل و نوع خارجی رو آورده و در هر لیوان یه نوع از اون‌ها رو توی آب سرد می‌ریزیم. تفات‌های چای ایرانی و تقلبی خیلی زود خودشو نشون میده. این موضوع به فاکتورهایی بستگی داره که توی این بخش توضیح می‌دیم.

فاکتورهای مهم برای تشخیص چای اصل از تقلبی

ته‌نشین‌شدن

برگه‌های چای تقلبی شروع می‌کنن به ته‌نشین شدن، اون هم خیلی زود و سریع که از نشونه‌های چای تقلبیه، اما در مورد تشخیص چای ایرانی یه نشونه همینه که برگ‌های اون ته‌نشین نمیشن.

رنگ‌دادن

مورد بعدی رنگ دادن برگ‌های چای توی آب سرده که این هم از علامت‌های چای تقلبی محسوب میشه. بلافاصله بعد از ریختن برگ‌های این نوع از چای توی آب سرد پخش‌شدن رنگ توی آب شروع میشه و تا رنگ‌دهی کامل هم ادامه پیدا می‌کنه. اما جالبه که برای تشخیص چای اصل یا ایرانی اگه اون رو توی آب سرد بریزین، رنگ پس نمیده و نهایتا اگر هم رنگ بده، بعد از مدت خیلی طولانی این اتفاق می‌افته.

حل‌شدن توی آب سرد

حل‌شدن توی آب سرد یکی دیگه از علامت‌های چای تقلبیه که در مورد تشخیص چای اصل اصلا وجود نداره. چای ایرانی توی آب سرد حل نمیشه و به‌عنوان یه ملاک برای این کار استفاده میشه.

آیا قیمت بالا نشونه کیفیت چایه؟

قیمت زیاد همیشه نشان دهنده کیفیت بالای چای نیست.

یکی دیگه از شبهه‌هایی که در مورد تشخیص چای اصل وجود داره، موضوع قیمته. بسیاری از مردم به اشتباه اینجوری فکر می‌کنن که هر چیز گرون قیمت لزوما اصل و باکیفیته. در حالی که تجربه نشون داده که این موضوع همیشه صادق نیست.

جالبه بدونین که در مورد چای اصل ایرانی قضیه کاملا برعکسه. این نوع چای برخلاف کیفیت بالا و اصالتی که داره، متاسفانه با قیمت به‌مراتب پایین‌تری به ‌فروش می‌رسه. در این میون زحمت کشاورزان هم‌وطن ماست که به هدر میره. تازه این در صورتیه که مردم در حالی که بهترین نوع چای رو دم دست دارن، به‌سراغ چای تقلبی خارجی میرن که چیزی جز رنگ و اسانس نیست.

چرا چای اصل ایرانی خوب به فروش نمی ‌رسه؟

این موضوع به موارد مختلفی بستگی داره. از جمله اون موارد به چند نکته زیر اشاره می‌کنیم:

تبلیغات قوی و موثر برای انواع چای خارجی

انواع چای خارجی و تقلبی به‌دلایل مختلف فرصت‌های خوبی برای تبلیغات دارن. اون‌ها محصولات خودشون رو با صرف هزینه و تبلیغات زیادی که می‌کنن، اصلی و موجه جلوه می‌دن و اون رو با قیمت دو برابری میفروشن. اون هم به ما که بهترین چای رو توی کشور خودمون بی‌مشتری گذاشتیم. این در حالی انجام میشه که چای اصل و ایرانی از این تبلیغات بی‌بهره موندن.

ظاهر زیبا و رنگ‌دهی فوری

از اونجا که اغلب مردم حوصله برای دم‌کشیدن و رنگ‌دادن به موقع چای صرف نمی‌کنن، انواع تقلبی با رنگ‌دهی فوری بهتر و بیشتر به فروش می‌رسه. این در حالیه که چای خوش عطر ایرانی اگه فرصت دم‌کشیدن بهش داده بشه، به‌مراتب خوش‌رنگ‌تر و بهتر از انواع چای خارجی تهیه میشه.

بسته بندی ساده، بی‌تکلف و غیرتجاری

شاید تا به حال به بسته‌بندی‌های چای خارجی دقت کرده باشین. این بسته‌بندی‌ها کاملا زیبا، تجاری و بر طبق اصول علمی انجام شده و از نظر تبلیغاتی هم چیزی کم نداره. خیلی از مردم هم بدون توجه به محتویات داخل اون‌ها به‌راحتی جذب این نوع چای میشن و اون رو می‌خرن. در عوض چای مرغوب و باکیفیت ایرانی در بسته‌بندی‌های خیلی ساده به مشتریان عرضه میشه. حتی گاهی متاسفانه این بسته‌بندی‌ها از نظر کیفیت قادر نیستن که به‌طور صحیح از محتویات خودشون محافظت کنن. در نتیجه مردم که از خواص و کیفیت اون بی خبرن، به سمت چای تقلبی میرن و اون رو بیشتر و گرون‌تر می‌خرن.

دسترسی نداشتن کشاورزان به بازارهای فروش مستقیم داخلی و جهانی

یه دلیل دیگه برای فروش ضعیف چای ایرانی دسترسی نداشتن کشاورزان چای‌کار کشورمون به بازارهای داخلی و خارجیه. مشکلی که مقدار زیادی هم با همت خودمون قابل حله. شاید الان می‌پرسین که چطور؟ اگه ما که ایرانی هستیم، برای تشخیص چای اصل ایرانی همت کنیم و اون رو جایگزین انواع خارجی و تقلبی موجود توی بازار کنیم، این مشکل به‌تدریج حل میشه.

از بهترین راه‌های این کار هم خرید چای اصله که ارتباط ما رو با کشاورزان به‌طور مستقیم و بی‌واسطه برقرار می‌کنه. اون موقع چای اصل ایرانی رو با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر تهیه می‌کنیم. در این رابطه سایت فروش اینترنتی واجارو یه مرجع معتبر برای خرید چای اصل ایرانیه. این فروشگاه اینترنتی چای اصل و باکیفیت رو به‌طور مستقیم از مزرعه کشاورزان چای‌کار به‌دست شما می‌رسونه. تازه ارسال رایگان و تضمین کیفیت کالا هم داره و در صورتی که ناراضی باشین، تا ۴۸ ساعت هم جنس رو پس می‌گیره.

فواید نوشیدن چای اصل

نوشیدن چای اصل فواید خاص خودش را دارد.

غیر از عادت به نوشیدن و رفع خستگی که بیشترین دلایل مصرف این محصول هستن، علت‌های دیگه‌ای هم برای این کار وجود داره. از جمله اینکه دانشمندان تایید‌کردن که فلوراید موجود توی چای برای سلامتی دندون و لثه خیلی مفیده. همین‌طور هم چای با پایین‌آوردن سطح چربی خون به کارکرد سالم قلب کمک زیادی می‌کنه. فواید زیاد دیگه ای هم داره که اینجا فرصت بیان اون‌ها رو نداریم. اما همه این موارد و بیشتر از این‌ها به‌ این شرطه که از چای اصل و باکیفیت ایرانی استفاده کنیم.

نتیجه گیری

از آنچه گفته شد، نتیجه می‌گیریم که چای ایرانی اصل و سالمه و نباید اون رو با انواع تقلبی جایگزین کرد. اما متاسفانه این اتفاق زیاد می‌افته. دلایلش هم ظاهر فریبنده و تبلیغاتیه که روی چای خارجی و حتی مدل‌های تقلبی انجام میشه.توی این مطلب برای تشخیص چای اصل از تقلبی هم یه آزمایش ساده و بی‌هزینه بهتون یاد دادیم. بعد از اون هم فایده‌های مصرف چای اصل ایرانی رو با هم بررسی کردیم و از زحمت کشاورزان کشورمون گفتیم که نباید هدر بره.

به طوری که متوجه شدین که راه این کار کمک ما به اون‌هاست. فقط کافیه که به جای خرید چای تقلبی، محصول مرغوب کشاورزان کشور خودمون رو بخریم. نهایتا سایت واجارو رو به‌شما معرفی کردیم که محل مطمئنی برای خرید چای اصل و بی‌تقلب ایرانیه. از خدمات این شرکت از ارسال رایگان تا پشتیبانی قوی از مشتری و ضمانت برگشت کالا هم براتون توضیح دادیم.

0
نظرات شما

*
*

×