باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گردو برای پوست

خواص گردو برای پوست شامل کاهش سیاهی دور چشم می‌شود

امروزه گردو یک غذای محبوب با فواید بی‌نظیر برای سلامتی محسوب میشه. از بهبود فعالیت قلب گرفته تا مدیریت علائم دیابت و پیشگیری از سرطان مزایایی هستن که برای این محصول ارزشمند نام می‌برن. اما آنچه که از شنیدنش تعجب می‌کنین، خواص گردو برای پوست هست. این میوه ناب که در درون پوسته سخت محصور شده، آنتی‌اکسیدان، پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب مانند امگا 3 رو در بر داره. به همین دلیل از مدت‌ها پیش به‌عنوان دارویی خانگی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده.

صرف‌نظر از سن، جنسیت و رنگ، اغلب انسان‌ها به دنبال داشتن پوستی سالم، درخشان و جوان هستن. این باعث می‌شه که هزینه‌های بسیاری رو برای محصولات مراقبت از پوست بپردازیم. اما آیا تا به ‌حال به استفاده از محصولات طبیعی موجود با مبالغ بسیار کم‌تر و درجه ایمنی بیشتر فکر کردین؟ اگه می‌خواین اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیارین، بهتره قدم به قدم با ما همراه باشین.

خواص گردو برای پوست معجزه آسا می‌باشد.

گردو برای پوست معجزه می کنه

گردو محصولی سرشار از ویتامینE و اسید‌های چرب امگا 3 شناخته می‌شه. همچنین انواع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند اسید الاژیک، کاتچین‌ها، فلاونوئیدها، فیتواسترول‌ها و ملاتونین‌ها ویژگی‌های شگفت‌انگیزی به اون بخشیده. همه شهرت این دانه طبیعی رو به عنوان پرکالری و پرچربی معرفی می‌کنن، درحالی‌که 65 درصد چربی و 15 درصد اون رو پروتئین‌ها تشکیل داده. ویژگی که اغلب مردم از اون بی‌اطلاع هستن، کربوهیدرات کم و فیبر بالای گردوه که برای بدن مفیده.

علاوه بر این مقادیر قابل ‌توجهی از ویتامین B5 یا در واقع اسید پانتوتنیک خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی رو برای این دانه پرقدرت به همراه آورده و این خواص در حفظ سلامت پوست و مو بسیار همکاری می‌کنن. ویتامین B6، فولات، تیامین و فسفر هم از جمله ترکیبات دیگه این دانه هستن. در گذشته‌های دور از خواص گردو برای پوست برای درمان عفونت‌های پوستی و حتی شوره سر استفاده می‌شد. اما در چند دهه اخیر وجود مواد مغذی مفید، اون رو به یکی از کاندیداهای اصلی مواد اولیه در محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی تبدیل کرده.

به همین دلیل عصاره یا روغن این ماده رو به بسیاری از کرم‌ها، صابون‌ها، اسکراب‌ها و غیره اضافه می‌کنن. بنابراین برای دستیابی به ظاهری زیبا بهتره از این ماده طبیعی به طور خوراکی یا انواع محصولات ساخته شده برای مراقبت‌های پوستی کمک بگیرین. حالا که با ترکیبات مفید این محصول طبیعی برای زیبایی آشنا شدین، بد نیست آگاهی بیشتری درباره چند مورد از خواص گردو برای پوست پیدا کنین.

از خواص گردو برای پوست می‌توان به لایه برداری اشاره کرد.

مزایای درخشان استفاده از گردو برای پوست

زمانی‌که این دانه مفید به روش درستی استفاده بشه، می‌تونه به از بین بردن تمام مشکلات پوستی کمک کنه. اما در عین‌حال با تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر میکرو ارگانیسم‌ها باعث سلامت زمینه‌های دیگه‌ای از بدن هم می‌شه. بنابراین بیاین به برخی از  شگفت‌انگیز‌ترین خواص گردو برای پوست نگاهی بندازین:

لایه برداری پوست

عناصر تقویت‌کننده پوست در این محصول ارزشمند آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E هست که باعث ازبین‌بردن سلول‌های مرده و آلودگی‌های جمع شده روی سطح پوست می‌شه. بنابراین از ایجاد چربی بیش از حد و انسداد منافذ پوست جلوگیری می‌کنه.

بخاطر همین شست‌وشوی مرتب صورت با اسکراب‌ها یا روغن گردو با پاک‌سازی منافذ آلوده، پوستی شاداب و درخشان رو به شما هدیه می‌ده.

بهبود عفونت های پوستی

یکی از خواص گردو برای پوست ویژگی ضدمیکروبی و ضدالتهابی هست که به طور موثری با باکتری‌های آکنه‌زا و سایر میکروب‌های عفونی مقابله می‌کنه. بهتره بدونین این نوع میکروارگانسیم‌ها باعث تحریک عفونت‌های پوستی مانند روزاسه و اگزما می‌شن. به همین دلیل اگه به طور منظم با صابون‌ها یا محصولات زیبایی این دانه بدن رو شست و شو بدین، از شر میکروب‌های مضر خلاص می‌شین. بنابراین به محافظت و آرامش پوست کمک می‌کنین.

درخشندگی صورت و کاهش سیاهی دور چشم

ویتامین B5 و E از ویژگی‌هایی هستن که بر درخشندگی و تقویت منافذ پوست تاثیر دارن. برای همین خواص گردو برای پوست به شکل مرطوب‌کننده یا عصاره‌های شگفت‌انگیزش، باعث جوان‌سازی می‌شه.

خواص گردو برای پوست شامل کاهش سیاهی دور چشم می‌شود.

چون که ویتامین B5 لکه‌های تیره و برنزه رو از روی صورت پاک می‌کنه. از طرف دیگه ویتامین E پوست رو نرم، صاف، روشن و مرطوب می‌کنه. ماساژ روغن‌های گرفته شده از این دانه در مدت کوتاهی به پوست جذب و مانع از خشکی و پوسته‌پوسته شدن اون می‌شه. علاوه بر این اکثر افراد به دلیل خستگی زیاد اغلب دچار سیاهی یا پف دور چشم می‌شن. مالیدن روغن گردو به‌صورت روزانه در اطراف چشم و تیرگی‌ها با بهبود این نواحی این شرایط ناخواسته رو برطرف می‌کنه.

جوان سازی و جلوگیری از پیری زودرس

از جمله بقیه خواص گردو برای پوست باید به کاهش خطوط ریز روی پیشانی و اطراف چشم اشاره بشه که پیری زودرس رو به تعویق می‌اندازه. این محصول منبع غنی از انواع ویتامین‌های B و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این ترکیبات همچون چوب جادو در کاهش چین ‌وچروک‌ها و سایر علائم پیری پوست موثر هستن. ویتامین E عصاره روغنی این دانه پرفایده هم از آسیب‌دیدن پوست جلوگیری و علائم خستگی اون رو کم‌تر می‌کنه.

تنظیم هورمون ها

این دانه مفید با تنظیم سطح گلوکز خون سبب حفظ تعادل غدد درون‌ریز می‌شه. هورمون‌ها از عواملی هستن که روی سلامت و پوست افراد تاثیر می‌زارن. کاهش التهاب و شفافیت از خواص گردو برای پوست هستن که با بهبود فعالیت غدد ظاهر می‌شن. این محصول کارآمد همچنین با مدیریت استرس و کنترل سطح فرایندهای بیوشیمی داخل بدن، احتمال بروز لک و جوش‌های ناخوشایند رو کاهش می‌ده.

خواص گردو برای پوست شامل تنظیم هورمون‌ها می‌شود

خواص گردو و ماسک های خانگی برای پوست صورت

امروزه ما هزینه زیادی رو صرف خرید محصولات مراقبت از پوست می‌کنیم. اگرچه کالاهای متنوعی برای رفع انواع مشکلات پوستی وجود دارن که اغلب گران هم هستن، درحالی‌که نتیجه دلخواه رو به شما نمی‌دن. اما راه‌حل چیه؟ استفاده از ماسک‌های طبیعی مراقبت از پوست بهترین گزینه پیش روی شما هست. چون که با هزینه‌های کم ساخته می‌شن و عوارض جانبی سایر مواد آرایشی شیمیایی رو به همراه ندارن. بنابراین بهره‌مندی از خواص گردو برای پوست به شکل ماسک به دلیل دربرداشتن پروتئین‌ها و مواد معدنی مفید یکی از راهکار‌های پیشنهادی هست.

ماسک ماست و گردو

اگه می‌خواین پوستی درخشان داشته باشین، سریع مواد اولیه و ساده رو برای ساخت این ماسک آماده کنین. چون خواص گردو برای پوست به همراه ماست سطح پوست رو تمیز می‌کنه و تمام آلودگی‌ها رو از بین می‌بره.

مواد لازم رو به خاطر داشته باشین:

  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری پودر گردو

به همین راحتی! کافیه این دو ماده در دسترس رو خوب با هم مخلوط کنین و بعد مایع حاصل رو به‌صورت یک‌نواخت روی صورت بمالین. ماساژ به شکل دورانی فراموش نشه.

البته برای کسب نتیجه بهتر باید 15 دقیقه روی پوست بمونه‌. در نهایت پوست رو با آب شستشو بدین و با حوله تمیز صورت رو خشک کنین. همچنین بعدش مقداری کرم مرطوب‌کننده فراموش نشه. این کار رو 2 بار در هفته تکرار کنین تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز باشین.

برای رساندن خواص گردو برای پوست می‌توانید ماسک گردو و ماست درست کنید

این آجیل خوشمزه با کمک به بهبود گردش خون ظاهر پوست رو هم درخشان می‌کنه. اما یک نکته! اگه به این دانه مغذی حساسیت دارین، حتما مراقب باشین. ابتدا مقداری از مایع رو روی بازو امتحان کنین و اگه علائم حساسیت ظاهر نشد، با خیال راحت از خواص گردو برای پوست بهره‌مند بشین.

ماسک عسل و گردو و خواص بی نظیر برای پوست

این ماسک مجموعه‌ای از مواد طبیعی هست که پوستی جوان رو به شما هدیه میده. مواد اولیه اون هم در هر خانه‌ای به‌راحتی یافت می‌شه:

  • 1 قاشق غذاخوری پودر گردو؛
  • 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون؛
  • 2/1 قاشق چای‌خوری عسل؛
  • 2 قاشق چای‌خوری گلاب؛
  • 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو تازه.

ابتدا این دانه‌های طبیعی رو داخل آسیاب بریزین و خوب پودر کنین. بعد در یک ظرف مناسب تمامی مواد رو تا اندازه‌ای ترکیب کنین که مخلوط یک‌نواختی داشته باشین.

برای مشاهده خواص گردو برای پوست مقداری از خمیر به دست اومده رو روی صورتتون که از قبل تمیز و خشک کردین، بزنین. حتی می‌شه روی پوست گردن هم از این ماسک استفاده کرد. بذارین 15 دقیقه روی صورت بمونه و بعد با آب ولرم بشویین. برای اثربخشی بهتر باید حداقل هفته‌ای یک بار از این مایع شگفت انگیز استفاده کنین.

این دانه مغذی مثل غذا برای پوست می‌مونه و روغن زیتون هم با آب‌رسانی رطوبت مورد نیاز رو تنظیم می‌کنه. عسل و آب‌لیمو هم باعث صافی پوست می‌شن و رنگش رو روشن‌تر می‌کنن. باز هم برای جلوگیری از مواجهه با حساسیت حتما از قبل مقداری از مایع ماسک رو روی ناحیه کوچکی از پوست دست امتحان کنین.

برای بهره بردن از خواص گردو برای پوست می‌توانید ماسک گردو و زردچوبه درست کنید.

ماسک گردو و زردچوبه و معجزه برای پوست

این شیوه یکی از عالی‌ترین راهکارهای خانگی برای روشنایی صورت هست که از خواص گردو برای پوست کمک می‌گیره. اما مواد لازم برای این ماسک عبارت هستن از:

  • 3 قاشق غذاخوری تفاله میوه پاپایا
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری پودر گردو
  • کمی پودر زردچوبه

تمامی این مواد رو در یک کاسه ترکیب کنین که یک خمیر به دست بیاد. بعد مقداری از اون رو روی صورت بمالین. بعد از یک استراحت 15 دقیقه‌ای صورتتون رو با آب بشویین و با حوله خشک کنین. اگه هر هفته یک بار این کار رو تکرار کنین، نتایج فوق‌العاده‌ای می‌گیرین. چون پاپائین موجود در پاپایا نقش جوان‌کنندگی پوست رو داره و سلول‌های مرده رو حذف می‌کنه. پودر این دانه مغذی و سایر مواد هم با جلوگیری از آلودگی پوست، درخشش طبیعی رو به اون می‌بخشه.

خواص گردو برای پوست در ماسک گردو و پاپایا وجود دارد

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که گردو که به‌عنوان آجیل هم مصرف می‌شه، فواید زیادی برای سلامت بدن از قلب گرفته تا بهبود فعالیت مغز و مدیریت دیابت داره. اما خواص گردو برای پوست شاید به گوشتون نخورده باشه. شفافیت، نرمی، لایه‌برداری، جلوگیری از پیری زودرس، کمک به بهبودی و رفع بیماری‌های عفونی بخشی از مزایای این دانه ارزشمند در زمینه درمانگری برای پوست هستن. جالبه بدونین می‌شه با هزینه کم و عوارض حداقل ماسک‌های خانگی رو برای سلامت پوستتون بسازین.

بخاطر همین برای خرید گردو مرغوب که ماده اولیه این ماسک‌ها هست، ما به شما واجارو رو پیشنهاد می‌دیم. این مجموعه یک بازار محلی آنلاینه که شما رو به خود باغداران روستایی متصل می‌کنه. بنابراین فرصت خرید اینترنتی انواع محصولات کشاورزی سالم و مرغوب از گردو گرفته تا روغن زیتون و چای رو برای شما از هر جای ایران فراهم کرده. تمامی محصولات عرضه شده در واجارو آزمایش‌های کیفی رو پشت سر گذاشتن و شناسنامه‌دار هستن؛ این یعنی خیال آسوده از بابت کیفیت!

3
نظرات شما

*
*

    احمد محمدپور 27 فروردین 1401 پاسخ

    مطلبی مفید و کاملا علمی. ممنون

    رشید رشید 27 تیر 1402 پاسخ

    مطلب خوبی بود، ممنون

      مژگان 28 تیر 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      ممنون از توجهتون.شاد و سلامت باشید

×