باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

8 مورد از خواص چای دارچین و عسل – یک نوشیدنی شفابخش

عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید زیادی برای سلامتی‌ هستند. چای سیاه همراه با دارچین و عسل یک نوشیدنی خوشمزه و مفیده و ما هرچقدر از خواص چای و دارچین و عسل بگیم کم گفتیم. این ترکیب سرشار از آنتی اکسیدانه و برای سلامتی بدن از جمله کاهش التهاب و سطح قند خون و بهبود سلامت قلب مفیده. همچنین در بعضی منابع اومده که چای دارچین با عفونت‌ها مبارزه می‌کنه و PMS و دردهای قاعدگی رو کاهش میده.

طعم این نوشیدنی به صورتیه که برای لذیذتر شدن نیاز به شیرین کننده داره و وقتی صحبت از انتخاب یک شیرین‌کننده طبیعی به میون میاد، عسل در مقایسه با شکر گزینه خیلی سالم‌تریه.

عسل و دارچین دو ماده‌ای‌‌اند که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفیدند و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. مقالات زیادی در مورد کنترل بیماری‌های مختلف با استفاده منظم از عسل و دارچین موجوده.

خواص عسل و دارچین برای بیماری های مختلف

ما در ابتدای این مطلب از واجارو اول توضیح مختصری از ارزش غذایی دارچین و عسل دادیم؛ و بعد لیستی از فواید و خواص چای دارچین و عسل رو آوردیم. در پایان این مطلب دو تا دستور تهیه وجود داره که اولی همراه با آب و پودر دارچینه و دومی با چای سیاه و چوب دارچینه. امیدواریم که اطلاعاتی که توی این مطلب بهتون می‌دیم براتون مفید واقع بشه.

بیشتر بدانید: طبع چای

چند خط در مورد ارزش غذایی عسل و دارچین

دارچین و عسل هدیه طبیعت به بشره. دارچین برای درمان مشکلات گوارشی و تقویت مفاصل مفیده. از طرف دیگه عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریاییه که به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و قارچی کمک می‌کنه. علاوه بر این عسل یه منبع غنی از اسید آمینه، نیاسین، ریبوفلاوین، آهن، کلسیم و مواد مغذی دیگه به حساب میاد. دیگه شما خودتون می‌تونید حدس بزنید که مصرف همزمان این دوتا، یعنی دارچین و عسل، چه لطف بزرگی به سلامت جسممون می‌کنه. عسل و دارچین حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری‌ مورد نیاز بدن هستند که به حفظ سلامتی ما کمک می کنند. هر دوی این مواد رو میشه به صورت روزانه در حد اعتدال مصرف کرد.

فواید و خواص چای دارچین و عسل

فواید و خواص چای دارچین و عسل بسیار زیاده. ما تو این مطلب 8 مورد که به شما کمک می‌کنه تا بدنی سالم داشته باشید رو ذکر کردیم.

این ترکیب خطر بیماری قلبی رو کاهش میده

چای عسل دارچین برای کاهش سطح کلسترول خون بسیار مفیده. سطوح بالای کلسترول می‌تونه منجر به اختلال در رگ‌های خونی بشه، اما با گنجوندن عسل و دارچین در وعده‌های غذایی روزانه خود میشه از خطر ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کرد.

تقویت سیتم ایمنی بدن از خواص چای دارچین و عسل

تو بعضی منابع اومده که مصرف منظم چای دارچین با عسل باعث تقویت سطح ایمنی در افراد می‌شه. همچنین این ترکیب سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد باکتریاییه که به بهبود سیستم گوارش و تقویت اون برای مبارزه با بیماری ها مختلف کمک می‌کنه.

به تقویت مفاصل کمک می کنه

هیچ مدرک علمی مستقیمی مبنی بر این که استفاده از عسل به تسکین درد کمک می کند وجود نداره. اما همچنان توصیه می‌شه برای آروم کردن درد، ترکیبی از دارچین و عسل به صورت روزانه مصرف بشه. به این دلیل که عسل دارای خواص ضد التهابیه که انتظار میره تا به تسکین درد کمک کنه. عسل همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن به شما برای محافظت در برابر مشکلات مفصلی کمک می‌کنه.

چای عسل و دارچین برای دیابت

چای عسل و دارچین برای دیابت خوبه

چای عسل و دارچین برای افراد مبتلا به دیابت مفیده، چون از هیچ گونه شیرینی مصنوعی توش استفاده نمیشه و سطح گلوکز رو کاهش میده. اما اگر با بیماری دیابت درگیر هستید باید قبل از گنجوندن عسل در رژیم غذایی خودتون با پزشک مشورت کنید. دکترتون بهتر میدونه که مصرف عسل برای شما مناسبه یا خیر.

بیشتر بدانید: چای و دیابت

عفونت مثانه رو درمان می کنه

مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین با نصف قاشق چای‌خوری عسل در آب ولرم به از بین بردن باکتری‌های موجود در مثانه کمک می‌کنه. بنابراین این ترکیب جادویی از شما در مقابل ابتلا به عفونت‌های مثانه محافظت می‌کنه.

چای دارچین و عسل برای معده مفیده

نوشیدن عسل و پودر دارچین همراه با آب یا چای به طور منظم به رفع گاز و نفخ معده کمک می‌کنه و در عین حال برای پاک نگه داشتن روده از هرگونه انسداد و منظم کردن حرکات روده هم مفیده. همچنین مخلوط عسل و دارچین برای درمان درد معده و زخم معده هم فواید زیادی داره.

به عنوان یک انرژی زا استفاده می شه

فواید عسل و دارچین خبر از تبدیل شدن این نوشیدنی به یک نوشیدنی انرژی زا می‌ده. یکی از خواص چای دارچین و عسل اینه که به بدن کمک می‌کنه تا پرانرژی و هوشیار باشه. ½ قاشق چای‌خوری عسل خام مخلوط شده با ¼ قاشق چای‌خوری دارچین مخلوط شده با آب گرم، ترفند ایجاد یک نوشیدنی سالم، طبیعی و خوشمزه‌ایه که انرژی فوری رو برای بدن فراهم می‌کنه.

در برابر آلرژی استفاده میشه

آلرژی‌هایی که منجر به سرفه میشن رو میشه با مصرف 1 قاشق غذاخوری عسل ولرم مخلوط با ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین بهتر کرد. خواص ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد ویروسی عسل و دارچین به درمان مشکلات گلو و عفونت های گلو کمک می‌کنه. بهترین روش برای تهیه اینه که 3-4 چوب دارچین رو بجوشونید و آب جوشیده رو با 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.

مواردی که گفتیم تنها تعدادی از خواص چای دارچین و عسل هستند.

چای عسل و دارچین برای آلرژی

دستور تهیه نوشیدنی عسل دارچین با پودر دارچین( برای 1 نفر)

تهیه نوشیدنی عسل و دارچین نسبتاً آسونه چون فرآیند یا روش آماده سازی طولانی و پیچیده‌ای نداره.

مواد لازم:

  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین (ترجیحا ارگانیک): 1 قاشق چایخوری
  • آب: 1 فنجان

روش تهیه:

  1. آب رو جوش بیارید.
  2. پودر دارچین رو به آب جوش اضافه کنید.
  3. اجازه بدید به مدت 15 دقیقه دم بکشه.
  4. عسل رو به مخلوط خنک شده اضافه کنید.
  5. سرو کنید.

دستور تهیه چای دارچین و عسل با چوب دارچین (برای 4نفر)

مواد لازم:

  • چوب دارچین شکسته: 3 عدد
  • چای سیاه: 3 قاشق غذا خوری
  • آب داغ: 4 فنجان
  • عسل: مطابق با سلیقه

روش:

  1. چوب دارچین رو در تابه‌ای روی حرارت متوسط به مدت 3 دقیقه برشته کنید.
  2. چوب دارچین و چای رو به فرنچ پرس اضافه کنید.
  3. آب داغ رو به فرنچ پرس اضافه کنید.
  4. 10 دقیقه اجازه بدید دم بکشه.
  5.  عسل رو به مخلوط خنک شده اضافه کنید.
  6. سرو کنید.

توی این حالت بهتره به جای پودر از چوب دارچین استفاده بشه. همچنین می‌تونید به این ترکیب پوست پرتقال هم اضافه کنید. دقت کنید اگه پوست پرتقال خشک شده نیست همراه با چوب دارچین سه دقیقه تفتش بدید.

دستور تهیه نوشیدنی عسل دارچین

سخن پایانی

توی این مطلب سعی کردیم برخی از خواص چای دارچین و عسل رو بهتون بگیم. دیدیم استفاده از دارچین و عسل به همراه چای می‌تونه فواید زیادی رو به بدنمون برسونه. پیشنهاد می‌کنیم حتما این ترکیب جادویی و شفابخش رو امتحان کنید. دارچین و عسل در کنار یه چای خوب و با کیفیت تکمیل میشه. برای خرید چای هم می‌تونید بدون دردسر به فروشگاه واجارو برید و با خیال راحت چای مورد نیاز‌تون رو تهیه کنید.

0
نظرات شما

*
*

×