باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست

چیز کیک عسل با ماست یه دسر شیرینه که از دو لایه تشکیل شده، لایه اول پودر بیسکوییت و لایه دوم ترکیبی از ماست، پنیر و عسل. چیز کیک‌‌ها با اینکه نسبت به انواع کیک‌ها از تنوع کمتری برخوردارند طرفدارهای خاص خودشون رو دارند.

یه تکه کوچک از چیز کیک معمولا حاوی 250 کیلوکالریه، به خاطر همین اگر نمی‌خواید چاق شید بهتره از زیاد خوردن چیز کیک خودداری کنید، این خوراکی خوشمزه خیلی برای بچه‌ها جذاب و مقویه، البته دقت کنید که مصرف بیش از حدش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت رو افزایش میده.

چیز کیک عسل و ماست

خوردن چیزکیک فواید خاص خودش رو داره، برای مثال پنیر سرشار از ویتامین‌های A، D، 12B و 2B است که ویتامین‌های ضروریی برای جلوگیری از عفونت، مراقبت و محافظت از پوست و کمک به رشد مناسب سیستم عصبی و سیستم قلبی عروقی به حساب میان .همچنین پنیرها حاوی پروتئین حیوانی هستند که از طریق اون‌ها بدن ما مقاوم تر میشه.

حالا اگه به مواد چیز کیک عسل رو هم اضافه کنید، چیز کیک‌تون تبدیل به یه بمب انرژی میشه. عسل، این شهد شیرین خوشمزه دارای خواص و انرژی زیادیه که اضافه کردنش به چیز کیک باعث بالارفتن ارزش غذایی اون میشه. پیشنهاد می‌کنیم اگر در مورد خواص عسل اطلاعات زیادی ندارید حتما مقاله خواص عسل رو از دانشنامه واجارو مطالعه کنید.

ما توی واجارو دو تا طرز تهیه برای درست کردن چیزکیک عسل و ماست آوردیم و امیدواریم که از هر کدوم استفاده می‌کنید، نتیجه‌ش یه چیز کیک عسل و ماست خوشمزه بشه و لحظاتی که شما در کنار و خانواده می‌گذرونید رو شیرین تر و خاطره انگیزتر کنه.

خوبه که قبل از شروع آموزش به این نکته اشاره کنیم که دستور پخت اول به 30 دقیقه زمان برای آماده کردن مواد و حدودا یک ساعت و نیم برای پخت احتیاج داره. دستور پخت دوم به 30 دقیقه زمان برای آماده کردن مواد و حدودا یک ساعت ونیم برای پخت و همچنین به حداقل 4 ساعت زمان برای استراحت در یخچال احتیاج داره.

توی دستور پخت اول از شکر استفاده نشده در نتیجه نسبت به دستور پخت دوم چیز کیک سالم‌تری به حساب میاد.

فواید چیز کیک عسل

مواد لازم برای تهیه چیز کیک عسل و ماست ( برای 8 نفر)

  • بیسکویت: 100 گرم ( ساده، ساق طلایی یا دایجستیو)
  • عسل: 250 میلی لیتر
  • بادام: 85 گرم (برشته و پوست کنده شده)
  • کره: 85 گرم (ذوب شده)
  • ماست یونانی: 250 میلی لیتر
  • پنیر ماسکارپونه: 750 گرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • نصف1 پوست 1 لیمو
  • نصف 333پوست 1 پرتقال
  • میوه تازه (برای سرو)
  • طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست (روش اول)

مرحله اول: آماده کردن فر و کراست چیز کیک

در ابتدا فر رو روی 160 درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم. بعد بیسکویت‌ها و بیشتر بادام‌ها رو داخل یه کیسه پلاستیکی با استفاده از وردنه خرد می‌کنیم.
بعد پودر بیسکویت و بادام رو با کره خوب مخلوط می‌کنیم و در ته یک ظرف عمیق و ترجیحا بیضی شکل 23 سانتی‌متری می‌ریزیم. مخلوط رو با ته استکان یا پشت قاشق فشار می‌دیم. تقریبا 10 دقیقه داخل فر میپزیمش تا ترد بشه.

مرحله دوم: آماده کردن لایه دوم چیز کیک

ماست و ماسکارپونه رو با هم مخلوط می‌کنیم و بعد تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می‌کنیم و با همزن هم می‌زنیم تا باهم ترکیب بشن. پوست لیمو و پرتقال رو رنده می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، در آخر سه قاشق عسل اضافه می‌کنیم و باز هم می‌زنیم.

دقت کنید که مواد چیز کیک رو لازم نیست مثل مواد کیک خیلی هم بزنیم همینکه با هم مخلوط بشن کفایت میکنه.

مرحله سوم: قرار دادن در فر

مواد لایه دوم‌مون رو روی پایه بیسکویتی به صورت یک دست پهن می‌کنیم، بعد روی قالب رو با فویل می‌پوشونیم و به مدت 1 ساعت در فر قرار می‌دیم تا بپزه.

بعد از 1 ساعت از فر درش میاریم فویل رو برمی‌داریم و 15 دقیقه دیگه بدون فویل داخل فر قرار می‌دیم تا روی چیز کیک کمی طلایی بشه بعد از فر درش میاریم، اجازه می‌دیم تا خنک بشه. چیز کیک‌مون آماده است و تا 2 روز در یخچال قابل نگهداریه.

مرحله چهارم: سرو

برای سرو چیز کیک عسل و ماست روش بادام زمینی قرار می‌دیم و بعد روی بادام عسل می‌ریزیم و دور چیز کیک رو با میوه‌های تازه تزئین می‌کنیم. چیز کیک‌ ما آماده نوش جان کردنه.

سرو چیز کیک عسل و ماست با بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک عسل و ماست ( برای 12 نفر)

  • بیسکویت: 150 گرم ( ساده، ساق طلایی یا دایجستیو)
  • پسته خرد شده: 50 گرم (و مقدار اضافی برای سرو)
  • کره ذوب شده: 50 گرم
  • شکر: 225 گرم
  • آرد ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • عسل: 125 گرم برای لایه پنیری، یک قاشق غذا خوری برای کراست (و مقدار اضافی برای سرو)
  • پنیر خامه ای سبک: 625 گرم
  • تخم مرغ: 4 عدد متوسط
  • عصاره وانیل: 10 میلی لیتر (2 قاشق چایخوری)
  • ماست یونانی: 500 گرم

طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست (روش دوم)

مرحله اول: آماده سازی اولیه

فر رو با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم می‌کنیم. بعد یه قالب کیک کمردار به اندازه 23 سانتی متری (9 اینچی) رو برمی‌داریم و در کف قالب کاغذ روغنی نچسب قرار می‌دیم و بعد قالب رو روی سینی فر می‌ذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن کراست

بیسکویت و پسته رو خرد می‌کنیم و با هم مخلوط می‌کنیم، بعد 1 قاشق غذاخوری عسل و کره آب شده رو به بیسکویت پودر شده اضافه می‌کنیم. مواد رو داخل قالب می‌ریزیم و خوب به صورت یک دست فشارش می‌دیم.

مرحله سوم: آماده کردن مواد پنیری

تو این مرحله در ابتدا شکر و ۲ قاشق غذاخوری آرد ذرت رو با هم مخلوط می‌کنیم. بعد در کاسه دیگه‌ای 125 گرم عسل و پنیر خامه‌ای رو باهم هم می‌زنیم تا خوب مخلوط بشن.

بعد مخلوط شکر و آرد رو به کاسه عسل و پنیر اضافه می‌کنیم و با همزن هم می‌زنیم.

بعدش تخم مرغ‌هارو یکی یکی اضافه می‌کنیم و همچنان با همزن هم می‌زنیم. در آخر عصاره وانیل و ماست یونانی رو اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مواد یک دست بشه.

مرحله چهارم: قرار دادن در فر

مواد پنیری رو توی قالب و روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم و بعد قالب رو در طبقه وسط فر قرار می‌دیم و به مدت 1 ساعت و 10 دقیقه صبر می‌کنیم تا بپزه.
بعد از پخت فر رو خاموش می‌کنیم، درب فر رو کمی باز می‌کنیم و اجازه می‌دیم چیز کیک خنک بشه، بعد از اینکه خنک شد، به مدت 4 الی 24 ساعت توی یخچال قرار می‌دیم.

مرحله پنجم: سرو

چیزکیک سرد شده رو با عسل و پسته تزئین می‌کنیم و بعد آماده نوش‌جان کردنه.

سرو چیز کیک با عسل و پسته

این هم دو روش برای طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست که یکی دیگه از خوارکی‌های خوشمزه با عسل به حساب میاد. اگر دنبال سلامتی و رژیم غذایی سالمی هستید بهتون پیشنهاد می‌کنیم که حتما عسل رو به سبد غذایی‌تون اضافه کنید.

عسل خواص بیشماری داره و سلامتی شما رو تضمین می‌کنه. برای خرید عسل طبیعی و اصل هم نیازی نیست نگران چیزی باشید، یکی از دلایل وجود واجارو اینه که شما عزیزان با خیال راحت و بدون دغدغه محصولات مرغوب و درجه‌ یک رو مستقیما از کشاورزان زحمت‌کش خریداری کنید.

 

0
نظرات شما

*
*

×