باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

سفر یک روزه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گیلان

بازدید معاون علمی

طی سفر یک روزه دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان گیلان 4 طرح دانش بنیان و فناور گیلان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. دکتر ستاری با حضور دکتر علی خیرالدین معاون محترم فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اسداالله عباسی استاندار گیلان، دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان از چند شرکت دانش بنیان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش سایت خبری خط قرمز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با استاندار گیلان و شهردار رشت حول محور موضوعات مدیریت پسماند با رویکرد شرکتهای دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به گفتگو پرداختند. در طی این سفر یک روزه مرکز نوآوری در دانشگاه گیلان، کارخانه نوآوری گیلان مستقر در جاده کوچصفهان، فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری گیلان و مرکز نوآوری مکعب افتتاح و به بهره‌برداری رسید. همچنین ایشان در این سفر از چند شرکت دانش بنیان و خانه خلاق و نوآوری گیلان و شرکت‌ها و واحدهای مستقر فناور در این مجموعه بازدید کردند.

درباره خانه خلاق و نوآوری گیلان و شرکت خلاق واجارو

خانه خلاق و نوآوری گیلان به عنوان اولین، بزرگ‌ترین و تنها مبادی جذب و پذیرش شرکت‌های خلاق در شمال کشور شناخته می‌شود. این مجموعه با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نقش‌آفرینی پارک علم و فناوری گیلان در سال 98 افتتاح شد. همچنین این شرکت در شهریور ماه سال 1400 موفق به کسب گواهی رسمی خانه خلاق و نوآوری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد. تا کنون بیش از ۲۰ شرکت فناور گیلانی توانسته‌اند مجوز رتبه‌ی خلاق را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نمایند.

در طی بازدید دکتر ستاری از خانه خلاق و نوآوری گیلان از میان شرکت‌های خلاق و دانش بنیان مستقر در این مجموعه، واجارو یکی از شرکت‌هایی بود که برای دقایقی میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شد و در خصوص موضوع فعالیت و مسائل و مشکلات مرتبط با کسب و کار خود با ایشان گفتگو گرد.

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در 1875 مترمربع مساحت و هزینه ای بیش از ۶ میلیارد تومان در 3 خرداد ۱۴۰۱ توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. به گفته دکتر دکتر فرید نجفی، سرپرست دانشگاه گیلان در این مرکز تیم های استارتاپ متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاه که دارای ایده‌های فناورانه‌ای که منجر به کسب و کار شود، جذب و مورد حمایت قرار می گیرند. این مرکز دارای بخش‌های مختلفی از جمله دفتر مالکیت فکری، صندوق پژوهش و فناوری گیلان و نمایندگانی از بخش خصوصی می‌باشد.

فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان گیلان

فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان گیلان در مرکز این استان، رشت، قرار دارد. به گفته امیر ملک‌پو معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان گیلان: این فضا برای فعالیت استارتاپ‌ها و کسانی که دارای ایده هستند طراحی شده و امکانات رفاهی برای یک روز کاری با هزینه کم در اختیار افراد قرار می‌گیرد. وی همچنین افزود:

بیش از دو میلیارد تومان برای فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری گیلان هزینه شده و 23 استارتاپ امکان فعالیت در این فضا را دارند. حدود 70 نفر می‌توانند به‌صورت مستقیم در این فضا برای شکل‌دهی به ایده‌ و استحکام کسب و کار خود مشغول به‌کار شوند.

 

نخستین کارخانه نوآوری گیلان

نخستین کارخانه نوآوری استان گیلان در جاده رشت به کوچصفهان قرار دارد. به گفته دکتر مسعود موسوی مدیر کارخانه نوآوری گیلان: این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از یکصد میلیارد ریال با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شده که ۵۰ میلیارد ریال کمک این معاونت است. در مجموعه کارخانه نوآوری تعدادی شتاب دهنده تخصصی برای حمایت از استارت آپ ها و ایده‌ها مستقر شده است.

مرکز فناور مکعب رشت

شرکت دانش‌بنیان فناور مرکز نوآوری مکعب رشت شامل 350 متر مربع، 8 اتاق و سالن و فضای کافه برای استراحت است. این شرکت دانش‌بنیان با 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شخصی در سوم خرداد 1401 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

 

ویدیو بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از واجارو:

0
نظرات شما

*
*

×