باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

عسل وحشی چیست؟

عسل وحشی

همونطور که میدونین این روزها انواع عسل از نظر طعم، رنگ، غلظت، گیاه مربوطه و غیره به بازار عرضه میشه. عسل شبدر، یونجه، گون، اقاقیا، آویشن، از جمله انواع مختلف این ماده زرد رنگ خوشمزه هستن. اما نوعی از عسل وجود داره که برخلاف داشتن طرفدارای زیاد، مردم اصلا نمی دونن چجوریه یا چطور تولید میشه؟ درسته؛ داریم از عسل وحشی صحبت میکنیم! شاید حتی الان برای شما هم سوال پیش اومده باشه که واقعا این نوع عسل چجوریه؟

یا با بقیه عسل‌ها چه فرقی داره؟ برای اینکه جواب سوال‌هاتون رو بگیرین، باید براتون توضیح بدیم که این عسل رو چه زنبورهایی با استفاده از چه گل‌هایی تولید می‌کنن. بخاطر همین اگه با ما همراه باشین، علاوه بر توضیح درباره تولید این نوع عسل، خواص و مزایای اون رو هم بهتون معرفی می‌کنیم. اینطوری دیگه به جای هر دارویی فقط از کمی از عسل‌های وحشی استفاده می‌کنین.

منظور از عسل وحشی چیه؟

وقتی بخوایم توضیح بدیم که منظور از عنوان وحشی برای این ماده زردرنگ خوشمزه چیه، اول باید بدونین که دو تا چیز مثل زنبور وحشی و گل‌های وحشی توی تولید این مدل تاثیر داره. میپرسین یعنی چی؟ وقتی به یه عسل، وحشی گفته میشه که یا زنبورش یا نوع گلی که زنبور استفاده کرده، وحشی باشه. از اونجایی که زنبورهای وحشی این مدل از عسل رو تولید میکنن، بد نیست اینم بدونین که تفاوت زنبورهای وحشی با زنبورهای اهلی اینه که این دسته از زنبورها از انواع گل‌ها تغذیه میکنن.

زنبورهای اهلی همون زنبورهایی هستن که زنبوردارها براشون کندو میسازن و کندوها رو نزدیک یه مدل گل مثل اقاقیا، آویشن و غیره میزارن. بخاطر همین این زنبورها فقط اطراف همون محیط هستن و فقط از همون گل‌ها تغذیه میکنن. ولی زنبورهای وحشی اصلا چنین خصلتی ندارن. چون که اونها مثل عشایرها از جایی به جای دیگه میرن. بخاطر همین فقط یه نوع گل رو استفاده نمی کنن و ممکنه که گرده گل‌های متفاوتی رو بخورن. بخاطر همین به ماده‌ای که این زنبورها تولید میکنن، عسل وحشی گفته میشه.

عسل وحشی
عسل گل‌های وحشی چجوری تولید می شه؟

یکی دیگه از چیزایی که باعث میشه تا به این نوع عسل عنوان وحشی داده بشه، گل‌هاییه که زنبورها ازش تغذیه میکنن. گل وحشی به گل‌هایی گفته میشه که خود به خود توی جنگل، مزرعه و غیره رشد میکنن. این گل‌ها به هیچ آبیاری و نگهداری نیاز ندارن و به طور طبیعی با استفاده از نور خورشید و آب باران بزرگ میشن.

البته باید بدونین که این گل‌ها بیشتر جاهایی رشد می‌کنن که محل زندگی و سکونت آدم‌ها نباشه. بخاطر همین وقتی که زنبورها از این گل‌ها تغذیه کنن، به ماده‌ای که تولید میکنن، عسل وحشی گفته میشه. حالا شاید بپرسین که خب فرق عسل وحشی با بقیه مدل‌ها بخاطر چیه؟ پس در ادامه همراه ما باشین تا بیشتر براتون توضیح بدیم.

تفاوت عسل وحشی با بقیه عسل‌ها چیه؟

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این مدل با بقیه انواع عسل طبیعی اینه که منبعش و تولیدش رو نمیشه بررسی کرد. چون که وقتی زنبورهای اهلی عسل رو تولید میکنن، زنبوردارها ماده‌ای که اونها تولید کردن رو آزمایش میکنن که مشکلی از نظر انگل و سم و غیره نداشته باشه. تازه این زنبورها رو توی یه جای خاص میزارن و روی کارشون نظارت دارن.

ولی عسل وحشی که زنبورهای وحشی اون رو تولید کردن، معلوم نیست که منبعشون چیه. البته این ویژگی این مدل از عسل هم مزیت و هم عیب به حساب میاد. چون از یه طرف خیالتون راحته که هیچ انسانی توی تولیدش دخالت نکرده و این نوع از عسل کاملا طبیعیه. اما در عین حال منبعش معلوم نیست و ممکنه که با مشکلاتی مثل انگل و کثیفی‌های زیادی توی این مدل از عسل روبه‌رو بشین.


تازه این مسئله فقط به زنبور محدود نمیشه. چون که اگه این نوع رو حتی زنبورهای اهلی با خوردن گل‌های وحشی تولید کنن، باز هم نمی‌دونین که دقیقا چه گلی رو خوردن و نمی‌تونین خواص و ویژگی‌های خاصی رو براش مشخص کنین. البته خوبه بدونین که با وجود این همه سوال و شبهه درباره منبع و تولید عسل وحشی، این نوع عسل خواص بیشتری نسبت به بقیه انواع عسل داره.

خواص و مزایای عسل وحشی چیه؟

همونطور که میدونین کل عسل‌ها علاوه بر اینکه خیلی خوشمزه هستن و به عنوان یه خوراکی خوش طعم و رنگ از اونها برای پخت خیلی چیزها استفاده میشه، کلی خواص درمانی و دارویی هم دارن. حالا فکرشو بکنین وقتی که این عسل کاملا طبیعی باشه و هیچ انسانی توی تولیدش دست نداشته باشه، این خواص و مزایا چندین برابر هم میشن. بخاطر همین اینجا مهم‌ترین خواص عسل وحشی که کاملا طبیعی هست رو براتون توضیح میدیم.

بهترین ضدعفونی کننده طبیعی

این مدل از عسل مقادیر خیلی زیادی از آنتی اکسیدان رو داره. شاید بپرسین آنتی اکسیدان چیه؟ در جواب سوالتون باید بگیم که این ماده خاصیت ضدعفونی کننده و ضدباکتری داره. بخاطر همین برای درمان خیلی از زخم‌ها ، حتی پزشکها توصیه میکنن که روی زخمتون یکم از عسل وحشی رو بزارین. چون این نوع عسل علاوه بر ضدعفونی کردن زخمتون، باعث میشه که خیلی زود جای اون هم از بین بره. تازه خاصیت ضدعفونی کنندگی این ماده فقط به درمان زخم‌ها محدود نمیشه. حتی برای رفع خیلی از بیماری‌هایی که بخاطر عفونت به وجود میان هم مناسبه.

عسل وحشی
درمان سرفه با بهترین ماده از دل طبیعت

خیلی از ما بخاطر حساسیت‌های فصلی یا هر دلیل دیگه‌ای ممکنه بعضی وقتا دچار سرفه‌های مکرر بشیم. گاهی این حجم از سرفه خیلی آزاردهنده میشه. خصوصا وقتی که بارها به دکتر مراجعه میکنیم و حتی با استفاده از داروها باز هم تغییری به وجود نمیاد. بخاطر همین خوبه بدونین که برای درمان سرفه‌هاتون به هیچ دکتر و دارویی نیاز ندارین. فقط کافیه که با خرید عسل وحشی، روزانه یه قاشق از اون رو با آب جوش بخورین. تازه اگه این ماده مفید رو با آبلیمو ترکیب کنین، اثرش چندین برابر هم میشه.

دیگه نگران پوستتون نباشین

این روزها بخاطر گرمای کره زمین و آلودگی‌های هوا، خیلی از ما از مشکلات پوستی مختلفی رنج میبریم. شاید شما هم بارها برای درمان جوش‌ها و آکنه‌های پوستتون از داروهای زیادی استفاده کرده باشین و حتی در مواردی بدتر هم شده باشه. تازه ممکنه جراحی‌های مختلفی روی پوستتون انجام داده باشین و باز هم جوابی نگرفته باشین. اما اینجا باید بدونین که بهترین راه حل برای همه مشکلات پوستی مثل جوش، آکنه، چروک، لک و غیره خرید عسل وحشیه. چرا؟!

چون که آنتی اکسیدان موجود توی این ماده پوستتون رو ضدعفونی میکنه و دیگه جوش نمی زنین. تازه این ماده جای جوش‌ها و چروک‌ها رو هم از بین میبره و باعث میشه که پوستتون شفاف و روشن بشه. فقط کافیه که روزانه این ماده رو روی پوستتون بمالین یا اون رو با مواد دیگه ای مثل آبلیمو و غیره ترکیب کنین و ماسکش رو روی صورتتون بزارین.

عسل وحشی رو از کجا پیدا کنیم؟

حالا بعد از اینکه با این مدل از عسل آشنا شدین و خواص و مزایاش رو براتون توضیح دادیم؛ شاید بپرسین که چجوری باید این نوع عسل رو بخرین و از کجا باید پیداش کنین؟ درباره این سوال‌ها باید بدونین که چون این ماده رو زنبورهای وحشی تولید میکنن یا با استفاده از گل‌های وحشی تولید میشه؛ بخاطر همین شاید به راحتی نتونین اونو گیر بیارین و توی هر فروشگاهی در دسترس شما نیست.

تازه اینکه بتونین این مدل از عسل رو با بهترین کیفیت و با اطمینان کامل نسبت به وحشی بودنش تهیه کنین، واقعا کار سختیه. ولی اصلا نگران نباشین. چون که سایت‌ها و فروشگاه‌های زیادی تو این زمینه فعالیت می‌کنن که با مراجعه به اونها دیگه نگران کیفیت هم نیستین.

در پایان

از اونجایی که یکی از پرطرفدارترین مدل‌های عسل، انواع وحشی هستن؛ توی این مقاله درباره روش تولیدش برای شما توضیح دادیم. ما گفتیم که این ماده زردرنگ یا توسط زنبورهای وحشی تولید میشه یا زنبورها با خوردن گل‌های وحشی اون رو تولید میکنن. تازه گفته شد که این نوع عسل کاملاً طبیعیه و هیچ انسانی توی تولیدش نقشی نداره. بخاطر همین هم خواصش نسبت به بقیه مدل‌ها خیلی بیشتره.

از جمله مزایای این ماده زردرنگ به خاصیت ضدعفونی کنندگی، درمان سرفه، درمان مشکلات پوستی و غیره هم اشاره کردیم. بعد از این هم گفتیم که نگران پیدا کردن این ماده نباشین. چون که سایت واجارو امکاناتی رو فراهم کرده که خیلی راحت و با چند تا کلیک ساده، می‌تونین عسل مورد نظرتون رو سفارش بدین.

تازه با خرید اینترنتی از این سایت دیگه هزینه‌های گزاف برای این ماده پرداخت نمی‌کنین و خیالتون هم از بابت کیفیتش راحته چون تو فروشگاه واجارو عسل‌های زنبوردارها بصورت دوره‌ای تو آزمایشگاه‌های معتبر آزمایش میشن. پس اگه می‌خواین که مشکلاتتون رو بدون استفاده از دارو و فقط با یه ماده طبیعی درمان کنین، همین الان به این سایت مراجعه کنین و این مدل از عسل رو بخرین. (خرید عسل طبیعی)

3
نظرات شما

*
*

    سهراب دویران 24 فروردین 1401 پاسخ

    عسل وحشی ی چیز دیگه هس

    9116847785 27 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از مطالب مفید

    فاطمه 27 فروردین 1401 پاسخ

    جالب مفید

×