باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گردو برای مو

گردو برای مو بسیار مفید است.

همه ما برای تناسب اندام و سلامتی باید روزانه یک مشت گردو مصرف کنیم اما خواص گردو برای مو رو هم نباید نادیده گرفت. این دانه غنی از اسید‌های چرب امگا 3 و بسیاری مواد معدنی مفید دیگه برای بدن هست. برای همین به‌عنوان یکی از غذاهای سالم در جهان شناخته می‌شه. با این محصول نه‌تنها به سلامت قلب، مغز، گردش خون و غیره کمک می‌شه بلکه روش طبیعی برای دستیابی به موهای سالم رو تجربه می‌کنین.

آیا می‌دونین به طور جزئی این دانه گران‌بها چه فوایدی برای مو‌ها داره؟ این فواید از کجا سرچشمه می‌گیره؟ آیا دوست دارین با راهکار‌های خانگی و استفاده از این دانه‌ها سلامت موهاتون رو تضمین کنین؟ پس بیاین با همدیگه به گشت‌وگذار در دنیای شگفت‌انگیز این محصول طبیعی برای مو بپردازیم. دانش بیشتر در این زمینه، نگاهی درست برای استفاده از این دانه‌های ارزشمند به شما می‌ده.

گردو خواص متعددی برای مو دارد.

چرا خواص گردو برای مو مهمه؟

گردو برای سلامت بدن فوق‌العاده مفیده. چون سرشار از ویتامین E، روی، کلسیم، چربی‌های اشباع نشده، پروتئین‌ها و غیره هست. این ویژگی به داشتن بدنی عاری از عفونت‌ها کمک می‌کنه. درعین‌حال برای بهبود و ارتقا سلامت مو‌ها هم موثره. برخی از خواص گردو برای مو شامل تقویت، پرپشتی، کاهش ریزش و جلوگیری از عفونت پوست سر می‌شه. عوامل مختلفی مانند آلودگی‌ها، سبک زندگی پرهیاهو و عادات غذایی غلط به مو آسیب می‌رسونن. از طرف دیگه با افزایش استرس این شرایط ممکنه شدیدتر هم بشه.

حالا جالبه بدونین با قراردادن این دانه در رژیم مراقب از موی روزانه، می‌شه موهای سالم‌تری داشت. مصرف این محصول چه به‌صورت روغنی و چه به‌صورت خوراکی مو‌ها رو محکم و براق نگه می‌داره. منیزیم، کلسیم، فسفر و روی از مواد مورد نیاز برای مو‌ها هستن که در این دانه مغذی به وفور یافت می‌شه. روغن این دانه هم بهترین روغن برای مو‌های شما می‌تونه باشه که به مقابله با تمام مشکلات مو از جمله شوره سر، شکستگی مو یا کم پشتی کمک می‌کنه‌‌. بنابراین با تمام این ویژگی‌های مثبت خواص گردو برای مو رو دست کم نگیرین. چراکه نه‌تنها به سلامت بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کنه بلکه در زیبایی شما هم تاثیرگذاره. پس بیاین در ادامه با خواص این دانه‌ها برای مو یک به یک آشنا بشین.

خواص گردو برای مو معجزه می‌کند.

با گردو زیبایی موها رو بیشتر کنین!

خواص گردو برای مو معجزه می‌کنه. چون که منبع بزرگی از بیوتین و ویتامین B7 هست که تصور می‌شه در تقویت و عمر طولانی موها تاثیر قابل توجهی داشته باشه. فولیکول‌ها از اصلی‌ترین عناصر سازنده مو هستن که برای سلامت به غذا احتیاج دارن. اما آیا این دانه‌های طبیعی می‌تونن غذای مطلوبی برای مو باشن؟ همچنان با ما همراه باشین تا به پاسخ این سوال دست پیدا کنین.

تقویت موهاتون رو به گردو بسپارین

گردو اسیدهای چرب مفید رو در خودش جای‌داده که قادر به تقویت فولیکول‌های مو هستن. در مطالعاتی که روی موش‌ها با روغن این دانه انجام شده، بهبودی در رنگ و بافت موها به‌وضوح قابل مشاهده بود. همچنین ریزش موی اون‌ها هم کاهش داشت. به طور معمول با تغییر فصل یا تغییر در میزان هورمون‌ها، موها از ریشه خارج شده و ضعیف می‌شن. امگا 3، 6 و 9 به همراه مقدار کافی پتاسیم جلوی این اتفاق رو می‌گیره. برای همین توصیه می‌شه روزانه از این محصول ارزشمند به صورت خوراکی استفاده کنین یا روغنش رو به تارهای سر بمالین. با این گفته‌ها اگه می‌خواین در طول روز موهاتون از تابش نور شدید خورشید و آلودگی هوا آسیب نبینه، از فواید گردو برای مو غافل نشین. با شروع مصرف این دانه خوشمزه شاهد تقویت و تغذیه مناسب این عامل زیبایی در خود خواهید بود.

پایان شوره سر با گردو

شوره سر، خشکی مو، پوسته‌پوسته شدن، خارش و غیره از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای موها رخ می‌ده. اما روغن این محصول طبیعی به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی برای خلاص شدن از این شرایط بسیار مناسب هست. چون با تحریک روغن‌های موجود روی سر باعث درمان شوره‌ها می‌شه. اگه غدد چربی در فولیکول‌های مو کم‌تر از حد معمول فعالیت کنن، شوره سر امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. خواص گردو برای مو با از بین بردن اون‌ها به عملکرد بهتر موها کمک می‌کنه. بنابراین با افزایش میزان مصرف اسید‌های چرب ضروری، شاهد بهترین نتیجه برای موهاتون خواهید بود.

مصرف گردو تا حدی زیادی از شوره سر جلوگیری می‌کند.

گردو، ارتقا سلامت پوست سر و درمان پسوریازیس

جالبه بدونین با نبود شوره در سر، سلامت پوست این منطقه هم بهبود پیدا می‌کنه. در این بین خواص گردو برای مو با ماهیت ضدباکتریایی، تمایل به خلاصی از شر عفونت‌ها داره! اگه به طور منظم موهاتون رو با آب آغشته به این دانه مغذی بشویین، این محصول رو بخورین یا روغن اون رو به موها بزنین، عفونت‌های پوست سر از بین خواهند رفت. از طرف دیگه سلامت و رشد موها با این کار عملکرد بهتری خواهند داشت.

پسوریازیس یکی دیگه از بیماری‌های پوست سره که باعث ایجاد بثورات قرمز در این ناحیه می‌شه. خارش و التهاب پوست در این شرایط هم برای افراد بسیار آزاردهنده هست. حالا باید بدونین که مالیدن مقداری از روغن طبیعی برگرفته از این دانه‌ها از گسترش بثورات هم جلوگیری می‌کنه. همچنین با تسکین التهاب در بهبود پوست سر موثره. بهترین زمان برای استفاده از اون فقط چند دقیقه قبل از دوش گرفتن هست. انجام پیوسته این کار، روشی برای درمان پسوریازیس محسوب می‌شه.

درخشندگی رنگ طبیعی مو رو با گردو تجربه کنین!

جالبه بدونین پوسته این دانه به‌عنوان ماده‌ای برای رنگ کردن طبیعی مو شناخته می‌شه که در برجسته‌سازی هایلایت‌های طبیعی مو هم کاربرد داره. پروتئین‌های مهم در روغنش هم به تقویت و حفظ رنگ طبیعی مو کمک می‌کنه. هیچ‌کس دوست نداره موهای سفید یا خاکستری دیده بشن. بنابراین باید توجه داشته باشین که هر دو خواص گردو برای مو در درخشندگی و بهبود رنگ این تارهای زیبا اثرگذار هست. پس با بهره‌مندی از روغن این دانه ماندگاری رنگ رو بیشتر کنین!

مصرف گردو برای جلوگیری از ریزش مو موثر است.

کاهش احتمال ریزش موها و طاسی با گردو

این دانه حاوی سلنیوم هست که از ریزش مو جلوگیری می‌کنه. کسانی که کمبود سلنیوم دارن، از الگو‌های مختلف طاسی رنج می‌برن. از طرف دیگه بیوتین موجود در اون به کاهش ریزش مو منجر می‌شه. بنابراین باید روزانه یک ‌مشت گردو بخورین. علاوه بر این گزارش شده که ماساژ پوست سر با روغن این دانه ارزشمند برای کاهش احتمال طاسی مفیده. برای همین باید حداقل سه بار در هفته از این مایع موثر برای پوست سر و موها استفاده کنین. از مزایای مهم دیگه این دانه‌ها، وجود کراتین در اون هست که نقش غیرقابل‌انکاری در رشد تارهای نازک روی سر دارن. ترکیب این روغن با انواع نارگیل و زیتون هم عملکرد رو تسریع و تاثیرگذارتر می‌کنه. با این حال در استفاده از روغن این محصول باید احتمال حساسیت هم در نظر گرفته بشه. در صورت بروز علائم آلرژی، به‌کارگیری از اون رو متوقف و با پزشک مشورت کنین.

طرز تهیه روغن گردو و ماسک خانگی برای تقویت موها!

امروزه افراد زیادی از مشکلات مو رنج می‌برن، خواه از دست دادن رشد کافی مو، شوره سر یا هر دشواری دیگه‌ای که باشه. برای همین تلاش می‌کنن که راهی رو برای اصلاح این وضعیت پیدا کنن که با استفاده از مواد طبیعی باشه. در ادامه روغن‌های مهم و ماسک خانگی رو معرفی می‌کنیم که با اون‌ها از خواص گردو برای مو بهره‌مند می‌شین. خبر خوب اینه که برای داشتن اون مجبور نیستین حتی از منزل خارج بشین؛ چون به‌راحتی می‌شه اون‌ها رو در خانه تهیه کرد.

گردو برای مو بسیار مفید است.

برای بهره مندی از فواید گردو برای مو چگونه از اون روغن بگیریم؟

برای تهیه روغن از این دانه‌های طبیعی راه سختی رو نباید طی کنین. مواد اولیه اون در اغلب خانه‌ها وجود داره. بنابراین کافیه مواد زیر رو آماده کنین:

  • 1 فنجان گردو
  • 1 و 2/1 فنجان هر نوع روغن گیاهی

یک تابه بردارین و مقداری آب داخل اون بریزین. بعد تمام دانه‌ها رو به اون اضافه کنین و بذارین خوب بجوشه. همین که 10 دقیقه گذشت، مواد رو صاف کنین و زمان بدین تا خنک بشه. حالا باید تمامی مواد رو تا اندازه‌ای که به شکل پودر بشه، خرد و آسیاب کنین. بعد اون رو به ظرف روغن گیاهی اضافه کنین. زمانی که رنگ روغن تغییر کرد، وقتشه از اون استفاده کنین. اگه می‌خواین اثربخشی خواص گردو برای مو بیشتر بشه، باید 2 تا 3 بار در هفته موها رو با این روغن ماساژ بدین. البته بعدش باید با شامپوی ملایم موها رو شست‌وشو بدین.

ساخت ماسک مو با روغن گردو و استفاده از فواید این دانه!

برای اینکه به موهاتون حالت بدین و ریزش اون‌ها رو کند کنین، ساخت این ماسک رو از دست ندین. چون که معجزه خواص گردو برای مو رو با استفاده از این ماسک شاهد خواهید بود. موادی که برای تهیه این ماسک نیاز دارین، عبارتند از:

  • 2 عدد زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن گردو
  • 3 قطره روغن رزماری

روغن گردو یک ماسک موی طبیعی برای مو به حساب می‌آید.

ابتدا روغن گردو رو با زرده‌های تخم مرغ مخلوط و بعد روغن رزماری رو اضافه کنین. به همین سادگی ماسک شما آمادست. مقداری از مواد رو روی موها و پوست سر بمالین. بعد یک نایلون روی سر بذارین و با حوله گرم موها رو بپیچین. حتی می‌شه از یک کلاه پلاستیکی رنگ هم کمک بگیرین. حالا بذارین یک ساعت روی سر بمونه و بعد شستشو بدین. اگه می‌خواین این ماسک اثر بیشتری داشته باشه، هفته‌ای دو بار از اون استفاده کنین.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که گردو حاوی مواد معدنی فراوان، انواع ویتامین‌های گروه B و E، روی، کلسیم و غیره هست که نه‌تنها برای سلامت بدن بلکه برای مو هم تاثیرات مثبتی داره. افزایش استحکام موها، جلوگیری از ریزش، حذف شوره سر و درمان بیماری‌های پوست سر مانند پسوریازیس از جمله خواص گردو برای مو برشمرده شدن. همچنین متوجه شدین که مصرف روزانه این دانه به‌صورت خوراکی یا استفاده از روغن اون از راه‌های پیش رو برای تقویت مو هستن. اما در هر دو شکل شما نیاز به خرید گردو از جنس مرغوبش رو دارین. اما می‌دونین بدون خروج از منزل چجوری می‌شه انواع با کیفیت این محصول رو تهیه کرد؟ چطوره به لیست فروش واجارو سری بزنین و از محصولات روستایی و ناب این مجموعه استفاده کنین؟ عدم حضور واسطه‌ها، خرید اینترنتی، ارسال به سراسر کشور و داشتن کارت اصالت محصولات برخی از امکانات واجارو هستن. پس با این مجموعه خرید باکیفیت و مطمئن رو تجربه کنین.

0
نظرات شما

*
*

×