باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

لیست غذاهای خوشمزه با پسته

پسته

پسته یه مغز خوشمزه است که ارزش غذایی بالایی داره. هرچقدر از ارزش غذایی پسته و خواصش بگیم کم گفتیم. اما چطوری پسته بخوریم؟ پسته خوردن فقط اینطوریه که از بین آجیل‌ها جداش کنیم و مغزشو در بیاریم و بکنیم تو دهنمون؟ نه اون یه روش ساده است، بهتره با غذاهای خوشمزه‌ با پسته آشنا بشیم تا بتونیم حسابی از شرمندگی پسته‌های لذیذ و مقوی در بیایم.

واجارو تو این مطلب به صورت اجمالی غذاهای خوشمزه ای که با پسته میشه درست کرد رو معرفی می‌کنه، ما به صورت جداگانه طرز تهیه هر کدوم از غذاها رو براتون نوشتیم تا بتونید به خوبی ازشون استفاده کنید. اما اجازه بدین قبل از هر چیز کمی از ارزش غذایی پسته بگیم، البته خواص پسته تو یه مطلب جداگونه به تفصیل شرح داده شده، اما یه یادآوری کوچیک خالی از لطف نیست.

ارزش غذایی پسته

پسته سرشار از فیبر، پروتئین‌های گیاهی، چربی‌های سالم، آنتی‌‌اکسیدان و ویتامین‌های مختلفه. تو سه تا جدول جداگونه مواد تشکیل دهنده، ویتامین‌ها و مواد معدنی پسته رو آوردیم که با یه نگاه سطحی دستتون بیاد که چی به چیه و دیگه نیازی به توضیح طولانی راجع‌به اینکه پسته چه ارزش غذایی بالایی داره نباشه.

جدول مواد تشکیل دهنده100 گرم پسته

تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 562 کیلوکالری
کربوهیدرات 27.51 گرم
پروتئین 20.27 گرم
چربی 45.39 گرم
آب 3.91 گرم
فیبر 10.30 گرم
قند 7.66 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

جدول ویتامین‌های موجود در 100 گرم پسته

نام ویتامین مقدار در 100 گرم
ویتامین A 21.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 2.30 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 5.60 میلی گرم
تیامین (B1) 0.87 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.16 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.30 میلی گرم
کولین (B4) 0.00میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.52 میلی گرم
ویتامین B6 1.70 میلی گرم
فولات (B9) 51.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم

جدول مواد معدنی موجود در 100 گرم پسته

نام ماده معدنی مقدار در 100 گرم
کلسیم 105.00 میلی گرم
آهن 3.92 میلی گرم
منیزیم 121.00 میلی گرم
فسفر 490.00 میلی گرم
پتاسیم 1025.00 میلی گرم
سدیم 1.00 میلی گرم
روی 2.20 میلی گرم
مس 1.30 میلی گرم
منگنز 1.20 میلی گرم
سلنیم 7.00 میکروگرم

6 غذای خوشمزه با پسته

1- خورش پسته

خورش پسته یه غذای کرمانی اصیله. این خورشت یه غذای اعیانی و شاهانه به حساب می‌یاد و برای مجالس و مراسمات خاص سرو میشه. مواد اولیه خورشت پسته خیلی شبیه به خورش فسنجونه، سینه مرغ، مغز پسته، پیاز، رب انار، زعفران و ادویه از مواد تشکیل دهنده یه خورشت پسته خوشمزه است.

خورش پسته

این خورشت ارزش غذایی بالایی داره و بسیار مقوی و خوشمزه است. پستاسیم، کلسیم، مس، سدیم، فسفر، آهن و کلی مواد غذایی و ویتامین دیگه که بخاطر وجود پسته تو این غذا باعث میشه با خوردنش حسابی بدن‌مون رو خوشحال کنیم.

آماده سازی خورش پسته حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌بره، اما برای اینکه یه خورش حسابی خوشمزه گیرمون بیاد به حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه انتظار هم نیاز داریم. البته این خورش اگر بیشتر از این روی گاز بمونه بهتر جا میوفته و خوشمزه‌تر هم میشه.

ما در یک مطلب جداگونه طرز تهیه خورش پسته رو به صورت کامل براتون نوشتیم که می‌تونید مطالعه کنید.

2- سالاد پسته و گندم

سالاد پسته و گندم سالاد مشهوری نیست، شاید اصلا تا حالا اسمش به گوشتون‌ هم نخورده باشه، اما معرفی این سالاد مقوی خالی از لطف نیست. سالاد گندم و پسته بخاطر داشتن گندم، پسته، انار و برگ چغندر ارزش غذایی بالایی داره.

سالاد پسته و گندم

ارزش غذایی پسته رو که قبلا بهش اشاره کردیم اما گندم استفاده شده توی این سالاد از غنی‌ترین و کامل‌ترین غذاهای گیاهی محسوب میشه که سرشار از پروتئین‌های گیاهی، فیبر و ویتامین‌های گوناگونه. ویتامین E و D ، تیامین یا ویتامین B1 و نیاسین یا ویتامین B3 از ویتامین‌های موجود در گندم هستند.

انار علاوه بر مزه خوشمزه‌ش با ویتامین‌های K , C,E ، نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین غنی شده. علاوه بر این ویتامین‌ها، انار داری فسفر، منگنز،منیزیم،کلسیم و آهنه که از ارزش غذایی بالاش حکایت داره.

استفاده از برگ چغندر توی سالاد پسته و گندم که مواد مغذی زیادی در خودش داره ارزش غذایی این غذا رو باز هم افزایش میده. از جمله بیشتر ویتامین‌های گروه B و ویتامین K و E و A وC و همچنین مواد معدنی مثل فسفر، پتاسیم، سدیم، مس، منگنز، سلنیوم، کلسیم، آهن و روی.

خب حالا با توجه به موادی که توی این سالاد به کار برده شده خوب می‌فهمیم که چرا میگیم این سلاد ارزش غذایی بالایی داره و بهتره که ازش تو رژیم غذایی‌مون استفاده کنیم. برای اینکه دقیقا بدونید این سالاد چطور درست میشه مطلب طرز تهیه سالاد پسته و گندم رو مطالعه کنید.

3- پسته پلو

روزنامه همشهری در یکی از مطالبش به این نکته اشاره می‌کنه که قبلا چیزی به اسم باقالی پلو وجود نداشته بلکه ما پسته پلو داشتیم، اما بخاطر گرونی پسته اونو با باقالی عوض کردن و میشه گفت چقدر بد.

پسته پلو

بخاطر وفور پسته تو فصل پاییز، پسته پلو هم یه غذایی پاییزی به حساب میاد. این غذا یه غذای رسمی و خوشمزه‌ست که جبر روزگار باعث شده به فراموشی سپرده بشه. پسته پلو رو با پسته، برنج، فیله مرغ، شوید، پیاز، زعفران و زرشک تهیه می‌کنند، اگه دلتون می‌خواد این غذا رو توی منزل بپزید بهتره قبلش مطلب طرز تهیه پسته پلو رو مطالعه کنید.

4- میگو با سس پسته

اونایی که غذاهای دریایی دوست دارن می‌تونن میگو با سس پسته رو هم امتحان کنن تا از طعم جدید و خواص زیادی که داره بهره‌مند بشن. این غذای دریایی یه غذای شیک و مجلسی به حساب میاد، پس اگه مهمون‌های خاصی دارید بد نیست درست کردن این غذا رو هم مدنظر داشته باشید.

میگو با سس پسته

میگو، پسته خرد شده، روغن زیتون، کره و پاپریکا از مواد تشکیل دهده این غذای مقوی هستن. پسته که معرف حضورتون هست، اما بد نیست که نگاهی به ارزش غذایی میگو هم بندازید تا از مقوی بودن این غذا اطمینان پیدا کنید.

خوردن میگو میتونه به سلامت پوست و مو کمک کنه، همچنین این غذای دریایی ویتامین B12 داره که برای کم خونی مفیده. میگو اسید‌ چرب امگا۳ داره که به سلامت سیستم عصبی و جلوگیری از افسردگی کمک زیادی می‌کنه. سلنیوم و فسفر، کرولین و ویتامین B12 موجود در میگو برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازمند، همچنین این غذای دریایی در خودش کاروتنوئید داره که برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفیده. از خواص میگو هرچی بگیم کم گفتیم ولی شمردن همه اون‌ها در این مطلب متن رو خیلی طولانی می‌کنه.

میگو با سس پسته یه غذای خوشمزه، شیک و بسیار مقوی به شمار میاد، برای اینکه این غذای لذیذ رو توی خونه به راحتی درست کنید بهتره مطلب طرز تهیه میگو با سس پسته رو مطالعه کنید، ما روش تهیه این غذای دریایی رو به جزئیات براتون نوشتیم.

5- مافین پسته

مافین همون کیک یزدی خودمونه، در واقع این خوراکی خوشمزه یک نوع نان نیمه شیرین یا کیک محسوب میشه که اصولا هر کدومش برای یک نفر درست میشه. جالبه بدونید که علما می‌گن بین کاپ کیک و مافین تفاوت‌هایی هست و اکثر مردم این دوتا رو با هم اشتباه می‌گیرن، اگر براتون جالبه می‌تونید در موردشون تحقیق کنید. مافین‌ها رو میشه به همراه صبحانه یا عصرونه سرو کرد.

مافین پسته

مافین پسته که توش از پسته تازه و هل استفاده میشه مزه و عطری شبیه به باقلوا به وجود میاره که واقعا خوشمزه و دلچسبه، مافین پسته رو ‌می‌تونید برای پذیرایی عصرونه از مهمون‌هاتون درست کنید و کنارشون از خوردنش لذت ببرید.

برای اینکه به راحتی بتونید این شیرینی خوشمزه رو بپزید بهتره مطلب طرز تیهه مافین پسته رو مطالعه کنید.

6- چیز کیک پسته

چیز کیک یا کیک پنیری از محبوب‌ترین دسر‌های دنیا به حساب میاد، این دسر محبوب و خوشمزه دستور پخت ساده‌ای داره و به راحتی می‌تونید توی خونه درستش کنید. چیز کیک‌ها معمولا از دو لایه درست میشن، لایه بالایی ضخیم‌تر اما نرم تره و معمولا از پنیر تازه، تخم مرغ و شکر درست میشه و لایه پایینی معمولا ترده و از بیسکوییت یا کیک درست میشه.

چیز کیک پسته

برای تهیه چیز کیک‌ها هم از فر استفاده میشه هم از یخچال و هم به صورت ترکیبی، بسته به چیز کیک که می‌خواید درست کنید ممکنه روش تهیه کردنش هم فرق بکنه. چیز کیک پسته یکی از انواع چیز کیکه که علاوه بر خوشمزه بودن بخاطر وجود پسته بسیار مقویه. این دسر خوشمزه رو می‌تونید تو دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بعد از صرف شام همراه با چای یا قهوه میل کنید و از خوردنش لذت ببرید.

اگر مایلید این دسر خوشمزه رو توی خونه تهیه کنید، بهتره قبلش مطلب طرز تهیه چیز کیک پسته رو مطالعه کنید تا چیزی از قلم نیوفته و در انتها یه دسر خوشمزه گیرتون بیاد.

این هم لیست ۶ غذای خوشمزه با پسته. پسته یه ماده غذایی فوق‌العاده مقویه و خوردن مقدار کمی از اون مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی رو وارد بدنتون می‌کنه، پس بهتره این آجیل خوشمزه رو حتما وارد رژیم غذایی‌تون کنید و از خواص اون استفاده کنید.

غذاهایی که معرفی کردیم نیازمند پسته خندان خوب و درجه یک هستند، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به قیمت بالای پسته برای خرید پسته ریسک نکنید و اونو از یه جای معتبر تهیه کنید، ما تو واجارو پسته خندان و درجه یک رو مستقیم از کشاورز تهیه می‌کنیم و کیفیت پسته‌ها رو به خوبی می‌سنجیم، برای خرید پسته می‌تونید رو واجارو حساب کنید.

9
نظرات شما

*
*

    9365851833 23 فروردین 1401 پاسخ

    پسته گرونه

    9118111619 24 فروردین 1401 پاسخ

    دلم خواست این غذا ها رو

    9383035627 25 فروردین 1401 پاسخ

    طعم این جور کیک ها عالی میشه

    9197360907 25 فروردین 1401 پاسخ

    من تا حالااسمشونم نشنیده بودم ...جالب بود برام مطالب

      مژگان 10 بهمن 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      ممنون از توضیحات و وقتی که گداشتین.

×