باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

از خواص روغن چای سبز چه می‌دانید؟

آیا در مورد روغن چای سبز چیزی شنیدید؟ با خواص روغن چای سبز آشنا هستند؟ چای سبز به یکی از مهم‌ترین گیاهانی تبدیل شده که امروزه خیلی مورد استفاده قرار می‌گیره. از خواص چای سبز قبلا زیاد گفتیم و جالبه بدونید که علاوه بر چای سبزی که به صورت دمنوش ازش استفاده می‌کنیم ما چیزی داریم به اسم روغن چای سبز.

روغن چای سبز یه روغن ضروریه که معمولا از دانه‌ها و برگ‌‌های چای سبز استخراج میشه. این روغن برای چندین هدف درمانی به کار میره. روغن چای سبز اثر قوی و قدرتمندی بر نابودی میکروب‌های مضری داره که میتونند در پوست و مو رشد کنند. این روغن به درمان آکنه کمک می‌کنه و رطوبت پوست رو نگه میداره. از روغن چای سبز در رفع شوره سر هم استفاده میشه و از موها در برابر ریزش محافظت میکنه، درخشندگی مو رو افزایش میده و اون رو زیبا و دوست داشتنی میکنه.

در این مقاله مهم‌ترین اطلاعات در مورد روغن چای سبز، روش استفاده و نکاتی که حتما باید راجع‌بهش بدونید رو به شما معرفی می‌کنیم. پس لطفا این مطلب رو تا انتها بخونید، امیدواریم که براتون مفید باشه و به کارتون بیاد.

روغن چای سبز

فواید شگفت انگیز روغن چای سبز برای سلامتی و زیبایی شما

روغن چای سبز برای ریزش و رشد مو

روغن چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایه که برای مبارزه با ریزش مو بسیار مهم هستند. خواص آنتی اکسیدانی کاتچین‌های موجود در روغن چای سبز موها رو سالم نگه میداره. همچنین روی سرعت رشد مو تاثیر داره و اون ‌رو افزایش میده. روغن چای سبز همچنین با ایجاد تاثیر مثبت روی رشد فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری میکنه.

خواص روغن چای سبز برای درمان آکنه

از خواص روغن چای سبز اینه که به مبارزه با آکنه و بازگرداندن جوانی از دست رفته پوست کمک می‌کنه. از خواص این روغن میشه به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست.
  • درمان آکنه و جوش صورت.
  • کم رنگ کردن جای زخم‌های روی پوست.

روغن چای سبز میتونه تیرگی‌های زیر چشم رو کاهش بده.

به دلیل غنی بودن روغن چای سبز با آنتی اکسیدان‌ها، استفاده منظم و با احتیاط در ناحیه زیر چشم با گذر زمان به رفع گرفتگی رگ‌های خونی و رفع تورم و مبارزه با سیاهی زیر چشم کمک می کنه.

دفع حشرات از دیگر خواص روغن چای سبز

روغن چای سبز توانایی زیادی در دفع پشه‌ها داره و میتونه به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک کنه.

برای پوست مفیده و سلامت اون را حفظ میکنه چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی از گالات‌ها، کاتچین‌ها و فلاونوئیدهاست. در نتیجه از پوست در برابر آسیب‌های خورشید و رادیکال‌های آزاد محافظت میکنه.

روغن چای سبز برای ریزش و رشد مو

برای کمک به بهبود زخم

روغن چای سبز میتونه باعث بهبود زخم بشه و از عفونت در بریدگی‌ها و ساییدگی‌ها جلوگیری کنه. این روغن به کاهش التهاب کمک میکنه و فعالیت گلبول‌های سفید خون رو تحریک میکنه. از اونجایی که گلبول‌های سفید نقش کلیدی در بهبود زخم دارند سرعت خوب شدن زخم افزایش پیدا میکنه.

سایر فواید و خواص روغن چای سبز

روغن چای سبز فواید بسیار دیگه‌ای داره که مهمترین اون‌ها عبارتند از:

  • روغن چای سبز ضد چروک بوده و استحکام پوست رو افزایش میده.
  • به درمان آبله و درمان گزش ناشی از حشرات و همچنین درمان جای جوش کمک میکنه.
  • بخاطر داشتن تیامین به راحتی و سریع به لایه‌های پوست نفوذ میکنه و رطوبت لازم رو به پوست میرسونه.
  • به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی با بیماری‌های عفونی مبارزه میکنه و از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت میکنه.
  • عضلات رو درمان میکنه و هرگونه درد و سوزش در اون‌ها رو تسکین میده (مثل بعد از ورزش)، می‌تونید ناحیه آسیب دیده رو با روغن ماساژ بدید.
  • برای درمان سوختگی‌های پوستی به علل مختلف مثل آفتاب سوختگی یا سوختگی‌های معمولی استفاده میشه.

روش‌های استفاده از روغن چای سبز

برای به دست آوردن نتایج مطلوب از روغن چای سبز میتونید از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای کاهش جای زخم و مرطوب کردن پوست

می‌تونید به سادگی چند قطره روغن چای سبز رو با چند قطره روغن اسطوخودوس و با حدود 100 میلی لیتر روغن آرگان یا روغن گل رز مخلوط کنید. شب‌ها مخلوط رو روی پوست بمالید و صبح اون رو بشورید یا مخلوط رو فقط روی جای زخم قرار بدید.

برای تحریک رشد مو و مرطوب کردن پوست سر

10 قطره روغن چای سبز رو با حدود یک چهارم فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید، سپس خوب مخلوط کنید و روی پوست سر پخش کنید و بذارید حداقل دو ساعت بمونه بعد موها و پوست سر رو کاملا و به خوبی بشورید.

تحریک رشد مو و مرطوب کردن پوست سر با روغن چای سبز

برای تسکین دردهای عضلانی

چند قطره روغن چای سبز رو با یک مشت نمک اپسوم مخلوط کنید، مخلوط رو به همراه آب گرم داخل وان حمام بریزید. بعد 30 تا 45 دقیقه عضله‌ای که درد میکنه رو داخل وان آب قرار بدید تا ماهیچه‌ها نرم بشه و درد تسکین پیدا کنه.

تسکین دردهای عضلانی با روغن چای سبز

نکات مهمی که قبل از استفاده از روغن چای سبز باید در نظر داشته باشید

  • قبل از استفاده از روغن چای سبز برای هر منظوری، باید موارد مهمی مثل موارد زیر رو بشناسید:
  • در مصرف خوراکی روغن چای سبز همراه با دارو مخصوصا داروهای رقیق کننده خون باید احتیاط کرد، ممکنه در این صورت بر بدن اثر منفی بذاره.
  • زنان باردار و مادران شیرده به هر نحوی از خوردن یا استفاده از روغن چای سبز خودداری کنند.
  • مصرف روغن چای سبز میتونه بر جذب برخی داروها توسط بدن شما تأثیر بذاره، پس حتما قبل از مصرف این روغن با داروها با پزشک خود مشورت کنید.
  • قبل از استفاده از این روغن برای هر منظوری، بهتره که روغن چای سبز رو با یکی از روغن‌های حامل مثل روغن نارگیل یا بادام مخلوط کنید تا غلظتش کاهش پیدا کنه.
  • روغن چای سبز باید قبل از استفاده کلی روی پوست به صورت موضعی روی پوست آزمایش کرد تا اطمینان حاصل بشه که فرد نسبت به آن حساس نیست، مخصوصا وقتی که برای اولین بار مورد استفاده قرار میگیره.

سخن پایانی

چای سبز یکی از نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های مفیدیه که امروزه بین مردم به محبوبیت خاصی رسیده که برای خریدش کافیه به صفحه فروش چای سبز واجارو برید. روغن چای سبز هم از خواص و فواید زیادی برخورداره و میشه ازش برای رفع عارضه‌ها ودرمان برخی از مشکلات استفاده کرد. توی این نوشته در مورد خواص روغن چای سبز صحبت کردیم و روش‌هایی که میشه از این روغن استفاده کرد رو براتون ذکر کردیم.

 

0
نظرات شما

*
*

×