باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل زرشک

شاید قوی‌ترین خاصیت انگبینی که از شهد زرشک تهیه می‌شود این باشد که حاوی بربرین و آنتی‌اکسیدان است.

در گوشه کنار ایران گیاهان مفید زیادی رشد می‌کنن که زنبور عسل از شهد اون‌ها تغذیه می‌کنه. به سبب ترکیبات مفیدی که در گل‌ها و گیاهان وجود داره انگبین‌های متفاوتی روانه بازار مصرف می‌شه. برای مثال از خواص عسل زرشک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفیده و این محصول طرفداران زیادی داره. اصلی‌ترین مشخصه انگبین ویژگی آنتی‌باکتریال اون هست که در تمام محصولات و فرآورده‌های کندو مشترکه. در عین حال ویتامین‌هایی که در میوه زرشک موجوده، امتیازات مثبتی به این محصول می‌ده که قابل تامله.

مزیت اصلی مصرف این شهد دل‌انگیز اینه که فشارخون بالا، قند، چربی و حتی کلسترول خون کاهش پیدا می‌کنه. بنابراین ما همه این ویژگی‌ها رو در این مقاله دسته‌بندی و به طور مفصل در موردشون صحبت می‌کنیم. همچنین توضیحاتی در مورد خاصیت‌های درمانی این خوراکی خوشمزه ارائه می‌دیم. افراد سالم هم قبل از ابتلا به بیماری، لازمه برای تقویت بدن از این محصول منحصربه‌‌فرد استفاده کنن. پس با ما همراه باشین.

شاید قوی‌ترین خاصیت انگبینی که از شهد زرشک تهیه می شود این باشه که حاوی بربرین و آنتی‌اکسیدان است.

چند دلیل مهم برای توجه به خواص عسل زرشک

شاید براتون جالب باشه بدونین ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زرشک در دنیا هست. اراضی زیر کشت گسترده‌ای از این میوه پرخاصیت در ایران داریم. برپایی کندو در این مناطق زنبورها رو ترغیب می‌کنه به‌راحتی اقدام به نوشیدن شهد شکوفه‌های زرشک کنن و نتیجه اون، استخراج عسلی ناب و درجه یک هست که مواد مغذی فراوانی داره. شاید قوی‌ترین خاصیت انگبینی که از شهد زرشک تهیه می‌شه این باشه که حاوی بربرین و آنتی‌اکسیدان هست. این دو ماده از پیری زودرس جلوگیری و به پیشگیری از انواع سرطان کمک می‌کنن. خاصیت تاثیرگذار این محصول برای سلامتی بدن، پاکسازی کبد و کیسه صفرا هست. همچنین با مصرف این عسل می‌تونین از ساخته شدن سنگ در کیسه صفرا هم نجات پیدا کنین.

یکی دیگه از خواص عسل زرشک وجود ویتامین‌هایی مثل C و B1 هست. بتاکاروتن، لوتئین، گزانتین، کروم، کبالت و زینک هم در ترکیبات زرشک خودنمایی می‌کنه. کالری، پروتئین، آمینواسید، آنزیم، فسفر، منگنز، سلنیوم، سیلیس، روی، مس، گوگرد، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفات و منیزیم هم از جمله مواد تشکیل‌دهنده این عسل هستن. بنابراین پاکسازی خون و کاهش چربی خون هم یکی دیگه از ویژگی‌های ممتاز این محصول بهشتیه. البته برای اینکه این اهداف محقق بشه و نهایت استفاده رو از اون داشته باشین، باید صبح ناشتا و شب قبل از خواب  حدود یک الی سه قاشق از این خوراکی لذیذ رو میل کنین. در ادامه هم با ما همراه باشین تا به سایر خاصیت‌های انگبین اشاره ‌کنیم.

دو ماده بربرین و آنتی‌اکسیدان که در عسل زرشک وجود دارد از پیری زودرس جلوگیری می کند.

مبارزه با عفونت ‌ها با عسل زرشک!

دغدغه همه افراد در مواجهه با بیماری‌های مختلف ضعف سیستم ایمنی بدن در روبه‌رویی با عوامل میکروبی هست. میکروب‌ها شامل ویروس، باکتری و قارچ همگی در مجموعه‌ای قرار دارن که برای حذف و ریشه‌کن کردن اون‌ها باید از داروهای آنتی‌باکتریال و آنتی‌ویروس استفاده بشه. در این رابطه باید بدونین یکی از مهم‌ترین خواص عسل زرشک مشخصه آنتی‌بیوتیکی اون هست. پس کلیه بیماری‌های عفونی رو با مصرف به موقع و منظم این خوراکی خوشمزه درمان کنین. زرشک یه ویژگی بی‌نظیر دیگه هم داره و اون هم وجود بربرین هست که اجازه نمی‌ده عوامل میکروبی به سلول‌های انسان متصل بشن.

از جمله موارد درمانی این محصول در زمینه عفونت می‌تونیم به رفع عفونت دستگاه ادراری و برطرف کردن التهاب مثانه اشاره کنیم. همچنین درمان عفونت واژن با عسل، درمان برونشیت، سرماخوردگی، آنفولانزا، سینوزیت و عفونت‌های مرتبط با قارچ پوستی کاندیدا هم با مصرف این خوراکی و استعمال اون بر موضع ملتهب امکان‌پذیره.  نکته اساسی اینه که زنبور بربرین موجود در زرشک رو به خواص عسل زرشک منتقل می‌کنه و به لطف این ماده می‌شه از سرایت کلیه عفونت‌ها جلوگیری کرد. بنابراین سعی کنین در رژیم‌های غذایی برای میزان و نحوه مصرف عسل برنامه‌ریزی داشته باشین و با این اقدام برای همیشه بدنتون رو از شر ابتلا به این‌گونه بیماری‌ها در امان نگه دارین.

تقویت سیستم گوارشی

دستگاه گوارشی انسان یکی از ارگان‌های پرکار و فعال بدن هست که نیاز به مراقبت و تقویت داره. ویتامین‌ها و ترکیبات آلی و معدنی که پیشتر از اون‌ها نام بردیم، اعضای داخلی رو تقویت می‌کنه. اما باید توجه داشته باشین که معده، روده، کبد و کلیه‌ها همواره در معرض آسیب هستن. پس در ادامه توضیح می‌دیم که این محصول شگفت‌انگیز چجوری به سلامت اون‌ها کمک می‌کنه:

  • برای بهبود سوءهاضمه توصیه شده از عسل زرشک پرویتامین در میان‌وعده یا در هنگام صبحانه استفاده بشه. اگه علاقه‌ای به این‌ نوع مصرف ندارین، می‌تونین یه شربت خوشمزه با آب، عسل و چند برش لیمو تهیه و نوش‌جان کنین.
  • برای درمان اسهال می‌تونین از خواص عسل زرشک بهره ببرین. انگبین زرشک با هرگونه عفونتی در روده‌ها و معده مبارزه می‌کنه. چون به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که داره، گلبول‌های سفید رو تحریک به مبارزه با عوامل عفونی می‌کنه.
  • از بین بردن انواع انگل‌های روده به دلیل وجود ماده‌ای به نام آلکالوئید ایزوکوئینولین در زرشک به‌سادگی امکان‌پذیره.

همچنین کاهش دردهای دستگاه گوارش و جلوگیری از عوارض جانبی در سیستم هضم و دفع مواد غذایی از جمله خاصیت‌های مهم این محصوله که نباید نادیده گرفته بشه.

پاکسازی خون و کاهش چربی خون یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز عسل زرشک است.

کمک به بهبودی دیابت

اگه برنامه‌ریزی غذایی درست و اصولی داشته باشین و از خوراکی‌های باکیفیت و استاندارد استفاده کنین، متوجه می‌شین که بیماری دیابت یه محدودیت محسوب نمی‌شه. در این رابطه باید بدونین استفاده از خواص عسل زرشک انرژی فوق‌العاده‌ای به افراد می‌ده و با توجه به اینکه قندهای مفید در اون نهادینه شده، ضرری متوجه بدن نمی‌شه. به طوری که استفاده از این خوراکی شیرین برای افرادی که قند بالایی دارن، سبب می‌شه نیاز بدن به مصرف مواد قندی و شیرینی‌های مختلف در طول روز کاهش پیدا کنه و به اصطلاح، کم‌تر نیاز به مصرف شیرینی احساس می‌شه.

همچنین بربرین میزان ترشح انسولین در بدن رو هم تنظیم می‌کنه و همین امر سبب می‌شه پس از مصرف انگبین زرشک، با افزایش قندخون مواجه نشین. در واقع این خوراکی پرطرفدار حاوی قندهای طبیعی، مواد آلی و معدنی بسیار زیادیه که استفاده از اون در برنامه غذایی شدت بیماری‌ دیابت رو به حداقل می‌رسونه.

قلبی سالم با مصرف صحیح عسل زرشک

پاکسازی خون مزایای بی‌شماری داره که تنها از عهده گیاهان دارویی مثل زرشک و خوراکی‌های طبیعی مثل عسل برمیاد. در این رابطه توجه داشته باشین که یکی دیگه از فواید مصرف عسل زرشک اینه که گردش خون در رگ‌ها رو تسهیل می‌کنه. وقتی عروق و شریان‌ها در بدن عاری از هرگونه پلاک و لخته باشه، شدت جریان خون افزایش پیدا می‌کنه و خون کافی به قلب می‌رسه. همچنین پمپاژ قلب منظم‌تر انجام می‌شه و فعالیت سایر اعضای بدن هم به تبع اون ارتقا پیدا می‌کنه.   بنابراین برای سلامت بیشتر قلب تا حدامکان از مصرف دارو و درمان‌های شیمیایی اجتناب کنین و توجهتون رو روی انتخاب و مصرف خواکی‌های طبیعی متمرکز کنین. همچنین خواص عسل زرشک رو در این زمینه دست کم نگیرین.

چند مورد دیگه از خواص عسل زرشک

علاوه بر مواردی که عنوان شد، انگبین زرشک ویژگی‌های دیگه‌ای هم داره که به سلامت بدن کمک می‌کنه. فکر می‌کنین وجود ویتامین‌های مختلف دیگه چه فوایدی می‌تونه داشته باشه؟ برخی از این فواید و خواص عبارتند از:

  • کلسیم موجود در انگبین به تقویت لثه و دندان‌ها کمک می‌کنه و با برقراری استحکام لازم مانع از پوسیدگی زودهنگام دندان‌ها می‌شه.
  • اگه به دنبال رژیم‌های لاغری هستین باید مواد غذایی مغذی، پروتئینه، ویتامینه و طبیعی رو وارد برنامه روزانه کنین. به جای انتخاب شیوه‌های سخت و طاقت‌فرسا، سلامتی خودتون رو با مصرف انگبین زرشک تضمین کنین.
  • چشم عضو حساسی هست و برای تقویت بینایی و دوری از بیماری‌های مرتبط از خواص عسل زرشک غافل نشین.
  • هورمون‌های بدن با مصرف به اندازه انگبین زرشک تنظیم می‌شه و بانوان دوره‌های قاعدگی منظم‌تری خواهند داشت.
  • برای پانسمان زخم با عسل می‌تونین مقدار مناسبی از انگبین درجه یک زرشک رو روی موضع آسیب‌دیده قرار بدین. با این اقدام هم از عفونت پوست جلوگیری می‌شه و هم بافت سریع‌تر ترمیم می‌شه.

علاوه بر آنچه گفته شد، اگه در دوره‌های مختلف زندگی کم‌تر به پوستتون توجه کردین، برای جوانسازی و زیبایی پوست ماسک‌های خانگی با این محصول تهیه کنین و روی پوست استعمال کنین. آکنه، جوش و چین و چروک‌های پوست با این متد طبیعی به‌راحتی برطرف می‌شه.

استفاده از خواص عسل زرشک انرژی فوق‌العاده‌ای به افراد می‌دهد.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که اگه کندویی در محدوده باغات زرشک برپا بشه و زنبورها از شکوفه‌های درختچه زرشک تغذیه کنن، محصول به‌دست اومده از اون کندو خواص عسل زرشک رو منتقل می‌کنه. همون‌طور که متوجه شدین خاصیت سم‌زدایی، پاکسازی خون، کنترل و کاهش فاکتورهایی مثل فشار، قند و چربی خون از جمله مزیت‌های مصرف این محصول حیرت‌انگیزه. البته برای اینکه زمان درمان و کنترل بیماری‌ها به صورت کامل از فواید انگبین زرشک بهره ببرین، باید محصولی مرغوب و درجه یک تهیه کنین. به این منظور فروشگاه واجارو زنبورداران و تولیدکنندگانی رو از سراسر نقاط کشور گردهم آورده و محصولات باکیفیت رو از تولید به مصرف ارائه می‌کنه.

در این روش خرید عسل کافیه به وب‌سایت واجارو مراجعه و مشخصات محصول رو مطالعه کنین و سپس با مشاهده مرغوبیت کالا خریدتون رو انجام بدین. محصولاتی که سفارش می‌دین، تاییدیه آزمایشگاه داره و در اسرع وقت درب منزل به دستتون می‌رسه.

0
نظرات شما

*
*

    سهراب دویران 27 فروردین 1401 پاسخ

    ی ترکیب بسیار مفید برا بدن

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    تا حالا اسمشو نشنیده بودم جالب بود

×