باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

تقویت سیستم بدن با عسل

به دلیل قند بالا و کالری زیاد، زیاده روی در مصرف عسل ممکنه مضر باشه.

شاید شما هم جز اون دسته از افرادی هستین که وقتی سرما می‌خورین یا مریض می‌شین، داروهای شیمیایی مختلفی رو امتحان می‌کنین اما متاسفانه از هیچ‌ کدوم از اون‌ها نتیجه مطلوبی نمی‌گیرین. اگه ‌این طوره باید بدونین که شاید تا همین جا مسیر رو اشتباه رفتین. عسل یکی از ترکیبات اعجاب‌انگیزه که به نوعی هدیه‌ای از طبیعت به‌ حساب میاد. در این مقاله قراره به بررسی چگونگی تقویت سیستم بدن با عسل بپردازیم و همه خواص این مایع خوشمزه شفاف، شیرین و شهد مانند رو برای بدن بیان کنیم. البته خاصیت عسل فقط به همین تقویت سیستم ایمنی محدود نمی‌شه. اگه مشتاق هستین که بدونین عسل چه خواص شگفت انگیزی داره که می‌تونه انقدر برای بدن مفید باشه، این مقاله رو تا انتها دنبال کنین.

مصرف عسل می‌تواند در بهبود روند درمان بیماری ها موثر باشد.

چگونگی تقویت سیستم بدن با عسل

حتما می‌دونین که وقتی سیستم ایمنی بدن قوی باشه، کم‌تر ویروسی جرات می‌کنه که به اون نزدیک بشه و بخواد اون رو از سلامتش دور کنه. به همین علت توصیه می‌شه که همیشه،مخصوصا فصولی مثل پاییز و زمستون با خوردن خوراکی‌های مقوی مثل عسل سیستم ایمنی بدن رو قوی نگه دارین. خبر خوب اینه که حتی اگر این کار رو نکرده باشین و سرماخوردگی در بدنتون ایجاد بشه، عسل می‌تونه به‌سرعت شما رو از فاز بیماری بیرون بیاره و به بهبودتون کمک کنه. حالا شاید سوال پیش بیاد که مگه عسل چه ترکیباتی داره که ‌اینطور معجزه می‌کنه؟ برای درمان چه بیماری‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیره؟ یا این که عسل باید به چه میزان و چطور مصرف بشه؟ در ادامه قراره به همین مسائل بپردازیم.

ویتامین های موجود در عسل و تقویت بدن

عسل که ارزش غذایی بالا و قابل ملاحظه‌ای برای بدن داره، سرشار از ویتامین‌های طبیعیه که برای بدن لازم و ضروری هستن. انواع این ویتامین‌ها و مواد معدنی رو به ترتیب میزان اون‌ها در عسل معرفی می‌کنیم:

  • ویتامین A
  • ویتامین C
  • ویتامین B1
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین)
  • ویتامین B5 (پانتوتنیک)
  • نمک‌های کلسیم

به دلیل وجود این ویتامین‌های مهم و توانایی تقویت سیستم بدن با عسل از اون در ساخت بسیاری از داروها به خصوص داروهای تقویتی استفاده می‌شه.

بهبود سرماخوردگی با عسل

همون‌طور که گفتیم، حتی اگه کار از کار گذشته بود و به سرماخوردگی دچار شدین، می‌تونین با مصرف عسل به عنوان یک روش درمانی خونگی موثر به بهبود این بیماری کمک کنین. شاید باورش سخت باشه ولی عسل خاصیت آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال و ضد میکروبی داره و همین موضوعه که سبب نابود شدن ویروس سرماخوردگی در بدن می‌شه. همچنین اگه سرماخوردگی شما از نوعی باشه که در اون سرفه‌های حاد رو تجربه می‌کنین، خاصیت تسکین‌دهندگی عسل باعث می‌شه که از دست این سرفه‌های آزاردهنده خلاص بشین.

طریقه مصرف عسل برای درمان سرماخوردگی و تقویت بدن

اگ نمی‌دونین که عسل رو چطور باید مصرف کنین، در این قسمت چند نمونه از ترکیبات موثر عسل رو آوردیم. به طوری که با استفاده از این‌ها علاوه بر بهبود سرماخوردگی، سیستم بدن شما هم تقویت می‌شه.

عسل و لیمو

با این که عسل به بهبود سرماخوردگی کمک می‌کنه اما برای تقویت سیستم بدن با عسل بهتره که اون رو با ترکیبات مفید دیگه که در بهبود سرماخوردگی موثر هستن، ترکیب کنین. یکی از این ترکیبات که اتفاقا سرشار از ویتامین C هم هست لیمو ترشه. می‌تونین عسل رو با آب گرم یا چای مخلوط کنین و آب لیمو ترش تازه رو به‌ این ترکیب اضافه و نوش جان کنین.

ترکیب عسل و آبلیمو سرشار از ویتامین است.

عسل و آویشن

آویشن هم یکی از گیاهان دارویی هست که معمولا به‌عنوان دمنوش ضدالتهاب و تقویت‌کننده سیستم ایمنی  استفاده می‌شه و در طبخ غذا هم کاربرد داره. هنگام سرماخوردگی برای تسریع روند درمانتون می‌تونین از عسل و آویشن به‌عنوان یک نوشیدنی موثر و شفابخش استفاده کنین. برای تقویت سیستم بدن با عسل و آویشن آ لازمه که ابتدا آویشن رو به روش همیشگی خودتون دم کنین. بعد یک الی دو قاشق عسل بهش اضافه و استفاده کنین. برای افزایش تاثیر اون می‌تونین کمی‌آب لیموی تازه هم بهش اضافه کنین.

هنگام سرماخوردگی برای تسریع روند درمان می‌تواند از عسل و آویشن به‌عنوان یک نوشیدنی موثر و شفابخش استفاده کنید.

عسل و زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن هست که در ترکیب با عسل می‌تونه با افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون بدن شما رو از هر نوع سرماخوردگی در امان نگه داره. برای استفاده از این ترکیب می‌تونین چند روش متفاوت رو امتحان کنین که عبارت هستن از:

  • دمنوش زنجبیل رو آماده کنین و زمان نوشیدن اون رو با عسل و آبلیمو مخلوط کنین؛
  • زنجبیل تازه رو به شکل حلقه‌های نازک برش بزنین و با مقدار معینی از عسل مخلوط کنین. می‌تونین از این ترکیب برای تقویت سیستم بدن با عسل استفاده کنین و نتیجه دوبرابری رو ببینین؛
  • در صورتی که زنجبیل تازه در دسترستون نبود، کمی‌پودر زنجبیل رو داخل ترکیب آب گرم و عسل مخلوط کنین یا اون رو با یک قاشق عسل مخلوط و میل کنین؛

توجه داشته باشین که بهتره از این ترکیب بیش از حد نیاز استفاده نکنین.

زنجبیل یکی از مواد موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است.

عسل و دارچین

دارچین هم یکی از مواد موثر برای رفع التهاب و تقویت بدن محسوب می‌شه که در ترکیب با عسل می‌تونه جادو کنه. به چای یا دمنوشتون مقداری عسل و دارچین اضافه کنین یا این‌که دمنوش دارچین آماده کنین و بعد از افزودن عسل اون رو میل کنین. به دلیل گرم بودن طبع دارچین بهتره که مثل زنجبیل در استفاده از اون زیاده روی نکنین.

دارچین یکی از مواد موثر برای رفع التهاب و تقویت بدن محسوب می‌شود.

ترکیب عسل با انواع خوراکی ها و معجزه تقویت بدن

می‌تونین همه ‌این موادی که در این قسمت عنوان کردیم رو با هم ترکیب و یک بمب تقویتی درست کنین. عسل، آبلیمو، دارچین، زنجبیل و آویشن رو با هم مخلوط کنین و از خواص تقویتی اون بهره‌مند بشین. مطمئن باشین که از سرعت بهبود سرماخوردگی خودتون حیرت زده خواهید شد.

افزایش انرژی و تقویت بدن با عسل

عسل خواص بی‌نظیری داره که بهبود سرماخوردگی تنها یک مورد از اون‌هاست. یکی از مهم‌ترین خواص این محصول که در تقویت سیستم بدن افراد تاثیر داره، افزایش انرژی محسوب می‌شه. عسل به دلیل بالا بردن سوخت و ساز و ویتامین‌هایی که داره انرژی مضاعفی رو به بدن القا می‌کنه. خوردن عسل به درمان بیماری‌هایی که باعث تحلیل رفتن انرژی بدن می‌شن و همچنین بهبود سریع افراد در دوران نقاهت پس از بیماری کمک می‌کنه. علاوه بر این ورزشکاران برای دریافت انرژی بیشتر بهتره که قبل از شروع ورزش یا در وعده‌های غذایی از عسل طبیعی استفاده کنن.

برای تقویت سیستم بدن در مصرف عسل زیاده روی نکنین

با این که عسل به‌عنوان یک شیرین‌کننده و ماده غذایی و درمانی مفید شناخته می‌شه، باید در مصرف اون تعادل رو رعایت کنین. باید توجه داشته باشین که به دلیل قند بالا و کالری زیاد، زیاده روی در مصرف اون ممکنه عسل رو به ماده‌ای مضر تبدیل کنه. پس متناسب با نیاز و تشخیص پزشک از این خوراکی درمانی طبیعی استفاده کنین.

به دلیل قند بالا و کالری زیاد، زیاده روی در مصرف عسل ممکن است مضر باشد.

سخن آخر

در این متن از واجارو سعی کردیم به تقویت سیستم بدن با عسل و تاثیر اون در بهبود بیماری‌ها بپردازیم. عسل یکی از خوشمزه ترین داروهای طبیعیه که استفاده متعادل از اون نه‌تنها ضرری نداره بلکه بسیار مفید هم هست. با توجه ‌به ‌این‌که در این مقاله از ویتامین‌های موجود در عسل هم ساده نگذشتیم، اگه برای سلامت خودتون و خانواده خودتون ارزش قائل هستین، بهتره که در استفاده از عسل طبیعی غفلت نکنید. در این رابطه باید بدونین عسل‌ها انواع بسیار متفاوتی دارن که با توجه به گلی که زنبورها از اون برای تولید عسل استفاده کردن، کوهی یا صحرایی بودن، طبیعی یا مصنوعی بودن اون و غیره تعیین می‌شن.

برای خرید عسل طبیعی شما می‌تونین همه‌ این فاکتورها رو در نظر بگیرین و سپس انتخابتون رو انجام بدین. جالبه بدونین در فروشگاه واجارو انواع مختلف این محصول برای تقویت سیستم ایمنی بدن با قیمت مناسب عرضه می‌شن. تنها کافیه برای خرید بدون واسطه این محصول سفارش خودتون رو در این وب‌سایت ثبت کنین و اون رو در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرین.

 

0
نظرات شما

*
*

×