باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

لاغری با فندق

فندق برای کاهش وزن بسیار سودمند است.

هر کدام از رژیم‌ها‌ی لاغری اصول و قوانین مخصوص به خود رو ‌دارن. به منظور تنظیم وزن بدن نباید با حذف مواد غذایی پرفایده، ویتامین‌ها‌ی مورد نیاز بدن رو کاهش داد. خوراکی‌های مفیدی وجود دارن که به‌راحتی می‌تونین اون‌ها رو جایگزین مواد پرکالری کنین. لاغری با فندق از جمله راه‌حل‌هایی هست که به شدت مفید گزارش شده. مواد مغذی بسیاری در دانه‌ها‌ی روغنی و آجیل موجوده که مصرف اون‌ها در رژیم‌های غذایی بسیار توصیه می‌شه.

خواص فندق به دلیل وجود ویتامین‌ A,B,C,D,E، کلسیم، آهن، مس، روی، منیزیم، سدیم، پتاسیم و منگنز هست. فیبر، چربی غیراشباع، آنتی‌اکسیدان و مواد نشاسته‌ای، محتویات سالم و مفید موجود در این دانه منحصربه‌فرد هستن. اما آیا لاغری با این محصول پرخاصیت عملی می‌شه؟ اگه قصد دارین با مکانیسم اثر این مغز خوشمزه برای لاغری آشنا بشین و میزان و نحوه مصرف اصولی اون رو بدونین، با ما همراه باشین.

گندم برای لاغری بسیار مفید است.

لاغری با فندق به چه دلایلی امکان پذیره؟

هر کسی که تصمیم به لاغری داره فکر می‌کنه در اولین اقدام باید همه خوراکی‌های غیرضروری رو از برنامه غذاییش حذف کنه ولی این دیدگاه بسیار اشتباه هست. در سال‌های اخیر ثابت شده که رژیم‌های بی‌برنامه و بدون هدف به نتیجه‌ای نمی‌رسه و فرد ظرف مدت کوتاهی نتیجه معکوس دریافت می‌کنه.

باید در سبک زندگی و انتخاب استایل خودتون تجدیدنظری داشته باشین و تا می‌تونین خوراکی‌های پرویتامین و ارزشمند رو وارد چرخه رژیم غذایی کنین. جالبه بدونین لاغری با فندق شگرد افراد حرفه‌ای هست. لابد می‌پرسین چرا؟ این محصول به‌عنوان ماده‌ای باارزش علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن، به صورت خودکار منجر به کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن می‌شه. پس بهتره همین حالا گرسنگی، نخوردن و حذف مواد غذایی مفید رو کنار بذارین و به‌ دنبال چگونگی عملکرد این ماده موثر باشین. دلایل اثرگذاری این مغز شگفت‌انگیز برای لاغری شامل موارد زیره:

کاهش اشتهای کاذب با تقویت احساس سیری

هر صد گرم از این دانه روغنی حدود 600 کالری انرژی داره. پس راهکار اول اینه که محاسبه کنین در طول روز چه میزان کالری مصرف می‌کنین و با فعالیت‌ها و ورزش چه میزان کالری می‌سوزونین؟ بهتره مصرف غلات رو به مرور زمان کاهش بدین. به جای اون برای رفع گرسنگی به مصرف مغزهای این‌چنینی در وعده صبحانه یا میان‌وعده روی بیارین. لاغری با فندق به این دلیل مفید ارزیابی شده که با مصرف چند دانه از این مغز ساعت‌های طولانی احساس سیری بهتون دست می‌ده.

فیبر موجود در فندق دلیل قاطعی ‌برای به وجود اومدن احساس سیری در بدن هست. در واقع با خوردن این خوراکی در طول روز به خودی خود میلی به خوردن غذاهای پرکالری و مضر پیدا نمی‌کنین. پس اگه جزء افرادی هستین که نمی‌تونن بر گرسنگی خودشون غلبه کنن، به جای هرزخوری‌های روزمره به سراغ تنقلات و خوراکی‌های مفیدی چون فندق برین.

مصرف فندق باعث پاکسازی و نظم در عملکرد سیستم گوارش می‌شود.

پاکسازی و نظم در عملکرد سیستم گوارش

رسیدن به وزن دلخواه خیلی ساده و بدون دردسر نیست. برخی برای راحتی کار به مصرف داروهای رژیمی ‌شیمیایی رو میارن. غافل از اینکه برای لاغری باید تمامی ‌جوانب رو در نظر داشت. بنابراین موادی مثل دانه فندق، فیبر، سبزی، میوه و سالاد رو جایگزین چربی‌، مواد قندی، الکل و خوراکی‌های شور یا شیرین کم‌فایده کنین. با انجام این متد سیستم گوارش عملکرد منظم‌تری پیدا می‌کنه.

همچنین دفع سموم و مواد زائد از بدن سبب عملکرد بهتر کبد می‌شه. حالا اگه ناراحتی معده دارین یا در فرآیند هضم، گوارش و دفع با مشکلی مواجه هستین، باید بدونین لاغری با فندق این امکان رو فراهم می‌کنه که سلامت معده و روده با هضم سریع و راحت غذاها اتفاق بیفته.

به جای چربی، ماهیچه و عضله می سازه

اگه از رژیم غذایی پیروی کنین که فکر دقیق و کارشناسانه‌ای پشتش نباشه، نه‌تنها از دست چربی‌ها‌ی زائد خلاص نمی‌شین بلکه بدنی شل و ماهیچه‌هایی ضعیف و لرزان خواهید داشت. حفظ استقامت بدنی و سفت شدن عضلات بخشی از روند کاهش وزن و کاهش سایز محسوب می‌شه. به جای تبعیت از متد اشتباه، دانه‌های روغنی و مغزها رو به برنامه رژیم‌تون وارد کنین. دانه‌های مقوی مثل فندق به‌عنوان تقویت‌کننده عضله و ماهیچه‌ساز شناخته شده.

به طوری که بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان از این شیوه برای عضله‌سازی و تقویت ماهیچه‌ها‌ و کاهش چربی‌های اضافه بدن کمک می‌گیرن. گه‌گاه افراد در روند کاهش وزن با خستگی و اسپاسم عضلانی مواجه می‌شن. جالبه بدونین رفع گرفتگی‌ها‌ و برطرف کردن تنش‌ عضلات هم در تخصص شیوه لاغری با فندق هست. همچنین املاح معدنی و منیزیم موجود در فندق، کلسیم مورد نیاز رو تثبیت می‌کنه. پس نتیجه می‌گیریم که تنها نباید به کاهش وزن و لاغر شدن آنی فکر کنین بلکه باید ساختار بدن رو هم تقویت کنین که نتیجه‌ای قطعی و قابل‌قبول حاصل بشه.

مصرف فندق به کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل کمک می‌کند.

مزیت ‌های دیگه لاغری با فندق

به طور حتم تصدیق می‌کنین که سوال اصلی در رژیم‌ها‌ی غذایی به منظور لاغری اینه که بهترین استفاده از مواد غذایی چطوریه که از فواید اون بهره‌مند بشین؟ در این رابطه به چند فایده مهم پیرامون مصرف این دانه روغنی در فرآیند لاغری اشاره می‌کنیم:

  • رژیم‌ نادرست منجر به لاغری صورت و پیری ‌زودرس پوست می‌شه. مزیت استفاده از خواص فندق برای لاغری، رسوندن ویتامین E وC به پوست هست. این ماده علاوه بر شادابی، آبرسانی پوست رو هم بر عهده داره.
  • ویتامین‌ها‌ و آنتی‌اکسیدان موجود در این دانه روغنی افراد رو خوش‌اندام، خوش‌تیپ و خوش‌قیافه نگه‌ می‌داره.
  • مصرف اصولی دانه‌های روغنی مرغوب از انسداد عروق در بدن جلوگیری‌ می‌کنه و قلبی با ضربان‌ها‌ی منظم خواهید ‌داشت.
  • با استفاده از متد ماساژ درمانی و لاغری با فندق، بافت چربی‌ تضعیف و کلیه سموم و مواد زائد بدن پاک‌سازی می‌شه.

به این نکته مهم توجه کنین که داشتن برنامه منظم غذایی، سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه. در کنار برنامه‌های غذایی، برنامه‌ای هدفمند برای خواب راحت و بی‌دغدغه داشته‌باشین. پیاده‌روی و ورزش روزانه یادتون نره و در سایه مصرف محصولاتی مثل فندق از خوردن‌ بی‌دلیل ناشی از اضطراب و استرس رهایی پیدا کنین.

در مصرف فندق نباید زیاده روی کرد.

شیوه صحیح مصرف فندق برای لاغری

همون طور که گفتیم در ‌طول دوره رژیم باید مغزهای مفید رو جایگزین مواد مضر و بی‌خاصیت کنین. با این شیوه حجم خوراکی‌های مصرفی کاهش پیدا می‌کنه و علائم حیاتی بدن مثل قند و کلسترول مضر خون تنظیم می‌شه. با هر دستوری و به هر شیوه‌ای که دوست دارین، می‌تونین از این دانه روغنی استفاده کنین. اگه دندون‌هایی سالم دارین، به‌خوبی این دانه روغنی موجود در آجیل رو بجوین و نوش‌جان کنین.

راهکار بعدی اینه که در وعده صبحانه یا در میان‌وعده مقداری پودر فندق رو با شیر و کمی عسل مخلوط‌ کنین و بنوشین. با این ترکیب جادویی حس پرخوری و اشتهای کاذب از بین می‌ره. از این مغز در سس سالاد، کیک، شیرینی و تهیه دسرهای متنوع هم می‌شه استفاده ‌کرد.

با مصرف چند دانه روغنی در برنامه روزانه دیگه نگرانی بابت کمبود ویتامین و عارضه‌ها‌ی پوستی، موهای کم‌پشت  و آسیب‌دیده و شکنندگی ناخن بسیار کاهش پیدا می‌کنه. تهیه کره از این دانه روغنی هم برای کودکان و افرادی که قدرت جویدن و هضم این دانه روغنی ترد و خوشمزه رو ندارن، پیشنهاد ایده‌آلی هست. امروزه لاغری با فندق تنها از طریق خوردن این مغز اتفاق نمی‌افته بلکه استفاده از روغن فندق و ماساژ دادن برخی از نواحی بدن که با افزایش سایز درگیر هستن هم روشی موثر محسوب می‌شه.

به کسانی که قصد کاهش وزن دارند مصرف فندق توصیه می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که دغدغه اکثر افراد برای لاغری این هست که به سلامتی‌شون خدشه‌ای وارد نشه. لاغری با فندق روشی هست که در اون هم کارکرد اعضای بدن تقویت می‌شه و هم تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن، بهش می‌رسه. فندق به‌عنوان یکی از مغزهای حساس نیاز به مهارت در نگهداری داره. رطوبت و عدم نگهداری اصولی خیلی زود طعم و عطر اون رو کاهش می‌ده. همچنین خرید فندق تازه و درجه یک بسیار مهمه. ورود به بازار محلی و دیدار با تولیدکنندگان محصولات باغی و کشاورزی مزیتی هست که در عصر حاضر نصیب هر کسی نمی‌شه.

آیا بازاری محلی برای خرید محصولات کشاورزی ممتاز سراغ دارین؟ ما فروشگاه واجارو رو معرفی می‌کنیم. چون در این مرکز فروش آنلاین به‌راحتی می‌تونین با تولیدکننده ارتباط برقرار کنین و درخواست محصولاتی تازه و باکیفیت داشته باشین. وب‌سایت واجارو در هر ساعتی از شبانه‌روز ثبت سفارش می‌کنه و می‌تونین با اطمینان‌خاطر محصولات درخواستی‌تون رو درب منزل تحویل بگیرین.  

0
نظرات شما

*
*

    سامان 7 آذر 1401 پاسخ

    سلام من چند روزه اتفاقی بجای گشنگی و..فندق میخورم چندتا میخورم با این که خیلی شکمو هستم تا چند ساعت اصلا احساس گشنگی یا ضعف نمیکنم و مریضی.....هم خوب شده واقعاً عالیه بدون دردسره

      جواد حمیدی 7 آذر 1401 پاسخ

      بله به طور کلی آجیل های طبیعی تاثیر خوبی در رفع گرسنگی و ریزه خواری میکنن. ولی باید حواستون به کالری اونها هم باشه چون بعضی آجیل ها کالری بالایی دارن.

×