باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان کم خونی با عسل

عسل یک ماده طبیعی و بسیار مفید برای درمان کم خونی به حساب می‌آید.

گاهی اوقات به دلایل مختلفی سطح هموگلوبین خون یا RBC در بدن کاهش پیدا می‌کنه و در این حالت گفته میشه فرد به عارضه کم خونی مبتلاست. این فاکتور باید در حد متعادلی در خون وجود داشته باشه و خوبه بدونین رنگ قرمز خون هم به دلیل وجود همین‌ RBC هست. نکته و سوال مهم اینه که آیا درمان کم خونی با عسل امکان‌پذیره؟ در پاسخ باید بدونین گلبول‌های قرمز خون به پروتئینی غنی از آهن نیازمندن و عسل طبیعی و درجه یک هم این فاکتور مهم و درون خودش داره. فقط برای درمان کم خونی باید کمی ‌در مورد انواع اون اطلاع حاصل کنین.

تاکنون بیش از 400 نوع کم خونی شناسایی شده که می‌تونن خفیف باشن یا اینکه فرد رو در سطح حاد و گسترده‌ای درگیر کنن. پس ما در این مقاله به علائم بیماری کم خونی اشاره می‌کنیم و چگونگی درمان کم خونی با عسل رو شرح می‌دیم. با ما همراه باشین.

استفاده از عسل طبیعی برای درمان کم خونی بسیار مفید است.

بررسی علائم تشخیص و درمان کم خونی با عسل

هر زمان گلبول‌های قرمز خون با کمبود پروتئینی به نام هموگلوبین مواجه بشن بروز کم خونی در بدن رخ می‌ده. حالا این هموگلوبین چه نقشی داره و چرا اینقدر مهمه؟ وظیفه اکسیژن رسانی از ریه به تمام نقاط بدن رو هموگلوبین برعهده داره. همچنین دی اکسیدکربن رو از بافت‌ها جمع می‌کنه و به فضای ریه می‌رسونه که با بازدم از بدن خارج می‌شه. در طب سنتی پیشگیری و درمان کم خونی با عسل بسیار تاکید شده. دلیلش هم اینه که این محصول شفابخش حاوی ویتامین‌های آهن، پروتئین، فولات، ویتامین B12 و سایر ویتامین‌های مفیده و با مصرف اون سلول‌های جدید ساخته میشن و از کم خونی تا حد زیادی جلوگیری می‌شه.

اما چجوری باید تشخیص بدین کم خونی دارین؟ اولین و ابتدایی‌ترین نشانه‌های این بیماری رو جدی بگیرین. این علائم شامل ضعف، احساس خستگی، سردرد، سرگیجه، کرختی، مورمورشدن و سوزن سوزن شدن، حواس‌پرتی و عدم تمرکز، سردی اندام‌ها، بی‌حالی و بی‌رمقی می‌شن. اگه احساس خواب‌آلودگی می‌کنین یا به صورت غیرطبیعی کم‌خواب شدین بهتره بررسی‌ها رو آغاز کنین. در موارد پیشرفته‌تر درد در ناحیه قفسه‌ سینه، تنگی ‌نفس و ریتم نامنظم ضربان قلب فرد رو آزار میده. شدت این علائم هم در افراد مختلف متفاوته.

کم خونی یا آنمی انواع مختلفی دارد.

انواع کم خونی و نحوه درمان با عسل

در زبان یونانی کم خونی با عنوان آنمی‌ به معنای بدون خون شناخته می‌شه و ما هم این اصطلاح رو معادل کم خونی به کار می‌بریم. همون طور که گفتیم کم خونی انواع مختلفی داره اما همه اون‌ها در یکی از سه گروه زیر جای می‌گیرن:

  • کم خونی‌های گروه میکروسیتیک که در اون گلبول‌ها کوچک‌تر از اندازه طبیعی هستن.
  • نورموسیتیک که در این گروه اندازه گلبول‌های قرمز استاندارده اما بدن با کمبود هموگلوبین مواجهه.
  • گروه ماکروسیتیک که گلبول‌ها بزرگ‌تر از اندازه طبیعی هستن.

نکته مهمی‌ که برای درمان تمامی ‌گروه‌های ذکر شده وجود داره تغذیه مناسب و قرار دادن مواد غذایی خون‌ساز در برنامه غذایی روزانه هست. در این رابطه باید بدونین عسل طبیعی یکی از مواد شگفت‌انگیز در تامین مواد مغذی بدنه. در صورتی که ویتامین‌های مورد نیاز بدن تامین بشه، پروتئین و آهن موجود در بدن میزان هموگلوبین رو تنظیم می‌کنن و اکسیژن‌رسانی به بدن انجام می‌شه. پس اولین راه پیشگیری و درمان، استفاده از خوراکی‌های مفید و مغذی هست. عسل رو به هر طریقی که می‌تونین در سیستم تغذیه روزانه نهادینه کنین. در کنار این ماده شگفت‌انگیز از مغزها و شیر هم استفاده کنین و یه معجون اصولی برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن در نظر بگیرین.

عسل را به هر طریقی که می‌توانید در سیستم تغذیه روزانه خود بگنجانید.

عسل موثرترین ماده برای رفع دلایل وقوع کم خونی

برای آشنایی بیشتر با چگونگی درمان کم خونی با عسل بد نیست بدونین این بیماری به چه دلایلی در افراد مختلف رخ می‌ده. اولین مورد سابقه ارث و ژنتیک هست. افراد ممکنه این عارضه رو از والدینشون به ارث ببرن. دلیل دوم خونریزی‌هایی هست که در اثر تصادف، قاعدگی، عمل‌ جراحی، زخم معده، بواسیر، بیماری‌های بدخیم، سرطان و غیره اتفاق میفته. همچنین در برخی موارد بانوان باردار ویتامین و خون زیادی رو از دست می‌دن. تحقیقات ثابت کرده احتمال بروز کم خونی در بانوان و آقایان به یه میزان هست. پس همه افراد باید مراقبت های جدی داشته باشن. افرادی که به صورت روتین دارو مصرف می‌کنن، قدرت جذب ویتامین و آهن رو از دست می‌دن. همچنین افراد مسن بالای 65 سال هم با پدیده کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه می‌شن.

همه این دلایلی که عنوان شد یه راهکار اساسی داره و اون تامین ویتامین از طریق مصرف ترکیب‌ها و معجون‌های مقوی و تقویتی از دوران کودکی هست. تغذیه خوراکی‌هایی با ویتامین B12 ، آهن و فولات تا حد زیادی به کنترل آنمی‌ کمک می‌کنه. درمان کم خونی با عسل هم انرژی بدن رو به حد ایده‌آل می‌رسونه و هم ضعف سیستم ایمنی بدن رو پوشش میده.

تهیه بهترین ترکیبات با عسل برای درمان کم خونی

پروتئین و کربوهیدرات دو ماده مفیدی هستن که در عسل وجود داره و در صورت مصرف اصولی، این ماده شفابخش سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه. این محصول خاصیت آرام بخشی داره، ضد باکتری و همچنین ضد ویروسه. استفاده از خوراکی‌های سالم و مصرف به قاعده اون‌ها اولین گام برای پیشگیری از کم خونی در بدن محسوب می‌شه. پس بهتره ویتامین‌های مختلف و تغذیه اصولی رو از کودکی در برنامه غذایی قرار بدین و با حذف مواد مضر راه رو برای ابتلا به بیماری کم خونی ناشی از فقر ویتامین و آهن ببندین. دمنوش‌های گیاهی مقوی رو با عسل ترکیب کنین و شربت ها و نوشیدنی های مغذی رو امتحان کنین.

این نکته رو از خاطر نبرین که بدن نیاز به موادی با ارزش غذایی بالا داره. بخاطر همین ما در ادامه به طرز تهیه چند ترکیب مفید برای بهره‌مندی از خواص عسل اشاره می‌کنیم. از عسل طبیعی استفاده کنین و هر کدوم از ترکیباتی که براتون راحته تهیه کنین و در برنامه غذایی روزانه جا بدین. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از معضل کم خونی تمامی افراد در خانواده علی‌الخصوص کودکان از معجون‌ها و ترکیبات زیر استفاده کنن:

به جای استفاده از قرص‌ و دارو از خوراکی‌های طبیعی همچون عسل استفاده کنید.

تهیه دمنوش خونگی با عسل

به جای استفاده از قرص‌، دارو و مکمل‌های ویتامینه لازمه مواد غذایی سالم و خوراکی‌های طبیعی رو در دستور کار قرار بدین. سلامت پیر و جوان در گرو مصرف غذاها و خوراکی‌های مفیده. برای اینکه اطمینان حاصل کنین که به چه نوع کم خونی مبتلا هستین به پزشک مراجعه و آزمایشات مربوطه رو انجام بدین. اما اگه به فکر درمان کم خونی با عسل هستین باید بدونین نه تنها ضرر و زیانی متوجه شما نیست، بلکه علاوه بر کم خونی، درمان سرفه با عسل، اگزما، جوش صورت و انواع بیماری‌های پوستی هم با این محصول شفابخش امکان‌پذیره. پس دمنوش‌های زیر رو در اولین فرصت تهیه و میل کنین:

  • گیاهانی مثل گل قاصدک، افسنتین یا برگ گردو رو تهیه کنین و اجازه بدین در مقداری آب جوش دم بکشه. پس از حدود 20 دقیقه محلول رو از صافی رد کنین و با یه قاشق عسل ترکیب کنین.
  • تهیه دمنوش یا شربت بارهنگ و مخلوطش با عسل، به رقت خون و درمان انواع آنمی‌ کمک می‌کنه.
  • تهیه دمنوش گزنه یا مصرف عرق گزنه هم راهکار خوبیه. چرا که گزنه گیاهی مفید در درمان کم خونی شناخته می‌شه و ترکیب اون با عسل معجزه می‌کنه.

نکته قابل توجه مداومت در مصرف عسل و ترکیبات خون‌ساز و مقوی هست. پس بهترین برنامه غذایی رو برای خودتون جهت درمان کم خونی تهیه کنین.

تهیه شربت‌های مغذی با عسل

همه فرآورده‌های زنبور در تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن موثر هستن. چند نمونه از شربت‌هایی که می‌تونین با عسل تهیه کنین عبارتند از:

  • ترکیب شیر، عسل و گرده گل انرژی بدن رو در طول روز تامین می‌کنه. بهترین زمان مصرف این‌ گونه نوشیدنی‌ها صبح‌ها قبل از مصرف صبحانه هست.
  • شربتی با عرق کاسنی، عسل و سبزیجاتی مثل جعفری و کرفس تهیه کنید. همه این مواد حاوی آهن هستن و سلامت بدن رو ارتقا می‌دن.
  • ‌شربت عسل رو با کمی گرده گل مخلوط کنین و روزانه مصرف کنین. این ماده شگفت‌انگیز و گرده گل رو در تهیه انواع کیک و شیرینی هم می‌تونین استفاده کنین.
  • ژل رویال به همراه عسل محصولی به نام ژل انگبین رو می‌سازه که بهترین ماده موجود در طبیعت برای درمان کم خونی با عسل محسوب میشه.

علاوه بر این‌ها لازم به ذکره تمامی فرآورده های طبیعی که زنبور تولید می‌کنه و زنبورداران اون رو فرآوری و بسته‌بندی می‌کنن قاتل کم خونی به شمار می‌رن.

طرز تهیه چند معجون خون‌ساز با عسل

شایع‌ترین کم خونی‌ها بخاطر فقر ویتامینه. پس استفاده از مواد غذایی پرویتامین و خون‌ساز می‌تونه کنترل و تقویت سیستم دفاعی بدن رو به دنبال داشته باشه. در این رابطه باید بدونین ترکیب عسل با  شیره انگور، خرما و توت معجونی انرژی‌بخش و خون‌سازه. از این معجون در وعده صبحانه یا عصرانه استفاده کنین و ویتامین‌های روزانه بدنتون رو تامین کنین. ترکیبی از شیر، موز، دانه‌ها و مغزهای روغنی به همراه عسل هم توصیه می‌شه.

در طب سنتی خوراکی‌های طبیعی بسیاری برای درمان و پیشگیری از کم خونی پیشنهاد شده اما عسل طبیعی یکی از مواد پرویتامین به شمار میره. به طوری که منگنز، مس و آهن زیادی داره و به ساخت هموگلوبین کمک می‌کنه. البته انواع تک گل اثرات درمانی بیشتری دارن که یه نمونه از انواع تک گل عسل جعفریه که برای درمان این عارضه بی‌نظیره.

عسل طبیعی یکی از مواد پرویتامین است و به ساخت هموگلوبین خون کمک می‌کند.

کلام آخر

از اونجایی که امروزه کم خونی یه بیماری فراگیر شده، ما توی این مقاله توضیحاتی رو درباره درمان کم خونی با عسل به شما ارائه دادیم. به طوری که با چگونگی مصرف این محصول برای درمان کم خونی آشنا شدین اما نکته مهم شیوه تهیه و خریداری عسله. شما به منظور درمان کم خونی با این ماده شفابخش به انواع مرغوب و باکیفیت عسل نیاز دارین. محصولی که در باغات، جنگل های سرسبز ایران و کوهستان‌ها تهیه و تولید شده باشه و زنبورها از منابع گیاهی تغذیه کرده باشن کیفیت بی‌نظیری دارن. بنابراین خرید عسل طبیعی رو باید از مراکز معتبر انجام بدین.

در این رابطه باید بدونین واجارو تنها مرکز فروش محصولات کشاورزان و زنبورداران سراسر کشوره و امکان عرضه و فروش مستقیم محصولات رو از تولیدکننده به مصرف‌کننده فراهم کرده. پس با خیالی آسوده به وبسایت اینترنتی واجارو سر بزنین و نقطه‌نظرات زنبورداران رو ببینین و با مقایسه قیمت‌ها خریدی ایده‌ال رو تجربه کنین.

0
نظرات شما

*
*

×