باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک عسل برای مو

ماسک عسل به جلوگیری از ریزش مو، تقویت موهای سر، تقویت مژه، ابرو و جلوگیری از ریزش اون‌ها کمک می‌کند.

امروزه برای رسیدگی به مو با یه جستجوی ساده با انواع و اقسام مواد تقویتی، سرم‌ها و لوسیون‌های مختلف مواجه می‌شین که نوشته شده برای شادابی و براق شدن موهای خشک و آسیب‌دیده مفیده. در بین تمامی‌ محصولات متنوع تجاری بهتره به ماسک عسل برای مو هم نگاهی نو داشته باشین.  این سوال همیشه وجود داره که چه محصولی از چه برندی درخشندگی موها رو تثبیت می‌کنه؟ آیا ماسکی وجود داره که سبب درخشش دائمی ‌‌موها بشه؟ نکته جالب توجه اینه که برای ایجاد تحول در موهای خود باید ابتدا تغییراتی در سیستم تغذیه ایجاد کنین.

در این رابطه جالبه بدونین طب سنتی بیان کرده عسل با خواص درمانی بی‌نظیر و ویتامین‌های متعددی که داره می‌تونه کمک خوبی برای موها باشه. استفاده از این ماده برای موها سبب نرمی ‌و لطافت مو می‌شه. بنابراین در این مقاله در مورد تهیه ماسک‌های مختلف برای تقویت مو صحبت می‌کنیم. به طوری که با استفاده از این ماسک‌ها صاحب موهایی جذاب و زیبا خواهید شد. با ما همراه باشین.

عسل با خواص درمانی بی‌نظیر و ویتامین‌های متعددی که دارد می‌تواند به حفظ سلامت موها کمک کند.

خواص کلی ماسک عسل برای مو

مصرف انگبین به صورت خوراکی و همچنین تهیه ماسک با این ماده، مواد پرخاصیت و ویتامین‌های ارزشمند رو به پیاز و فولیکول‌های مو منتقل می‌کنه. به طوری که مشکلات مو رو به حداقل می‌رسونن. مکانیسم اثر عسل برای موها در موارد زیر خلاصه می‌شه:

  • ماسک عسل به جلوگیری از ریزش مو، تقویت موهای سر، تقویت مژه، ابرو و جلوگیری از ریزش اون‌ها کمک می‌کنه؛
  • ترکیب شگفت‌انگیز ماسک‌های متنوع به‌عنوان یک آبرسان موثر سبب شادابی و درخشندگی مو می‌شه؛
  • مواد معدنی و املاح آلی انگبین، پیاز مو رو تقویت می‌کنه و سفیدشدن مو رو تا حدود زیادی به تعویق میندازه؛
  • خواص مفید برای موهای دارای موخوره از طریق جذب مواد ماسک عسل؛
  • ارزش غذایی بالا و تنظیم رطوبت کافی برای مو باعث می‌شه مشکلاتی از قبیل پوسته شدن مو و شوره سر کاهش پیدا کنه؛
  • این ماده پروتئینه با وجود کراتین بالا، موهای شکننده و ضعیف رو تبدیل به موهایی مستحکم و ضخیم می‌کنه؛
  • به دنبال تقویت پوست سر، ظرف مدت کوتاهی شاهد رویش جوانه‌های مو خواهید بود.

علاوه بر این‌ها جالبه بدونین بسیاری از افراد در سنین مختلف با کم‌پشتی و سایر عارضه‌های مو درگیر هستن و در بین برند‌های مختلف و محصولات تولیدشده به دنبال راهکار درمانی معجزه‌آسا هستن. پس به این نکته توجه کنین که هیچ کدوم از مواد و محصولات شیمیایی پاسخگوی نیاز موها نیست و اغلب کالاهای تجاری اثر موقتی دارن. در صورتی که استفاده از ماسک عسل برای مو، سیستم رشد مو رو متحول می‌کنه!

ماسک عسل به جلوگیری از ریزش مو، تقویت موهای سر، تقویت مژه، ابرو و جلوگیری از ریزش آن ها کمک می‌کند.

انتقال مواد مغذی به مو با ماسک

سلامتی موها هم مانند سایر اعضای بدن به تغذیه اصولی وابسته هست. برنامه‌ریزی دقیق برای تغذیه، تمامی ‌نیازهای بدن و ویتامین‌های دریافتی روزانه رو به اعضای بدن می‌رسونه و به این ترتیب همه ارگان‌ها عملکردی مثبت و درست دارن. اگه قصد دارین به تمام عارضه‌های مو و مشکلات و آسیب‌هایی که برای موها اتفاق می‌افته پایان داده بشه، باید از ویتامین‌های موجود در عسل استفاده کنین. دو راه برای دریافت این مواد ارزشمند وجود داره. روزانه یه قاشق از این ماده طبیعی و سالم مصرف کنین یا اینکه ماسک عسل برای مو رو با استفاده از محصولات مفیدی که در طب سنتی بهش اشاره شده، تهیه کنین.

ویتامین‌ها و محتویاتی که در انگبین وجود داره همگی از جمله نیازهای اساسی مو به‌شمار می‌رن. این ترکیبات از جمله آنتی‌اکسیدان، کراتین و فلاونوئیدها، ویتامین‌ها‌ی خانواده A,B,C,E, H, K همگی برای تقویت و افزایش لطافت مو مفید هستن. کالری، پروتئین، آمینواسید، انواعی از آنزیم‌ها و قندهایی ‌نظیر گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و دکسترین که بدن رو از قند مصنوعی بی‌نیاز می‌کنن هم از ترکیبات دیگه ماسک عسل هستن. وجود این ترکیبات آلی و معدنی نشون‌دهنده اهمیت این محصول برای رفع مشکلات مو و تغذیه استاندارد مو هست.

برای استفاده حداکثری از خواص عسل برای مو باید به تهیه ماسک متوسل بشین.

طرز تهیه چند ماسک موثر با عسل برای مو

تهیه ماسک‌های زیبایی و تقویتی برای مو کار دشواری نیست. برای مراقبت بیشتر، نوع آسیب و مشکل مو رو شناسایی کنین و موهای آسیب‌دیده رو قبل از استحمام به مدت30 دقیقه در ماسک نگه دارین. با این اقدام ویتامین‌ها و ترکیبات مفید مواد موجود در ماسک جذب موها می‌شه و پس از چند بار استفاده تغییر رو احساس می‌کنین. ماسک عسل برای مو به صورت آماده در داروخونه‌ها موجوده اما بهتره خودتون با استفاده از مواد غذایی سودمند و تقویتی به‌سادگی اون رو تهیه کنین.

از یه سنی به بعد موها به سمت سفید شدن پیش می‌رن. پس برای اینکه جذاب‌تر بمونین و موهایی شاداب داشته باشین، بهتره به جای استفاده از شامپوهای مختلف کراتینه و پروتئینه برای تقویت موها از ماسک‌های خانگی استفاده کنین. برای استفاده حداکثری از خواص عسل برای مو باید به تهیه ماسک متوسل بشین. البته برای تهیه ماسک با استفاده از این محصول از مواد ترکیبی و ویتامینه که در علم پزشکی و طب نوین به اثبات رسیده غافل نشین.

ماسک عسل و روغن های مفید

استفاده از ماسک‌های ترکیبی عسل با روغن‌های مفیدی مثل روغن نارگیل یا زیتون، به تقویت گردش خون در پوست سر کمک می‌کنه و سبب افزایش سرعت رشد مو می‌شه. ترکیب این روغن‌ها با انگبین، پروتئین و مواد معدنی فراوانی داره و به‌عنوان ماده‌ای ضدقارچ و ضدالتهاب برای پوست سر عمل می‌کنه. ماسک عسل برای مو رو باید به صورت روزانه و قبل از استحمام به‌خوبی روی سطح موها و پوست سر ماساژ بدین. برای کاهش ریزش مو، رفع موخوره، برطرف کردن پوسته و شوره سر و سایر مشکلاتی که برای موها اتفاق می‌افته این ماسک بسیار موثره.

استفاده از ماسک‌های ترکیبی عسل با روغن‌های مفیدی مثل روغن نارگیل یا زیتون، به تقویت گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.

ترکیب عسل و تخم مرغ رو برای تقویت مو از دست ندین!

تقویت مو با مصرف عسل امکان‌پذیره اما مخلوط کردن دو ماده انگبین و تخم مرغ سبب می‌شه ویتامین‌ها و املاح معدنی بالایی با هم ترکیب بشه. خوبه بدونین زرده تخم مرغ حاوی اسید چرب، بیوتین و ویتامین‌های مختلفه و موجب استحکام و رشد بیشتر مو می‌شه. عسل با وجود ویتامین‌های متعدد A,B,D,E در ترکیب با خواص زرده یک ماده شگفت‌انگیز برای مو خلق می‌کنه. استفاده از این ماسک ترکیبی ویتامینه ضخامت موها رو افزایش می‌ده و سبب می‌شه موها در مقابل رنگ مو مقاوم‌تر عمل کنن. همچنین تقویت پوست سر، فولیکول‌ها، پیاز مو و رویش مجدد موها با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان موجود در این ترکیب شدت می‌گیره.

اگه بخواین ماسک عسل موثرتر واقع بشه بهتره عسل، روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ رو با هم ترکیب کنین. تقویت، آبرسانی و هیدراته کردن، پیشگیری از ریزش و جلوگیری از سفیدشدن، صافی مو و بازکردن فر موهای مجعد، رفع شپش و غیره از جمله کاربردهای درمانی این ماسک هست.

ماسک عسل برای مو به همراه آووکادو!

برای آبرسانی پوست، رفع خشکی مو، رفع التهاب پوست سر و تامین ویتامین، مقداری عسل طبیعی و آووکادو رو به‌خوبی با هم مخلوط کنین. این مخلوط رو روی موهاتون به صورت کامل بمالین و اجازه بدین 20 الی 30 دقیقه روی موها باقی بمونه. پس از اون موهاتون رو به شیوه معمول با آب و شامپو شستشو بدین. این روش برای آبرسانی و مرطوب‌کردن مو 3 تا 4 بار در ماه قبل از استحمام توصیه می‌شه.

ماسک عسل و شیر نارگیل

برای اینکه موهایی جذاب و درخشنده داشته باشین، این ماسک نرم‌کننده‌ و تقویت‌کننده‌ رو روی کف سرتون بمالین. البته برای تهیه این ماسک عسل برای مو حتما محصولات باکیفیت و تازه خریداری کنین تا تاثیر اون افزایش پیدا کنه. این ماسک رو می‌تونین دو بار در هفته روی سر استفاده کنین.

ماسک عسل و موز برای موها شگفت انگیزه!

در صورتی‌که موهای نازک، کم‌پشت و ضعیفی دارین و به دنبال محصولی برای تقویت پیاز مو هستین، استفاده از ترکیب موز و عسل بسیار کارسازه. به طوری که می‌تونین با این ماسک خانگی، پیاز و فولیکول‌های مو رو تقویت کنین. برای تهیه این ماسک مقداری عسل و موز رسیده و کمی‌ روغن زیتون رو با هم خوب حل کنین و بذارین حدود 20 دقیقه روی موها بمونه. جالبه بدونین موز پتاسیم و ویتامین B6 بالایی داره و طبق پژوهش‌های فراوانی که انجام شده، این ترکیب شگفت‌انگیز به صورت بنیادین علاوه بر افزایش رشد، سبب نرمی ‌‌و لطافت مو می‌شه.

استفاده از ترکیب موز و عسل برای تقویت پیاز مو بسیار مفید است.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که تاثیرگذاری ماسک عسل برای مو به دلیل ویتامین‌هایی هست که همگی اون‌ها در سلامت و تقویت موها موثر هستن. برای داشتن موهایی زیبا، پرپشت و جذاب باید سیستم غذایی خودتون رو با مواد خوراکی مفید و سازگار با پوست و مو چیدمان کنین. پس از همین امروز خوراکی‌های سالم و طبیعی بخورین و ماسک‌های خانگی بر پایه عسل رو در منزل تهیه و هفته‌ای یک الی دو بار روی موها استعمال کنین.

البته برای این کار لازمه برای خرید عسل مرغوب اقدام کنین. چون نوع طبیعی و غیرتقلبی محصولات اثرگذاری زیادی روی موها دارن. همچنین انواع کالاهایی که به صورت مصنوعی تولید شدن، ممکنه عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشه. در این رابطه باید بدونین فروشگاه واجارو محصولات مرغوب و درجه یک زنبورداران رو بدون واسطه در وب‌سایت خودش عرضه می‌کنه. پس برای تهیه انگبین اصل و طبیعی بازار محلی با قیمت مناسب از واجارو غافل نشین.

0
نظرات شما

*
*

×