باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه میگو عسلی

میگو عسلی از ترکیب دوتا بمب مواد مغذی و مقوی، یعنی میگو و عسل درست میشه. میگو عسلی یه غذای خوشمزه دریاییه که پختنش خیلی آسونه و به راحتی می‌تونید درستش کنید. کسانی که از غذاهای دریایی خوششون میاد حتما از طعم شگفت‌انگیز این غذای مقوی لذت خواهند برد. ارزش غذایی بالای میگو عسلی بخاطر وجود میگو وعسل اون رو به یک غذای بی‌نظیر تبدیل می‌کنه که خوردنش خواص زیادی رو به همراه داره.

میگو سرشار از سلنیومه، که این ماده معدنی خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داره و به همین خاطر میگو عسلی از خاصیت ضد سرطانی برخورداره. ما می‌تونیم خواص آنتی اکسیدانی رو از عسل موجود در این غذا هم بگیریم پس ترکیب این دو تا خوشمزه با هم توی یه غذا می‌تونه ارزش غذایی اون رو به شدت بالا ببره.

البته میگو و عسل خواص زیادی دارند که نام بردن از همه اون‌ها توی این مطلب امکان پذیر نیست، اما آشنایی با خواص میگو و خواص عسل طبیعی خالی از لطف نیست و پیشنهاد می‌کنیم تا در مورد اون‌ها بیشتر مطالعه کنید.

میگو از جمله گوشت‌هایه که به سرعت پخته میشه و نیاز نیست زمان زیادی روی حرارت قرار بگیره. حرارت بیش از حد ممکنه گوشت میگو رو سفت کنه به همین دلیل این غذا جزو غذاهایه که شما می‌تونید توی کمترین زمان درستش کنید.

آماده سازی این غذا شامل سه مرحله کلی میشه، درست کردن سس، پخت میگو و ترکیب سس با میگو.

میگو عسلی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه میگوی عسلی

مواد لازمی که توی این آموزش آوردیم مناسب برای 4 نفره.

  • میگو: 500 گرم
  • عسل: 4 قاشق غذا خوری
  • سیر: سه حبه
  • سس سویا: 2 قاشق غذا خوری
  • پودر زنجبیل: 1 یک قاشق مربا خوری
  • آب لیموی تازه: چند قطره
  • پیازچه( برای تزیین): به مقدار دلخواه
  • فلفل قرمز: به مقدار دلخواه
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • سبزیجات دلخواه مثل بروکلی و کرفس: به مقدار دلخواه
  • کره یا روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه میگوی عسلی

مرحله اول: تهیه سس

در یک ظرف دلخواه عسل و سس سویا رو ترکیب می‌کنیم، بعد حبه‌های سیر رو له کرده و بهش اضافه می‌کنیم. نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و فلفل قرمز رو هم اضافه می‌کنیم و ترکیب‌مون رو به خوبی هم می‌زنیم تا مواد به خورد هم برن.

مرحله دوم: مزه دار کردن و پخت میگو

نصف سسی که درست کردیم رو با میگو ترکیب می‌کنیم و اجازه می‌دیم چند دقیقه‌ایی استراحت کنه. در یک تابه کره یا روغن سرخ کردنی می‌ریزیم و روی حرارت با شعله ملایم قرار می‌دیم و اجازه می‌دیم ماهیتابه گرم بشه، بعد میگوها رو اضافه کرده و 2 الی 3 دقیقه زمان می‌دیم تا یک طرف میگوها پخته بشه، بعد میگوها رو برمی‌گردونیم تا طرف دیگه میگو هم پخته بشه، دو سه دقیقه برای پختن میگو کفایت میکنه. بعد از اینکه میگو‌ها پخت، ‌آب لیمو رو اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم( اختیاری): پخت سبزیجات

توی این مرحله میگوها رو از ماهیتابه خارج می‌کنیم و توی همون ماهیتابه سبزیجات دلخواه خودمون رو تفت می‌دیم.

مرحله چهارم: ترکیب سس با میگو و سیزیجات

میگوها رو در تابه‌ایی که سبزیجات قرار داشتن می‌ریزیم شعله رو کم می‌کنیم و بعد سس رو به ترکیب اضافه می‌کنیم. درب تابه رو می‌ذاریم و اجازه می‌دیم سس به غلظت مورد نظر برسه.

مرحله پنجم: سرو غذا

نوبت به این رسیده که غذا رو از ماهیتابه خارج کنیم و در ظرف مورد نظرمون بریزیم. برای خوشمزه شدن و قشنگی بیشتر می‌تونید روی غذا پیازچه خرد شده بریزید.

میگوی عسلی معمولا با برنج قهویی سرو میشه اما شما می‌تونید در صورت نبود برنج قهویی اون رو با برنج سفید هم میل کنید. نوش جان.

ترکیب سس با میگو عسلی و سیزیجات

نکاتی که باید در تهیه غذا به آن توجه کنید.

جلوگیری کردن از تلخ شدن گوشت میگو اهمیت زیادی داره و اگه به درستی انجام نشه غذا طعم تلخی پیدا می‌کنه، پس باید به این نکته دقت کنید که، پشت هر میگویی یه رگی وجود داره که در هنگام تمیز کردن میگو باید حتما برداشته بشه. می‌تونید هنگام خرید میگو بگید که در صورت امکان خودشون میگو رو براتون رگ گیری کنند.

در رابطه با از بین بردن بوی زهم میگو که افراد زیادی به همین دلیل از میگو در برنامه غذاییشون استفاده نمی‌کنند، کافیه شما چند قطره آب لیمو تازه در اواخر پخت میگو بهش اضافه کنید. دقت کنید نباید آب لیمو از اول و قبل از پخت به میگو اضافه بشه وگرنه باعث سفت شدن گوشت میگو میشه. علاوه بر آب لیمو، استفاده کردن از سیر و سبزیجات کنار میگو به کاهش بوی زهم میگو کمک میکنه.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه این خوراکی خوشمزه با عسل تمام خواصی که گفته شد رو به همراه داشته باشه حتما از عسل طبیعی برای طبخ اون استفاده کنید. البته خرید عسل طبیعی چندان آسون نیست و تشخیص عسل طیبعی گاهی خیلی سخت میشه، بهترین روش برای خرید عسل اینه که اونو مستقیما از زنبور دار یا از یه فروشگاه معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید. واجارو این کار رو براتون آسون‌تر از همیشه کرده، چون با خرید از واجارو در واقع دارید عسل رو مستقیما از زنبوردار می‌خرید و خیالتون راحته که بهترین عسل با بهترین قیمت به دستتون می‌رسه.

0
نظرات شما

*
*

×