باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گردو در بارداری

گردو برای خانم‌های باردار بسیار مفید است.

بانوان باردار در دوران طلایی نه ماهه باید از خوردن وعده‌های غذایی پرکالری، پرچرب و خوراکی‌های مضر پرهیز کنن. در این شرایط استفاده از خواص گردو در بارداری یکی از راه حل‌های مفید برای جذب ویتامین و مواد مغذی محسوب می‌شه. چون برای ارتقاء سلامت مادر و جنین باید به جای تنقلات و هله هوله، آجیل و خوراکی‌های مفید جایگزین بشه.

هر روز که پیش می‌ره افراد باردار افزایش وزن رو حس می‌کنن. بنابراین به یه سری برنامه‌ منسجم برای وزن‌گیری اصولی جنین نیاز هست. استفاده از مغزهای مفید مثل ماده‌ای انرژی‌زا عمل می‌کنه و در عین حال باعث افزایش وزن نمی‌شه. ارزش غذایی این مغز به گونه‌ای هست که پروتئین مورد نیاز بدن جنین به کلی تامین می‌شه. بنابراین به دلیل اهمیت سلامت جسمانی مادر و کودک در دوران بارداری، در این مقاله نگاهی به جدول ارزش تغذیه‌ای این مغز خوشمزه داریم و فوایدش رو در بارداری توضیح می‌دیم.

مصرف گردو برای تامین انرژی بانوان باردار توصیه می‌شود.

خواص گردو در بارداری کدامند؟

آیا می‌دونین مغز شگفت‌انگیزی که در موردش صحبت می‌کنیم، چه مواد مغذی داره؟ منبع غنی از آنتی‌اکسیدان و اسید چرب امگا 3 هست. همچنین اسید آلفا لینولنیک، ویتامین A,B,C,E، آهن، روی، سلنیوم، فسفر، سدیم، کلسیم، مس، منگنز و غیره محتویات قابل توجه این مغز هست که برای این دوره حیاتی، خاصیت زیادی دارن.

علاوه بر این موارد، مصرف محصول تازه پروتئین و فیبر کافی رو به بدن می‌رسونه و هر کدوم از این ترکیبات برای رشد کودک لازمه. ضمن اینکه میزان مناسب پروتئین و اسید چرب امگا 3 به رشد مغز جنین هم کمک می‌کنه. محصول درجه یک و ممتاز به دلیل وجود املاح و مواد معدنی یکی از خوراکی‌های توصیه شده پزشک برای مادر هست. به دلیل حجم کمی‌ که این ماده داره، سبب می‌شه علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن، مادر حس سبکی و راحتی در این دوران داشته باشه.

همچنین دو ماده مس و منگنز سبب رشد و نمو جنین می‌شه. باید توجه داشته باشین که مصرف میزان ایده‌آل این محصول حدود 30 گرم یا 2 الی 3 عدد در روز هست. با این میزان نیاز بدن به ترکیبات مفید تامین می‌شه و مادر بابت تکامل رشد جنین طبق نمودار رشد هیچ‌گونه نگرانی نداره. اما آیا نسبت به سایر فواید گردو در بارداری آگاهی دارین؟

تنظیم خواب و آرامش مادر

یکی از مهم‌ترین خواص گردو در بارداری وجود ماده‌ای به نام اسید آلفا لینولنیک در این مغز هست. کارکرد این ماده اینه که مادر باردار رو از افسردگی پس از زایمان نجات می‌ده. پدیده افسردگی در موارد زیادی باعث ایجاد دردسرهایی در روند شیردهی و اختلال در روال عادی زندگی مادر می‌شه. بنابراین می‌تونین با استفاده از این مغز پرخاصیت، ذهنی فعال به دور از عارضه‌های روان‌پریشی رقم بزنین.

این محصول با تنظیم ملاتونین بدن آرامش رو مهیا می‌کنه و سبب می‌شه مادر خوابی راحت در دوران 9 ماهه داشته باشه. مشکلی که مادر باردار در ماه‌های اولیه بارداری با اون مواجه هست، استرس و تنش‌های روحی پیرامون تحولات جسمی ‌محسوب می‌شه و استفاده از این مغز پرفایده، اهمیت زیادی در رفع مشکلات این‌چنینی داره.

مصرف گردو باعث تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد رگ ها می‌شود.

تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌ها

مغز تازه گردو روغن بی‌نظیری داره که روی تک‌تک سلول‌های وریدهای خونی تاثیر می‌ذاره و اون‌ها رو منعطف‌تر می‌کنه. عملکرد بی‌نقص جریان خون در رگ‌ها سبب تپش‌های منظم قلب می‌شه. مصرف این مغز به صورت خام یا در تهیه غذاها سبب تنظیم فشارخون و کلسترول مضر خون می‌شه. افراد بارداری که از افزایش فشارخون در این دوره رنج می‌برن، با چیدمان برنامه‌ای منظم و با استفاده از خواص گردو در بارداری از خطرات ناشی از این عارضه رهایی پیدا می‌کنن.

تنظیم سیستم ایمنی بدن مادر و کودک

این محصول سرشار از آنتی‌اکسیدان هست که می‌تونه سیستم ایمنی بدن مادر و جنین رو تقویت کنه. توصیه شده از پوسته بسیار نازکی که اطراف مغز رو فراگرفته استفاده بشه. چرا که تجمع آنتی‌اکسیدان در همین پوسته اطراف مغز گردو هست. همچنین عوامل بیماری‌زای بسیاری بدن مادر باردار رو تهدید می‌کنن. بنابراین در این دوران باید از این حیث هم مراقبت‌های گسترده‌ای صورت بگیره. استفاده از ویتامین‌های این مغز به اندازه کافی کمک زیادی در این زمینه می‌کنه. وقتی بدن مادر مقاومت بالایی داشته باشه، می‌تونه از این بازه زمانی به سلامت عبور کنه. 

مصرف گردو توسط مادر به رشد مغز و تقویت حافظه جنین کمک می‌کند.

کمک به رشد مغز و تقویت حافظه

مغز گردو شباهت زیادی به ساختار پیچیده مغز انسان داره. بسیاری از محققان به این نتیجه رسیدن که مواد ارزشمندی که در این دانه روغنی وجود داره، به تقویت حافظه و هوش کودک کمک می‌کنه. پس خوبه که از دوران جنینی این مواد موثر از طریق بندناف به کودک دلبندتون برسه.

خواص گردو در بارداری به دلیل وجود فولات و اسید فولیک بسیار اهمیت داره. این دو ترکیب ساختار مغز رو به گونه‌ای شکل می‌دن که از ناهنجاری‌ها و اختلالات ذهنی طفل جلوگیری می‌شه. لازم به ذکره که سیستم عصبی جنین هم با این ماده مغذی تکامل پیدا می‌کنه. 

کمک به رفع مشکلات گوارشی

در بسیاری از پژوهش‌های جدید، پیرامون لاغری با گردو صحبت می‌شه. در این رابطه جالبه بدونین کنترل وزن در دوران بارداری هم اهمیت زیادی داره. در این دوران فعالیت و تحرک بدنی مادر کاهش پیدا می‌کنه و به همین دلیل استفاده از فواید این محصول کالری مورد نیاز روزانه رو تامین می‌کنه و احساس گرسنگی کم‌تر می‌شه.

نکته اساسی این هست که این مغز شگفت‌انگیز و خواص گردو در بارداری علاوه بر پاک‌سازی سیستم گوارش، به رفع مشکلات و عارضه‌های روده، معده، کبد و کلیه کمک می‌کنه. علاوه بر این یکی از مشکلات مهم و بزرگ این دوران یعنی یبوست هم رفع می‌شه.   

علاوه بر این امروزه درصد بالایی از مادران باردار به‌خصوص در ماه‌های اولیه بارداری، با ترش کردن، کم یا زیاد شدن اشتها و دردهای معده روبه‌رو می‌شن. این ماده موثر سوخت‌و‌ساز بدن رو تنظیم و به گوارش غذا کمک می‌کنه. هضم سریع غذا باعث افزایش کارایی دستگاه ادراری می‌شه و کلیه‌ها هم بهتر کار می‌کنن.

برای لطافت و شادابی پوست مفیده

افتادگی و شل‌شدن پوست پس از زایمان امری طبیعی هست. بسیاری از بانوان هم‌زمان با رشد جنین لکه‌هایی روی پوست صورتشون نمایان می‌شه. آیا برای این معضل چاره‌ای وجود داره؟ رژیم‌ غذایی اختصاصی در دوران بارداری برای افزایش وزن اصولی تعریف شده‌. در این بین پوست مادر بسیار آسیب می‌بینه و اگه توجه و مراقبت‌های ویژه صورت نگیره، پس از زایمان پوست به حالت قبل برنمی‌گرده.

 مشاوره‌های پزشکی این مطلب رو اذعان می‌کنن که با استفاده از خواص گردو در بارداری می‌شه به این مشکل غلبه کرد. ویتامین E موجود در روغن گردو سبب می‌شه شادابی و طراوت به پوست برگرده. این ویتامین در اکثر کرم‌ها و محصولات مراقبتی پوست وجود داره.

بهتره از خواص گردو برای مو همچنین به‌عنوان یک آبرسان و مرطوب‌کننده موثر در سلامت پوست در دوران بارداری استفاده کنین. اگه به نظم در رژیم غذایی و جایگزین کردن مواد طبیعی موثر به جای مواد شیمیایی توجه بیشتری کنین، شفافیت و حالت سفتی اولیه پوست تا حدود زیادی حفظ می‌شه. همچنین لکه‌های پوستی در مدت کوتاهی پس از زایمان برطرف می‌شن و پوست شکم هم به حالت اولیه برمی‌گرده و در نهایت پوستی صاف و کشیده خواهید داشت.

گردو به دفع سموم بدن و تصفیه خون کمک شایانی می‌کند.

دفع سموم بدن و تصفیه خون

در ذکر خواص گردو در بارداری باید به وجود ماده‌ای به نام مس اشاره کنیم. مس محرکی هست که با ورودش به  بدن، گلبول‌های قرمز جدید بیشتری ساخته می‌شن و این مهم کمک زیادی به خون سازی و فرآیند تصفیه خون در مادر و جنین می‌کنه. اما نکته مهمی‌ که وجود داره، عدم افراط در مصرف این مغز هست.

روغن موجود در گردوی تازه به‌سادگی جذب بدن و سبب دفع چربی‌های مضر و سموم بدن می‌شه. البته به این مهم توجه داشته باشین که مصرف بیش از اندازه می‌تونه روند جذب آهن در بدن رو با اختلال مواجه کنه و نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که در عصر حاضر زندگی‌ها با استرس و تنش‌های زیادی مواجه هست. خستگی‌های روحی می‌طلبه از خوراکی‌هایی استفاده بشه که تا حدود زیادی سیستم عصبی رو به آرامش برسونن. اضطراب میل به غذاهای پرکالری، پرچرب و مضر رو افزایش می‌ده. این مسئله در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین سم محسوب می‌شه. شاید با مطالعه این مقاله پیرامون خواص گردو در بارداری به این یقین رسیدین که برقراری آرامش مادر و جنین و تنظیم ملاتونین خون می‌تونه دوره بارداری آرام و بی دغدغه‌ای رقم بزنه.

راه حل اساسی اینه که محیط منزل رو آرام کنین، موسیقی ملایمی ‌گوش بدین و یه برنامه منظم برای مصرف خوراکی‌های مفید و مغزهای خوشمزه در طول روز داشته باشین. البته در خرید گردو به چند نکته مهم توجه داشته باشین. محصول سال جاری رو بخرین و در تهیه انواع خورشت‌ها و آجیل از اون استفاده کنین. در این رابطه باید بدونین در فروشگاه اینترنتی واجارو فرصت خرید محصول تازه فراهم شده و این امکان وجود داره که خرید اینترنتی بدون واسطه داشته باشین.

0
نظرات شما

*
*

×