باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

با عسل طبیعی پوست تون رو شفا بدین

عسل طبیعی

شاید تا حالا به این فکر نکرده باشین که عسل علاوه بر خوشمزگی، چه مزیتهای دیگهای داره؛ ولی ما بهتون میگیم که این خوراکی خوشمزه نه تنها کلی خاصیت درمانی داره، بلکه برای پوستتون هم خیلی مفیده. همه ما بخاطر آب و هوا یا رژیم غذایی نادرست مشکلات پوستی مختلفی داریم.

بخاطر همین هم تعداد خیلی زیادی دکتر و داروی پوستی وجود داره اما شاید شما هم تجربه کرده باشین که خیلی از این داروها تأثیر زیادی ندارن و فقط پولتون رو از دست میدین. تازه بعضیا از اینکه داروی شیمیایی استفاده کنن یا تزریقات پوستی انجام بدن، بیزارن.

حالا برای اینکه دغدغه های شما رو نسبت به پوستتون کم کنیم و بدونین که مشکلات پوستی به راحتی و بدون استفاده از داروهای مختلف هم میتونن برطرف بشن، عسل طبیعی رو بهتون معرفی میکنیم. به نظرتون خندهدار میاد که خوراکی صبحانتون رو به صورتتون بمالین؟

ولی واقعیت اینه که اگه این کار رو انجام بدین، خیلی از مشکلات پوستیتون برطرف میشه و دیگه نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست. کافیه که در ادامه مطلب با ما همراه باشین تا تأثیر این خوراکی شفابخش رو روی انواع مشکلات پوستی توضیح بدیم و بگیم که چطوری ازش استفاده کنین. اما قبلش بهتره بدونین که عسل طبیعی چیه؟

عسل طبیعی رو بهتر بشناسیم

شاید با خودتون فکر میکنین که چطور ممکنه عسل های مختلفی داشته باشیم؛ ما اینجا بهتون میگیم که این خوراکی نه تنها انواع متنوعی داره، بلکه با طعم و بوهای مختلفی هم تولید میشه. خوبه بدونین که در سراسر دنیا عسلهای مختلفی مثل خام، طبیعی، مانوکا و غیره وجود داره و بر اساس اینکه زنبور از چه گلی تغذیه کرده، دسته‌بندیهای دیگه ای مثل گون، یونجه و غیره داره.

عسل طبیعی
اما از بین همه این‌ها، بهترین نوع، عسل طبیعی هست. چون که این نوع هیچ مواد اضافهای مثل قند و شکر نداره و دقیقاً همون محصولی هست که زنبور تولید کرده. بخاطر همین مدل طبیعی این خوراکی خاصیتهای درمانی و دارویی زیادی داره؛ خصوصاً این خواص برای پوست بیشتره. پس اینجا یه سری از مشکلات پوستی و کاربرد عسل طبیعی برای درمان اونا رو براتون توضیح میدیم.

جوش‌ها رو با عسل طبیعی درمان کنین

شما هم از جوشهای صورتتون خسته شدین؟ حتی نمی دونین که دلیل این همه جوش روی صورتتون چیه؟ نگرانی نداره. تنها کافیه که به جای استفاده از انواع صابون و دارو، با خرید عسل طبیعی پوستتون رو درمان کنین. چون‌که این ماده مفید و پرخاصیت، خصوصاً مدل‌های طبیعیش، خاصیت آنتی باکتریال و آنتی‌اکسیدان داره. میپرسین یعنی چی؟ خوبه بدونین که وجود این خواص تو عسل باعث میشه که با استفاده از اون پوست شما ضدعفونی بشه.

چون که خیلی از جوش‌های صورت بخاطر چربی پوست یا بستهشدن منافذ اونه. بخاطر همین اگه عسل طبیعی رو به صورتتون بمالین، نه تنها جوش‌هاتون از بین میره، بلکه باعث میشه که دیگه هیچوقت جوش نزنین. چون که منافذ بستهشده پوست رو باز میکنه و باعث میشه که پوستتون شفافتر و بهتر از قبل بشه. بخاطر همین به شما توصیه میکنیم که دیگه از هیچ داروی شیمیایی برای درمان جوش‌هاتون استفاده نکنین.

لایه برداری پوست با استفاده از عسل طبیعی

خیلی وقتا شاید دیگه صورتمون جوش نزنه؛ اما جای جوش‌های قبلی باعث میشن که پوستمون شفافیت قبل رو نداشته‌ باشه. تازه خیلی از افراد میانسال خصوصا خانما از وجود لکه‌های مختلف روی پوستشون ناراضی هستن.


درباره این موضوع هم باید بگیم که عسل طبیعی به کمک شما میاد. چون که دلیل وجود لکه‌ها و جای جوش‌ها روی پوست، سلول‌های مردهای هستن که باقی موندن. بخاطر همین وقتی که این ماده زرد رنگ رو به پوستتون بمالین، دیگه خبری از اون سلول‌های مرده نیست و به مرور زمان و تکرار این کار، لکه‌های پوستی برطرف میشن.

پس دیگه نیازی نیست که از انواع لایه بردارهای شیمیایی یا گیاهی استفاده کنین. همین که مقداری عسل تو خونه داشته‌ باشین و روزانه به پوستتون بمالین، باعث میشه که بعد از مدتی از دیدن شفافیت پوستتون تعجب کنین.

آب رسانی طبیعی برای پوست

این روزها خیلی از ما دچار خشکی پوست هستیم. این مشکل باعث میشه که پوستمون شفافیتش رو از دست بده و به مرور زمان چروک‌های زیادی روی پوستمون به وجود بیاد. در این شرایط خیلی از پزشک‌ها انواع کرم های آبرسان رو معرفی می‌کنن. تازه اگه توجه کرده باشین، قیمت این کرمها به ‌نسبت زیاده. پس ما یه راه حل بهتر رو بهتون معرفی می‌کنیم.

چون که آب رسانی هم کاربرد عسل طبیعی هستش که رطوبت پوست رو افزایش میده. تازه خاصیت رطوبت طبیعی این ماده زرد رنگ نسبت به کرمهای آب‌رسان خیلی بهتره و تأثیر بیشتری روی پوست شما داره.

بهترین داروی طبیعی ضد پیری

همه ما وقتی به سن میانسالی برسیم، انواع لکه ها، چین و چروک ها و مشکلات پوستی رو صورتمون می‌بینیم. بخاطر همین خیلی از افراد میانسال دنبال روش های مختلفی مثل بوتاکس، لیزر و غیره هستن که پوست لطیف دوره جوونیشون رو به‌دست بیارن. غافل از اینکه خیلی از این روش ها چندین برابر به بدن و پوستشون ضرر می‌رسونن.

عسل طبیعی
اما خوبه بدونین که بهترین راه درمان پیری پوست، خرید عسل طبیعیه. چون که مواد‌ مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود تو این ماده باعث میشه که پوست شما لطافت و شفافیت خودش رو به دست بیاره. تازه حداقل مزیت این ماده زرد رنگ نسبت به داروهای شیمیایی اینه که هیچ آسیبی به شما نمی رسونه. پس با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از این کاربرد عسل طبیعی برای لطافت و زیبایی پوستتون استفاده کنین.

بهبود زخم‌های پوستی با عسل

شاید تا حالا دیده باشین که وقتی زخم یا خراشی روی پوستتون خصوصاً صورت اتفاق میفته، اگه به موقع بهش رسیدگی نکنین، ممکنه جاش برای همیشه باقی بمونه. اینجور مواقع همه ما خیلی مضطرب میشیم و هر راهی رو امتحان می‌کنیم که اون جای زخم رو از بین ببریم. حالا خوبه بهتون بگیم که اینجور وقتا اگه عسل در دسترستون هست، کمی از اون رو روی زخمتون بزارین.

این کار زودتر از هر دارو و درمان دیگهای جای زخم شمارو از بین میبره. چون که عسل طبیعی خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدان داره که همزمان با ضدعفونی کردن زخم، جای اون رو هم از پوستتون پاک میکنه. اینطوری دیگه نگران جای زخمتون و پوستتون نباشی.

چگونگی کاربرد عسل طبیعی در درمان پوست

تا اینجا بهتون گفتیم که چقدر عسل برای پوست خوبه؛ ولی یه سوالی که پیش میاد اینه که چطوری از این ماده زرد رنگ استفاده کنین. چون که حتی نحوه مصرف این ماده هم روی پوست تأثیر داره. بخاطر همین باید بدونین که عسل رو هم جدا و هم با بقیه مواد میشه مصرف کرد. پس اینجا راههای مختلف استفاده از این ماده زرد رنگ خوشمزه رو برای درمان پوست توضیح میدیم.

عسل رو به تنهایی روی پوستتون بمالین. خوبه بدونین که راحت‌ترین راه استفاده از عسل طبیعی برای درمان هر مشکل پوستی اینه که خود عسل رو به محل مورد‌نظرتون بمالین. اینطوری از همه خواص این ماده استفاده می‌کنین و خیلی زود پوستتون لطیف و شفاف میشه.

مطالعه بیشتر: خواص عسل

ماسک عسل با مواد مختلف

حالا اگه بخواین که اثر عسل طبیعی رو روی صورتتون بهتر ببینین؛ خوبه که این ماده رو با مواد دیگهای ترکیب کنین و به شکل ماسک به صورتتون بزنین. درباره ماسک‌های عسلی باید بدونین که این ماده زردرنگ با مواد مختلفی مثل زردچوبه، آبلیمو، سفیده تخم‌مرغ و غیره ترکیب میشه. اینجا طرز تهیه دو نوع ماسک با عسل رو براتون توضیح میدیم.

ماسک عسل و زردچوبه

این ماسک صورت رو باید با ترکیب یک واحد عسل و سه واحد زردچوبه تهیه کنین. این مواد رو انقدر هم بزنین تا کامل مخلوط بشن. بعد این ماسک رو روی صورتتون بمالین. بعد از ۱۰ دقیقه باید با آب سرد این مواد رو از روی صورتتون بشورین. بد نیست بدونین که این ماسک هم خاصیت ضدعفونی کنندگی داره هم پوستتون رو شفاف و روشن می‌کنه.

ماسک عسل و آبلیمو و سفیده تخم‌مرغ

یکی دیگه از ماسک‌های خیلی خوب برای درمان جوشها و جای جوشها اینه که عسل رو با آبلیمو و سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنین و خیلی خوب هم بزنین. ماسک رو روی صورتتون بزارین و 10 دقیقه صبر کنین و بعدش با آب سرد صورتتون رو بشورین. تازه این ماسک خاصیت ضدچروک و لطیف کنندگی هم داره.

در پایان

در این مقاله درباره عسل و تأثیر اون روی پوست توضیح دادیم. بهتون گفتیم که این ماده زرد رنگ خوشمزه برای درمان خیلی از مشکلات پوستی مثل زخمهای پوستی، جوشها، جای جوش و لکه ها، چین و چروک پوست و غیره خیلی موثره. تازه گفتیم که با خرید عسل طبیعی دیگه به استفاده از انواع آب‌رسان و داروهای ضدچروک نیازی ندارین.

بخاطر همین اگه می‌خواین که مشکلات پوستیتون برطرف بشه، بهتره به سایت واجارو برین و بهترین و باکیفیت ترین عسلها رو بخرین. چون که قیمت انواع عسل‌های طبیعی واجارو نسبت به انواع داروهای پوستی خیلی بهتره. تازه تأثیرش هم از اونا خیلی بیشتره و خوشمزه هم هست.

4
نظرات شما

*
*

    9383035627 23 فروردین 1401 پاسخ

    مفید بود اگه میشه خیلی از این مقاله ها بزارید

    9028294953 25 فروردین 1401 پاسخ

    تا حالا نمیدونستم. جالب بود

    9186911050 25 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از واجارو عزیز

    احمد محمدپور 27 فروردین 1401 پاسخ

    اصلا عسل دریک کلام یعنی شفاء. همیشه کنارتون داشته باشین

×