باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل یونجه

طبع عسل یونجه گرم و تر است.

از گذشته تا کنون طب سنتی یونجه رو به‌عنوان یکی از گیاهان دارویی مهم و باارزش معرفی کرده. به‌طوری که خواص عسل یونجه به دلیل وجود آنزیم‌های فراوان، ویتامین‌ها و کربوهیدات‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کاربردهای درمانی فراوانی داره. از زمان‌های گذشته مادران و مادربزرگ‌ها طبق سنت‌های پیشینیان خود برای التیام زخم‌ها، بهبود اسهال، مشکلاتی نظیر ریفلاکس معده و تسکین علائم سرماخوردگی از این داروی خانگی استفاده می‌کردن.

اگه قصد دارین پیرامون خواص این ماده طبیعی اطلاعاتی رو کسب کنین، باید بدونین برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها دارو محسوب می‌شه و می‌شه روی خاصیت‌ درمانی اسیدهای ارگانیک این گیاه حساب کرد. بنابراین در این مقاله در مورد رویش گیاهی مهم به نام یونجه در نقاط مختلف جهان، فعالیت مهم زنبورها در باغات و تولید عسل یونجه صحبت می‌کنیم. همچنین هر آنچه لازمه در مورد خاصیت‌های درمانی این محصول شگفت‌انگیز بدونین رو با شما در میون می‌ذاریم. با ما همراه باشین.

خواص عسل یونجه به دلیل وجود آنزیم‌های فراوان، ویتامین‌ها و کربوهیدات‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اهمیت خواص عسل یونجه

کتاب‌های بسیاری وجود دارن که در مورد معجزات درمانی یونجه و خواص عسلی که از این گیاه به‌دست میاد، سخن گفتن. نکته قابل توجه اینه که در صورتی که افراد حساسیت خاصی به این گیاه، گرده و شهد اون نداشته باشن، منع مصرفی براشون وجود نداره و می‌تونن از خواص عسل یونجه بهره‌مند بشن. افرادی با سابقه بیماری دیابت یا بیمارانی که داروی به‌خصوصی مصرف می‌کنن هم باید قبل از مصرف دیدار و مشاوره‌ای با پزشک معالج خودشون داشته باشن. در این شرایط می‌تونین بی‌درنگ از فواید بی‌نظیر این محصول نهایت استفاده رو داشته باشین.

گیاه دارویی که برای تولید این محصول زنبورها از اون تغذیه می‌کنن، ملین هست و برای بهره بردن از خاصیت و کاربرد اون داروهای مختلفی ساخته شده. این محصولات در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های گیاهان دارویی در دسترسه. این فرآورده‌ها به صورت پودر، قرص، کپسول، عرق و عسل یونجه بسیار محبوب و مورد استفاده هستن. گیاه یونجه پروتئین بالایی داره و فعالیت‌های پروبیوتیکی رو افزایش می‌ده. به عبارتی زمینه رشد باکتری‌های مفید در روده رو فراهم می‌کنه. همچنین به تعادل قندخون کمک می‌کنه و مزیت‌های زیادی برای سلامتی دستگاه تنفسی داره.

این ماده موثر از لرزش اندام‌ها جلوگیری می‌کنه و درمان طبیعی خارق‌العاده‌ای برای بیماری پارکینسون محسوب می‌شه. مهم‌ترین نکته اینه که تمامی خواص این گیاه دارویی در عسل یونجه هم وجود داره و برای بهره‌مندی از اون‌ها بهترین راه استفاده از این محصول در رژيم غذاییه.

طبع عسل یونجه گرم و تر است.

 فواید طبع عسل یونجه

طبع این محصول گرم و تر هست و برای تمام افراد سرد مزاج بسیار مفیده. تعداد زیادی از بیماری‌ها از طبع و مزاج سرد نشأت می‌گیرن و با مصرف خوراکی‌هایی با طبع گرم درمان می‌شن. اما اگه قصد دارین این محصول رو در رژیم غذایی مختص تناسب اندام قرار بدین، مقدار یک تا سه قاشق غذاخوری در صبحانه یا میان‌وعده میزان اصولی و استاندارد مصرف اون هست. بنابراین با جایگزین کردن این ماده در رژیم روزانه می‌تونین حجم قند و شکر مصرفی رو تا حد ممکن کاهش بدین.

علاوه بر این جالبه بدونین چربی‌هایی که در بدن انباشته شدن، به‌راحتی از ‌بین نمی‌رن و یکی از خواص عسل یونجه اینه که عاری از چربی و مواد مضره. به طوری که مثل محرکی فعال سوخت‌ وساز بدن رو افزایش می‌دده و به روند چربی‌سوزی کمک می‌کنه. همچنین این ماده می‌تونه انرژی مورد نیاز بدن رو برای ادامه راه فراهم کنه و با تنظیم اشتها وزنی متناسب براتون رقم بزنه.

عسل یونجه و بیشترین مقادیر ویتامین!

عنصرها و املاح معدنی مثل کلر، کروم، فسفر، منگنز، سلنیوم، سیلیس، روی، مس، گوگرد، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفات و منیزیم در محتویات این محصول ایده‌آل خودنمایی می‌کنن. این نوع انگبین سرشار از آنزیمه و کالری، پروتئین، آمینواسید، آنتی‌اکسیدان فراوان داره. همچنین قندهایی مثل گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و دکسترین و نمک‌هایی مانند مالیک، لاکتیک، اسید سولفوریک، تارتاریک و سیتریک هم از جمله مواد تشکیل‌دهنده اون هستن. گلوکز این محصول بالاست و تا حدودی این انگبین زودتر از موعد کریستاله می‌شه. فلاونوئیدها و ویتامین‌های  B,C,E, Hبه همراه آهن فراوان، ویتامین A,K فوق‌العاده بالا و کربوهیدرات یه ماده دارویی پرخاصیت رو خلق کردن که با انواع کم‌خونی مقابله می‌کنه. از این ماده غذایی به‌عنوان خون‌ساز و کمک‌کننده انعقاد خون یاد می‌شه و مصرف اون می‌تونه خون‌ریزی رو متوقف کنه. این مورد یکی از اصلی‌ترین خواص عسل یونجه به‌شمار می‌ره.

گیاه یونجه پروتئین بالایی دارد و فعالیت‌های پروبیوتیکی رو افزایش می‌دهد.

خاصیت‌های درمانی عسل یونجه

گیاهان و گل‌ها‌ی بسیار زیادی در طبیعت وجود دارن که زنبور از اون‌ها تغذیه می‌کنه. یونجه در دسته گیاهانی جای داره که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شده که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مقوی مغز و اعصابه و یکی از خواص عسل یونجه تقویت حافظه هست.
  • به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی داروی ضداسهال، تب‌بر و ضدسرفه محسوب می‌شه.
  • با دفع اضطراب و استرس، روح و ذهن رو آرام می‌کنه و سبب تنظیم خواب می‌شه.
  • کم‌اشتهایی رو برطرف می‌کنه و برای عملکرد بهتر دستگاه گوارشی توصیه می‌شه.
  • این محصول برای تقویت معده و روده هم بسیار مفیده.
  • برای تامین انرژی و افزایش مقاومت بدن، این محصول رو در برنامه غذایی جای بدین. به طوری که افراد ضعیف می‌تونن با استفاده از این ماده غذایی باارزش به تقویت بنیه امیدوار باشن.
  • استفاده از انگبین یونجه فشارخون رو در حد نرمال حفظ می‌کنه و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی رو به تعویق می‌ندازه.

به این نکته مهم توجه داشته باشین که همه این موارد اثبات می‌کنن باید بهترین عسل یونجه طبیعی رو برای حفظ سلامت بدن و افزایش توان جسمی ‌در مواجهه با بیماری‌ها در سیستم تغذیه روزانه جای بدین.

عسل یونجه، درمان کننده عارضه های پوستی

امروزه درمان انواع بیماری‌های پوستی و رسیدن به ظاهری آراسته با رجوع و استفاده از گیاهان و محصولات اون‌ها ‌امکان پذیره. به طوری که بدون استفاده از داروهای شیمیایی و با استفاده از ویتامین‌ها و مزایای گیاهان و محصولاتی که از اون‌ها به دست میاد، می‌تونین انواع چروک، جوش و آکنه رو برطرف کنین. در این رابطه جالبه بدونین رفع التهابات و عارضه‌های پوستی از جمله مواردی هست که در حیطه خواص عسل برای پوست تعریف شده که انگبین تهیه شده از یونجه هم در گروه همین محصولات پرخاصیت جای می‌گیره. همچنین تهیه ماسک به منظور رفع آفتاب سوختگی، درمان زخم و ترمیم پوست آسیب‌دیده نمونه‌ای دیگه از خواص عسل یونجه محسوب می‌شه.

مهم‌ترین خواص عسل یونجه کمک به رفع التهاب در بدن است.

پیشگیری و درمان سرطان با عسل گیاه یونجه

بر اساس تحقیقات ثابت شده که انواع مختلف آنتی‌اکسیدان موجود در گیاه یونجه از پیشروی، ساخت و تولید سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنن. آنزیم‌های بدن زنبور هم خواص عسل یونجه رو دوچندان می‌کنه. پس نتیجه اینه که عسل یونجه ماده‌ای موثره که به ساخت و تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن پایان می‌ده. مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن که مسئول تخریب سلول‌های سالم بدن هستن، به عهده آنتی‌اکسیدانه. این ماده  همچنین روند ایجاد و تشکیل هر گونه تومور رو مختل ‌می‌کنه و خاصیت ضدالتهابی داره. در کنار همه این موارد سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه.

عسل یونجه ماده ای انرژی زا، ضدویروس، ضدالتهاب و ضدباکتری

یونجه نه‌تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان هم گیاهی شناخته‌ شده هست و مهم‌ترین خواص عسل یونجه کمک به رفع التهاب در بدنه. به طوری که بهبود زخم‌ها و آثار لکه با مصرف این ماده غذایی ویژه تسریع پیدا می‌کنه. بیماری‌هایی با منشا ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، آبله‌مرغان، کرونا و غیره با مصرف منظم این محصول مداوا می‌شن. این ماده قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک برای درمان بیماری‌های باکتریایی و میکروبی هست.

همچنین برای بهبود رشد کودکان، رفع مشکلات استخوانی مثل راشیتیسم، نشاط‌آوری، رفع اختلالات ماهیانه در بانوان به وجود این محصول در برنامه غذایی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این‌ها این ماده سرشار از انرژی هست و بدن رو سرحال و شاداب می‌کنه. البته این نکته مهم رو از یاد نبرین که استفاده از عسل برای کودکان زیر دو سال ممنوعه. چون که سیستم گوارش اون‌ها توان هضم آنزیم‌ها و مواد موثر در انگبین رو نداره.

کمک به دفع سموم با مصرف عسل یونجه!

در طول روز غذاها و خوراکی‌هایی مصرف می‌کنیم که خواسته یا ناخواسته برای بدن مسومیت ایجاد می‌کنن و برای سلامتی مضر هستن. بسیاری از این عارضه‌ها علائمی ‌ندارن و نمی‌شه از مصرف برخی از خوراکی‌ها  صرف‌نظر کرد. راه چاره انتخاب خوراکی‌های مفیدی هست که دفع سموم بدن رو به عهده می‌گیرن. در این رابطه باید بدونین از دیگر خواص عسل یونجه کمک به کار کبد و خارج‌کردن سموم اضافی بدنه. کبد سالم در نتیجه انتخاب سبک صحیح مصرف پایدار می‌مونه و به دفع مواد زائد بدن کمک می‌کنه. عوامل بسیاری مثل افزایش وزن و چاقی، فشارخون بالا، کم‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی، تغذیه نامناسب در بارداری و استفاده از غذاهای چرب بیماری‌های کبدی از جمله کبدچرب رو گسترش می‌دن. با گنجاندن این محصول ویژه در برنامه رژیم غذایی از بروز این بحران پیشگیری کنین.

از دیگر خواص عسل یونجه می‌توان به کمک به کار کبد و خارج‌کردن سموم اضافی بدن اشاره کرد.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که اگه به دنبال دارویی طبیعی هستین که سرشار از املاح معدنی و ویتامین‌های متعدد هست، از خواص عسل یونجه کمک بگیرین. این ماده با طبع گرم عارضه‌های مختلف از جمله ناراحتی‌های گلو رو درمان می‌کنه. همچنین مخلوط کردن این محصول با آب ولرم و کمی لیموترش تازه، تسکین دهنده التهاب و درمان سردی معده هست. با خرید عسل ممتاز و درجه یک می‌تونین شربتی طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها در منزل داشته باشین.  به دلیل اهمیت بالای این عسل در درمان، بهتره مرغوب‌ترین و بهترین محصول طبیعی رو برای مصرف انتخاب کنین. اما این محصول مهم رو از کجا تهیه کنیم که مقرون به صرفه و در عین حال مرغوب باشه؟

فروشگاه واجارو پیشنهادیه که نمی‌تونین ردش کنین. چون که زنبوردارهای بسیاری، محصولات باکیفیت خودشون رو به صورت مستقیم در فروشگاه واجارو عرضه کردن. به این شکل شرایط ایده‌آلی برای خریدارن فراهم شده که محصولات کشاورزی مورد نیاز رو از دست تولیدکننده تهیه کنن.

0
نظرات شما

*
*

    9118111619 25 فروردین 1401 پاسخ

    عسل یونجه هم دارین در سایت؟؟

    سهراب دویران 27 فروردین 1401 پاسخ

    عسل فقط کوهی

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار مفید بود مطالبتون

×