باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

تفاوت چای ایرانی با چای خارجی

تفاوت چای ایرانی با چای خارجی

آیا شما هم از اون دسته افرادی هستین که یه فنجون چای رو به عنوان صبحانه و عصرانه نسبت به بقیه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها ترجیح میدین؟ همونطور که می‌دونین، این گیاه دم‌کردنی یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه مردم ایرانه.

بخاطر همین اکثر افراد به دنبال انواع باکیفیت و مرغوب اون هستن. از اونجایی که این نوع گیاه در آب و هوای مختلف و مناطق متفاوت تولید میشه، مدل‌های متنوعی داره. شاید توجه کرده باشین که خیلی از افراد موقع خرید محصولات مختلف خصوصا چای، علاقمند به مدل‌های خارجی اون هستن.

چون که تصور عموم بر اینه که محصولات خارجی کیفیت و مرغوبیت بیشتری دارن. در صورتی که ما می‌خوایم اینجا براتون توضیح بدیم که این یه باور کاملا غلطه. بخاطر همین در ادامه تفاوت چای ایرانی با چای خارجی رو براتون بررسی می‌کنیم. به طوری که در نهایت بهترین مدل این محصول رو برای منزل یا محل کارتون بخرین.

رنگ چای ایرانی با چای خارجی چه فرقی داره؟

شما هم رنگ این گیاه دمکردنی براتون خیلی مهمه؟ دوس دارین نوشیدنیتون زود رنگش پخش بشه یا می‌خواین که خوش‌رنگ باشه؟ برای جواب به سوالتون باید توضیح بدیم که اصلی‌ترین تفاوت چای ایرانی با چای خارجی بخاطر رنگشونه.

چون که مدل ایرانی این گیاه خیلی دیرتر رنگش پخش میشه. ولی مدل‌های خارجی به محض اینکه آبجوش بهش برسه، سریع رنگ میدن. شاید الان تصور کنین که مدل خارجی بهتره که رنگش بیشتره! اما باید بدونین که اینطور نیست و حتی این نشون‌دهنده بی‌کیفیتی نوع خارجی این محصوله.

تفاوت چای ایرانی با چای خارجی

حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا مدل خارجی زودتر رنگش پخش میشه؟ در این رابطه باید براتون توضیح بدیم که اکثر گیاه‌های دم‌کردنی خارجی مواد افزودنی زیادی دارن. در حالی که انواع ایرانی کاملاً طبیعی هستن و توی تولید و پخش اون‌ها هیچ مواد افزودنی به محصول اضافه نمیشه.

پس مدلهای خارجی بخاطر رنگ مصنوعی که به اون‌ها اضافه شده، زودتر رنگشون پخش میشه. ممکنه اینکه نوشیدنی‌تون زودتر آماده بشه، اهمیت بیشتری براتون داشته باشه. اما باید بدونین که عواقب و ضررهای خودش رو هم داره.

تازه درباره تفاوت چای ایرانی با چای خارجی باید بدونین که مدل‌های خارجی رنگشون کدره و توی فنجون برای پذیرایی از مهمون خیلی مناسب نیستن. در صورتی که انواع ایرانی حتی اگه دیرتر رنگشون پخش بشه، اما خیلی خوش‌رنگن. بخاطر همین هم طرفدارای این نوع بیشتر از مدل‌های خارجیه.

چرا چای ایرانی دیرتر دم می‌کشه؟

الان که متوجه شدین که مدل‌های ایرانی این گیاه رنگشون دیرتر پخش میشه، شاید تصور کنین که پس دم‌کشیدن این گیاه هم بیشتر طول می‌کشه. بخاطر همین باید بدونین که دقیقا همینطوره و یه تفاوت دیگه چای ایرانی با چای خارجی توی دم‌کشیدن اون‌هاست.

اما نوع ایرانی این گیاه بخاطر اینکه کاملا خالصه و هیچ افزودنی خاصی نداره، مدت زمان بیشتری طول می‌کشه که آماده بشه. اما فکر نکنین که زمان دم‌کشیدن این مدل خیلی هم زیاده. چون که 10 تا 20 دقیقه کافیه تا گیاه دم‌کردنی ایرانی شما به بهترین شکل دم بکشه و با خوردنش لذت ببرین. پس بهتره کیفیت رو فدای زمان نکنین.

تفاوت چای ایرانی و چای خارجی از نظر طعم

یه مسئله خیلی مهم توی خرید این گیاه دم کردنی طعم اونه. حالا جالبه بدونین که افراد علاقه‌مند به این نوشیدنی، همیشه به دنبال مدل‌های ایرانی اون هستن. می‌پرسین چرا؟ چون که اون‌ها معتقدن که مدل‌های ایرانی طعم بهتری دارن.

این مسئله باز هم بخاطر افزودنیهای مصنوعی مدل‌های خارجیه. چون که این مواد باعث میشن که این گیاه طعم تلخی داشته باشه. بخاطر همین باید مقدار خیلی کمی از اون رو دم کنین تا طعمش تلخ نباشه. اما در عوض انواع ایرانی این محصول نه تنها طعم تلخی ندارن، بلکه طعم گسشون برای خیلی از افراد خوشاینده. تازه هر چقدر هم مقدار زیادی از این گیاه رو دم کنین، بازم هم طعمش تلخ نمیشه.

مقایسه عطر چای ایرانی با خارجی درست نیست

عطر چای یکی از رایحه‌های خوش هر خونه ایرانیه که هوش رو از سر می‌بره. اما این عطر خوش فقط از چای ایرانی برمیاد. از اونجایی که مدل‌های ایرانی کاملا طبیعی هستن، موقع دم‌کشیدن، رایحه خوش یه چای اصل رو توی فضا پخش می‌کنن.

ممکنه الان براتون سوال پیش بیاد که چرا بعضی از مدل‌های خارجی عطرهای متفاوت و حتی خوشی دارن؟ در جواب سوالتون باید بدونین که عطر مدل‌های خارجی بخاطر اسانس‌های مصنوعیه که موقع تولید و بسته‌بندی به اون‌ها اضافه میشه.

شاید بعضی از اون‌ها حتی خوش‌عطر به نظر بیان؛ اما هیچ عطری به اندازه بوی خوش برگ چای ایرانی برای افراد نیست. بخاطر همین موقع خرید چای ایرانی باید این تفاوت چای ایرانی با چای خارجی رو مد نظر داشته باشین تا بهترین خرید رو انجام بدین.

تفاوت چای ایرانی با چای خارجی

تنوع چای ایرانی بیشتره یا چای خارجی؟

یکی از مسائل جالب در رابطه با تفاوت چای ایرانی با چای خارجی اینه که موقع خرید چای ایرانی با تنوع زیادی از محصولات رو‌به‌رو میشین. شاید بپرسین که چای یه گیاهه پس چی باعث میشه که مدل‌های ایرانی اون انقدر مختلف باشه؟

بخاطر همین باید بدونین که این گیاه بر اساس اینکه توی چه منطقه‌ای، توی چه فصلی و توی چه آب و هوایی کشت بشه، مدلهای مختلفی داره. پس از اونجایی که ایران انواع آب‌و‌هوا رو داره و در طول سال 4 فصل توی این کشور رخ میده، تنوع بیشتری توی تولید این گیاه وجود داره.

از جمله مدل‌های مختلف نوع ایرانی این گیاه از نظر آب و هوا باید به چای بهاره، تابستانه و پاییزه اشاره کنیم که مدل‌های بهاره رنگ و عطر بهتری دارن که کاملاً تفاوت چای ایرانی با چای خارجی رو مشخص می‌کنه.

مدل ایرانی این محصول از نظر شکل برگ‌ها هم به انواع مختلفی از جمله موارد زیر تقسیم میشه:

  • سرگل
  • قلم
  • شکسته
  • کله مورچه‌ای
  • ممتاز

در این رابطه باید بدونین که مدل سرگل نسبت به بقیه انواع ایرانی این محصول طرفدار بیشتری داره. اما مدل‌های خارجی این گیاه اگر هم تنوعی داشته باشن، بخاطر مواد افزودنی اون‌هاست. در واقع، بر اساس عطر و اسانس‌های اضافه‌شده انواع مختلفی داره.

خواص چای ایرانی بیشتر از چای خارجیه

اگه به دنبال خرید چای هستین، جالبه بدونین که مهم‌ترین تفاوت چای ایرانی با چای خارجی، توی خواص این محصولاته. از اونجایی که مدل‌های ایرانی کاملا طبیعی و خالص هستن، باید بدونین که خیلی از افراد از این محصولات برای درمان مشکلات زیادی استفاده می‌کنن. در حالی که مدل‌های خارجی بخاطر مواد افزودنی، نه تنها خواصی ندارن، بلکه حتی ضرر هم دارن.

در این رابطه در ادامه چند تا از مهم‌ترین خواص چای ایرانی رو بهتون معرفی می‌کنیم:

  • این محصول خاصیت آرامبخشی داره و برای درمان استرس خیلی مفیده.
  • از این گیاه دم‌کردنی برای کاهش کلسترول، کاهش فشارخون، کاهش ابتلا به دیابت هم استفاده میشه.
  • این نوشیدنی گرم باعث میشه که وزن شما کنترل بشه و حتی در مواردی برای کاهش وزن از اون استفاده می‌کنن.
  • این گیاه دم‌کردنی برای درمان مشکلات پوستی هم خیلی مناسبه.
  • خواص بی‌نظیری برای زیبایی و درخشندگی موها داره.
  • به درمان اسهال کمک می‌کنه.

پس اگه می‌خواین که از این فواید این محصول بهره‌مند بشین و معایب مدل‌های خارجی براتون مشکلی ایجاد نکنه؛ بهتره نسبت به خرید چای ایرانی اقدام کنین.

چای باکیفیت رو ارزون بخرین

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که برای خرید این گیاه دم‌کردنی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنین و با قیمت‌های مختلفی از اون رو‌به‌رو میشین. ولی به طور کلی خیلی از افراد بخاطر استفاده زیاد از این گیاه، به دنبال مدل‌های ارزون اون هستن که کیفیت خوبی هم داشته باشه.

اگه شما هم از این دسته افراد هستین، باید بدونین که چای ایرانی بهترین انتخابه. چون که این مدل علاوه بر همه چیزایی که تا اینجا درباره تفاوت چای ایرانی با چای خارجی گفتیم، قیمت خیلی خوبی هم داره.

اگه تصور می‌کنین که قیمت ارزون اون بخاطر کیفیت پایینشه، سخت در اشتباهین! دلیل تفاوت چای ایرانی با چای خارجی از نظر قیمت اینه که مدل‌های خارجی مالیات واردات دارن و این باعث میشه که گرون‌تر باشن. در صورتی که مدل‌های ایرانی نه تنها این هزینه اضافه رو ندارن، تازه از نظر کیفیت و ماندگاری هم خیلی بهتر از انواع خارجی هستن.

حالا اگه هنوزم به دنبال راهی هستین که این محصول رو ارزون‌تر بخرین، بهتره نسبت به خرید اینترنتی چای ایرانی اقدام کنین. چون که با مراجعه به مراکز معتبری مثل سایت واجارو نه تنها محصول باکیفیتی رو می‌خرین؛ تازه قیمتش هم مناسب‌تره و انواع مختلف چای با کیفیت ایرانی رو می‌تونین مستقیماً از چایکارهای زحمتکش بخرین.

در نتیجه

از اونجایی که چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار بین ایرانی‌هاست، همه افراد به دنبال بهترین مدل‌های این محصول هستن. بخاطر همین امروزه علاوه بر مدل‌های ایرانی، انواع خارجی هم توی فروشگاه‌ها پیدا میشن. این مسئله باعث شده که موقع خرید چای، افراد دچار تردید بشن.

بخاطر همین ما توی این این مقاله تفاوت چای ایرانی با چای خارجی رو براتون توضیح دادیم. به طوری که متوجه شدین که مدل‌های ایرانی از نظر رنگ، عطر، قیمت، تنوع، کیفیت و ماندگاری نسبت به انواع خارجی خیلی بهترن. تازه درباره تفاوت چای ایرانی با چای خارجی گفتیم که انواع ایرانی این گیاه کاملا طبیعی هستن و توی مراحل تولید اون‌ها، هیچ مواد افزودنی و اسانسی استفاده نمیشه.

بخاطر همین هم نه تنها مصرف اون ضرر نداره، بلکه حتی مفید هم هست. در نهایت هم گفتیم که برای خرید اینترنتی چای ایرانی بهتره به سایت واجارو سر بزنین تا ضمن پرداخت هزینه کم، از بهترین خدمات این سایت مثل ارسال به موقع اون بهره‌مند بشین و محصولتون رو درب منزل تحویل بگیرین.

0
نظرات شما

*
*

×