باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

از خواص ترکیب چای و نمک چه می‌دانید؟

چای از نوشیدنی‌های محبوب در جهانه.‌ تو خیلی از کشور‌ها بعد از آب، چای رتبه دوم از لحاظ مصرف به عنوان نوشیدنی رو داره. از خواص چای زیاد گفتیم اما مطلبی که خیلی‌ها نمی‌دونن این که چای خیلی بیشتر از یک نوشیدنیه. مثلا آیا می‌دونستید که ترکیب چای و نمک می‌تونه یه ترکیب بسیار مفید و کاربردی بشه؟ از ترکیب نمک و چای، به خصوص چای سبز میشه در پخت و پز و‌ طعم دادن به غذا استفاده کرد.

همچنین کنار هم قرار گرفتن برگ‌های خشک چای سیاه و نمک کاربردهایی داره که در ادامه بهش اشاره می‌کنیم. در آخر این مطلب خواص چای و نمک برای بهداشت دهان و دندان رو هم آوردیم. همچنین نوشیدن چای با نمک هم یکی دیگه از موضوعاتی که توی این مطلب بهش به صورت مختصر اشاره کردیم.

چای و نمک

5 کاربرد نمک همراه با برگ چای

در این قسمت 5 مورد استفاده از ترکیب نمک و چای رو آوردیم و بعد توضیح دادیم که به چه صورتی باید ازش استفاده کرد.

بوهای نامطبوع توی یخچال رو جذب میکنه.

پلی فنول‌های موجود در برگ‌های چای می‌تونند بوها رو جذب کنند. از طرف دیگه نمک هم خاصیت رفع بو داره. یعنی اگه شما یک شب تا صبح ترکیب نمک و چای رو توی یخچال قرار بدین، یخچال بوی تازگی و تمیزی می‌گیره.

هوای اتاق رو تصفیه میکنه.

اگه دقت کرده باشید مبلمان جدید یا خونه‌هایی که زمان کمی از بازسازی‌شون گذشته یه بوی خاصی دارند. دلیل این بو هم چسب و موادیه که توی ساختشون مورد استفاده قرار گرفته. ترکیب چای و نمک اگر در هر یک از گوشه‌های اتاق قرار داده بشه می‌تونه این بو رو به خودش جذب کنه و هوا رو تصفیه کنه.

کمک میکنه مواد غذایی که توی ظرف‌های نگهداری از مواد غذایی قرار دادید،‌ مدت زمان بیشتری سالم و خشک بمونند.

هم برگ چای و هم نمک، رطوبت رو جذب می‌کنند. قرار دادن ترکیب چای و نمک در ظرفی که برای نگهداری برنج یا ماکارونی استفاده میشه میتونه به جلوگیری از رطوبت کمک کنه.

بوی بد داخل کفش و کتونی رو از بین میبره.

قرار دادن ترکیب چای و نمک در طول شب در کفش می‌تونه تا صبح روز بعد اون‌ها رو بی بو کنه.

برای خشک نگه داشتن هوا مخصوصا در محیط‌های مرطوب در کمد خود قرار بدید.

قرار دادن چای و نمک در کمد لباس می‌تونه لباس‌های شما رو خشک و بدون بو نگه داره.

طرز تهیه کیسه‌ای از ترکیب چای و نمک

حالا برای درست کردن کیسه‌ای که توش‌ چای خشک و نمک بریزیم، به چی احتیاج داریم؟

به ماسک. بله همین ماسکی که به لطف کرونا توی خونه‌های هممون پیدا میشه.

پس برای درست کردنش یه ماسک سه لایه بردارید. به کمک قیچی یک طرفش رو برش بدید. لایه‌ها رو با دست از هم جدا کنید. بعد در یکی از لایه‌ها نمک و در لایه دیگه چایی بریزید. بعد اون قسمت برش داده شده رو با همون کش ماسک ببندید. می‌تونید تو هر تعدادی که میخواین این کیسه رو درست کنید.

طرز تهیه کیسه‌ای از ترکیب چای و نمک

نمک و چای سبز یا طرز تهیه نمک طعم دار

چای سبز، طعم تازه و علفی داره که به خوبی با سالادها و غذاهای دریایی همخونی داره. می‌تونید چای‌های دیگه‌ای رو هم برای طعم دادن به نمک خودتون تست کنید و اگه خوشتون اومد ازش استفاده کنید. برای ترکیب کردن نمک و چای خلاق باشید!

برای درست کردن ترکیب نمک و چای سبز، شما به 3 قاشق غذاخوری چای سبز و 1 قاشق غذا خوری نمک دریا نیاز دارید.

آماده سازیش هم به صورت زیره:

برای یه ترکیب با مواد درشت، به سادگی چای و نمک رو با هم ترکیب کنید تا خوب مخلوط بشن. برای ترکیب با مواد ریز ، چای و نمک رو توی هاون یا آسیاب ادویه بریزید و بکوبید و هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسه. از تنظیم نسبت چای به نمک بر اساس ذائقه نترسید. ترکیب رو در ظرف در بسته‌ مخصوص ادویه، در جایی به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

نمک و چای سبز یا طرز تهیه نمک طعم دار

خواص چای و نمک برای بهداشت دندان

احتمالاً در مورد فواید آبنمک شنیدید یا از اون برای درمان گلودرد، بهبود درد لثه‌ها و حتی برای تسکین درد بعد از عمل دندانپزشکی استفاده کردید. دهانشویه آب و نمک یک درمان خانگی آسونه که برای کاهش ناراحتی دهان استفاده میشه.

در واقع استفاده دارویی از نمک به 1600 سال قبل از میلاد برمی‌گرده. خواص نمک برای سلامتی در قدیمی‌ترین نسخه‌های پزشکی ثبت شده. اعتقاد بر این بود که نمک می‌تونه زخم‌ها رو خشک و ضد عفونی کنه. نمک یک ماده معدنیه که از سدیم و کلر (NaCl) تشکیل میشه. شستشوی دهان با محلول NaCl یک درمان قدیمیه که لثه‌های سالم رو تقویت می‌کنه و به بهبود زخم‌های دهان کمک میکنه. اما سوال اینه که نمک چه جوری روی بهداشت دهان و سلامت دندان تاثیر داره؟

آب نمک یا محلول چای و نمک به طور موثر پلاک‌های موجود روی دندان رو کاهش میده و به عنوان مکملی برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندانه.

چای سیاه و سبز مثل نمک برای بهداشت دهان مفیدند و روی بو بد دهان تاثیر دارند. نوشیدن این دمنوش به کنترل پلاک و باکتری‌هایی که می‌تونند باعث بوی بد دهان بشن کمک میکنه. چای سبز از چند جهت برای سلامت دهان و دندان شما مفیده. مطالعاتی نشون داده که آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز به دلایل زیادی با بوی بد دهان مبارزه می‌کنند. به طور خاص، پلی فنول‌ها باعث کاهش ترکیبات گوگرد و باکتری‌های دهان میشند که به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کنه.

برای درست کردن دهان‌شویه چای و نمک کافیه به جای آبی که برای درست کردن محلول آبنمک استفاده می‌کنید از چای سرد شده استفاده کنید. این دهان شویه می‌تونه کمک زیادی به سلامت دهان و دندان بکنه.

نکته مهم در مورد استفاده از دهان‌شویه چای و نمک

اگر در مورد تاثیر چای رو عفونت‌ها و درد‌های دندان تحقیق انجام بدید حتما به نتایج امید بخشی می‌رسید. اما دقت کنید که این روش‌های خونگی بیشتر جنبه پیشگیری دارند و اگه تاثیری داشته باشند کوتاه مدته. هیچ درمان خانگی نمی‌تونه جایگزین ملاقات با دندانپزشک بشه. دندانپزشک منبع عفونت رو شناسایی میکنه و برای درمانش راه حل علمی و درست ارائه میده. پس اگه دندان و دهان شما دچار آبسه یا عفونت شدید شد ایرادی نداره که با آب و نمک دهان‌تون رو شستشو بدید. این کار حتما تاثیر خیلی کم خودش رو میذاره ولی پیشنهاد ما این که بعدش به دکتر متخصص مراجعه کنید.

نوشیدن چای با نمک

نوشیدن چای با نمک

توی بعضی از کشور‌ها چای رو با نمک می‌خورند. نمک در واقع باعث میشه گیرنده‌های چشایی مزه تلخی، فعالیتشون کمتر بشه. به این صورت شما مزه تلخ چای رو کمتر احساس می‌کنید. اما از طرف دیگه مقاله‌های علمیی وجود داره که میگه ترکیب کردن این دوتا ماده غذایی و خوردنشون کار زیاد درستی نیست و ممکنه موجب بیماری بشه و کلا واسه بدن خوب نباشه. پس ما خوردن چای با نمک رو پیشنهاد نمی‌کنیم. اگه چای تلخ دوست ندارید باهاش خرما بخورید خیلی هم مفیده. اما جدا از شوخی اگه دوست دارید تستش کنید حتما راجع‌به‌ش تحقیق درست و علمی انجام بدید.

سخن پایانی

چای و نمک هر دو هدیه طبیعت هستند و هر کدمشون‌ خواص و فواید زیادی برای ما دارند. اما ترکیب چای و نمک که در نگاه اول شاید هیچ ربطی به هم نداشته باشند می‌تونه برای ما مفید و کارآمد باشه. توی این مطلب از کاربرد‌های ترکیب چای و نمک گفتیم و حتی متوجه شدیم که بعضی از کشور‌ها چای رو با نمک می‌خورند که برای ما هم چیز عجیبی بود.

برای تهیه چای مورد نیاز‌تون می‌تونید با کلیک کردن روی عبارت خرید چای وارد صفحه فروش چای بشید. واجارو بهترین انواع چای سیاه و چای سبز کاملا طبیعی و سالم رو در فروشگاه خودش به فروش می‌رسونه.

0
نظرات شما

*
*

×