باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

مضرات آبلیمو عسل

لیمو و عسل سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند و بی‌نهایت فوایدی را به دنبال دارند.

گاهی اوقات یه ماده غذایی اونقدر مفیده که فکرش رو هم نمی‌کنین که ممکنه یه جایی و یه جوری به بدن و سلامتی خللی وارد کنه. پس لازمه اطلاعات عمومی‌تون ‌رو در موردش بالا ببرین. آیا تابه‌حال فکر کردین که مضرات آبلیمو عسل چیه؟ در مورد خواص عسل و لیمو بسیار شنیدین و جای شک و شبهه‌ای در اون نیست. این ترکیب درخشان اونقدر ویتامین داره که کم‌تر به موارد آسیب‌رسانی اون و اختلال در سلامتی توجهی شده. اما باید دقت داشته باشین که عدم رعایت شیوه اصولی مصرف می‌تونه آثار مخربی برای برخی افراد داشته باشه.

لیمو و عسل سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستن و بی‌نهایت فواید مفیدی رو به دنبال دارن اما در عین حال ممکنه مضراتی هم داشته باشن. به همین دلیل در این بخش به تمامی‌ زوایای مصرف، فواید و معایب استفاده از این ترکیب جادویی می‌پردازیم. همچنین به صورت واضح بیان می‌کنیم که با چه شیوه‌ای از ضررهای جسمی این ترکیب ‌در امان می‌مونین. با ما همراه باشین.

لیمو و عسل سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند.

مکانیسم اثر و مضرات آبلیمو عسل در بدن

در ابتدای امر بهتره بدونین که هر کدوم از این دو ماده چه ویتامین‌هایی دارن تا بتونیم تفسیر بهتری از مضرات آبلیمو و عسل داشته باشیم. ویتامین‌ها‌ی خانواده A,B,C,E, H, K به‌علاوه آنتی‌اکسیدان، کراتین و فلاونوئیدها از جمله مهم‌ترین ترکیبات عسل هستن. کالری، پروتئین، آمینواسید و قندهایی ‌نظیر گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و دکسترین تنها بخشی از محتویات عسل هست که به نوعی اکسیری برای جوانی و شادابی به‌شمار می‌رن. اما لیموی تازه حاوی چه ویتامین‌هایی هست؟ لیموترش در زمره میوه‌هایی قرار گرفته که به عنوان دارو برای سلامتی معروفه و تقویت سیستم ایمنی اولین خاصیت مفید اون هست.

آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، اسید اسکوربیک، اسید سیتریک و ویتامین‌هایی نظیر A,B,C از جمله مواد مغذی لیمو هستن. به طوری که این مواد کمک بسیار زیادی به دفع سموم بدن می‌کنن و حافظ سلامتی به شمار میرن. با این همه محتویات می‌شه به این نتیجه رسید که این دو ماده منبع مفیدی برای ویتامین‌رسانی به بدن هستن و به خودی خود ماده مضری رو در خود جای ندادن. پس مضرات آبلیمو و عسل چیه؟ آیا با مصرف اشتباه بدن دچار آسیب می‌شه؟ در این رابطه باید بدونین متاسفانه مصرف این ترکیب دارویی اگه در زمان نادرست انجام بشه و همچنین استفاده بیش از اندازه اون برای برخی افراد مشکلاتی در ‌هاضمه و گوارش به وجود میاره که به اون می‌پردازیم.

آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، اسید اسکوربیک، اسید سیتریک و ویتامین‌هایی نظیر A,B,C از جمله مواد مغذی لیمو هستند.

طب سنتی در مورد مضرات آبلیمو عسل چه نظری داره؟

همون طور که دیدین، انگبین به دست اومده از شهد گل‌ها و گیاهان ماده‌ای طبیعی و بدون مواد مضره. لیمو هم به عنوان میوه‌ای جادویی غنی از ویتامین‌های خانواده CوB هست و جزء محدود محصولات کشاورزیه که حاوی اسیدهای مفید برای بدنه.

در طب سنتی هر دو ماده خواص دارویی فراوانی دارن اما ۳ دسته از مضرات آبلیمو عسل مشهوده که در موردش صحبت می‌کنیم:

  1. فواید لیمو با خواص آنزیم‌های موجود در اون ارتباط داره و خیلی مهمه که تازه مصرف بشه.
  2. عسل تنها در صورتی موثره که از نوع تقلبی نباشه.
  3. سیستم بدنی افراد مختلف با هم متفاوته و زمان و نحوه مصرف برای همه یکسان نیست.

در صورتی که به این ۳ مطلب توجه جدی داشته باشین، هیچ وقت گرفتار عوارض مصرف این ترکیب هیجان‌انگیز نخواهید شد. به طوری که می‌تونین با اطمینان‌خاطر از این شربت برای حفظ سلامتی استفاده کنین. حالا باید دید که چه افرادی باید در مصرف احتیاط کنن؟ آیا افزودن آبلیمو در مضرات عسل گون برای معده تاثیری داره؟ و چه زمانی رو باید به مصرف اصولی این شربت اختصاص داد؟ در مورد تازگی لیمو هم مطالب مفیدی رو عنوان می‌کنیم که خالی از لطف نیست.

مراقب معده حساس باشید!

شربت آبلیمو عسل تاثیر ضدالتهابی و ضدباکتریایی بالایی داره و خواص درمانی این ترکیب بسیار بالاست. بخاطر همین این شربت مورد علاقه همه افراده اما افرادی که در سیستم گوارشی مشکلاتی دارن و افرادی که به انواع عارضه‌های معده دچار هستن، بهتره این شربت رو به صورت ناشتا مصرف نکنن. بیش‌ترین مضرات آبلیمو و عسل ناشی از نوشیدن مقدار زیادی از این شربته که ممکنه اسید معده رو تحریک کنه و سبب تشدید درد و زخم معده بشه. بهترین راهکار اجرایی اینه که این افراد به جای یه لیوان از یه فنجان شربت استفاده کنن. همچنین باید ساعتی پس از صرف غذا شربت بنوشن که سبب تحریک معده خالی نشه.

هشدار برای مصرف آبلیموی کهنه در آبلیمو عسل!

وقتی ترکیبی مثل آبلیمو عسل این همه خاصیت مفید داره و حتی در طب سنتی درمان جوش صورت با عسل و آبلیمو هم توصیه شده، چه مواردی سبب می‌شه مضرات آبلیمو و عسل به بدن آسیب برسونه؟ طبق آزمایشاتی که انجام شده در مصرف لیموی برش‌خورده و مانده و همچنین آبلیموی قدیمی ‌و کهنه باید احتیاط بیشتری بشه. بنابراین باید به دو نکته زیر توجه کنین:

  1. برش‌های لیمو اگه مدت زمان کوتاهی در مجاورت هوا قرار بگیرن، به ماده‌ای سمی ‌و مضر تبدیل می‌شن و خاصیت‌ها و ویتامین‌های مفیدشون رو به بدن منتقل نمی‌کنن. از این رو هر زمانی که قصد استفاده از لیمو دارین، همون لحظه برش بزنین و از آب لیمو یا برش‌های اون برای شربت استفاده کنین. هر چند لیمو تغییر عطر وطعم نمیده اما بهتره از زمان قاچ‌کردن لیمو تا زمان استفاده مدت زیادی نگذره.
  2. آبلیموی مانده حاوی اسیدهای مضره. در صورتی که در دمای خنک هم از آبلیموی تازه نگهداری بشه بیش از نیمی ‌از خواص خودش رو از دست می‌ده. در واقع نگهداری آبلیمو در هوای آزاد اون رو بدون خاصیت می‌کنه.

بنابراین در صورتی که به این دو نکته بی‌توجهی کنین با مضراتی که گفته شد، مواجه می‌شین.

شربت آبلیمو عسل تاثیر ضدالتهابی و ضدباکتریایی بالایی دارد.

مضرات آبلیمو عسل چیه؟

همون‌طور که گفته شد در مصرف هر ماده غذایی هر چند مفید اگه اصول مصرف رو رعایت نکنین و بایدها و نبایدهای تغذیه رو جدی نگیرین، ممکنه دچار آسیب بشین. در مورد مضرات آبلیمو عسل گفتیم که مصرف زیاد، استفاده از لیموی کهنه و رعایت نکردن زمان مصرف خطرساز هستن.

حالا باید بدونین همه آسیب‌های جسمی ناشی از مصرف نادرست آبلیمو عسل در بندهای زیر خلاصه می‌شه:

  1. مصرف زیاد لیمو میزان عقل و هوش رو کاهش می‌ده؛
  2. مینای دندان رو خراب می‌کنه و سبب پوسیدگی زودهنگام دندان‌ها می‌شه؛
  3. نوشیدن بیش از اندازه برای افرادی با سابقه بیماری ریه، دردهای عضلانی و تشنج مضره؛
  4. استفاده زیاد از لیمو قدرت جذب ویتامین A رو در بدن کاهش می‌ده؛
  5. مصرف بیش از حد این شربت قند خون رو افزایش می‌ده و برای افراد دیابتی هم ضررهایی رو به دنبال داره.

حالا از اونجایی که امروزه جمعیت کثیری دچار دیابت هستن، در ادامه بیشتر به شرح نکته آخر می‌پردازیم.

مضرات مصرف زیاد آبلیمو عسل برای افراد دیابتی!

هنگامی‌که بتونین مصرف مواد قندی مضر رو در طول روز کنترل کنین، به طور قطع بر تثبیت قند خون تاثیرگذاره. مصرف روزانه یک قاشق کوچک از عسل طبیعی و اصل نیاز بدن به قند رو جبران می‌کنه و انسولین مناسب در بدن ترشح می‌شه. اما با توجه به این که لیموترش و آبلیمو هم دارای مواد قندی هستن، توصیه می‌شه افرادی که دیابت دارن به صورت روتین و مکرر از این شربت استفاده نکنن. پس با مصرف اصولی، هم فاکتور قند خون را تنظیم می‌کنین و هم افزایش وزن به سراغتون نمیاد. چون که اشتها هم کنترل می‌شه و به سراغ پرخوری نمی‌رین.

البته باید گفت تمامی‌ توصیه‌های طب سنتی و علم نوین برای دور ماندن از مضرات آبلیمو عسل بر تغذیه مناسب و اصولی استواره. اگه برنامه‌ریزی درستی برای مصرف خوراکی‌های سالم داشته باشین و کمی ‌ورزش کنین، به طور حتم سلامت جسمی و روحی خودتون رو تضمین کردین.

لیموترش و آبلیمو دارای مواد قندی هستند و مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود.

چگونگی تهیه و مصرف آبلیمو عسل برای دور ماندن از مضرات

بهترین شیوه تهیه یه شربت خوشمزه و بدون مضرات اینه که آب ولرم رو در ظرفی بریزین و آب لیموی تازه یا برش‌هایی از لیموترش رو درون اون بندازین. چند دقیقه‌ای اجازه بدین آنزیم‌های لیمو آزاد بشن. حالا یه قاشق عسل طبیعی درونش بریزین و خوب هم بزنین. اگه برای مصارف درمانی استفاده می‌کنین، این شربت رو جرعه‌جرعه بنوشین. اطمینان داشته باشین اثرات درمانی اون رو خیلی زود دریافت می‌کنین. در مطالب بالا در مورد مضرات آبلیمو و عسل صحبت کردیم. بنابراین برای مصرف این شربت به دو نکته توجه داشته باشین:

  1. اگه سابقه حساسیت دارین یا مبتلا به بیماری‌های معده هستین، به صورت ناشتا اقدام به مصرف نکنین؛
  2. سعی کنین میزان مصرفتون خیلی کم و تعداد دفعات بیشتر باشه که ترش نکنین و ریفلاکس معده نداشته باشین؛
  3. مواد تهیه شده برای شربت باید تازه و باکیفیت باشن. توجه داشته باشین که در هنگام خرید محصولات گرفتار افراد سودجو نشین و مواد تقلبی رو به جای محصول باکیفیت خریداری نکنین.

علاوه بر این‌ها اگه قصد دارین برای رفع عطش در روز‌های گرم سال شربتی پرخاصیت میل کنین، می‌تونین بهش تخم شربتی یا خاکشیر هم اضافه کنین. افزودن دم‌کرده زعفران یا عرق هل هم کیفیت این شربت رو ارتقا می‌ده.

اگر سابقه حساسیت دارید یا مبتلا به بیماری‌های معده هستید، ترکیب آبلیمو عسل را به صورت ناشتا مصرف نکنید.

کلام آخر

از اونجایی‌که همیشه از مزایای آبلیمو عسل گفته می‌شه، ما در این مقاله تلاش کردیم شما رو با مضرات این شربت هم آشنا کنیم. به طوری که متوجه شدین در چه شرایطی و به چه مقداری باید از این شربت استفاده کنین که از مضرات آبلیمو عسل در امان بمونین. یکی از نکاتی که برای جلوگیری از بروز مضرات این شربت به اون اشاره شد، استفاده از محصولات باکیفیت و به خصوص عسل اصل بود. حالا آیا می‌پرسین از کجا عسل اصل و غیرتقلبی بخرین؟

واجارو اولین و بزرگ‌ترین فروشگاه و بازار محلیه که به صورت آنلاین کلیه محصولات کشاورزی رو بدون واسطه عرضه می‌کنه. با ورود به وب‌سایت واجارو با حجم انبوهی از زنبورداران و تولیدکنندگان روبه‌رو می‌شین که محصولاتشون رو به صورت مستقیم ارائه کردن. در این بازار می‌تونین قیمت‌ها، کیفیت و خواص عسل رو با سایر نمونه‌ها مقایسه کنین و بهترین و مرغوب‌ترین محصول رو تهیه کنین. بنابراین با مراجعه به واجارو خرید عسل درجه یک از افراد حرفه‌ای رو از دست ندین.

0
نظرات شما

*
*

    9118111619 25 فروردین 1401 پاسخ

    ما که هرچی شنیده بودیم فواید بود مضراتش رو نشنیده بودیم

    هالیل 12 دی 1401 پاسخ

    من شنیدم که در طولانی مدت باعث سنگ صفرا میشه!!آیا این درسته؟؟

      جواد حمیدی 14 دی 1401 پاسخ

      عرض ادب
      بطور کلی در مصرف هر خوراکی اگر زیاده روی بشه ضرراتی رو هم به همراه داره

×