باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

4 مورد از خواص چای به برای سلامتی

میوه به یکی از محبوب‌ترین میوه‌های زمستانیه. اما تا حالا چای به رو امتحان کردین؟ از خواص چای به چیزی می‌دونید؟ می‌دونید معروف‌ترین فایده‌ چای به اینه که سرفه‌های ناشی از بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی رو کاهش ‌میده. به میوه‌ایه که ظاهرش به سیب و گلابی نزدیکه و خواص فراونی برای سلامتی داره. پیشگیری از سرطان، کاهش وزن و مراقبت از پوست تنها بخشی از خواص میوه به برای بدن انسانه. به منبع غنی ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن و فیبر غذایه. این میوه سرشار از ترکیبات آلی خاصی مثل کاتچین، اپی کاتچین، لیمونن و سایر مواد مغذی گیاهیه که اون رو برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست مناسب می‌کنه.

سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها از جمله ترکیبات فنلی و فیتونوترینت موجود در به تو خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار موثره. رادیکال‌های آزاد محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی هستند که می‌تونند باعث جهش یا مرگ سلول‌های سالم بشند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به مستقیما با کاهش شانس ابتلا به انواع مختلف سرطان مرتبطه.

می‌تونید از به در مربا، ژله، آب‌میوه‌ها و چای استفاده کنید. کشورهای مختلف از به،‌ به روش‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. علاوه بر خود میوه، دانه‌های به و برگ‌های به سرشار از ترکیبات ارگانیک با ارزش هستند و برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده میشن.

خواص به

در ادامه به 4 مورد از خواص مهم به که 2 موردش به صورت تخصصی مربوط به پوسته اشاره کردیم. بعد از اون 2 روش درست کردن چای به رو هم براتون نوشتیم. و بعد هم برای اینکه حق مطلب رو برای میوه خوشمزه و پر فایده به ادا کرده باشیم، خواص و روش دم‌آوری چای برگ درخت به رو هم ذکر کردیم.

خواص چای به

تقویت کننده سیستم ایمنی

چای به مقدار زیادی آنتی اکسیدان داره و سایر ویتامین‌های موجود در این میوه مثل ویتامین C و E هم به روش‌های مختلف سیستم ایمنی رو تقویت می‌کنند. به عنوان مثال، ویتامین C سیستم ایمنی رو برای افزایش عرضه گلبول‌های سفید، که اولین خط دفاعی در برابر عوامل بیماری زا، ویروس‌ها و باکتری ها در بدن هستند تحریک می کنه.

کمک به گردش خون و سلامت مو

مواد معدنی موجود در چای به شامل آهن، مس و رویه. این سه ماده معدنی به همراه عناصر کمیاب دیگه برای تولید گلبول‌های قرمز ضروری هستند. هنگامی که تولید گلبول های قرمز خون بالا باشه، گردش خون در بدن افزایش پیدا می‌کنه. این عامل باعث افزایش جریان خون در پوست، از جمله پوست سر میشه که می‌تونه سلامت فولیکول های مو رو افزایش بده و رشد اون‌ها رو تحریک کنه.

خواص چای به برای پوست

سلامت کلی پوست با مصرف چای به

چای به، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و بسیاری از ویتامین‌های مختلف از پوست محافظت می‌کنه و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به اون می بخشه. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه به از بین بردن آسیب یا اثرات منفی ناشی از رادیکال‌های آزاد روی سلول‌های پوست کمک می‌کنه. به برای کاهش چین و چروک پوست یا علائم پیری مفیده. چون ناخالصی‌ها، آلودگی ها و سلول‌های مرده پوست رو از بین می‌بره و همچنین به محافظت از پوست در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنه.

کاهش واکنش‌های آلرژیک پوستی یکی دیگه از خواص چای به

علاوه بر مزایایی که چای به برای جلوگیری از پیری پوست داره، یکی دیگه از خواص چای به اینه که می تونه واکنش‌های آلرژیک بدن به یک ماده محرک یا آلرژی زا رو کنترل کنه. سطوح بالای ویتامین C موجود در به، همچنین به کنترل التهابات بدن کمک می کنه.

خواص چای به برای پوست

روش درست کردن چای به (برای 4نفر)

روش اول

میوه به: 450 گرم

عسل: به دلخواه

گام اول: پوست و هسته به رو جدا کنید و به رو به تکه های ریز حدود 1 سانتی‌متری خرد کنید. (برای تازه و روشن نگه داشتن به، قطعاتش رو در یک کاسه آب با مقداری آب لیمو در حین خرد کردن خیس نگه دارید.)

گام دوم: 6 فنجان آب و تکه‌های به رو در یک قابلمه بریزید و بذارید آب به جوش بیاد. حرارت رو کم کنید تا بجوشه و به مدت 40 دقیقه در آب دم بکشه تا تکه‌های به لطیف بشن.

گام سوم: از روی حرارت بردارید و عسل رو به دلخواه اضافه کنید و میل کنید. سعی کنید عسلی که استفاده می‌کنید حتما عسل طبیعی باشه تا خواص عسل هم به خواص دمنوش‌تون اضافه بشه. بهترین انواع عسل طبیعی رو می‌تونید تو فروشگاه واجارو تهیه کنید. برای این کار کافیه وارد صفحه مربوط به خرید عسل بشید.

روش دوم

روش دوم دقیقا شبیه به همون روش اوله با این تفاوت که به رو توی این روش با یک قاشق کوچک زنجبیل، کمی جوز هندی یا یک دانه وانیل بجوشونید.
در پایان کمی آب لیمو بهش اضافه کنید یا با مقداری چای سبز تازه دم شده اون رو مخلوط کنید و بعد نوش جان کنید. استفاده از چای سبز باعث میشه که خواص چای سبز هم به دمنوش به اضافه بشه.

روش درست کردن چای به

فواید چای برگ درخت به

برگ به علاوه بر رفع سرفه فواید زیادی برای بدن داره. در ادامه برخی فواید برگ درخت به که احتمالا اصلا ازش خبر نداشتید رو براتون آوردیم.

  • بیماری‌های معده رو برطرف می کنه، و ضد سرطانه

چای برگ درخت به برای ناراحتی های معده مفیده و از بدن و سلول‌های ما در برابر سرطان محافظت می‌کنه. این دمنوش به از بین بردن سلول‌های سرطانی بدخیم بدون ایجاد اختلال در سلول‌های طبیعی کمک می‌کنه.

  • سرفه رو قطع می کنه.

برگ‌های به مثل خود به برای بهبود سرفه‌های ناشی از بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا که در فصل زمستان رایج هستند بسیار مفیدند.

  • مفید در برابر اسهال

برگ درخت به در صورت مصرف به صورت چای برای رفع اسهال مفیده و متابولیسم رو متعادل می‌کنه.

  • خطر حمله قلبی رو کاهش می‌ده.

این چای جریان مایع رو در سلول‌های بدن تسهیل می‌کنه و از شما در برابر بیماری‌هایی مثل حمله قلبی و سکته محافظت می‌کنه.

  • کم خونی رو برطرف می‌کنه.

افرادی که کم خونی دارند می‌تونن با استفاده از چای برگ درخت به، به درمان اون کمک کنند.

  • درد قاعدگی رو تسکین میده.

برگ به، به کاهش درد شدیدی که خا‌نم‌ها در طول دوره قاعدگی خود تجربه می‌کنند کمک می‌کنه.

فواید چای برگ درخت به

طرز تهیه چای برگ درخت به

حالا با این همه فایده‌ای که برگ درخت به داره چجوری میشه چایش ‌رو درست کرد؟

مهم ترین نکته‌ای که شما برای درست کردن چای برگ به باید بدونید اینه که زیاد نباید بجوشه. چون وقتی زیاد بجوشه خواص مفید خودش رو از دست میده.
برای درست کرد چای برگ به،‌ به 4 لیوان آب و 5 برگ به نیازه.

ابتدا آب رو جوش بیارید بعد برگ‌های به رو اضافه کنید و صبر کنید تا به همراه آب، ‌به مدت 2-3 دقیقه بجوشه. بعدش از روی حرارت برش دارید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و بعد از صافی استفاده کنید تا آب و برگ رو از هم جدا کنید.

حرف آخر

بعضی از خواص چای به و چای برگ درخت به رو در این مطلب ذکر کردیم و در مورد روش دم‌آوری اون‌ها هم توضیحاتی دادیم. هرچند که چای به خواص زیادی برای بدن داره اما باید توجه داشته باشید که در مصرف چای به و چای برگ به احتیاط کنید! به این دلیل که هم خود به و هم برگ‌های اون باعث افزایش فشار خون می‌شن، واسه همین توصیه میشه افرادی که مشکل فشار خون دارند و افرادی که دائماً از یبوست شکایت دارند، به مصرف نکنند.

1
نظرات شما

*
*

    9044832254 8 اردیبهشت 1401 پاسخ

    عالییییه

×